بررسی گوشی گلکسی M32 سامسونگ؛ باتری کوچک‌تر، صفحه نمایش بهتر!

بررسی گوشی گلکسی M32 سامسونگ؛ باتری کوچک‌تر، صفحه نمایش بهتر!


منبع: پلازا

4

1402/3/13

15:55


بررسی گوشی گلکسی M32 سامسونگ؛ باتری کوچک‌تر، صفحه نمایش بهتر!

گوشی گلکسی M31 با باتری بزرگ و صفحه نمایش امولد به محبوبیت زیادی رسید و این‌بار نوبت به گوشی گلکسی M32 سامسونگ می‌رسد. اگرچه باتری گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 هزار میلی‌آمپرساعت کمتر شده است اما باز هم چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌کند. در ادامه بررسی گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ از پلازا با ما همراه باشید.

گوشی گلکسی M32 سامسونگ دنباله‌روی مدل M31 است که در مقاله‌ای مجزا به آن پرداختیم. سامسونگ این بار تصمیم گرفته است ظرفیت باتری گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ را کمتر کند ولی در عوض رفرش ریت صفحه را افزایش دهد. البته تغییرات گوشی صرفاً به همین موارد محدود نیست در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شوید. اگر قصد خرید گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 را دارید ما را در ادامه این مقاله دنبال کنید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی گلکسی M32 سامسونگ در یک نگاه

ویژگی‌هاگوشی گلکسی M32 سامسونگ
نمایشگرپنل امولد ۶.۴ اینچی با رزولوشن 1080X2400 و رفرش ریت ۹۰ هرتز
پردازندهمدیاتک هلیو جی 80 با معماری ۱۲ نانومتری
سیستم عاملاندروید ۱۱ با رابط کاربری One UI 3.1 و قابلیت ارتقا به اندروید ۱۳
رم/حافظه۴/۶/۸ گیگابایت رم | حافظه ۶۴/۱۲۸ گیگابایت با امکان اضافه کردن کارت حافظه
دوربین‌‌ها۶۴+۸+۲+۲ مگاپیکسل با کیفیت فیلمبرداری 1080p
دوربین سلفی۲۰ مگاپیکسل
باتری5000 میلی‌آمپر ساعت نسخه گلوبال | 6000 میلی‌آمپر نسخه هند
قیمتاز ۷.۵ میلیون تومان

معرفی گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ

همان‌گونه که در مشخصات کلی گوشی گلکسی M32 سامسونگ می‌بینید با یک گوشی همه فن حریف روبرو هستیم. در ادامه باید ببینیم گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ چه مزایا و معایبی دارد تا بتوانیم در مورد ارزش خرید آن صحبت کنیم. در ادامه معرفی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 با ما همراه باشید.

طراحی گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ

بررسی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 را طراحی شروع می‌کنیم. ابعاد این گوشی ۱۵۹.۳ در ۷۴ میلی‌متر است و با ۸.۴ میلی‌متر ضخامت، گوشی نسبتاً باریک و خوش‌دستی محسوب می‌شود. از نظر وزنی هم با یک گوشی سبک روبرو هستیم و ۱۸۰ گرم وزن آن دست شما را خسته نمی‌کند. متأسفانه تنوع رنگ در این گوشی بسیار کم است و همان گونه که در تصاویر گوشی گلکسی M32 سامسونگ می‌بینید دو رنگ مشکی و آبی تنها انتخاب‌های ما هستند.

طراحی گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ

بدنه گوشی با این که کاملاً از جنس پلاستیک است اما حس ارزان‌قیمت بودن به شما دست نمی‌دهد. پشت گوشی خطوط راه‌راه درخشانی را می‌بینید که رنگشان در زوایای مختلف تغییر می‌کند. جزیره دوربین چهارگانه هم به صورت مربعی و در گوشه قرار دارد و بیرون‌زدگی آن بسیار کم است. زیر این جزیره هم یک فلش LED قرار دارد و لوگوی SAMSUNG نیز در پایین مشاهده می‌شود.

طراحی گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ

در نمای جلوی گوشی یک صفحه نمایش تخت ۶.۴ اینچی با گوشه‌های گرد به چشم می‌خورد. نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود ۸۳.۹ درصد است که کناره‌ها به جز در قسمت پایین پهنای مناسبی دارند. در قسمت بالای پنل یک ناچ قطره‌ای می‌بینید که میزبان دوربین سلفی است. برای محافظت از این صفحه نمایش نیز از گوریلا گلس ۵ استفاده شده است. یکی از معایب گوشی گلکسی M32 سامسونگ نبود گواهینامه IP است و در مقابل گرد و خاک و آب مقاومت نمی‌کند.

طراحی گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ

فریم پلاستیکی گوشی مقداری براق به نظر می‌رسد. لبه راست گوشی دکمه پاور را می‌بینید که میزبان سنسور اثر انگشت است و در بالای آن دکمه تنظیم صدا قرار دارد. در سمت مقابل می‌توانید دو سیم‌کارت به همراه یک کارت حافظه را در شکاف مخصوص آن قرار دهید. جک ۳.۵ میلی‌متری، پورت USB-C، میکروفون اصلی و شکاف اسپیکر در لبه پایین گوشی خودنمایی می‌کنند. در لبه بالا هم چیزی به جز یک میکروفون وجود ندارد.

طراحی گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ

صفحه نمایش گوشی M32

استفاده از پنل امولد در یک گوشی اقتصادی از ویژگی های گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ محسوب می‌شود. رزولوشن این صفحه نمایش ۶.۴ اینچی 1080X2400 است و تراکم پیکسلی حدود ۴۱۱ پیکسل بر اینچ دارد. پشتیبانی از رفرش ریت ۹۰ هرتزی در کنار این پنل امولد باکیفیت لذت بازی را برای کاربر چند برابر می‌کند.

صفحه نمایش گوشی گلکسی M32 سامسونگ

به لطف استفاده از پنل امولد زاویه دید صفحه نمایش در بهترین حالت ممکن قرار دارد و افت کیفیت زیادی در زوایا نمی‌بینید. علاوه بر این روشنایی صفحه نمایش نیز بسیار عالی است و در محیط‌های پرنور و آفتابی هم خوانایی خودش را از دست نمی‌دهد. در مجموع اگر کیفیت صفحه نمایش برای شما در اولویت است گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

سخت افزار گوشی گلکسی ام ۳۲ سامسونگ

سامسونگ برای این گوشی یک چیپست هلیو جی ۸۰ با معماری ۱۲ نانومتری در نظر گرفته است که در گلکسی F22 هم شاهد آن بودیم. پردازنده ی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 از نوع هشت هسته‌ای و با ترکیب ۲+۶ است. ۲ هسته پرقدرت‌تر از نوع Cortex-A75 و با فرکانس ۲ گیگاهرتز و ۶ هسته ضعیف‌تر از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز هستند. شاید این چیپست بهترین سخت‌افزار به کار رفته در میان گوشی‌های میان‌رده نباشد اما باز هم می‌توانید روی کارهای عادی و بار پردازشی متوسط روی آن حساب کنید.

در بخش حافظه داخلی و رم گوشی گلکسی ام ۳۲ سامسونگ حق انتخاب زیادی ندارید. در صورتی که رم ۴ گیگابایتی انتخاب شما باشد حافظه داخلی گوشی ۶۴ گیگابایت خواهد بود. دو نسخه دیگر هر دو حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارند و رم آن‌ها به ترتیب ۶ و ۸ گیگابایت است. در بخش حافظه داخلی خبری از حافظه‌های پرسرعت UFS نیست و ناچارید با حافظه‌های کم‌سرعت‌تر eMMC 5.1 کنار بیایید. اگر به حافظه بیشتری نیاز دارید می‌توانید از کارت حافظه استفاده کنید.

در بخش پردازنده گرافیکی گوشی گلکسی ام ۳۲ سامسونگ از یک چیپ مالی G52 MC2 استفاده شده است. با این‌که انتظار زیادی از این گرافیک نداریم اما سامسونگ به‌گونه‌ای آن را بهینه‌سازی کرده است که حتی بازی‌هایی مثل کالاف دیوتی را با تنظیمات Medium به خوبی اجرا می‌کند. از طرفی مصرف باتری در حین بازی بسیار کمتر از رقباست و داغ نشدن آن یکی از بزرگترین مزایای گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 در بخش سخت‌افزار محسوب می‌شود.

سخت افزار گوشی گلکسی ام ۳۲ سامسونگ

دوربین گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32

گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ در بخش دوربین از ترکیب ۴ تایی استفاده می‌کند. دوربین اصلی گوشی از نوع واید ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است. در کنار این دوربین یک سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده است. هر دو دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی و با دیافراگم f/2.4 هستند که یکی از نوع ماکرو و دیگری سنسور عمق است.

دوربین گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32

عملکرد دوربین اصلی در فضای پرنور و محیط‌های بیرونی بسیار خوب است. اگرچه رنگ‌ها کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند اما از نظر رنج داینامیک و ثبت جزئیات با یک دوربین بسیار باکیفیت روبرو هستیم. دوربین اصلی در شرایط نوری کم هم جزئیات را به خوبی ثبت می‌کند اما نواحی تیره روشنایی کافی ندارند. سه دوربین دیگر به خوبی دوربین اصلی نیستند و اگر می‌خواهید عکس‌های باکیفیتی با آن‌ها بگیرید با شرایط نوری مناسبی را فراهم کنید.

دوربین گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32

دوربین گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ در شب نیز کیفیت قابل قبولی دارد. با این‌که نویز تصاویر شب تا حد زیادی کنترل می‌شوند اما باز هم کاملاً از بین نمی‌روند. برای این شرایط نوری از حالت شب هم می‌توانید استفاده کنید تا جزئیات تصویر کمی بهتر شود اما باز هم افزایش کیفیت زیادی نمی‌بینید. در بخش فیلمبرداری نیز خبری از کیفیت 4K نیست و حداکثر می‌توانید با وضوح 1080p و ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید.

دوربین گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32

دوربین سلفی از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. تصاویر سلفی کیفیت بسیار خوبی دارند و کاملاً طبیعی هستند. جزئیات تصویر به خوبی ثبت می‌شود و حتی در شرایط نوری کم هم می‌توانید سلفی‌های باکیفیتی بگیرید. در مجموع اگر دوربین و به خصوص تصاویر سلفی برای شما اهمیت زیادی دارد این گوشی شما را راضی نگه می‌دارد.

دوربین گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32

باتری و شارژدهی گوشی ام ۳۲

باتری به کار رفته در نسخه هند ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد اما در نسخه‌های دیگر از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتویم یون استفاده شده است. این باتری با یک شارژر ۲۵ واتی پر می‌شود و از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. برای شارژ کردن باتری از صفر درصد باید حدود ۲ ساعت منتظر بمانید.

شارژدهی این گوشی به شدت به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. اگر بخواهید با گوشی بازی کنید یا کارهای سنگین انجام دهید بین ۵ الی ۶ ساعت پاسخگوی شماست. در تست WLAN گوشی نیز مقداری در حدود  ۱۸ ساعت بدست آمد که کاملاً قابل قبول است. البته اگر قصد انجام کار سنگین ندارید با یک شارژ می‌توانید بیش از یک روز از گوشی استفاده کنید.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی گلکسی M32 سامسونگ

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 در روز پایانی خرداد ۱۴۰۰ معرفی شدو در نهایت یک هفته بعد پا به بازار گذاشت. در حال حاضر نسخه پایه این گوشی با رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی به همراه نسخه رم ۶ و حافظه ۱۲۸ گیگاباتی به وفور معامله می‌شود اما نسخه دارای رم ۸ و حافظه ۱۲۸ گیگابایت کم‌یاب‌تر است.

قیمت گوشی گلکسی ام ۳۲ سامسونگ در نسخه پایه حدود ۷.۵ میلیون تومان است. در نسخه وسط که رم ۶ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی دارد قیمت‌ها از حدود ۸.۵ میلیون تومان شروع می‌شود. نسخه رم ۸ با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت بالای ۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود که دلیل این قیمت بالا به احتمال زیاد با کم‌یاب بودن این نسخه ارتباط دارد.

سخن پایانی

همان‌گونه که مشاهده کردید گوشی گلکسی M32 سامسونگ در این بازه قیمتی حرف زیادی برای گفتن دارد. یک گوشی خوش‌دست و سبک با پنل امولد ۹۰ هرتزی و شارژدهی عالی و دوربین خوب ترکیبی است که نمی‌توانید به سادگی آن را در میان‌رده‌های دیگر پیدا کنید. در صورتی که کیفیت دوربین و صفحه نمایش برای شما در اولویت قرار دارد و امکاناتی مثل گواهینامه IP یا سرعت شارژ گوشی بی‌اهمیت است گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. نظر شما در مورد گوشی گلکسی ام 32 سامسونگ چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو