رالی سهام انویدیا (NVidia) پیش از گزارش فصلی به پایان رسید

منبع: پلازا

2

1402/12/1

22:56


رالی سهام انویدیا (NVidia) پیش از گزارش فصلی به پایان رسید

رشد قابل توجه سهام شرکت طراحی تراشه انویدیا در سال جاری، روز سه‌شنبه با نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از اینکه آیا نتایج فصلی این شرکت می‌تواند ارزش بسیار بالای آن را توجیه کند، متوقف شد. سهام این شرکت با کاهش ۵.۳ درصدی به قیمت ۶۸۷.۹۱ دلار رسید. اگر این کاهش حفظ شود، بزرگترین افت درصدی در بیش از هشت ماه گذشته خواهد بود.

انویدیا که در قلب هیجان‌های مربوط به هوش مصنوعی (AI) قرار دارد، با جهش بیش از ۴۰ درصدی در سهام خود در این سال، توانست جایگاه آلفابت را به عنوان سومین شرکت با ارزش در ایالات متحده پس از مایکروسافت و اپل از آن خود کند. ارزش بازار انویدیا روز جمعه به ۱.۷۹ تریلیون دلار رسید.

فرانک لی، رئیس تحقیقات فناوری در HSBC، می‌گوید: «بازار شاید کمی تردید داشته باشد که آیا انویدیا می‌تواند راهنمایی‌های کافی قوی را ارائه دهد تا بازار را حتی بیشتر تحریک کند.»

شرکت قرار است نتایج فصلی خود را در تاریخ ۲۱ فوریه اعلام کند. تحلیلگران انتظار دارند سود هر سهم ۴.۵۶ دلار و درآمد به ۲۰.۳۷۸ میلیارد دلار از ۶.۰۵ میلیارد دلار در سال قبل افزایش یابد، بر اساس تخمین‌های LSEG.

با این حال، اجرای چشمگیر انویدیا در این سال که آن را به اوج‌های جدیدی رسانده و سودهای بازار سهام ایالات متحده را تقویت کرده است، می‌تواند این سهم را در صورتی که درآمدها کمتر از حیرت‌انگیز باشند، آسیب‌پذیر کند. دنیس دیک، معامله‌گر در Triple D Trading، می‌گوید: «شما نمی‌توانید فقط با دیدار یا کمی بیشتر از انتظارات برای افزایش قیمت سهم، بیرون بیایید؛ انویدیا باید نتایجی فوق‌العاده ارائه دهد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو