بهترین انیمیشن‌های سه‎‌گانه تاریخ سینما

بهترین انیمیشن‌های سه‎‌گانه تاریخ سینما


منبع: فوت و فن

3

1402/4/2

14:10


از فیلم‌های کلاسیک کودکانه تا ماجراجویی‌های خانوادگی متفکرانه، سینمای انیمیشن مدت‌ها است که ستون اصلی سینما بوده و توانسته توجه بیننده‌ها با هر سنی را به خودش جلب کند. از گذشته تا به امروز انیمیشن‌های بسیار زیادی به‌صورت سه‌گانه ساخته و پخش شده‌اند و در این مطلب نیز قصد داریم تا به بررسی بهترین انیمیشن‌های سه‌گانه تاریخ سینما بپردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین انیمیشن‌های سه‎‌گانه تاریخ سینما

از فیلم‌های کلاسیک کودکانه تا ماجراجویی‌های خانوادگی متفکرانه، سینمای انیمیشن مدت‌ها است که ستون اصلی سینما بوده و توانسته توجه بیننده‌ها با هر سنی را به خودش جلب کند. از گذشته تا به امروز انیمیشن‌های بسیار زیادی به‌صورت سه‌گانه ساخته و پخش شده‌اند و در این مطلب نیز قصد داریم تا به بررسی بهترین انیمیشن‌های سه‌گانه تاریخ سینما بپردازیم. همراه با ما باشید.

۱۰. سه‌گانه ماشین‌ها

اولین فیلم ماشین‌ها (Cars) توانست به‌راحتی توجه بیننده‌های جوان را به خودش جلب کند و یک نمایش بصری مهیج را برای آن‌ها به نمایش بگذارد. کاراکترهای دوست‌داشتنی و همچنین داستان با تأثیرگذاری بالا نیز در جذاب‌تر شدن این اثر بسیار تأثیرگذار بوده است. در حالی که انیمیشن «ماشین‌ها ۲» بیش از اندازه در جهان‌سازی و داستان‌های فرعی جاسوسی عجیب و غریب غرق شده بود، این سه‌گانه با انیمیشن «ماشین‌ها ۳» به‌خوبی به پایان رسید. نسخه فرعی هواپیما (Planes) از این فرنچایز نیز مورد استقبال بیننده‌ها قرار گرفته بود.

۹. سه‌گانه راگرتز

انیمیشن سریالی راگرتز (Rugrats) از شروع خودش در سال ۱۹۹۱ میلادی به یکی از محبوب‌ترین برنامه کودک‌ها در شبکه نیکلدئون تبدیل شد و سپس نیز در سال ۱۹۹۸ میلادی فیلم سینمایی بر اساس آن ساخته شد که توانست به موفقیت تجاری خوبی دست پیدا کند، اگر چه منتقدان انتقادهایی را نیز نسبت به آن داشتند. انیمیشن دوم تحت عنوان Rugrats in Paris: The Movie توانست بیشتر توجه منتقدان را به دست بیاورد و این در حالی بود که از صداپیشه‌های قوی و داستان کاراکتر محور بهره می‌برد. فیلم سوم The Wild Thornberrys در سال ۲۰۰۳ به باد انتقاد گرفته شد و در باکس آفیس عملکرد خوبی نداشت. با این وجود، این سه‌گانه همچنان جذاب و جالب به نظر می‌رسد.

۸. سه‌گانه من نفرت‌انگیز

فیلم من نفرت‌انگیز (Despicable Me) پیامی احساسی در مرکز خودش دارد و در عین حال سرگرم‌کنندگی بسیار زیادی را رقم می‌زند و دلیل آن نیز شخصیت‌های بسیار جالب‌توجه و جذاب است. این اثر نه‌تنها توانست تحسین منتقدان را کسب کند بلکه به موفقیت تجاری زیادی نیز دست پیدا کرد. به دنبال موفقیت فیلم اول در سال ۲۰۱۰ نیز دو دنباله و همچنین فیلم‌های نسخه فرعی مینیون‌ها (Minions) از آن ساخته شد. این در حالی است که ساخت انیمیشن چهارم آن نیز در دستور کار قرار دارد.

۷. سه‌گانه شیر شاه

انیمیشن شیر شاه (The Lion King) محصول سال ۱۹۹۴ میلادی اثری بسیار برجسته و خارق‌العاده به شمار می‌رود و این در حالی است که دو دنباله آن کمتر مورد توجه قرار گرفتند و این در حالی بود که آن‌ها به‌صورت دیجیتالی عرضه شدند و توانستند به‌خوبی حس عظمت فیلم اول را تکرار کنند. بدون شک، فیلم اول این سه‌گانه است که باعث شده تا این آثار به محبوبیت برسند و یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما لقب بگیرند.

۶. سه‌گانه ماداگاسکار

حیوانات و ماجراجویی همیشه باعث خلق داستان‌های سرگرم‌کننده برای کودکان می‌شوند و انیمیشن ماداگاسکار (Madagascar) محصول سال 2005 میلادی نیز با حضور صداپیشه‌های بزرگ، انیمیشن‌سازی عالی و حس شوخ‌طبعی جالب روی همین موضوع دست گذاشته است. این مجموعه انیمیشن در دنباله‌های بعدی نیز توانست رشد بیشتری پیدا کند و موفق‌تر باشد.

۵. سه‌گانه گربه چکمه‌پوش

انیمیشن گربه چکمه‌پوش (Puss in Boots) نسخه‌ای فرعی از فرنچایز شرک (Shrek) به شمار می‌رود که به لطف انیمیشن‌سازی دلنشین و همچنین کاراکترهای قوی توانست به موفقیت قابل‌توجهی دست پیدا کند. دو انیمیشن ابتدایی بسیار جذاب و تماشایی بودند ولی انیمیشن گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish) که در سال ۲۰۲۲ میلادی اکران شد، توانست این سه‌گانه را به جایگاه اصلی خودش برساند و محبوب کند.

۴. سه‌گانه لگو

فیلم لگو (The Lego Movie) محصول سال ۲۰۱۴ میلاید توانست حس نوستالژی شیرین و جذابیت زیادی را به ارمغان بیاورد که به ایجاد اثری سرگرم‌کننده و موفق بسیار کمک کرده است. این موضوع در دو دنباله آن به نام The Lego Batman Movie و The Lego Movie 2: The Second Part نیز مشهود است. این یک سه‌گانه سینمایی فوق‌العاده خلاقانه و جذاب است که به خوبی توانسته از لگوها برای بازگو کردن داستان‌های شیرین بهره ببرد.

۳. سه‌گانه پاندای کونگ فوکار

انیمیشن پاندای کونگ فوکار (Kung-Fu Panda) به لطف استفاده از هنرهای رزمی در کنار انیمیشن‌سازی رنگارنگ و کاراکترهای فراموش‌نشدنی به یک اثر بسیار موفق در بین بیننده‌های جوان و بزرگسال تبدیل شد. این در حالی است که این انیمیشن توانسته برخی از بهترین شخصیت‌های شرور دنیای انیمیشن را نیز به نمایش بگذارد و هر کدام از این سه فیلم نیز حس شوخ طبعی بسیار خوب، جلوه‌های پر جنب‌وجوش و هنرهای رزمی خارق‌العاده‌ای را درون خودشان دارند. این در حالی است که چهارمین انیمیشن نیز قرار است در سال ۲۰۲۴ میلادی اکران شود.

۲. سه‌گانه چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

فیلم‌های چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) از جمله آثار نادر در سینما هستند که هر کدام از فیلم‌ها پیوند قوی‌ای با هم دارند. این فیلم‌ها با انیمیشن‌سازی فوق‌العاده، حس سرگرم‌کننده ماجراجویانه و حجم عاطفی شگفت‎انگیز خود برای بینندگان با هر سنی دوست‌داشتنی و جذاب به نظر می‌رسند. انیمیشن سال ۲۰۱۹ نیز پایانی عالی برای این فرنچایز رقم زد و این در حالی است که یک اقتباس لایو اکشن از آن در دستور کار قرار دارد.

۱. سه‌گانه داستان اسباب بازی

انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) به هنگام اکران خودش در سال ۱۹۹۵ میلادی توانست به یکی از انیمیشن‌های بسیار موفق و محبوب تبدیل شود که توجه بیننده‌های بسیار زیادی را به خودش جلب کرد. پس از موفقیت فیلم اول، دو دنباله نیز برای این اثر ساخته شد که توانستند داستان این مجموعه را ارتقا بدهند. با وجود ساخت یک سه‌گانه کامل، سازندگان چهارمین فیلم را نیز در این مجموعه تولید و پخش کردند که همانند آثار قبل جذاب و تماشایی بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو