با انواع لباس کوکتل آشنا شوید

با انواع لباس کوکتل آشنا شوید


منبع: مدیسه

4

1402/2/2

02:35


آیا می‌دانستید در دهه‌های قبل بانوان از طبقه مرفه به دور هم جمع می‌شدند و نوشیدنی به نام کوکتل می‌نوشیدند.

با انواع لباس کوکتل آشنا شوید

آیا می‌دانستید در دهه‌های قبل بانوان از طبقه مرفه به دور هم جمع می‌شدند و نوشیدنی به نام کوکتل می‌نوشیدند. بله دغدغه بسیاری از بانوان شرکت در همین مراسم به زیباترین و خاص‌ترین شکل ممکن بود و به همین دلیل پوشیدن لباسی به نام کوکتل رواج پیدا کرد که دقیقا برای همین هدف طراحی و دوخته شد. امروزه این واژه را بسیار زیاد می‌شنویم و لباسی شیک در ذهنمان شکل می‌گیرد که البته به اندازه لباس شب سنگین نیست. سال‌ها قبل لباس کوکتل یک درس کد بود اما امروزه به دلیل تغییراتی که کرده است می‌توان در میهمانی‌های تقریبا مهم و خاص آن را بر تن کرد.

از این واژه تقریبا به این دلیل استفاده شد که شما می‌توانید این لباس را روز ولنتاین بر تن کنید اما برای روز عروسی چندان مناسب نخواهد بود. در ادامه بیشتر درباره این لباس صحبت خواهیم کرد و مجموعه لباس های کوکتل جهان را باهم بررسی می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

لباس کوکتل چیست؟

لباس کوکتل

تاریخچه طراحی این مدل به دهه سی میلادی باز می‌گردد. لباسی آزاد و در عین حال شیک که بانوان بتوانند در گردهمایی‌های خود آن را بر تن کنند. این لباس یک کد بوده که به افراد بگویید چه مدلی را باید بر تن کنند. این لباس از ظرافت و دل‌انگیزی خاصی بهره می‌برد که پوشش شما را لوکس و جذاب خواهد کرد.

اما این تیپ لباس قوانین خاص خود را دارد و باید آن‌ها را عایت کرد. اما این قوانین چه هستند و تفاوت لباس مجلسی و لباس کوکتل چیست؟

  • استایل لباس، کژوال بوده اما بهتر است با اکسسوری ست شود.
  • مدل لباس کوکتل بستگی به مکان انتخابی دارد.
  • در انتخاب این لباس، توجه به جزییات حرف اول را می‌زند.
  • امضا این سبک انتخاب مدل کفش است.
  • به تفاوت لباس مجلسی و لباس کوکتل توجه کنید.

انواع لباس کوکتل

یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این مدل این است که شما می‌توانید ساده‌ترین مدل لباس را تبدیل به کوکتل کنید. به عنوان مثال شما به صورت ناگهانی به یک مهمانی دعوت شده‌اید و فرصت کافی برای تهیه لباس را ندارید. کمد لباس خود را چک کنید؛ لباس مورد نظرتان را هر چقدر که ساده باشد می‌توانید با کفش، کیف یا اکسسوری خاص ست کرده و تیپ خود را خاص کنید.

A-line Cocktail Dress

A-line Cocktail Dress

این مدل بلند مناسب برای تمام سایزها به خصوص فرم بدن A شکل است. این لباس بلند در قسمت کمر کمی گشاد بوده و یقه گرد با آستین‌های کلاهی همان چیزی است که می‌توانید برای هر مناسبتی بپوشید. این لباس در رنگ آبی بسیار زیبا است. اکسسوری‌های ساده را می‌توان با این لباس ست کرد.

Asymmetric Cocktail Dress

کوکتل نامتقارن اما چشمگیر

این لباس خیره کننده و جذاب را به رنگ‌های پاستلی برای رویدادهای خودمانی انتخاب کنید. این مدل نامتقارن و اریب در قسمت جلوی لباس، زیبایی پاهای شما را دو چندان می‌کند. جزئیاتی که در شانه لباس به کار رفته بر زیبایی استایل این لباس افزوده است. این لباس رویایی را با یک اکسسوری خیره کننده منحصر بفرد کنید.

Beaded Cocktail Dress

لباس کوتاه شیک

در اینجا با یک لباس شب کوکتل بسیار جالب مواجه می‌شویم که معمولا با قد کوتاه، زیباتر است. نیم تنه‌ بالای این لباس خیره کننده و چشم نواز است. جزئیات کار شده با منجوق در طرح گلدار با یقه و خط کمر با ردیفی از مهره‌ها بر خاص بودن لباس افزوده است.

Bell Sleeves Dress

آستین خاص

زنان سایز بزرگ باید لباس‌های کوکتل سایز بزرگ و خیره کننده داشته باشند تا جذاب به نظر برسند. آستین لباس با طرحی که دارد خاصش خواهد کرد.

Cocktail Party Dresses

کوکتل از جنس ساتن و ابریشم

لباس‌های امروزی را دیگر با پارچه‌هایی نظیر مخمل، پشم و ترمه نمی‌دوزند. بهترین لباس‌های مهمانی از ابریشم و ساتن دوخته شده‌اند. هنگام انتخاب رنگ مناسب مهمانی، رنگ‌های روشن‌تری مانند آبی‌، سبز و زغالی براق را در نظر بگیرید.

Floral Cocktail Dresses

مناسب برای فضاهای باز

لباس‌های کوکتل گلدار برای مهمانی‌های فضای باز بسیار مناسب هستند و می‌توانند انتظارات شما را برآورده کنند و در عین حال شما را شیک و مد روز نگه دارند. فقط مطمئن شوید که لباس‌های گلدار شما از پارچه‌های سبک و با پارچه‌ای جذاب ساخته شده‌اند تا ظاهری زیبا داشته باشند.

Flounce Dress

زیبایی در ظرافت

در اینجا با یک لباس با طراحی فوق العاده طرف هستیم که تمام جلوه‌های یک لباس مد روز را دارد. لباس فلونس طرحی بر روی شانه دارد و دور یقه آن یک لایه توری قرار گرفته است. لبه‌ی بالایی لباس ظریف است و گشاد بودن قسمت گردن این لباس را خیره کننده خواهد کرد.

Formal Cocktail Dresses

لباسی متمایز کننده

اگر لباس شما کیفیت بالایی داشته باشد یک انتخاب عالی برای رویدادها و مناسبت های رسمی است. با این حال، اگر می‌خواهید در بین مردم متمایز شوید، می‌توانید یک لباس رسمی همراه با برشی در کنار لباس بپوشید.

Fringed Cocktail Dress

لباسی مخصوص تالار

این مدل لباسی به سبک قدیمی اما خاص است که لبه‌های آن حاشیه دارد. یقه عمیق لباس، شیک بوده و پتانسیل تبدیل شدن به لباس مجلسی مخصوص تالار عروسی را دارا است. این لباس همان چیزی است که توسط بسیاری از زنانی که از مد جلوتر بودند انتخاب می‌شده است.

High Neck Cocktail Dress

مدلی که شما را لاغر نشان می‌دهد

یک لباس کوکتل یقه بلند برای عروسی همیشه ضروری است. این لباس توری با استفاده از کمربند ساتن در قسمت کمر بسیار زیبا ساخته شده است. طرح دامن مدادی شما را لاغر و برازنده نشان می‌دهد. ست کردن این لباس با کفش پاشنه بلند بهترین تصمیم مد خواهد بود.

قیمت انواع لباس مجلسی و پیراهن زنانه ترند سال

 

Long Sleeve Cocktail Dresses

زیبایی در سادگی

همه لباس‌های کوکتل نباید مدل خاصی داشته باشند. در بسیاری از موارد زیبایی در سادگی است. یک آستین بلند در فصل سرما انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

Midi Cocktail Dress

لباس کوتاه فوق‌العاده

در اینجا یک لباس کوکتل کوتاه است که سرها خواهد چرخاند. لباس کوکتل میدی یک چاک فوق العاده در جلو دارد. تراش نامتقارن گردن به آن جنبه‌ای شیک می‌بخشد. از این لباس برای مناسبت‌های خاصی که قرار است به آنجا بروید استفاده کنید.

Off Shoulder Dress

مدلی بدون سر شانه

یکی دیگر از لباس‌های مهمانی کوکتل، مدل بدون سرشانه است. این مدل توسط بسیاری از افراد مشهور و زنان شیک پوش پوشیده می‌شود. این مدل نیز جز لباس کوکتل مجلسی به حساب می‌آید.

Puff Sleeves Dress

جذابیت در آستین پف دار

در این مدل کوکتل، آستین بلند در قسمت لبه، پف‌دار است. انتهای آستین یقه‌ای رسمی و شیک قرار دارد. این نسخه شما را لاغرتر نشان می‌دهد، زیرا بلند و تا زانو است.

مطالب پربازدید:  25 مدل لباس مجلسی عروسکی مختص لاکچری‌پوشان

 

Sheer Cocktail Dress

پولک‌های درخشنده و زیبا

پولک‌های براق یکی دیگر از موارد جالب به کار رفته برای لباس‌های کوکتل است. این لباس کوکتل کوتاه دارای آستین بلند و ساتن خیره کننده است.

Shift Dress

مدلی بدون آستین و یقه باز

مدل شیفت یکی دیگر از انتخاب‌های جالب برای مهمانی‌های کوکتل شما است. این لباس کوکتل ساده و در عین حال شیک است. مدل بدون آستین و یقه باز، لباس را متمایز کرده است.

Tea Length Cocktail Dress

لباسی منحصر بفرد

این لباس مناسب برای برگرداندن سرها به سمت شما است. بند و یقه باز لباس، شما را منحصر بفرد خواهد کرد.

Tulle Cocktail Dress

گیپور و حریر لباس کوکتل شما را شیک خواهند کرد.

این مدل لباس دو تکه بوده که دامن توری دارد. بالاتنه را معمولا از گیپور و قسمت پایین تنه از حریر دوخته می‌شود.

Plus Size Cocktail Dresses

مناسب برای افراد با سایز بزرگ

انتخاب اندازه لباس سایز بزرگ کمی پیچیده‌تر است، زیرا نیاز به درک زوایا، رنگ‌ها و فرم بدن دارد. این مدل را با صندل و کیف دستی کوچک ست کنید.

Wedding Cocktail Dresses

اگر می‌خواهید در مجلس، بین بستگان خود متمایز باشید، یک لباس فوق‌العاده زنانه با رنگ روشن انتخاب کنید. بهتر است از پارچه توری یا پارچه ابریشمی استفاده کنید که بر جذابیت شما بیفزاید.

استفاده از پارچه توری جذابیت لباس شما را افزایش خواهد داد.

مدل لباسی ساده اما شیک

مطالب کاربردی:  انواع مدل سارافون مجلسی شیک ترند سال

 

در این مقاله سعی کردیم به برخی از مجموعه لباس‌های کوکتل جهان بپردازیم. لباس‌هایی که به راحتی می‌توان با استفاده از چند اکسسوری آن‌ها را تبدیل به تن‌پوشی جذاب کرد. در گذشته این لباس مخصوص زنان مرفه بود اما امروزه این مدل را بر تن افراد بسیاری می‌بینیم. نظر شما چیست؟ آیا این مدل را می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : stylesatlife

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو