رد درخواست virnetx برای احیای حکم علیه اپل

منبع: پلازا

1

1402/12/1

22:52


رد درخواست virnetx برای احیای حکم علیه اپل

دیوان عالی ایالات متحده روز سه‌شنبه درخواست شرکت اعطای مجوزهای پتنت VirnetX برای احیای حکم هیئت منصفه به ارزش ۵۰۲.۸ میلیون دلار که علیه اپل به دست آمده بود، را رد کرد. این پرونده درباره پتنت‌های امنیت اینترنتی بین VirnetX مستقر در زفیر کوو، نوادا و اپل مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا بود که توسط یک هیئت منصفه در تایلر، تگزاس به نفع VirnetX رأی داده شده بود. VirnetX به تصمیمات اداره پتنت و علامت تجاری ایالات متحده برای ابطال پتنت‌هایش اعتراض کرده بود.

اپل و VirnetX بیش از ۱۴ سال است که در دادگاه‌ها بر سر پتنت‌های امنیت اینترنتی VirnetX درگیر هستند، که شامل چندین دادگاه و تجدیدنظر می‌شود. هیئت منصفه در سال ۲۰۲۰ به VirnetX ۵۰۲.۸ میلیون دلار اعطا کرد پس از اینکه یک هیئت منصفه جداگانه تعیین کرده بود که آیفون‌ها و آیپدهای اپل پتنت‌های مربوط به شبکه‌های خصوصی مجازی را نقض کرده‌اند.

اداره پتنت‌ها از طریق فرآیندی به نام بررسی بین اشخاص (IPR)، به درخواست‌کنندگان اجازه می‌دهد تا اعتبار پتنت‌های خاصی را به چالش بکشند. این فرآیند اغلب توسط شرکت‌های بزرگ فناوری که مکرراً با دعاوی پتنت مواجه هستند برای مبارزه با پتنت‌هایی که متهم به نقض آن‌ها هستند، استفاده می‌شود.

اداره پتنت‌ها درخواست‌های اپل برای ابطال پتنت‌ها تحت فرآیند IPR را پس از اینکه تشخیص داد اپل برای ارائه درخواست‌هایش زمان زیادی را صرف کرده است، رد کرد. اداره بعداً پتنت‌ها را بر اساس درخواست‌های جداگانه از صندوق هج فاند Mangrove Partners که اپل اجازه پیوستن به آن‌ها را داشت، نامعتبر اعلام کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو