طرز تهیه شنیسل بادمجان یک غذای متفاوت و خوشمزه

منبع: آرگا

4

1402/3/20

09:56


اگر به دنبال یک شنیسل گیاهی هستید حتما در این بخش طرز تهیه شنیسل بادمجان را مطالعه کنید. این غذا بسیار خوشمزه و عالی است.

بادمجان شاید غذای محبوب شما هم باشد. اگر می خواهید یک غذای متنوع با این نوع از سبزیجات داشته باشید حتما در این بخش باید طرز تهیه شنیسل بادمجان را مطالعه کنید.

شنیسل از غذاهای سوخاری بوده که شما می توانید حتی با استفاده از بادمجان نیز آن را تهیه کنید. در این بخش نیز با طرز تهیه شنیسل مرغ و شنیسل گوشت آشنا می شوید.

دستور تهیه شنیسل بادمجان

مواد اولیه:

  • بادمجان دلمه ای: ۲ عدد
  • پنیر فتا: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز داغ: ۲ قاشق سوپ خوری
  • آرد سوخاری: به میزان لازم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • پنیر پیتزا: ۴ قاشق غذاخوری
  • روغن سرخ کردنی: به میزان لازم
  • فلفل سیاه، نمک، پاپریکا: به مقدار دلخواه

شیوه تهیه شنیسل بادمجان

طرز تهیه شنیسل بادمجان:

ابتدا بادمجان ها را پوست کنده و به شکل حلقه ای برش دهید.  برش های بادمجان باید کمی قطور باشد تا بتوانید درون آن را کمی پر کنید.برای این غذا بهتر است از بادمجان های دلمه ای استفاده کنید که طعم بهتری دارند. درون یک کاسه مقداری آب نمک ریخته و بادمجان ها را درون آن بریزید. بعد از یک ساعت تلخی بادمجان ها رفته و بعد آبکش کنید.

می توانید، بادمجان ها را روی یک دستمال قرار داده تا آب اضافی آن کشیده شود. قرار دادن بادمجان ها درون مخلوط آب نمک موجب شده تا روغن کمتری هم داشته باشد. تخم مرغ ها را درون ظرفی شکسته و خوب هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه شنیسل بادمجان حالا نمک و فلفل سیاه به مخلوط تخم مرغ ها اضافه نمایید. درون ظرفی دیگر هم پودر سوخاری ریخته و مقداری هم پاپریکا به آن اضافه نمایید. مقداری از مواد پیاز داغ، پنیر پیتزا و پنیر فتا برداشته و ترکیب کرده و بعد درون بادمجان ها را پر کنید.

طرز تهیه شنیسل بادمجان

بادمجان ها را درون مخلوط تخم مرغ قرار داده و بعد هم درون پودر سوخاری قرار دهید. درون یک قابلمه گود مقداری روغن سرخ کردنی ریخته و بعد بادمجان ها را درون قابلمه سرخ کنید. بعد از سرخ شدن باید شنیسل ها را درون ظرف ریخته و تزئین کنید.

شما برای پودر سوخاری این غذا می توانید از مقداری چیپس خرد شده هم استفاده کنید. این پودر سوخاری در این غذا ضروری بوده و طعم عالی به این غذا می دهد. شما در صورت دلخواه می توانید از مقداری گوشت چرخی هم در این شنیسل استفاده کنید. استفاده از پنیر ورقه ای نیز در این غذا فوق العاده بوده و این غذا را می توانید به عنوان یک وعده عالی استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو