طرز تهیه پاتلیجان دیبی یک غذای خوشمزه با بادمجان

منبع: آرگا

4

1402/4/24

09:58


طرز تهیه پاتلیجان دیبی یک غذای جدید با گوشت چرخی است. ترکیب گوشت چرخی، ادویه ها، پیاز، بادمجان در این غذا فوق العاده می شود.

یک روش جدید و متنوع که می توانید در این بخش با طرزتهیه آن آشنا شوید، پاتلیجان است. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه پاتلیجان دیبی که ترکیب فوق العاده ای از گوشت چرخی و پیاز رنده شده است، را مطلعه کنید.

تهیه انواعی از غذاهای بین المللی با آرگا کار ساده ای است. شما می توانید در لینک با طرز تهیه کاتی رول و کوفته نان ترکیه ای  آشنا شوید. این نوع غذااها با ترکیب عالی از گوشت چرخی هستند.

مواد لازم پاتلیجان دیبی

مواد اولیه:

  • پاستای دانه برنجی: ۴۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • گوشت چرخی: ۳۰۰ گرم
  • فلفل دلمه  ای: ۱ عدد
  • سیر: ۴ حبه
  • بادمجان قلمی: ۳ عدد
  • استاک گوشت: ۴ لیوان
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل، زردچوبه و نمک: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم

طرز تهیه پاتلیجان دیبی:

ابتدا باید بادمجان ها را پوست کحنید. حالا به صورت نواری و عمودی برش دهید. به مدت ۳۰ دقیقه درون آب نمک قرار داده و زمان دهید تا قهوه ای شود. حالا آبکش کرده و درون روغن سرخ کنید. پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و سیرها را نیز رنده نمایید.

طرز تهیه پاتلیجان دیبی

درون تابه ای مقداری روغن ریخته و پیاز را تفت دهید بعد از سبک شدن نیز مقداری سیر له شده یا رنده شده ضافه نمایید. در این بخش گوشت های چرخی را اضافه کرده و به همراه پیاز تفت بدهید. بعد از اینکه گوشت ها مقداری تغییر رنگ داد، سراغ خرد کردن فلفل دلمه ای رفته و به مواد اضافه کنید.

در این بخش ادویه ها را نیز اضافه نمایید. فلفل سیاه، زردچوبه و اندکی نمک زده و مواد را خوب تفت دهید. بعد از این که عطر ادویه ها بلند شد، می توانید رب را به آن اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رنگ باز کند.

زیر حرارت را کم کرده و زمان دهید تا مواد به آرامی پخته شود. حالا مواد شما آماده است و می توانید به سراغ پپخت پاستای دانه برنجی بروید. پاستای دانه برنجی را درون مقداری روغن تفت دهید. بعد از اینکه پاستا مقداری طلایی شد، استاک های گوشت را اضافه کرده و حتی می توانید از مغز قلم هم استفاده نمایید.

مراحل تهیه پاتلیجان دیبی

حالا باید کمی زمان دهید تا مغز استاک ها پخته شود. در این بخش از طرز تهیه پاتلیجان دیبی باید پاستای دانه برنجی را به مواد گوشتی اضافه کنید. خوب مواد را یکدست کرده و ترکیب نمایید. در این بخش مقداری از مواد برداشته و درون بادمجان ها رول کنید.

شما می توانید به شکل های دلخواه دیگر نیز بادمجان ها را بچینید. در صورت دلخواه می توانید، بادمجان ها را کف قابلمه چیده و مقداری از مواد را روی آن بریزید و پاستای برنجی را نیز دور آن بریزید. حالا قابلمه را روی حرارت قرار داده و مقداری آب جوش درون آن ریخته و زمان دهید تا پخته شود.

بعد از پخت می توانید این غذا را در کنار گوجه و سبزی سرو کنید. این غذای خوشمزه را می توانید در کنار نان سنگک نیز سرو نمایید. افزودن ادویه های دلخواه نیز در این غذا اختیاری بوده و می توانید از ادویه های مختلف استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو