معرفی انیمیشن سینمایی Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

منبع: فوت و فن

5

1402/5/1

22:42


فرنچایز «لاک‌پشت‌های نینجا» در سراسر جهان به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده است و در بین مخاطبان بسیار زیادی طرفدار دارد.

معرفی انیمیشن سینمایی Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

فرنچایز «لاک‌پشت‌های نینجا» در سراسر جهان به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده است و در بین مخاطبان بسیار زیادی طرفدار دارد. این فرنچایز در ابتدا به‌عنوان یک مجموعه کتاب کمیک در میانه دهه هشتاد میلادی آغاز به کار کرد، مجموعه کمیکی که توسط کوین ایستمن و پیتر لیرد خلق شده بود.

در دهه‌های بعدی فرنچایز TMNT به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرد و این محبوبیت همچنان نیز ادامه دارد. این قهرمانان عاشق پیتزا توانستند نشان خودشان را روی فرهنگ عامه قرار بدهند و تاکنون نیز در مدیوم‌های مختلفی همچون بازی ویدئویی، فیلم و سریال نیز گسترش پیدا کردند. پس از ساخت چندین انیمیشن و لایو اکشن، حالا انیمیشنی سینمایی از این فرنچایز تولید شده که انیمیشن سینمایی لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem) نام دارد.

ساخت انیمیشن جدید «لاک‌پشت‌های نینجا» در ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام شده بود و جزئیت زیادی از آن در دست نبود. حالا پس از چندین سال، این انیمیشن مورد انتظار قرار است در اواخر تابستان سال جاری میلادی پخش شود. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

عوامل سازنده انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

سکان کارگردانی انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» را جف راو در دست دارد. این اولین تجربه کارگردانی تنهایی وی به شمار می‌رود و این در حالی است که او قبلاً در سال ۲۰۲۱ انیمیشن سینمایی میشل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells vs. the Machines) را به‌صورت مشترک کارگردانی کرده است. او همچنین سابقه نگارش فیلم‌نامه برای انیمیشن‌های سریالی مختلفی همچون انیمیشن سریالی گرویتی فالز (Gravity Falls) و افسون‌زدایی (Disenchantment) را در کارنامه خودش دارد. فیلم‌نامه انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» را نیز برندن اوبرایان قلم زده است. ست روگن و ایوان گلدبرگ نیز از جمله تهیه‌کنندگان این اثر هستند.

داستان انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» به شرح زیر است:

«لاک‌پشت‌ها سال پس از اینکه از دنیای انسان‌ها به دور بودند، به دنبال آن هستند تا توجه نیویورکی‌ها را به خودشان جلب کند و به‌عنوان نوجوانانی عادی مورد پذیرش قرار بگیرند و به همین دلیل نیز دست به کارهای قهرمانانه می‌زنند. دوست جدید آن‌ها به نام آپریل اونیل نیز به آن‌ها کمک می‌کند تا با یک سندیکای جنایی شوم مبارزه کنند اما آن‌ها به‌زودی متوجه می‌شوند که ارتشی از جهش‌یافته‌ها به آن‌ها حمله‌ور شده‌اند.»

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» تأیید می‌کند که این اثر قرار است برداشتی تازه از داستان این فرنچایز را برای مخاطبان به نمایش بگذارد و در حقیقت ریبوتی برای این فرنچایز محسوب می‌شود. در این انیمیشن، چهار برادر در کارهای قهرمانانه تازه‌کار هستند و باید ارزش خودشان را به مردم شهر نیویورک ثابت کنند.

با این وجود، اینکه شخصیت شرور انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» چه کسی خواهد بود، نامشخص است. با اینکه حضور شخصیت‌های شرور مختلفی در این اثر تأیید شده ولی باید صبر کرد و دید که سازندگان چه کسی را در مرکز جهبه منفی فیلم قرار داده‌اند.

صداپیشه‌های انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» آغازگر دوره‌ای تازه برای این فرنچایز به شمار می‌رود و از همین رو بازیگران برجسته‌ای در آن برای صداپیشگی حضور دارند. نیکلاس کانتو در نقش لئوناردو، میکا ابی در نقش دوناتلو، شامون براون جونیور در نقش مایکل‌آنجلو، برندی نون در نقش رافائل، جکی چان در نقش استاد اسپلینتر و آیو ادبیری در نقش آپریل اونیل اشاره کرد.

از جمله دیگر صداپیشه‌هایی که در انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» حضور دارند نیز می‌توان ست روگن در نقش بیباپ، جان سینا در نقش راکستیدی، هانیبال بورس در نقش جنگیس فراگ، رز بایرن در نقش لیترهد، آیس کیوب در نقش سوپرفلای،‌ پست مالون در نقش ری فیلت، پل راد در نقش موندو گکو، مایا رودولف در نقش سینتیا اوتروم، ناتازیا دیمیتریو در نقش وینگنات و جیانکارلو اسپوزیتو در نقش بکستر استاکمن را نام برد.

تاریخ پخش انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

انیمیشن «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» قرار است در تاریخ ۲ اوت سال ۲۰۲۳ میلادی (چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲) روی پرده سینماها اکران شود. این اثر به‌صورت انحصاری روی پرده سینماها اکران خواهد شد و پس از چندین ماه به‌صورت دیجیتالی و بلوری عرضه خواهد شد ولی هنوز تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو