طرز تهیه توپک بادمجان یک غذای فوری به راحتی آب خوردن!

منبع: آرگا

6

1402/3/31

19:39


توپک بادمجان یکی از غذاهای مفید و خوشمزه است که با استفاده از بادمجان و به راحتی تهیه می شود. ظاهر این غذا گرد است. توپک بدمجان یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه است که طرز تهیه آن ر این مطلب قرار گرفته است که می توانید مشاهده و تهیه کنید.

بادمجان فواید زیادی دارد و شما می توانید با تهیه غذاهایی که در آن ها از بادمجان استفاده شده از خواص مفید بادمجان بهره ببرید. بادمجان حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین است که با تهیه توپک بادمجان می توانید این ویتامین و مواد معدنی را بدست بیاورید. همانطور که میدانید با استفاده از بادمجان می توان انواع غذاهای خوشمزه را تهیه کرد که یکی از آن خوشمزه ها توپک بادمجان است. طرز تهیه توپک بادمجان در ابن مطلب قرار دارد.

توپک بادمجان را همچون گراتن بادمجان و دلمه بادمجان به راحتی می توان تهیه کرد و یک غذای متنوع است که دارای ظاهری گرد می باشد. برای تزئین توپک های بادمجان زمانی که توپک ها پختند و در ظرف مورد نظر چیدید با توجه به سلیقه خود می توانید از سبزی های معطر خرد شده را روی توپک های بادمجان بریزید و آن را تزئین کنید.

توپک بادمجان خوشمزه

 

مواد لازم

  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • برنج ۶۰ گرم
  • سبزی ۴۰ گرم
  • بادمجان ۱۵۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • روغن مایع با مقدار لازم
  • پودر سوخاری به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

توپک بادمجان با طعمی عالی

 

طرز تهیه توپک بادمجان لذیذ

ابتدا برای تهیه توپک بادمجان لذیذ صفحه تابه گریل را روغن بریزید و چرب کنید، سپس بادمجان ها را با پوست به صورت طولی خر کنید و بر روی تابه گریل بگذارید. حالا پوست بادمجان ها را جدا کنید و در چرخ گوشت به همراه برنج، سبزی و پیاز چهار قاچ شده در چرخ گوشت بریزید و یک دور چرخ کنید.

در ادامه مواد اولیه ای را که در چرخ گوشت ریختید به همراه گوشت چرخ کرده درون کاسه مورد نظر بریزید و همراه ادویه با دست ورز دهید، ورز دادن تا حدی باشد که مواد به حالت چسبندگی در بیاید و بعد از اینکه ترکیب به حالت چسبندگی در آمد آن را به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

پس از ۲۰ دقیقه آن را از یخچال در بیاورید و دست خود را با استفاده آب مقداری مرطوب کنید و مقداری از توپک بادمجان به اندازه یک گردو متوسط بردارید. تخم مرغ را در کاسه ای بریزید و با استفاده از چنگال هم بزنید سپس توپک را در تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری بغلتانید.

در مرحله آخر ماهی تابه ای را بر روی گاز بزارید و تقریبا مقدار زیادی روغن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. بعد از داغ شدن روغن آرام آرام توپک های بادمجان را که با دست و به اندازه یک گردو متوسط گرد کردید را درون تابه بریزید و آن را سرخ کنید. در آخر پس از سرخ شدن توپک ها را بر روی دستمال کاغذی تمیز بگذارید تا روغن اضافه آن ها گرفته شود. نوش جان.

طرز تهیه توپک بادمجان لذیذ

 

توپک های بادمجان را در ظرف مورد نظر بچینید و با استفاده از سس مورد نظر و سبزی های معطر آن را سرو کنید. برای مشاهده انواع غذا با بادمجان بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید تا آن ها را مشاهده یا تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو