پلکان مرگ، پلکانی که شما را به سرزمین آن سوی مرگ می‌برد

پلکان مرگ، پلکانی که شما را به سرزمین آن سوی مرگ می‌برد


منبع: دلتا پیام

7

1402/3/29

16:01


پلکان مرگ ماچوپیچو در واقع یکی از پلکان‌های ترسناک شهر باستانی ماچوپیچو در کشور پرو است که شما را به ارتفاع حدود دو هزار و پانصدمتری زمین می‌برد.

پلکان مرگ، پلکانی که شما را به سرزمین آن سوی مرگ می‌برد

پلکان مرگ ماچوپیچو در واقع یکی از پلکان‌های ترسناک شهر باستانی ماچوپیچو در کشور پرو است که شما را به ارتفاع حدود دو هزار و پانصدمتری زمین می‌برد. مجله گردشگری دلتا در این مقاله شما را به سفری هیجان‌انگیز دعوت می‌کند.

پلکان مرگ ماچوپیچو

ماچوپیچو شهر افسانه‌ای تمدن باستانی اینکاها در کشور پرو است. رازهای سربه‌مهر این شهر افسانه‌ای حتی بعد از گذشت هزاران سال همچنان گشوده نشده‌اند. افسانه‌ها از فرازمینی بودن اقوام اینکاها سخت به میان می‌آورند. داستان‌ها از علم و پیشرفت بالای این قوم در تمامی علوم حرف می‌زنند و قصه‌ها از خدایان ترسناک اینکاها پرده بر می‌دارند.

پله های لغزنده

قومی مملو از رازهایی که سال‌ها در دل تاریخ ناگفته مانده‌اند. ماچوپیچو شهر افسانه‌ای این قوم پر رمز و راز بوده که با عجایب بسیاری در گوشه‌ای از کشور پهناور پرو آرام‌گرفته است. ماچوپیچو پایتخت حکمرانی اینکاها در دره مقدس کوه‌های آند است. هنوز هم هیچ دانشمند و محقق و باستان‌شناسی موفق به کشف اسرار نهفته در دل این شهر عجیب، نشده است.

پله های شناور

یکی از جاذبه‌های پر از رمز و راز و البته ترسناک شهر مقدس پلکان مرگ ماچوپیچو است. این پلکان که شما را به بالای یکی از بلندترین هرم‌های شهر مقدس می‌برد حدود هزار پانصد تا دو هزار پله دارد.

شیب پله‌های پلکان مرگ ماچوپیچو بسیار زیاد است و تا ارتفاع حدود دو هزار و پانصدمتری بالا می‌رود. قدمت شهر مقدس با این پله‌های عجیب و ترسناک به سه هزار سال قبل  از میلاد مسیح می‌رسد.

خیلی‌ها معتقدند بالارفتن از پلکان مرگ ماچوپیچو با آن پله‌های ترسناک و لیز که با هر قدم اشتباه ممکن است به ته دره پرت شوید، دیوانگی محض است. به معنای واقعی کلمه شما باید از جان خود سیر شده باشید که از چنین پله‌های بی‌حفاظ و بدون امنیتی تا ارتفاع دو هزارمتری سطح زمین بالا بروید!

دره مقدس

بااین‌وجود شاید این هیجان و ترس به نتیجه‌اش بیرزد؛ چراکه در نهایت شما به قله یکی از مقدس‌ترین هرم‌های اینکاها خواهید رسید هرچند ممکن است تنها یک لغزش کوچک شما را برای همیشه نه‌تنها از دیدن قله بلکه حتی از دیدن زندگی نیز ناکام بگذارد. از همین جهت به پلکان مرگ ماچوپیچو پله‌های شناور نیز گفته می‌شود. شاید معنای آن شناور بودن بین زمین و آسمان یا زندگی و مرگ بوده است، کسی چه می‌داند؟! آیا شما شجاعت بالا رفتن از این پله‌ها را دارید؟

شهر ماچوپیچو

پیشنهاد مطالعه: مسجدی از جنس رنگین‌کمان را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو