چه رازی پشت این صخره هولناک پر از جسد نهفته است؟

چه رازی پشت این صخره هولناک پر از جسد نهفته است؟


منبع: دلتا پیام

5

1402/3/23

19:34


راز تابوت های آویزان از صخره در چین یکی از رازهایی است که سال‌هاست کسی نتوانسته آن را کشف کند.

چه رازی پشت این صخره هولناک پر از جسد نهفته است؟

راز تابوت های آویزان از صخره در چین یکی از رازهایی است که سال‌هاست کسی نتوانسته آن را کشف کند. همراه مجله گردشگری دلتا درباره این پدیده عجیب و اسرارآمیز بخوانید.

راز تابوت های آویزان از صخره در چین چیست؟

یکی از جالب‌ترین کشورهای جهان که رسوم عجیب‌وغریبی هم دارد کشور چین است. در جنوب این کشور کوه‌هایی با چشم‌اندازهای زیبا وجود دارد که در دل آن‌ها صخره‌هایی مملو از تابوت‌های آویزان به چشم می‌خورد. راز تابوت های آویزان از صخره در چین، رازی است که سال‌ها سربه‌مهر مانده است.

جمجمه های پوسیده

در حدود سه هزار سال پیش، در جنوب چین در نزدیکی رود یانگتسه مردمانی زندگی می‌کردند که به مردم قبیله بو و گویو شهرت داشتند. یکی از عجیب‌ترین رسوم دنیا در این قبایل اتفاق می‌افتاد. آن‌ها مرده‌هایشان را از صخره‌های مهیب و سهمناک آویزان می‌کردند! اما چرا؟ چه چیزی باعث شده بود که این مردم مرده‌هایشان را در تابوت‌های چوبی بر دوش کشند و به‌سختی از صخره‌ها آویزان کنند؟

تابوت های آویزان از صخره در چین یک مراسم تشییع‌جنازه منحصربه‌فرد است که در نقاط مختلف جهان، به‌ویژه در چین، فیلیپین و اندونزی یافت می‌شود. این مفهوم شامل قراردادن تابوت‌ها در بالای سطح زمین، معمولا در کناره‌های صخره‌ها، در غارها یا سازه‌های چوبی خاص است. بعد از گذشت هزاران سال حالا این صخره‌های به نوعی به یک قبرستان صخره وسیع تبدیل شده‌اند.

تابوت های آویزان

آویزان کردن تابوت ریشه در باورها و آداب‌ورسوم باستانی مربوط به مرگ و زندگی پس از مرگ دارد. اغلب با گروه‌های بومی یا قومی خاصی مرتبط است که معتقدند بالابردن تابوت‌ها، متوفی را به بهشت نزدیک‌تر می‌کند، زندگی پس از مرگ بهتری را تضمین می‌کند یا از ارواح در برابر نیروهای بدخواه محافظت می‌کند.

دلایل انتخاب این روش تدفین متفاوت است، اما اغلب شامل باورهای مربوط به پرستش اجداد، احترام به محیط طبیعی و ارتباطات معنوی با مناظر است. این عمل به نمادی از میراث فرهنگی تبدیل شده و مورد توجه گردشگران و محققان قرار گرفته است. برخی از تابوت‌ های آویزان از صخره در چین دارای نمادهایی بر روی سطح خود هستند که به دین، فرهنگ و تاریخ مردمان قدیمی اشاره می‌کند.

صخره های ترسناک

اینکه مردم بو تابوت‌ها را چگونه بالا می‌بردند هنوز یک راز است. تابوت‌های نزدیک نوک صخره را احتمالا از بالا به پایین می‌انداختند. ولی تابوت‌های نزدیک زمین را احتمالا با نردبان بالا می‌بردند. وجود شکاف‌ها و بریدگی‌های متعدد در صخره‌ها نشان می‌دهد که از نوعی داربست استفاده می‌شده است.

عجیب‌ترین قسمت داستان درباره تابوت های آویزان از صخره در چین این است که مردمانی که این رسم را داشتند، حدود چهارصد سال پیش، یکباره و بدون اینکه اثری از آن‌ها باقی بماند، برای همیشه ناپدید شدند!

تابوت های پوسیده

پیشنهاد مطالعه: فانوس دریایی وهم‌آلود، در تسخیر روح دختران جوان!را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو