وزیر فناوری اطلاعات هند؛ اقدام گوگل برای حذف برنامه‌ها از پلی استور

منبع: پلازا

1

1402/12/13

12:55


وزیر فناوری اطلاعات هند؛ اقدام گوگل برای حذف برنامه‌ها از پلی استور

وزیر فناوری اطلاعات هند، اقدام گوگل در حذف برخی برنامه‌های هندی از پلی استور را غیرقابل قبول خواند و خواستار حمایت از استارتاپ‌ها شد.

گوگل، شرکت بزرگ فناوری آمریکایی، روز جمعه تصمیم به حذف چندین برنامه هندی از فروشگاه پلی خود گرفت، از جمله برنامه‌های محبوب همچون Bharat Matrimony متعلق به Matrimony.com و برنامه جستجوی شغل Naukri، به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های پرداخت درون برنامه‌ای گوگل. این اقدام، واکنش‌های منفی بسیاری از استارتاپ‌های هندی را به دنبال داشت که سال‌هاست علیه برخی از شیوه‌های عملکرد گوگل، از جمله هزینه‌های درون برنامه‌ای آن، اعتراض و شکایت قانونی داشته‌اند. گوگل می‌گوید این هزینه‌ها به توسعه و ترویج اکوسیستم اندروید و پلی استور کمک می‌کند.

اشوینی وایشناو، وزیر فناوری اطلاعات هند، اعلام کرد که این نوع حذف برنامه‌ها قابل قبول نیست و افزود که با گوگل گفتگو کرده و قصد دارد با استارتاپ‌های آسیب‌دیده دیدار کند تا حمایت لازم از آن‌ها در هند انجام شود. این در حالی است که مرکز اصلی این اختلاف بر سر تلاش برخی استارتاپ‌های هندی برای جلوگیری از اعمال هزینه 11 تا 26 درصدی گوگل بر پرداخت‌های درون برنامه‌ای است، پس از آنکه مقامات ضدانحصار کشور دستور دادند گوگل نباید به طور اجباری سیستم قبلی خود برای دریافت هزینه 15 تا 30 درصدی را اعمال کند.

با این حال، گوگل پس از دو تصمیم دادگاه در ژانویه و فوریه، از جمله یکی از دیوان عالی، عملاً مجوز دریافت این هزینه یا حذف برنامه‌ها را به دست آورد. گوگل اعلام کرد که برخی شرکت‌های هندی تصمیم گرفته‌اند برای “ارزش عظیمی که از Google Play دریافت می‌کنند” پرداخت نکنند. بیشترین آسیب را Matrimony.com دیده است که بیش از 150 برنامه‌اش از فروشگاه پلی حذف شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو