معرفی انیمه بلیچ (Bleach) ؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

معرفی انیمه بلیچ (Bleach) ؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/2/11

16:41


معرفی انیمه بلیچ (Bleach) ؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه بلیچ یک انیمه سریالی ژاپنی است که در 366 قسمت و از اکتبر 2004 تا مارس 2012 توسط شبکه ژاپنی TV Tokyo منتشر شد. برای معرفی و اطلاعات بیشتر درباره انیمه Bleach همراه ما بمانید.

انیمه بلیچ اثری به کارگردانی نوریوکی آبه (Noriyuki Abe) است. داستان این انیمه به قلم ماساشی سوگو (Masashi Sogo)، تسویوشی کیدا (Tsuyoshi Kida) و کنتو شیمویاما (Kento Shimoyama) بوده که بر اساس مجموعه مانگایی به همین نام اثر تیته کوبو (Tite Kobo) آن را نوشته‌اند. همچنین کن هاگینو (Ken Hagino) همراه با گروهی از تهیه‌کنندگان، تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده داشته‌اند. انیمه Bleach توسط استودیو Pierrot ساخته شده است. نسخه انگلیسی انیمه بلیچ توسط شبکه استرالیایی SBS، شبکه کانادایی YTV، شبکه آمریکایی Neon Alley و شبکه Animax پخش شد.

ژانر انیمه Bleach اکشن، ماجراجویی و ماورالطبیعه است و همانطور که گفته شد تعداد قسمت های انیمه بلیچ 366 قسمت بوده و مدت زمان هر قسمت نیز 24 دقیقه است. علاوه بر اقتباس از مجموعه مانگای بلیچ، برخی از کاراکتر های انیمه Bleach در داستان اصلی مانگا وجود ندارند و مختص داستان انیمه هستند. زمان پخش انیمه بلیچ از 5 اکتبر 2004 (14 مهر 1383) تا 27 مارس 2012 (8 فروردین 1391) بود که از شبکه ژاپنی TV Tokyo پخش شد. همچنین فصل جدید انیمه بلیچ که در دنباله سری اول ساخته شده، در سال 2022 منتشر شده است. تاریخ شروع فصل دوم انیمه Bleach 2022، از 11 اکتبر 2022 (19 مهر 1401) بوده که هم اکنون از شبکه TV Tokyo در حال پخش است. در این مقاله از پلازا به معرفی انیمه Bleach می‌پردازیم و این انیمه را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان انیمه بلیچ

داستان انیمه بلیچ

در خلاصه انیمه Bleach آمده که این انیمه درباره ایچیگو کوروساکی ، یک دانش‌آموز دبیرستانی است که می‌تواند ارواح را ببیند. او از دوران کودکی می‌تواند روح انسان‌ها را پس از مرگ ملاقات کند. زندگی ایچیگو زمانی‌که او و دو خواهرش توسط روحی شرور، گرسنه و رنج کشیده به نام هالو مورد حمله قرار می‌گیرند، دست خوش تغییرات زیادی می‌کند. در همان زمان، آن‌ها توسط یک شینیگامی (خدای مرگ) به نام روکیا کوچیکی نجات پیدا می‌کنند اما در طول مبارزه با هالو، روکیا مجروح می‌شود و باید قدرت‌های خود را به ایچیگو منتقل کند. سپس وظیفه ایچیگو کوروساکی به عنوان یک شینیگامی برای حفظ تعادل بین دنیای زنده‌ها و مردگان آغاز می‌شود.

شخصیت های انیمه بلیچ و معرفی صداپیشگان

نوریوکی آبه به عنوان کارگردان انیمه سریالی بلیچ انتخاب شد و ماساشی سوگو نویسندگی قسمت‌های 1 تا 212، تسویوشی کیدا قسمت‌های 230 تا 265 و کنتو شیمویاما قسمت‌های 317 تا 366 را برعهده داشتند. انیمه Bleach: Thousand Year Blood War در دنباله‌ انیمه بلیچ توسط استودیو Pierrot و به کارگردانی توموهیسا تاگوچی ساخته شد و 13 قسمت اول آن از اکتبر 2022 تا دسامبر 2022 از شبکه TV Tokyo پخش شد. سری دوم قسمت‌های این انیمه قرار است از ژولای 2023 منتشر شوند. در ادامه به معرفی شخصیت‌ های انیمه بلیچ می‌پردازیم و با صداپیشگان آن‌ها آشنا خواهیم شد.

ایچیگو کوروساکی

شخصیت های انیمه بلیچ

ایچیگو کوروساکی (Ichigo Kurosaki) یک انسان و برادر بزرگتر کارین و یوزو است. او بعداً توسط روکیا به یک شینیگامی تبدیل می‌شود. ایچیگو از دوران کودکی قادر به دیدن ارواح بود و این موضوع باعث شد دیگران فکر کنند که او گاهی با خود حرف می‌زند. زورگوهای مدرسه همیشه بخاطر رنگ موی متفاوتش او را اذیت می‌کردند. در یکی از این درگیری‌ها، یاسوتورا سادو به او کمک می‌کند تا از دست زورگوها خلاص شود. قبل از تبدیل شدن ایچیگو به یک شینیگامی، او و سادو هنگام مبارزه با باندی که توسط شخصی به نام ریچی اوشیما رهبری می‌شود، با کیگو آسانو و میزویرو کوجیما آشنا می‌شوند.

صداپیشه شخصیت ایچیگو در نسخه ژاپنی انیمه بلیچ ماساکازو موریتا (Masakazu Morita) بازیگر، خواننده و صداپیشه ژاپنی است. همچنین، صداپیشه این شخصیت در نسخه انگلیسی انیمه جانی یونگ بوش (Johnny Yong Bosch) خواننده، بازیگر، موسیقیدان و رزمی‌کار آمریکایی است که بیشتر برای بازی در نقش آدام پارک در سریال ابرقهرمانی Power Rangers محصول سال 1993 تا کنون شناخته شده است.

سوسوکه آیزن

کاراکترهای انیمه Bleach

سوسوکه آیزن (Sosuke Aizen) قبلا در گوتی 13، کاپیتان لشکر پنجم بوده است. بعداً به همراه جین ایچیمارو و کانامه توسن، انجمن روح را ترک می‌کند. سپس او با ارتش آرانکار جنگی را علیه انجمن روح آغاز می‌کند که در نهایت توسط ایچیگو کوروساکی شکست می‌خورد و به خاطر جنایت‌هایش محکوم به حبس می‌شود. هنگامی که آیزن عضو لشکر پنجم بود، صدها شینیگامی و شهروند روکونگای را قربانی پژوهش خود کرد هرچند که آن پژوهش نتیجه‌ای برای او نداشت.

صداپیشه آیزن در نسخه ژاپنی شو هایامی (Shu Hayami) بازیگر، صداپیشه و خواننده ژاپنی است که به خاطر صدای صاف و عمیقش شناخته شده است و صداپیشگی شخصیت قهرمان‌های مهربان زیادی را انجام داده است. در نسخه انگلیسی نیز کایل هبرت (Kyle Hebert) صداپیشه و دی جی آمریکایی که برای انیمه‌ها و بازی‌های ویدیویی زیادی صداپیشگی کرده، صداپیشگی آیزن را انجام داده است.

روکیا کوچیکی

بررسی انیمه بلیچ

روکیا کوچیکی (Rukia Kuchiki) در گوتی 13، کاپیتان لشکر سیزدهم است. او قبلا تحت نظر کاپیتان جوشیرو اوکیتاکه در لشکر سیزدهم خدمت کرده است. روکیا همچنین خواهر هیسانا، خواهرخوانده بیاکویا کوچیکی و دوست ایچیگا کوروساکی است و در کودکی توسط خواهرش رها شده است. او بدون شرکت در آزمون ورودی برای خدمت در لشکر سیزدهم انتخاب شد.

فومیکو اوریکاسا (Fumiko Orikasa) بازیگر، صداپیشه و خواننده ژاپنی، صداپیشگی روکیا را در نسخه اصلی برعهده داشته است . او علاوه بر رویکا در انیمه Bleach، صداپیشگی مایرین هاوک در انیمه Mobile Suit Gundam Seed Destiny و لی چون در انیمه Street Fighter را انجام داده است. صدای روکیا در نسخه انگلیسی انیمه نیز متعلق به میشل روف (Michelle Ruff) صداپیشه آمریکایی است که برای صداپیشگی‌هایش در انیمه‌ها و بازی‌های ویدیویی شناخته شده است.

کنپاچی زاراکی

نمرات انیمه Bleach

کنپاچی زاراکی (Kenpachi Zaraki) در گوتی 13، کاپیتان لشکر یازدهم است. او همچنین یازدهمین کنپاچی است که به این مقام دست یافته است. او نام زاراکی را خودش به عنوان اسم مستعار انتخاب کرده است که نام محل سکونتش است. کنپاچی نیز نامی است که به عنوان یکی از قدرتمندترین شینیگامی‌هایی که بر بیشتر دشمنان خود در نبرد‌ها پیروز شده، به او اعطا شده است. کنپاچی پس از مدت کوتاهی که به گوتی 13 پیوست، مجبور شد کندو بیاموزد چرا که تا آن لحظه، هیچ تمرین رسمی شمشیرزنی‌ای انجام نداده بود اما پس از گذشت 46 روز مجبور شد طبق دستور مرکز، تمرین کردن را متوقف کند چون اگر به قدرت کامل خود دست پیدا می کرد، دیگر قابل کنترل بود.

صداپیشه زاراکی در نسخه اصلی انیمه بلیچ فومیهیکو تاچیکی (Fumihiko Tachiki) صداپیشه، راوی و بازیگر ژاپنی است که در انیمه‌های زیادی مانند انیمه Hunter x Hunter، انیمه Fullmetal Alchemist Brotherhood و انیمه One Piece صداپیشه بوده است. صدای دیوید لاج (David Lodge) صداپیشه آمریکایی که در انیمه‌ها و بازی‌های ویدیویی زیادی صداپیشگی کرده است را می شنویم. او برای صداپیشگی در سریال ابرقهرمانی Power Rangers شناخته شده است.

توشیرو هیتسوگایا

خلاصه انیمه Bleach

توشیرو هیتسوگایا (Toshiro Hitsugaya) در گوتی 13، کاپیتان لشکر دهم است. او به عنوان جوان‌ترین شخصی که به درجه کاپیتان دست یافته، شناخته شده است. اگرچه هیتسوگایا جوان است اما هوش و استعداد استثنایی او باعث می‌شود که فردی قابل اعتماد برای رهبری یک لشکر باشد. او معمولا شخصیت آرامی دارد اما اگر صحبت از صدمه دیدن مومو شود، به راحتی عصبانی می‌شود. تلاش‌های هیتسوگایا برای اینکه جا افتاده‌تر و با وقارتر به نظر برسد گاهی خنده دار است و توسط افراد دیگر به خاطر سن کم و قد کوتاهش به سخره گرفته می‌شود.

صداپیشه شخصیت هیتسوگایا در نسخه ژاپنی انیمه Bleach رومی پارک (Romi Park) خواننده و بازیگر ژاپنی است که جوایز متعددی برای کارهای خود دریافت کرده است. او به خاطر صداپیشگی به عنوان پسران نوجوان و سرسخت و بالغ شناخته می‌شود. در نسخه انگلیسی انیمه نیز استیو استالی Steve Staley) صداپیشه آمریکایی که با نام استیو کانن نیز شناخته می‌شود، صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد.

بررسی نمرات انیمه بلیچ

نقد انیمه Bleach 2021

تا کنون با داستان و کاراکتر های انیمه Bleach آشنا شدیم. در این بخش می‌خواهیم نظرات کاربران در مورد انیمه بلیچ را بررسی کنیم. نمرات انیمه Bleach بدین شرح است: در سایت MyAnimeList امتیاز 7.9 از 10 برای این انیمه ثبت شده است. کاربران IMDb امتیاز 8.2 از 10 را به سری اول و امتیاز 9 از 10 را به سری دوم این انیمه دادند و کاربران گوگل نیز رضایت 91 درصدی از این اثر داشتند. در نقد انیمه Bleach 2022 آمده است که برای کسانی که از دیدن انیمه‌های اکشن لذت می‌برند، انیمه بلیچ قطعا سرگرم‌کننده و جذاب خواهد بود. اکشن این مجموعه سریالی جذاب و سریع است و خط داستانی را برای تماشای باقی قسمت‌های آن جذاب‌تر می‌کند. ایچیگو به دلیل شخصیت بدعنقش، بامزه است و دوستانش به همان اندازه خنده‌دار هستند. در سری دوم نیز گرافیک انیمه بهبود یافته، خط داستانی جذاب‌تر شده و موسیقی پس‌زمینه عمق بیشتری به داستان می‌دهد. تنها نقطه ضعف این انیمه تعداد بسیار زیاد قسمت‌هایش است که باید تمام آن‌ها را تماشا کنید تا به طور کامل متوجه داستان و ماجراهایش شوید.

کلام آخر

دانلود انیمه بلیچ

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی انیمه بلیچ پرداختیم. این انیمه سریالی در 366 قسمت و در ژانر اکشن، ماجراجویی و ماورا طبیعه ساخته شده است. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا تیزر انیمه Bleach را دیده‌اید؟ آیا قصد تماشا و دانلود انیمه بلیچ را دارید یا پیش‌تر آن را تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و شخصیت‌های این انیمه چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو