راهنمای سفر به رأس الخیمه امارت؛ جاهای دیدنی، تفریحات و محل اقامت

راهنمای سفر به رأس الخیمه امارت؛ جاهای دیدنی، تفریحات و محل اقامت


منبع: فوت و فن

3

1402/2/27

19:48


بسیاری از افراد به‌خاطر مراکز خرید پر زرق‌وبرق و جاذبه‌های سر به فلک کشیده دبی به امارات سفر می‌کنند.

راهنمای سفر به رأس الخیمه امارت؛ جاهای دیدنی، تفریحات و محل اقامت

بسیاری از افراد به‌خاطر مراکز خرید پر زرق‌وبرق و جاذبه‌های سر به فلک کشیده دبی به امارات سفر می‌کنند. اما در فاصله یک ساعت رانندگی از شمال دبی، بهترین جای دیدنی پنهان امارات وجود دارد که بسیار زیبا و تماشایی است. رأس الخیمه (Ras Al Khaimah) ترکیبی از خطوط ساحلی بکر، قله‌های صحرایی و مناظر بیابانی آرام با مکان‌های حفاظت شده و فرهنگی است که بدون شک اوقات خوشی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم می‌زند.

چرا باید به رأس الخیمه رفت؟

برای مدت‌ها است که ساکنان شهر دبی آخرهفته‌ها به این نقطه از امارات سفر می‌کنند تا در سواحل شنی نرم، زیبایی‌های طبیعی و فضاهای باز گسترده آن اوقات خوش و آرامی به دور از شهر را سپری کنند. این مقصد در سال ۲۰۲۲ میلادی بالاترین تعداد بازدیدکنندگان خودش را ثبت کرد و هتل‌ها و تفرجگاه‌های جدیدی نیز در اینجا ساخته شدند که امکانات بیشتری را برای مسافران به ارمغان آوردند. یکی از همین هتل‌ها نیز Anantara Mina Al Arab نام دارد که در سال ۲۰۲۳ افتتاح خواهد شد و ویلاهای روی آب را در امارات ارائه خواهد کرد.

با اینکه توسعه و رشد از اهمیت بالایی برخوردار است اما حفاظت از محیط زیست در مرکز استراتژی توسعه اینجا قرار دارد و مسئولان قصد دارند اینجا را تا سال ۲۰۲۵ به یک نقطه با گردشگری پایدار تبدیل کنند. در این ابتکار گردشگری همچنین حفظ سنت‌های فرهنگی نیز جایگاه ویژه‎‌ای دارد.

جاهای دیدنی و تفریحات رأس الخیمه

بازدید از اولین مزرعه مروارید عربی جهان

در میان تالابی احاطه شده توسط کوه‌های غبارآلود و جنگل‌های حرا و پر از فلامینگو، مزرعه Suwaidi Pearls این فرصت استثنایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا شاهد میراث هنر باستانی عربی باشند. قبل از اینکه نفت در خلیج فارس کشف شود، صنعت غواصی مروارید منبع اصلی ثروت منطقه بود. اما به لطف عبدالله راشد السویدی که پیوندهای اجدادی او با مروارید به قرن دوازدهم می‌رسد، این سنت همچنان ادامه دارد. عبدالله و تیم کوچکش بین یک مرکز بازدیدکنندگان در دهکده دریایی قدیمی الرامس و جزیره موقتی که مزرعه شناور در آن قرار دارد، تورهایی را برگزار می‌کنند که اهمیت احساسی، سراسری و جهانی مرواریدهای عربی را پوشش می‌دهند.

صحراگردی در امارات

حدود ۸۰ درصد از امارات را صحرا تشکیل داده و برخی از این فضاهای خارق‌العاده را نیز می‌توان در رأس الخیمه پیدا کرد. در اینجا، تل‌ماسه‌های موج‌دار به رنگ خاک رس پخته را می‎‌توان مشاهده کرد که بسیار تماشایی و زیبا هستند. با استفاده از بالن نیز می‌توان در بالای این تل‌ماسه‌ها پرواز کرد و به بهترین شکل ممکن از زیبایی‌های آن‌ها لذت برد.

طبیعت‌گردی در رأس الخیمه

برای اینکه بیشتر با طبیعت امارات متحده عربی آشنا شوید، بهتر است به حفاظت‌گاه طبیعی الوادی (Al Wadi Nature Reserve) بروید که در آنجا استراحتگاه صحرایی الوادی متعلق به گروه ریتز کارلتون قرار دارد. حضور در این استراحتگاه صحرایی یا استخدام یک راهنما برای گردش در طبیعت و سافاری می‌تواند سفری بسیار به یادمانی را برای شما رقم بزند.

گشت‌وگذار در جبل جیس

جبل جیس یا کوه جیس (Jebel Jais) در امارات متحده عربی، مرتفع‌ترین کوه در این کشور به شمار می‌رود که جذابیت‌های زیادی دارد. بسیاری از علاقه‌مندان به کارهای مهیج و پر از آدرنالین به اینجا می‌آیند تا طولانی‌ترین زیپ‌لاین جهان را امتحان کنند. این زیپ‌لاین می‌توان به سرعت ۱۶۰ کیلومتر برسد و سوار شدن روی آن حدود سه دقیقه طول می‌کشد.

آشنایی با تاریخ و فرهنگ امارات

انسان‌ها برای بیش از ۷۰۰۰ سال در رأس الخیمه زندگی کردند و همین نیز آن را به یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های دائمی بشر روی زمین تبدیل می‌کند. موزه ملی رأس الخیمه (National Museum of Ras Al Khaimah) کار بسیار درخشانی در فشرده کردن این تاریخ طولانی انجام داده است. خود ساختمان موزه که در شهر راک واقع شده، بارها برای اهداف مختلفی همچون قلعه، اقامتگاه سلطنتی و زندان مورد استفاده قرار گرفته است و در نهایت در سال ۱۹۸۷ میلادی به موزه تبدیل شد. این موزه مملو از آثار باستانی از سلاح تا لوازم خانگی عربی است.

دو مکان دیگر که نمونه‌ای از تاریخ رأس الخیمه هستند، الجزیره الحمرا (Al Jazeera Al Hamra) و قلعه ضایه (Dhayah Fort) نام دارند که هر دو در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شدند. دهکده باستانی مروارید الجزیره الحمرا آخرین مورد از این نوع دهکده‌ها در خلیج فارس محسوب می‌شود که مرمت شده است. این دهکده از سنگ مرجانی که اکنون ناپایدار است، تراشیده شده و هنوز هم خانه‌هایی با برج‌هایی سنتی برای وزش باد به داخل در آن به چشم می‌خورند.

قلعه ضایه در میان نخلستان‌های خرما، سکونتگاه‎‌های قبیله‌ای و کوه‌ها قرار دارد و تنها قلعه تپه‌ای است که در امارات همچنان پابرجا است. این قلعه در قرن نوزدهم ساخته شد و در سال ۱۸۱۹ میلادی به‌عنوان یک قلعه مهم و استراتژیک در نبرد با بریتانیایی‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

اقامت در رأس الخیمه

شهر راک از جمله شهرهای مهمان‌نواز امارات به شمار می‌رود که هتل‌ها و استراحتگاه‌های متعددی در آن ساخته شدند و یکی از جدیدترین موارد نیز هتل موونپیک ریزورت آل مرجان آیلند (Mövenpick Resort Al Marjan Island) است. این هتل در تابستان سال ۲۰۲۲ در مجمع‌الجزایری ساخت دست بشر و متشکل از چهار جزیره مرجانی افتتاح شد و مجموعه‌ای از رستوران، بار، کلوپ کودکان، اسپا و موارد دیگری در آن به چشم می‌خورند.

هتل والدورف استوریا (Waldorf Astoria) نیز یکی از اولین هتل‌های بزرگی است بود که در رأس الخیمه افتتاح شد. به مدت ۱۰ سال، اینجا نقطه عطفی برای افق شهری راک بود که بین کوه‌های هاجر و خلیج فارس قرار گرفته است. سوئیت‌های ویلایی هتل صحرای الوادی متعلق به گروه ریتز کارلتون در رأس الخیمه نیز با الهام از چادرهای بادیه‌نشین‌های سنتی ساخته شده که به گردشگران حس و حالی سنتی و اصیل می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو