طرز تهیه سارمای بادمجان یک غذای خوشمزه و متفاوت

منبع: آرگا

3

1402/9/17

08:01


سارمای بادمجان یک غذای متفاوت ترکیه ای است که با استفاده از بادمجان و دیگر مواد های اولیه ای مانند گوشت چرخ کرده و جعفری استفاده می شود. برای تهیه سارمای نیاز به مدت زمان زیادی ندارید.

همانطور که می دانید با استفاده از بادمچان می توان انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه را تهیه کردو. سارمای یکی از غذاهای ترکیه ای لذیذ بوده که با استفاده از بادمجان تهیه می شود. سارماری به غذایی گفته می شود که به داخل برگ و یا سبزیجاتی مانند کدو و بادمجان پیچیده شود می گویند. طرز تهیه سارمای بادمجان با روشی راحت در این مطلب قرار گرفته شده است.

با استفاده از بادمجان می توان غذاهای متنوعی مانند توپک بادمجان و دیپ بادمجان را به راحتی تهیه کرد. برای تهیه این دو غذای متفاوت که با استفاده از بادمجان تهیه می شود کافی است تا بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید. همانطور که گفته ایم سارمای دارای ظاهری شیک و مجلسی بوده که می توان برای پذیرایی از مهمان ها و انواع مهمانی ها از سارمای بادمجان استفاده کرد.

سارمای بادمجان لذیذ

مواد لازم

  • سیر ۲ حبه
  • پیاز ۱ عدد
  • بادمجان ۴ عدد
  • جعفری ۱ دسته
  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • آب ۳۵۰ میلی لیتر
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

سارمای بادمجان به روش ترکیه

طرز تهیه سارمای بادمجان به روش ترکیه

ابتدا برای تهیه باید بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت بلند برش دهید. بادمجان ها را در ظرفی بگذارید و بر روی آن آب و نمک بریزید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. در ادامه پیاز و سیر را رنده کنید و به همراه گوشت چرخ کرده، جعفری و ادویه ها داخل کاسه ای بریزید.

روی کاسه را سلفون بکشید و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید. بادمجان ها را به خوبی خشک کنید و به اندازه دلخواه بلند و باریک کنید. بادمجان ها را با مقداری روغن مایع رومال کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در حدی که سرخ شوند در فر قرار دهید.

مخلوط گوشت چرخ کرده را از یخچال در بی آورد و به اندازه یک گردو بردارید. بر وسط بادمجان بگذارید و سپس بادمجان را رول کنید. برای بهتر وایستادن می توان از خلال دندان استفاده کرد. فر را بر روی دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا در حین تهیه سس گرم شود.

طرز تهیه سارمای بادمجان خوشمزه

برای تهیه سس مقداری آب و رب را به همراه نمک و فلفل در قابلمه ای بریزید و بر روی حرارت قرار دهید. زمانی که سس مقداری غلیظ شد بر روی رول های بادمجان درون سینی فر بریزید و سینی را به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون فر قرار دهید. پس از این مدت سارمای بادمجان را سرو کنید. برای مشاهده و تهیه انواع غذا با بادمجان بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو