آموزش اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ با ساده ترین روش

منبع: پلازا

9

1401/9/11

14:23


آموزش اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ با ساده ترین روش

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که می‌خواهید قدرت گرافیکی لپ تاپ خود را افزایش دهید. پس با ما همراه باشید که قصد داریم به زبان ساده آموزش اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ را برایتان شرح دهیم.

این حقیقتی است که احتمالاً از شنیدنش ناامید می‌شوید: در بیشتر مواقع، ارتقای کارت گرافیک لپ تاپ امکان‌پذیر نیست. اگر می‌خواهید بازی‌های ویدئویی را بهتر اجرا کنید و تجربه بهتری داشته باشید، تنها گزینه معقول خرید یک لپ تاپ جدید است. به غیر از مواقع این چنینی نحوه اتصال کارت گرافیک به کامپیوتر کار دشواری نبوده که از طریق یکسری اقدامات ساده میتوانید آنرا برای سیستم خود پیاده سازی کنید. باما در ادامه همراه باشید.

فهرست مطالب

آموزش اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ

نحوه اتصال کارت گرافیک به کامپیوتر گاها ممکن است همیشه انجام نگیرد زیرا در این زمینه موارد مهم بسیاری وجود داشته که اگر آنها را مدنظر قرار ندهید قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. یکی از اصلی ترین آنها مادربرد بوده که باید بررسی کنید آیا کارت گرافیکی که قصد دارید روی کامپیوتر راه اندازی شود یا مادربرد شما سازگاری دارد یا خیر. در بسیاری از مواقع عدم سازگاری این دو عنصر سبب میشود تا کاربر بدنبال راهی جهت خرید مادربرد و حتی کامپیوتر و یا لپ تاپ جدید باشد. اما اگر سازگاری میان این مورد وجود داشته در ادامه میتوانید نحوه اتصال کارت گرافیک به کامپیوتر را یاد بگیرید.

چگونه یک کارت گرافیک را به لپ تاپ وصل کنیم

راهی وجود دارد که بتوانید یک کارت گرافیک را به لپ تاپ خود اضافه کنید، اما این برای اهدافی همچون انجام بازی‌های ویدیویی نیست. اگرچه عجیب به نظر می‌رسد، اما می‌توانید از طریق درگاه USB یک کارت گرافیک را به لپ تاپ متصل کنید. انجام این کار گرافیک خارجی اضافه می‌دهد پس می‌توانید از یک مانیتور دیگر علاوه بر صفحه لپ تاپ خود استفاده کنید. اگر لپ‌تاپ‌ شما هم‌اکنون یک خروجی DisplayPort، VGA یا HDMI دارد، با اضافه کردن یک کارت گرافیک از طریق USB یعنی می‌توانید از صفحه نمایش سوم هم استفاده کنید؛ بنابراین محدود به استفاده از دو صفحه نمایش نیستید.

برای مثال، آداپتور StarTech که در تصویر زیر آن را مشاهده می‌کنید، به لپ‌ تاپ شما یک خروجی HDMI می‌دهد که این کار 50 پوند خرج روی دست‌تان می‌گذارد.

آداپتور StarTech

نکاتی در خصوص اتصال کارت گرافیک اکسترنال برای کامپیوتر

اکثر قریب به اتفاق لپ‌تاپ‌های موجود در بازار دارای گرافیک یکپارچه هستند؛ به این معنی که GPU (واحد پردازش گرافیکی) به مادربرد چسبیده و مانند کارت گرافیک کامپیوترهای شخصی قابل جداسازی نیست.

این روزها، بسیاری از CPU ها شامل GPU نیز هستند و این یعنی برای ارتقای گرافیک باید پردازنده را عوض کنید. به عنوان مثال در استفاده از محصولات اینتل، GPU یکسان یا مشابه سری پردازنده های Core i7 را خواهید یافت. یعنی حتی اگر شما پردازنده را ارتقا دهید، هیچ‌گونه بهبودی در کارایی گرافیکی مشاهده نخواهید کرد.

به‌علاوه، هنگامی که لپ تاپ خود را باز می‌کنید و شروع به گشتن و کنجکاوی در درون آن می‌کنید، می‌توانید به وارانتی خود بگویید خداحافظ.

اگر به دنبال کامپیوتری برای بازی کردن هستید، خرید یک کامپیوتر رومیزی معامله بهتری برای شما خواهد بود، همان طور که پول کمتری خرج می‌کنید و کارایی بهتری دریافت خواهید کرد. با این حال، راه حل ایده آلی برای همه نیست.

نکاتی در مورد راه اندازی کارت گرافیک اکسترنال برای کامپیوتر

نکاتی در مورد راه اندازی کارت گرافیک اکسترنال برای کامپیوتر

اگر بدنبال آموزش اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ ایسوس و یا مدل های دیگری هستید باید بدانید که به کارت گرافیک های قابل حمل یا همان اکسترنال eGPU گفته میشود که این موارد بدلیل دارا بودن شرایط ویژه سخت افزاری امکان حمل و نصب روی سیستم های مختلف را داشته اند. با خرید این نوع قطعات میتوانید یک آسودگی خاطر برای خود به همراه داشته باشید زیرا در اکثر مواقع میتوان از آن برای سیستم های مختلف استفاده نمود و بازی هایی که تا قبل امکان اجرای آنها را نداشتید از این طریق بتوانید وارد آنها شوید.

در هنگام اتصال کارت گرافیک اکسترنال برای لپتاپ باید به موارد بسیاری دقت داشته باشید زیرا اینکار به اسودگی آنچه که فکر میکنید هم نبوده است. توان مصرفی مادربرد و یا پشتیبانی کردن آن از نکاتی بوده که باید مدنظر داشته باشید. علاوه براین خرید کارت گرافیک اکسترنال هزینه بیشتری را به همراه داشته است که اگر از این بابت مشکلی ندارید میتوانید به سراغ خرید آن بروید.

هر کارت گرافیک شامل یکسری ورودی بوده است که با اتصال ورودی های کیس به کارت گرافیک میتوانید همخوانی آن با سیستم جدید را آغاز کنید. پیشنهاد میشود قبل از اتصال برق سیستم جدیدی که قصد دارید کارت گرافیک به آن متصل شود را بطور کامل جدا کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. با نصب کابل ها میتوانید سیستم را روشن کنید که اگر همخوانی به درستی انجام گرفته باشد با خیال آسوده میتوانید از آن برای اقدامات سنگین نظیر نصب بازی و کار های رندر استفاده کنید.

سخن پایانی

آموزش اتصال کارت گرافیک به لپ تاپ به پایان رسید که در این زمینه سعی کردیم به نکات خوبی اشاره داشته باشیم. نظر شما در مورد نحوه اتصال کارت گرافیک به کامپیوتر چیست ؟ شما عزیزان میتوانید نظرات و تجربیات خود در این زمینه را باما به اشتراک بگذارید و اگر با مشکلی مواجه شده اید که به آن اشاره نشده است میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید و سوالات خود را مطرح کنید. در چنین شرایطی سوالات شما بطور کامل توسط کارشناسان پلازا مورد بررسی قرار خواهد گرفت که در پایان بتوانید با پاسخ تکمیلی مواجه شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو