بهترین مادربرد های ۲۰۲۳ با عملکرد و قیمت مناسب کدامند؟

بهترین مادربرد های ۲۰۲۳ با عملکرد و قیمت مناسب کدامند؟


منبع: پلازا

4

1402/10/4

20:23


بهترین مادربرد های ۲۰۲۳ با عملکرد و قیمت مناسب کدامند؟

مادربردها نقش مهمی در کیس های کامپیوتری دارند که اگر به درستی انتخاب نشوند شاهد کارایی مناسب و یا عملکرد اصولی قطعات دیگر نخواهیم بود. به همین دلیل لیستی از بهترین مادربردهای سال 2023 برای خرید را آماده سازی نموده ایم.

ایسوس، گیگابایت و ازراک جزو محبوب ترین سازندگان جهانی در صنعت مادربرد هستند که امروزه نمونه های قدرتمند بسیاری از سوی این شرکت ها به بازارهای جهانی راه یافته است. موارد و جزئیات بسیاری در شناخت یک Motherboard خوب نقش داشته است که اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید و یا با ابهامات مختلفی در این زمینه همراه هستید میتوانید با سایت پلازا جهت آشنایی با لیست بهترین مادربردهای 2023 همراه باشید که در این زمینه به گزینه های خوبی اشاره نموده ایم.

فهرست مطالب

بهترین مادربردهای ۲۰۲۳

همانطور که کم و بیش میدانید قیمت خرید یک مادربرد خوب کمی گران است و همین امر سبب شده تا کاربران بسیاری در هنگام خرید با ابهامات و سوالات بسیاری مواجه شوند. اگر شما نیز جزو چنین اشخاصی هستید باید بدانید که جای هیچ نگرانی نیست زیرا در این مقاله به لیست بهترین مادربردهای سال 2023 برای خرید اشاره نموده ایم که این موضوع میتواند شما را با گزینه های خوب بسیاری برای خرید آشنا کند.

1. Gigabyte Z790 Aorus Xtreme

انواع مادربرد

مشخصات اصلی مادربرد:

  • سوکت: LGA 1700
  • چیپست: Intel Z790
  • فرم فاکتور: E-ATX
  • رگولاتور ولتاژ: 23 فاز

مزایا: مصرف برق عالی، پورت تاندربولت با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه

معایب: گران قیمت، اندازه E-ATX انتخاب کیس را محدود می کند

بدون شک میتوان گفت که تمام مادربردهایی که در کلاس Z790 قرار دارند با مزایای برجسته ای همراه هستند که ارزش آنها را دوچندان میکند. این موضوع در مورد مادربرد Gigabyte Z790 Aorus Extreme نیز صدق میکند که بدنیست بدانید دسترسی به چند سوکت M.2 به دلیل وجود تخته های مناسب در ساختار و شکل مادربرد فراهم شده است که اترنت 10 گیگابایتی Gigabyte Z790 Aorus Extreme و پورت هایی با سرعت 40 گیگابیت برثانیه میتواند شما را با یکی از بهترین مادربردهای جهان مواجه کند. وجود رنگبندی های زیبا میتواند شکل و شمایل بسیار خوبی را به کیس شما منتقل کند که این مورد نه تنها برای زیبایی بلکه برای بهبود عملکرد و کارایی مادربرد مفید بوده است که شرکت گیگابایت به خوبی توانسته از پس آن بربیاید.

2. ASRock Z790 Taichi Lite

انواع مادربرد

مشخصات اصلی مادربرد:

  • سوکت: LGA 1700
  • چیپست: Intel Z790
  • فرم فاکتور: E-ATX
  • رگولاتور ولتاژ: 27 فاز

مزایا: 2 عدد درگاه تاندربولت Type-C، ارائه توان بیشتر از حد، وجود گزینه های ذخیره سازی بسیار

معایب: ظاهر عادی، تنها چهار سوکت M.2 به طور همزمان کار می کنند

بازار مادربردهای برتر در طول سال های اخیر به شدت داغ بوده است که در این زمینه شاهد انتشار مدل های مختلفی از شرکت های متنوع بوده ایم. مادربرد ASRock Z790 Taichi Lite یکی از نمونه های برتر در این لیست بوده که با قیمت 380 دلاری خود هرآنچه که نیاز خواهید داشت را برای شما آماده خواهد بود. درگاه های پورت  فوق العاده در کنار گزینه های متعدد مربوط به ذخیره سازی میتواند شما را با یک مادربرد خوب و ممتاز مواجه کند. ASRock Z790 Taichi Lite از سوکت های M.2 و هشت پورت SATA بهرهمند است که این مورد میتواند مادربرد را در لیست محصولات بالارده قرار دهد. استفاده از چرخ دنده های 3 بعدی سازی شده و روکش های ظریف برای  هیت سینک ها میتواند شما را با یک محصول ساده ولی قدرتمند مواجه کند.

3. ASRock Z790 Steel Legend

انواع مادربرد

مشخصات اصلی مادربرد:

  • سوکت: LGA 1700
  • چیپست: Intel Z790
  • فرم فاکتور: ATX
  • رگولاتور ولتاژ: 18 فاز

مزایا: پنج سوکت M.2 و یک PCIe 5.0، وجود 8 پورت SATA، پورت 20 گیگابیت در ثانیه Type-C

معایب: تنها 4 سوکت M.2 به طور همزمان کار می کنند، کدک صوتی میتوانست بهتر باشد

اگر به دنبال دستیابی به یک مادربرد خوب با قیمت معقول هستید Z790 Steel Legend گزینه خوبی برای شماست که از انعطاف پذیری بالایی در اورکلاک اینتل بهرهمند بوده است. ظاهر زیبای مادربرد که با نورپردازی RGB همراه است میتواند از لحاظ سخت افزاری ویژگی های خوبی را در اختیار شما قرار دهد که در مجموع 5 پورت M.2 برای شما درنظر گرفته شده که در پنل جلویی به 8 پورت SATA دسترسی خواهید داشت. سرعت درگاه های یو اس بی Z790 Steel Legend تا 20 گیگابیت برثانیه بوده که این موضوع میتواند گزینه خوبی برای خرید باشد. پشتیبانی از کدک های صوتی و مصرف مناسب از دیگر مزایای این مادربرد بوده است.

4. ASRock B760M Steel Legend Wi-Fi

انواع مادربرد

مشخصات اصلی مادربرد:

  • سوکت: LGA 1700
  • چیپست: Intel B760
  • فرم فاکتور: Micro ATX
  • رگولاتور ولتاژ: 14 فاز

مزایا: 3 سوکت M.2 برای اس اس دی، Wi-Fi 6E یکپارچه، پشتیبانی از eDP برای مانیتور داخلی

معایب: فقط 8 پورت USB در IO عقب وجود دارد، کدک صوتی محدود

وجود مادربردهای ارزان قیمت با پردازنده های مختلف که اورکلاک نکنند کمیاب هستند اما باید بدانید که در این زمینه ASRock B760M Steel Legend Wi-Fi گزینه خوبی برای شما خواهد بود. 3 سوکت M.2 با مزایای برجسته ای که در ادامه ذکر خواهد شد فقط و فقط 160 دلار قیمت داشته که این موضوع میتواند نام مادربرد را در لیست همتایان خود به شدن ارزشمند سازد. وجود نورپردازی های RGB و درگاه eDP میتواند برای اشخاصی که به دنبال کیت پانل های جانبی هستند مفید باشد. مادربرد ASRock B760M Steel Legend Wi-Fi طبق آزمایش های انجام گرفته سازگاری خوبی با پردازنده اینتل i9-13900K داشته است که عملکرد آن در دراز مدت کاهشی نداشته و به خوبی توانسته در بنچمارک ها امتیاز بالایی را کسب کند.

5. Gigabyte Z690I Aorus Ultra Plus

انواع مادربرد

مشخصات اصلی مادربرد:

  • سوکت: LGA 1700
  • چیپست: Intel Z690
  • فرم فاکتور: Mini-ITX
  • رگولاتور ولتاژ: 13 فاز

مزایا: قیمت کمتر نسبت به دیگر گزینه ها، طراحی شکیل و زیبا

معایب: وجود 2 پورت SATA، بدون پشتیبانی از SATA M.2

عملکرد عالی و مزایای برجسته Gigabyte Z690I Aorus Ultra Plus در آزمایش های انجام گرفته به خوبی اثبات شد که اگر به دنبال یک مادربرد مقرون به صرفه هستید باید بدانید که این محصول گزینه خوبی برای شماست که با قیمت 329 دلار قادر به خرید آن خواهید بود.

همانطور که در بخش مزایای مادربرد نیز ذکر شد این محصول از 2 سوکت M.2 و کدک صوتی پیشرفته برخوردار است. استفاده از فناوری های نوین در ساختار بندی و توسعه Gigabyte Z690I Aorus Ultra Plus سبب شده تا این محصول با تمام محدودیت هایی که داشته بازهم گزینه خوبی برای خرید باشد. از طریق این محصول میتوانید به نسخه های جدیدی از سخت افزارهای روز دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

5 مورد از مادربردهای برتر سال 2023 برایتان معرفی شد که آیا میتوانید بگویید بهترین مادربرد های 2023 با عملکرد و قیمت مناسب کدامند؟ و یا بهترین گزینه برای اجرای بازی های گرافیکی سنگین و یا برنامه های پرحجم نظیر تدوین و رندر کدام یک است؟ شما عزیزان در صورتی که سوال و یا نظری نسبت به موارد نامبرده دارید میتوانید با ما در بخش نظرات همراه باشید و یا گزینه های پیشنهادی خود را برایمان به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو