فیلم‌های تیموتی شالامی | معرفی برترین فیلم های تیموتی شالامی

فیلم‌های تیموتی شالامی | معرفی برترین فیلم های تیموتی شالامی


منبع: پلازا

22

1401/9/10

04:13


فیلم‌های تیموتی شالامی | معرفی برترین فیلم های تیموتی شالامی

تیموتی شالامی یکی از بازیگران جوان و خوش‌آتیه‌ی هالیوود است که در سال‌های اخیر در آثار موفق متعددی حضور داشته. برای آشنایی با بهترین فیلم‌های تیموتی شالامی همراه ما باشید.

تیموتی شالامی بازیگری متفاوت است، اگر فیلم جدید تیموتی شالامی “تلماسه” را دیده باشید حتما یادتان هست که در نقش پائول می‌توانست با تغییر تن صدایش دیگران را کنترل کند و به آن‌ها دستور دهد. در واقعیت هم باید تیموتی را همینقدر قدرتمند و کاریزماتیک در نظر گرفت. فرقی نمی‌کند در حال تماشای بهترین فیلم تیموتی شالامی باشید یا دیگر فیلم های تیموتی شالامی را با نقشی فرعی و کوتاه ببینید، این هنرمند آمریکایی – فرانسوی می‌تواند با نگاه و لحن صحبت منحصر به‌فردش هر مخاطبی را تحت تاثیر جادوی بازیگری خود قرار دهد. در ادامه این مقاله از پلازا با معرفی فیلم جدید تیموتی شالامی و بهترین فیلم های سینمایی تیموتی شالامی همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

بهترین فیلم تیموتی شالامی برای بسیاری از طرفداران همیشه مرا با نام خودت صدا بزن و شخصیت الیو خواهد بود، اما اگر دیگر فیلم های تیموتی شالامی را تماشا کنید بی‌شک در تمام نقش‌آفرینی های دیگرش هم به او دل خواهید بست. در ادامه بهترین فیلم‌های تیموتی شالامی را به شما معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله با بیوگرافی تیموتی شالامی و حقایق جالب زندگی او بیشتر آشنا شوید.

1. فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)
  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6
  • سایر بازیگران: متیو مک کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین و…

فیلم علمی تخیلی کریستوفر نولان داستان یک خلبان سابق ناسا (با بازی متیو مک کانهی) را دنبال می‌کند که ماموریتش یافتن سیارات قابل سکونت دیگر در فضا است. تیموتی شالامی در آنجا نقش پسرش تام را بازی می‌کند. در روزگاری آخرالزمانی پروفسور برند، فیزیکدان، تیمی از محققان را به رهبری خلبان سابق ناسا به فضا می‌فرستد تا جنین‌های انسان منجمد را از طریق کرم‌چاله به یک کهکشان دور با سه سیاره بالقوه قابل سکونت منتقل کنند. خانه جدیدی برای نسل بشر! میان ستاره‌ای یکی از اولین فیلم هایی که تیموتی شالامی بازی کرده است به‌حساب می‌آید و هرچند زیاد در این فیلم جلوی دوربین نبود، اما ماه‌ها برای بازی در فیلم کارگردان معروف کریستوفر نولان در کنار دیگر اعضای تیم بازیگری تلاش کرد.

2. فیلم دوشیزه استیونز (Miss Stevens) ؛ از فیلم های تیموتی شالامی قدیمی

فیلم جدید تیموتی شالامی

  • کارگردان: جولیا هارت (Julia Hart)
  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6
  • سایر بازیگران: لیلی ریب، لیلی راینهارت، آنتونی کویینتال

در فیلم دوشیزه استیونز، یک معلم سه نفر از دانش‌آموزانش را در یک مسابقه نمایشی همراهی می‌کند. اگر لیلی راب، بازیگر نقش خانم استیونز، برنده جایزه بهترین زن در جشنواره SXSW شد، بدون شک یکی از دلایلش بازی هنرمندانه تیموتی شالامه بود. او نقش بیلی، با استعدادترین بازیگر در بین سه بازیگر مشتاق را بازی می‌کند که از مسائل رفتاری رنج می‌برد و از برقراری ارتباط عاطفی با اطرافیانش ناامید است. فیلم های تیموتی شالامی معمولا داستان‌هایی چالش‌برانگیز دارند و نقش‌هایی را برای بازی انتخاب می‌کند که می‌توانند احساسات بیننده را برانگیزند و به همدردی وادارند.

3. فیلم مرا با نامت صدا بزن (Call Me By Your Name) ؛ بهترین فیلم تیموتی شالامی

برترین فیلمهای تیموتی شالامی

  • کارگردان: لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9
  • سایر بازیگران: آرمی همر، مایکل استولبارگ، آمیرا کاسار و…

ماجرای بهترین فیلم تیموتی شالامی Call Me By Your Name، در تابستان 1983 اتفاق می‌افتد و داستانی عاشقانه‌ شکوفا می‌شود. در فیلم عاشقانه تیموتی شالامی، الیو پرلمن هفده ساله تعطیلات خود را با خانواده در ویلای‌شان در لومباردی ایتالیا می‌گذراند، جایی که با الیور دانشجوی 24 ساله دکترا آشنا می‌شود که به عنوان کارآموز برای پدر الیو کار می‌کند. دوستی اولیه آن‌ها به زودی به عشقی ممنوعه منجر می‌شود و زندگی آن‌ها را برای همیشه تغییر می‌دهد.

فیلم عاشقانه تیموتی شالامی “مرا با نامت صدا بزن” سرنوشت این بازیگر جوان را برای همیشه تغییر می‌دهد. او برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار سال 2017 می‌شود و هر لیستی که برترین فیلمهای تیموتی شالامی را معرفی کند بدون شک بهترین فیلم تیموتی شالامی را “مرا با نامت صدا بزن” عنوان می‌کند. این بازیگر کم سن و سال می‌تواند هر حالت و حسی را با هنرمندی تمام در چهره و نگاهش به تصویر بکشد. فیلم های تیموتی شالامی به شهرتی دست پیدا کرده‌اند که باعث شده خیلی‌ها تیموتی شالامی را لئوناردو دی‌کاپریوی آینده صدا بزنند.

4. فیلم لیدی برد (Lady Bird) ؛ از فیلم های تیموتی شالامی

فیلم هایی که تیموتی شالامی بازی کرده

  • کارگردان: گرتا گرویگ (Greta Gerwig)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4
  • سایر بازیگران: سرشه رونان، لاری میت کالف، تریسی لتس

سال 2017، سال بهترین فیلم های تیموتی شالامی و شروع اوج‌گیری شهرتش در هالیوود است. این فیلم دوران بلوغ بر زندگی کریستین مک فرسون، نوجوانی متمرکز است که نام “لیدی برد” را روی خود گذاشته است. این فیلم به دنبال سفر لیدی برد در سال‌های آخر دبیرستان، روابط آشفته‌اش با مادرش ماریون که از خانواده حمایت می‌کند و تلاش‌های او برای دور شدن از شهری است که در آن بزرگ شده است.

تیموتی در این فیلم نقش “کایل” دوست پسر نوجوان هنری و پرمدعای لیدی برد را در اولین فیلم به کارگردانی گرتا گرویگ، بازی می‌کند. نمونه کامل جوان شورشی در دهه 2000 که نوازنده باس با موهایی ژولیده است و سیگار پشت سیگار می‌کشد و در حالی که رابطه او با لیدی برد کوتاه است، برخی از خنده‌دارترین صحنه‌های فیلم را به وجود می‌آورد. برخی طرفداران بهترین فیلم تیموتی شالامی را لیدی برد می‌دانند، چراکه نامزد جوایز بسیاری شد و یکی از فیلم‌هایی است که مشکلات دوران بلوغ را به زیبایی به تصویر کشیده است.

5. فیلم متخاصمان (Hostiles)

فیلم های جدید تیموتی شالامی

  • کارگردان: اسکات کوپر (Scott Cooper)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2
  • سایر بازیگران: کریستین بیل، رزمند پایک، وس استودی و…

این فیلم درام – ماجراجویی و وسترن ما را به سال 1892 می‌برد. داستان جوزف بلوکر، کاپیتان افسانه‌ای ارتش را روایت می‌کند که می‌پذیرد یک فرمانده جنگی در حال مرگ و خانواده‌اش را از طریق قلمرویی خطرناک به سرزمین خودش اسکورت کند. با این حال، ماموریت بسیار دشوارتر از آن چیزی است که آنها تصور می‌کردند.

شاید اگر نام فیلم هایی که تیموتی شالامی بازی کرده را از دیگران بپرسید، اسم فیلم متخاصمان را نشنوید ولی تیموتی شالامه در پوست سرباز فرانسوی “فیلیپ دژاردین” توانست در این فیلم وسترن اسکات کوپر در کنار کریستین بیل و روزاموند پایک بازی کند. فیلیپ دژاردین جوان‌ترین عضو جدید تیم است و در میان فیلم های تیموتی شالامی این‌یکی را درحالی که همیشه سوار بر اسب و مراقب، و عالی در لباس نظامی به نظر می‌رسد تماشا می‌کنید.

6. فیلم شب های داغ تابستان (Hot Summer Nights)

فیلم عاشقانه تیموتی شالامی

  • کارگردان: الایجا بینوم (Elijah Bynum)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.3
  • سایر بازیگران: مایکا مونرو، الکس رو، مایا میچل، ویلیام فیکنر، توماس جین، اموری کوئن

یکی دیگر از فیلم هایی که تیموتی شالامی بازی کرده است، شب‌های داغ تابستان است. این فیلم در ژانر جنایی نئو-نوآر و بلوغ ساخته شده و داستانش در تابستان سال 1991 روایت می‌شود. در این فیلم دنیل میدلتون را دنبال می‌کنیم که پایش به یک معامله مواد مخدر باز می‌شود. شب های داغ تابستان یکی از فیلم های تیموتی شالامی است که در سال 2018 اکران شد. این فیلم در رده فیلم‌های نسبتا معمولی تیموتی شالامی قرار می‌گیرد. اگر قصد تماشای آثار قدیمی‌تر و کمتر دیده شده‌ی تیموتی شالامی را دارید، پیشنهاد ما شب‌های داغ تابستان است.

7. فیلم پسر زیبا (Beautiful Boy) ؛ از بهترین فیلم‌های تیموتی شالامی

دانلود فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: فیلیکس ون گرینینگن (Felix Van Groeningen)
  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سایر بازیگران: استیو کرل، مورا تیرنی، ایمی رایان و…

پسر زیبا بهترین فیلم تیموتی شالامی و درباره اعتیاد و سختی‌های ترک مواد مخدر است. نیک با بازی تیموتی، پسری است که به انواع مواد مخدر و الکل اعتیاد دارد و ماجرا با تلاش پدرش برای کمک به او در ترک مواد مخدر ادامه پیدا می‌کند.

کمتر کسی است که از علاقه تیموتی شالامه به سریال پرطرفدار “اداره” نداند، تیموتی همیشه طرفدار استیو کرل بود و طی یک مصاحبه پس از فیلم Beautiful Boy اعتراف کرده بود بخاطر بازی در کنار استیو به عنوان پدرش، حس می‌کند خوشبخت‌ترین پسر دنیا است. بازی تاثیرگذار و غمگین تیموتی شالامی فیلم پسر زیبا را به یکی از بهترین فیلم‌های او تبدیل کرد و نامزدی جوایز بفتا، گلدن گلوب و جوایز انجمن بازیگران سینما را برای او به ارمغان آورد. اگر فیلم های تیموتی شالامی را تماشا کرده‌اید اما هنوز بازی‌اش در پسر زیبا را ندیدید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این فیلم را تماشا کنید چراکه از فیلم های برتر تیموتی شالامی به‌حساب می‌آید.

8. فیلم یک روز بارانی در نیویورک (A Rainy Day in New York)

تمامی فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: وودی آلن (Woody Allen)
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.5
  • سایر بازیگران: ال فانینگ، سلنا گومز، جود لا و…

داستان یک روز بارانی در نیویورک درباره زوج جوانی است که برای یک آخر هفته به نیویورک می‌روند و در آن‌جا با آب و هوای بد، بارانی و مجموعه‌ای از ماجراهای کمدی مواجه می‌شوند. این فیلم تیموتی شالامی و سلنا گومز بخاطر خبرهای مربوط به آزار جنسی کارگردان مجموعه وودی آلن حواشی زیادی دربر داشت و تیموتی پس از این جریانات اعلام کرد تما دستمزد فیلم را به جنبش مقابله با آزار جنسی  اهدا می‌کند. شاید اگر این حواشی و ماجراهایش پیش نمی‌آمد می‌توانست بهترین فیلم تیموتی شالامی شود ولی هنوز هم دیدن این فیلم رمانتیک – کمدی خالی از لطف نیست.

9. فیلم پادشاه (The King) ؛ از بهترین فیلم های تیموتی شالامی

در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر فیلم The King با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

  • کارگردان: دیوید میشد (David Michôd)
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سایر بازیگران: جوئل اجرتون، رابرت پتینسون، لیلی رز دپ و…

پادشاه بهترین فیلم تیموتی شالامی در سبک تاریخی است. در این فیلم او نقش شاهزاده هال را بازی می‌کند. پسر بزرگ پادشاه انگلیس که علاقه‌ای به تاج و تخت ندارد اما پس از مرگ پدرش با عنوان هنری پنجم و کاملا ناخواسته به تاج و تخت می‌رسد و با این‌که کاملا با جنگ و خون‌ریزی مخالف است و تمام سعیش بر این است که کشورش در صلح باشد، طی دسیسه‌هایی مجبور می‌شود کشورش را طی جنگ با فرانسه همراه دوست و همراه قدیمی‌اش سر جان فالستاو با بازی “Joel Edgerton” رهبری کند. اگر بین فیلم های تیموتی شالامی دنبال اثری هستید که در آن این بازیگر توانمند با لهجه بریتیش و موهایی کوتاه، برخلاف اکثر نقش‌های دیگرش شما را باری دیگر محو صفحه نمایش کند، فیلم پادشاه تیموتی شالامی را از دست ندهید.

10. فیلم زنان کوچک (Little woman) ؛ از بهترین فیلم‌های تیموتی شالامی

فیلم همجنسگرایی تیموتی شالامی

  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8
  • سایر بازیگران: سرشه رونان، اما واتسون، فلورنس پیو و…

زنان کوچک یک فیلم درام منحصر‌به فرد است که بر اساس رمان محبوب لوئیزا می آلکوت به همین نام ساخته شده است. این فیلم حول محور چهار خواهر می‌چرخد که هر کدام مصمم هستند زندگی‌شان را طبق شرایط و تصمیمات خودشان بگذرانند. در این اقتباس جدید از شاهکار لوئیزا می آلکوت، تیموتی شالامی دوباره با گرتا گرویگ و سائورس رونان که با آن‌ها در فیلم لیدی بازی کرده بود، همکاری کرده است. در این فیلم تیموتی شالامی و اما واتسون نیز در کنار یکدیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

تیموتی در فیلم زنان کوچک، نقش پسری ثروتمند به نام لوری را بازی می‌کند، پسری آزاد و رها و البته تنها، که پس از دیدن این چهار خواهر زندگی‌اش برای همیشه تغییر می‌کند. شما لیدی برد را بهترین فیلم تیموتی شالامی می‌دانید یا زنان کوچک را بیشتر دوست دارید؟ اگر طرفدار تیموتی شالامی هستید و هنوز فیلم زنان کوچک را تماشا نکرده‌اید، این فیلم جدید تیموتی شالامی را از دست ندهید.

11. فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch) ؛ فیلم جدید تیموتی شالامی

فیلم‌های تیموتی شالامی

  • کارگردان: وس اندرسون (Wes Anderson)
  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سایر بازیگران: بنیسیو دل تورو، آدرین برودی، تیلدا سوینتن و…

اگر قصد دانلود فیلم جدید تیموتی شالامی را دارید، فیلم گزارش فرانسوی را تماشا کنید. این اثر متفاوت وس اندرسون درباره چهار گزارش در روزنامه “گزارش فرانسوی” در شهری خیالی در قرن 20‌ام است که در هرکدام از گزارش‌ها به داستان‌هایی با شخصیت‌های متفاوت می‌پردازد و اگر از طرفداران فیلم‌های این کارگردان باشید از حضور بازیگران مورد علاقه خود در فیلم هرچند در زمانی کوتاه، لذت خواهید برد. گزارش فرانسوی فیلم جدید تیموتی شالامی در سال 2021 اکران شد و او حدود بیست دقیقه در این فیلم حضور دارد و به ایفای نقش می‌پردازد.

12. فیلم بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up) ؛ از جدیدترین فیلم های تیموتی شالامی

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

  • کارگردان: آدام مک کی (Adam McKay)
  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سایر بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، جنیفر لارنس، راب مورگان و…

بالا را نگاه نکن جدیدترین فیلم تیموتی شالامی و جنیفر لارنس، ماجرایی غم‌انگیز را با کمدی‌ترین حالت ممکن به تصویر می‌کشد. در این فیلم جنیفر لارنس در نقش یک دانشجوی دکتری بازی می‌کند که حین تحقیقاتش ستاره دنباله‌داری را کشف می‌کند و طی محاسباتش با استاد خود (لئوناردو دی‌کاپریو) متوجه می‌شود تنها 6 ماه و 14 روز تا برخورد این جسم بزرگ 10 کیلومتری با زمین فرصت باقی مانده است. 6 ماه تا نابودی تمام کره زمین و انقراض همه چیز! و فیلم تلاش این استاد و دانشجو برای متقاعد کردن رییس جمهور آمریکا و دیگر قدرتمندان برای نجات کره زمین را به تصویر می‌کشد.

13. فیلم تلماسه (Dune) ؛ از برترین فیلم های تیموتی شالامی

فیلم جدید تیموتی شالامی

  • کارگردان: دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)
  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
  • سایر بازیگران: زندیا، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جاش برولین و…

دنیس ویلنوو، فیلمساز کانادایی، بنای یادبود فیلم سینمایی علمی تخیلی “تلماسه” را با بازسازی دوباره احیا می‌کند. تلماسه، فیلم سینمایی تیموتی شالامی به نویسندگی و کارگردانی دیوید لینچ در سال 1984، که خود از رمانی به همین نام که در سال 1965 منتشر شده، اقتباس شده‌است.

“تلماسه” فیلم تیموتی شالامی و زندیا به بررسی ماجراهای پل آتریدس در سیاره خشکی به نام آراکیس می‌پردازد که می‌خواهد انتقام خانواده خود را بگیرد. قسمت اول این فیلم اواخر 2021 اکران شد و بازخورد مثبتی از منتقدان دریافت کرد. در سری اول این فیلم که از جدیترین فیلم های تیموتی شالامی است، شاهد دلیل رفتن پاول به آراکیس و اتفاقاتی که پس از سفر به این سیاره بر ای او و خانواده‌اش رقم می‌خورد هستیم. برای دیدن ادامه ماجرای فیلم جدید تیموتی شالامی و سرنوشتی که قرار است برایش در آن سرزمین برهوت و مرموز رقم بخورد باید منتظر دو بخش بعدی فیلم بمانیم. شنیده‌ها حاکی از این است که قسمت دوم این فیلم در پاییز 2023 منتشر خواهد شد.

14. فیلم استخوان‌ها و همه (Bones and All) ؛ فیلم جدید تیموتی شالامی

برترین فیلمهای تیموتی شالامی

  • کارگردان: لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino)
  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • سایر بازیگران: تیلور راسل، تیموتی شالامی، مارک رایلنس، مایکل استولبارگ

معرفی فیلم هایی که تیموتی شالامی بازی کرده را با جدیدترین فیلم این بازیگر که در سال 2022 منتشر شده ادامه می‌دهیم. این عنوان از برترین فیلمهای تیموتی شالامی اثری عاشقانه و جاده‌ای است که بر اساس رمانی با همین نام و به قلم کامیل دی‌آنجلیس (Camille DeAngelis) ساخته شده است. در این فیلم عاشقانه تیموتی شالامی با یک زوج آدم‌خوار همراه می‌شویم که به همراه هم دل به جاده می‌زنند و به مرور زمان بیشتر و بیشتر به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند.

فیلم استخوان‌ها و همه از آثار موفق تیموتی شالامی است که پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد. یکی از نکات این فیلم که مورد توجه و تحسین منتقدان قرار گرفت، ترکیب ژانر‌های مختلف با یکدیگر بود. منتقدان همچنین ایفای نقش شالامی و تیلور راسل و کارگردانی و سینماتوگرافی فیلم را تحسین کردند. اگر قصد دانلود فیلم های تیموتی شالامی را دارید، فیلم استخوان‌ها و همه را فراموش نکنید.

کلام آخر

فیلم های تیموتی شالامی و سبک بازیگری این هنرمند جوان به گونه‌ای است که مخاطبان حس و حالی که در حین تماشای هرکدام از فیلم‌هایش تجربه می‌کنند تا مدت‌ها در ذهنشان باقی می‌ماند و یک بازیگر به چه چیزی برای موفقیت و دوست داشته شدن نیاز دارد جز این‌که بتواند با بازی‌اش احساسات مخاطب را درگیر کند؟ در این فهرست سعی کردیم تمامی فیلم های تیموتی شالامی را به شما معرفی کنیم. علاوه بر این فیلم‌ها، در سال 2023 نیز شاهد انتشار فیلم های جدید تیموتی شالامی با نام Wonka  و Dune: Part Two خواهیم بود. این فیلم‌ها نیز پس از انتشار به این فهرست اضافه می‌شوند.

شما چند فیلم از لیست برترین فیلم های تیموتی شالامی را تماشا کرده‌اید؟ به نظرتان بهترین فیلم تیموتی شالامی کدام است؟ با کدام فیلم طرفدارش شدید؟ آیا تا کنون سریال های تیموتی شالامی را تماشا کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما و دیگر دنبال کنندگان پلازا به اشتراک بگذارید. ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو