معرفی انیمیشن Ruby Gillman, Teenage Kraken

منبع: فوت و فن

4

1402/3/8

17:10


وقتی کلمه کراکن را می‌شنوید، در ذهن خود هیولایی دریایی و افسانه‌ای را متصور می‌شوید که بسیار ترسناک و دلهره‌آور است.

معرفی انیمیشن Ruby Gillman, Teenage Kraken

وقتی کلمه کراکن را می‌شنوید، در ذهن خود هیولایی دریایی و افسانه‌ای را متصور می‌شوید که بسیار ترسناک و دلهره‌آور است. این موضوع را در فیلم‌هایی همچون فیلم برخورد تایتان‌ها (Clash of the Titans) محصول سال ۱۹۸۱ میلادی و همچنین فیلم دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده (Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest) محصول سال ۲۰۰۶ میلادی می‌توان مشاهده کرد.

کراکن با چنان تاریخچه غنی و اساطیری، جای تعجب ندارد که در داستان‌های مختلف به نمایش گذاشته شود. با این حال، فیلم‌های اندکی هستند که این شخصیت را به عنوان یک شخصیت خوب به تصویر بکشند یا اینکه آن را شخصیت اصلی خودشان قرار بدهند. با این حال، به نظر می‌رسد که انیمیشن روبی گیلمن، کراکن نوجوان (Ruby Gillman, Teenage Kraken) جدیدترین ساخته استودیو دریم‌ورکس قرار است این موضوع را تغییر بدهد.

این انیمیشن ماجراجویی تازه از استودیو سازنده انیمیشن‌های شرک (Shrek) و چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) است و داستان روبی گیلمن با صداپیشگی لانا کندور را دنبال می‌کند که در تلاش است مثل یک دختر نوجوان عادی زندگی کند. وقتی روبی تاریخچه خانوادگی خودش را می‌فهمد، متوجه می‌شود که از نوادگان مستقیم یک سلسله طولانی از کراکن‌های سلطنتی است که در این دنیا، از محافظان قسم خورده اقیانوس هستند.

در یک نگاه به نظر می‌رسد که انیمیشن «روبی گیلمن، کراکن نوجوان» یک داستان ابرقهرمانی در زیر دریا خواهد بود که به مسائلی همچون بزرگ شدن و پذیرش مسئولیت می‌پردازد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی داستان، بازیگران و تاریخ اکران این انیمیشن بپردازیم.

عوامل سازنده انیمیشن Ruby Gillman, Teenage Kraken

سکان کارگردانی انیمیشن «روبی گیلمن، کراکن نوجوان» را به صورت مشترک کرک دیمیکو و فریان پرل در دست دارند. این اولین تجربه کارگردانی فریان پرل به شمار می‌رود و این در حالی است که کرک دیمیکو قبلا انیمیشن غارنشینان (The Croods) محصول سال ۲۰۱۳ را برای دریم‌ورکس کارگردانی کرده است. دیمیکو همچنان به همراه پم بردی فیلم‌نامه این انیمیشن تازه را قلم زده‌اند.

داستان انیمیشن Ruby Gillman, Teenage Kraken

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای انیمیشن «روبی گیلمن، کراکن نوجوان» به شرح زیر است:

«در تابستان امسال، استودیو انیمیشن‌سازی دریم‌ورکس قرار است با یک کمدی اکشن خنده‌دار و دلنشین، داستان یک نوجوان خجالتی را بازگو کند که متوجه می‌شود از دودمانی سلطنتی و افسانه‌ای کراکن‌های دریایی است و سرنوشتش در اعماق اقیانوس بسیار بزرگ و گسترده است.

روبی گیلمن شیرین و خجالتی ۱۶ ساله با صداپیشگی لانا کوندور مشتاقانه به دنبال آن است تا در دبیرستان بیشتر احساس راحتی کند اما بیشتر اوقات حس خوبی ندارد. او نسبت به پسری اسکیت‌باز با صداپیشگی جاکوبی یانگ وایت علاقه‌مند است و این در حالی است که نمی‌تواند در ساحل با دیگر بچه‌ها خوش‌گذرانی کند چراکه مادر بسیار محتاطش با صداپیشگی تونی کولت او را از رفتن به داخل آب منع کرده است.

با این حال، او این موضوع را نادیده می‌گیرد و همین نیز باعث می‌شود تا متوجه شود که نواده مستقیم ملکه کراکن‌های جنگجو است و حالا سرنوشتش آن است که تاج و تخت را از مادربزرگش با صداپیشگی جین فوندا به ارث ببرد. کراکن‌ها سوگند یاد کرده‌اند که از اقیانوس‌های جهان در برابر پری دریایی‌های تشنه قدرت محافظت کنند. حالا روبی نیز باید بیشترین تلاش خودش را به کار بگیرد تا بتواند از کسانی که دوستشان دارد، محافظت کند.»

صداپیشه‌های انیمیشن Ruby Gillman, Teenage Kraken

صداپیشگی شخصیت اصلی انیمیشن «روبی گیلمن، کراکن نوجوان» را لانا کوندور در دست دارد، کسی که با بازی در فیلم To All the Boys I’ve Loved Before محصول سال ۲۰۱۸ میلادی به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کرد. در کنار وی بازیگران برجسته و با استعداد دیگری نیز وظیفه صداپیشگی را برعهده دارند که شامل انی مورفی، جین فوندا، تونی کولت، کولمن دومینگو و بلو چپمن است. جاکوبی یانگ وایت، ویل فورت، نیکول بایر، لیزا کوشی، رامونا یانگ، ادواردو فرانکو و اکو کلوم نیز از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر هستند.

تاریخ اکران انیمیشن Ruby Gillman, Teenage Kraken

انیمیشن «روبی گیلمن، کراکن نوجوان» از جمله انیمیشن‌های تابستان سال ۲۰۲۳ میلادی به شمار می‌رود که قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۳ (جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲) روی پرده سینماها اکران شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو