هر آنچه از انیمیشن Elemental باید بدانید

منبع: فوت و فن

3

1402/3/14

18:37


دیزنی و پیکسار به دنبال آن هستند تا بار دیگر سفری از احساسات، ذهن و روح را به نمایش بگذارند تا ما بیشتر درباره خودمان، یکدیگر و جهان یاد بگیریم. از زمان اکران انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) محصول سال ۲۰۱۵، بیننده‌ها از دیزنی و پیکسار انتظار داستان‌های پیشگامانه درباره عشق، شجاعت، همدلی و دنبال کردن رؤیاها دارند،

هر آنچه از انیمیشن Elemental باید بدانید

دیزنی و پیکسار به دنبال آن هستند تا بار دیگر سفری از احساسات، ذهن و روح را به نمایش بگذارند تا ما بیشتر درباره خودمان، یکدیگر و جهان یاد بگیریم. از زمان اکران انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) محصول سال ۲۰۱۵، بیننده‌ها از دیزنی و پیکسار انتظار داستان‌های پیشگامانه درباره عشق، شجاعت، همدلی و دنبال کردن رؤیاها دارند، داستان‌هایی که تأثیرهای فوق‌العاده‌ای روی بیننده‌ها می‌گذارند.

جدیدترین پروژه پیکسار نیز انیمیشن المنتال یا بنیادین (Elemental) است که به دنبال بازگو کردن داستانی متفاوت و تأثیرگذار است. این داستان نشان می‌دهد که با وجود تفاوت‌های بسیار، می‌توان جنبه‌های مشترکی را با یکدیگر پیدا کرد و همین نیز سبب شده تا انتظار برای این انیمیشن بسیار زیاد باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

عوامل سازنده انیمیشن Elemental

پیتر سوهن که از سال ۲۰۰۰ میلادی با استودیو پیکسار همکاری داشته و بیشتر برای کارهای هنری خودش در فیلم‌هایی همچون در جستجوی نمو (Finding Nemo) و انیمیشن شگفت‌انگیزان (The Incredibles) و همچنین صداپیشگی در انیمیشن‌های مختلف شهرت دارد، سکان کارگردانی این انیمیشن را در دست دارد که این اولین تجربه کارگردانی وی محسوب می‌شود.

فیلم‌نامه انیمیشن «المنتال» را نیز برندا شوئه قلم زده است، کسی که سابقه نویسندگی برای سریال آشنایی با مادر (How I Met Your Mother) و همچنین سریال حقیقت ماجرا (Truth Be Told) را دارد و در انیمیشن قرمز شدن (Turning Red) نیز به‌عنوان مشاور کارگردان حضور داشته است.

داستان انیمیشن Elemental

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای انیمیشن «المنتال» به شرح زیر است:

«انیمیشن «المنتال» داستان یک زوج نامحتمل به نام امبر و وید را بازگو می‌کند. آن‌ها در شهری زندگی می‌کنند که ساکنان آن از عنصر آتش، آب، خاک و هوا هستند و همگی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. زن جوان آتشین و مرد آبی با اینکه در ظاهر با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند اما متوجه می‌شوند که چیزهای مشترک زیادی نیز بین آن‌ها وجود دارد.»

امبر و وید در شهری شلوغ در کنار خلیج زندگی می‌کنند که با پل‌ها به یکدیگر متصل شده است. بسیاری از ساکنان در آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌ای زندگی می‌کنند که برای عناصر خاص طراحی شده‌اند. ساختمان‌های موجودات خاکی پوشیده از فضای سبز است و در آنجا ساکنان خاکی رشد و از جوانه‌های خود مراقبت می‌کنند. موجودات آبی نیز از طریق سرسره‌های آبی سفر می‌کنند و آسیاب‌های بادی نیز خانه‌های موجودات هوایی هستند.

این در حالی است که موجودات آتشین در آن‌سوی پل و در ساختمان‌های کم‌ارتفاع زندگی می‌کنند که هر کدام از آن‌ها دارای دودکش هستند. چرا موجودات آتشین جدا از بقیه زندگی می‌کنند؟ شاید برای اینکه از تبخیر موجودات هوا، سوختن موجودات زمینی و درختان و گیاهان و همچنین خاموش شدن شعله‌های آتشین خودشان توسط موجودات آبی جلوگیری شود.

بازیگران انیمیشن Elemental

صداپیشگی شخصیت وید ریپل را مامودو آتی در دست دارد. همان‌طور که در بالا ذکر شده بود، وید از عنصر آب است و شیفته امبر می‌شود. این اولین تجربه صداپیشگی مامودو آتی به شمار می‌رود، کسی که قبلاً در فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion) و همچنین سریال آرشیو ۸۱ (Archive 81) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس نقش‌آفرینی کرده است.

صداپیشگی شخصیت امبر لومن را لیا لوئیس در دست دارد. این شخصیت از عنصر آتش است و از پشت بام خانه‌اش در جزیره آتش به شهر شلوغ و با فناوری پیشرفته آن‌سوی پل با حسرت نگاه می‌رود و رؤیای دنیایی را در سر می‌پروراند که مجبور نیست در آن با ترس زندگی کند. این بازیگر بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال درام نیمی از آن (The Half of It) از سرویس آنلاین نتفلیکس شهرت دارد و در سریال نانسی درو (Nancy Drew) نیز بازی کرده است. انیمیشن «المنتال» اولین تجربه صداپیشگی وی به شمار می‌رود و پس از این انیمیشن قرار است در انیمیشن The Tiger’s Apprentice نیز صداپیشگی کند.

از جمله دیگر صداپیشه‌های حاضر در انیمیشن «المنتال» می‌توان به رونی دل کارمن در نقش پدر امبر به نام برنی، شیلا اومی در نقش مادر امبر به نام سیندر، وندی مک‌لندون کووی در نقش رئیس وید به نام گل، کاترین اوهارا در نقش مادر وید به نام بروک، میسون ورتیمر در نقش همسایه امبر به نام کلود و جو پرا در نقش فرن اشاره کرد.

تاریخ اکران انیمیشن Elemental

انیمیشن «المنتال» محصولی از استودیو پیکسار به شمار می‌رود که قرار است در تاریخ ۱۶ ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲) روی پرده سینماها اکران شود. این انیمیشن پس از اکران روی پرده سینماها روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس نیز عرضه خواهد شد ولی هنوز تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو