خانم ها این ترفند تو زندگیتون معجزه میکنه | چه جوری بدون آرایش زیبا شویم؟

3

1402/3/23

13:10


خانم ها این ترفند تو زندگیتون معجزه میکنه | چه جوری بدون آرایش زیبا شویم؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اگر این باور شماست باید بگم درسته که آرایش کردن باعث زیباتر شدن می شود و اصلا آرایش می کنیم که زیبا شویم؛ اما آرایش تنها راه زیبایی نیست. بهترین زیبایی و ماندگارترین زیبایی، زیبایی طبیعی است. هر فردی با هر حالت چهره و اجزای چهره ای که دارد زیبایی هایی دارد که اگر از اون ها مراقبت کند. می تواند جذاب باشد و نیاز نباشد ساعت ها جلوی آینه آرایش کند. در ادامه به ۲۷ نکته برای اینکه بتوانیم بدون آرایش زیبا باشیم اشاره خواهم کرد.

بچه ها همه دارای پوستی صاف، لبخندی زیبا و هر کدام به نوبه خود جذابیت هایی دارند. اینکه ما در بزرگسالی جذابیت های کودکی خود را نداریم، شاید مهم ترین علت آن به نحوه مراقبت از پوست، رژیم غذایی، عادات و سبک زندگی ماست. که زیبایی ما را تحت تاثیر قرار داده. پس برای اینکه به سلامتیمان و زیبایمان کمک کنیم، به نکاتی که در ادامه خواهم گفت توجه کنید. این نکات به ما می آموزد چطور بدون آرایش زیبا باشیم و زیبا بمانیم.

۱- داشتن رژیم غذایی سالم برای داشتن پوست سالم

میوه ها و سبزیجات را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

غذاهای دارای امگا ۳ مثل: ماهی،دانه کتان و گردو را مصرف کنید.

غذاهای غنی از ویتامین های مورد نیاز پوست مانند: کدو تنبل، پرتقال و سیب زمینی را در رژیم خود داشته باشید.

مواد غذایی دارای پروتئین بالا بخورد مثل: لوبیا، تخم مرغ و گوشت مرغ

خوردن روغن های غیر مفید و غذاهای چرب مانند انواع فست فودها که موجب جوش و کدر شدن پوستتان می شود را به حداقل ممکن برسانید.

از سیگار کشیدن و خوردن نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه خودداری کنید.

۲- آب بنوشید

با نوشیدن آب کافی به پوستتان شادابی می دهید. آب کافی پوست را مرطوب نگه می دارد و موجب کاهش چین و چروک در پوست می شود و چهره شما را شاداب تر نشان می دهد. روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. در همه جا بطری آب همراهتان باشد و بطور منظم آب بنوشید.

برای تأثیر بیشتر نوشیدن آب، می توانید آب خود را با مواد عالی برای پوست طعم دار کنید. موادی مانند: نعنا، لیمو و خیار

۳- خوب بخوابید

با یک مثال ساده این موضوع را توضیح می دهم. همانطور که گوشی موبایل شما برای کار کردن نیاز به شارژ شدن دارد. بدن شما هم برای درست کار کردن نیاز به شارژ شدن دارد و این شارژ شدن یعنی خواب خوب و باکیفیت؛

بدن در خواب خودش را ترمیم می کند. در خواب پوست کلاژن های جدید تولید می کند و خودش را بازسازی می کند. خواب خوب باعث می شود شما چشمان زیباتری داشته باشید. پف و سیاهی زیر چشم ها را کاهش می دهد. این را بدانید هیچ آدمی با چشم های خسته و قرمز زیبا به نظر نمی رسد..

۴- به مواد آرایشی که مصرف می کنید دقت کنید

آیا می دانستید پوست شما ۶۰ درصد از موادی که روی آن قرار می گیرد را جذب می کند! بنابراین مراقب زیبایی خودتان باشید و همیشه در انتخاب کرم ها و لوازم آرایشی خودتان دقت کنید. مواد آرایشی که داری پارابن و سولفات هستند، موجب تحریک پوست، خشکی، کدر شدن و حتی ایجاد جوش و لک در صورت شما هستند.

سعی کنید از مواد آرایشی با کیفیت و تا حد ممکن طبیعی برای پوست خود استفاده کنید.

۵- برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم ورزش کنیم

داشتن فعالیت بدنی منظم و همیشگی هم برای سلامت روح مفید است و هم جسم؛ سعی کنید حداقل ۳ بار در هفته ورزش کنید؛ یوگا، شنا، آیروبیک، پیاده روی و … ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و شروع کنید.

سموم را از بدن دفع می کند. بنابراین پوست سالم تر و  شفاف تری خواهیم داشت.

موجب افزایش تحویل اکسیژن به پوست می شود.

۶- برای مراقبت از پوست خود یک روال مدام داشته باشید

اول از همه نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به آن یک روال ثابت و منظم برای مراقبت از پوست خود داشته باشید. سعی کنید هر صبح و شب به پوست خود رسیدگی کنید.

۷- ضد آفتاب را برای خودتان اجباری کنید

برای زیبا بودن بدون آرایش از ضدآفتاب استفاده کنید

برای ایران بهترین SPF  برای ضد آفتاب SPF  بالای ۶۰ است. همچنین در انتخاب ضد آفتاب به چرب یا خشک بودن پوستتان هم توجه کنید که ضد آفتاب متناسب با پوستتان را انتخاب کنید.

۸- لایه برداری از پوستتان را جدی بگیرید

لایه برداری یا اسکراب پوست را حتما برای مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید. در روی پوست هر روز سلول هایی می میرند و سلول های تازه و سالم جایگزین آن ها می شوند. اگر این سلول های مرده روی پوست بمانند ممکن است موجب جوش سر سیاه و گرفتگی منافذ پوست شوند.

بنابراین سعی کنید حداکثر هفته ای ۲ بار پوست خود را ترجیحاً با مواد طبیعی مانند شکر، و پودر قهوه لایه برداری کنید. اینکار موجب روشن تر شدن و نرم تر شدن پوستتان می شود. بعلاوه اسکراب پوست باعث جلوگیری از ایجاد جوش نیز می شود.

۹- استرستان را کنترل کنید

با توجه به سبک زندگی امروز و مشغله های آن شاید استرس یک جز جدایی ناپذیر از زندگی ما شده. اما استرس بالا این اثرات را به دنبال دارد:

سردرد

افزایش فشار خون

ایجاد جوش و آکنه

ریزش مو

سفید شدن مو

۱۰- برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم چای سبز بنوشیم

در هرجا سخن از زیبایی و خوش اندامی باشد، نام چای سبز را هم می بینیم. سعی کنید عادت کنید این چای را برای خودتان دم کنید. چای سبز:

غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها برای سلامت پوست و بدن است.

حاوی کاتچین است که نوعی آنتی اکسیدان است که از آسیب رسیدن به سلول ها جلوگیری می کند.

موجب بهبود گردش خون می شود.

۱۱- برای زیباتر شدن از ماساژ صورت استفاده کنید

امروز علم هم می پذیرد که ماساژ صورت موجب می شود پوست بهتر و جوان تری داشته باشیم. چینی ها سال ها از این راز برای داشتن پوستی جوان استفاده می کنند. ماساژ صورت، پوست را محکم و درخشان می کند، استرس را کاهش می دهد، موجب از بین رفتن چروک های ریز و جوان شدن پوست می شود.

۱۲- به موهایتان توجه کنید.

قطعا برای اینکه چه با آرایش و چه بدون آرایش زیبا باشیم باید به زیبایی و درخشان بودن موهای خود توجه ویژه داشته باشیم. برای داشتن موهای شاداب و درخشان حداقل هفته ای یکبار با روغن نارگیل، زیتون یا کرچک موهای خود را تقویت کنید. از شستن موهای خود با آب گرم بپرهیزید. و حتما پست ۱۷ راهکار برای داشت موهای سالم برای همیشه را بخوانید.

۱۳- لباس مناسب بپوشید

یکی دیگه از نکات مهم برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم این است که : به نحوه پوشش خود، نوع، رنگ و شکل لباسی که می پوشیم توجه کنیم. در انتخاب لباسی که مناسب باشد وسواس داشته باشید.

لباس های خیلی تنگ شما را چاق نشان می دهد و لباس های گشاد شما را شلخته می کند.

۱۴- مرتب باشید

برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم لباس مرتب بپوشیم و مرتب باشیم

شلختگی و نامرتب بودن از جذابیت شما می کاهد. همیشه ظاهر و لباس های تمیز و مرتب داشته باشید. به طور مرتب ابروها و موهای زائد بدن خود را اصلاح کنید. به شکل ابروها و اینکه چه ابرویی به قاب صورتتان می آید توجه کنید.

هر روز دوش بگیرید و عطرهای خوش بو و لطیف برای خوش بو کردن خودتان استفاده کنید.

۱۵- برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم از لبخند خود مراقبت کنیم

داشتن دندان های سفید و زیبا تأثیر فوق العاده ای در زیبایی و جذابیت شما دارد. بنابراین به سلامت دهان و دندان خود توجه کنید. هر ۶ ماه به داندان پزشک مراجعه کنید. حداقل روزی ۲ بار با مسواک و خمیر دندان با کیفیت، مسواک بزنید.

به طور مرتب از نخ دندان استفاده کنید و برای سفید شدن دندان هایتان از خمیر دندان های سفید کننده و جوش شیرین بهره بگیرید. بعد از نوشیدن قهوه و چای دهان خود را بشویید تا دندان هایتان تیره و زردرنگ نشود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو