بازدید از موزه جهان نما تهران و جاذبه های آن

بازدید از موزه جهان نما تهران و جاذبه های آن


منبع: آرگا

6

1402/3/23

22:39


موزه جهان نما تهران یک موزه قدیمی و تاریخی بوده که از آن دیدن می کنید. این موزه دارای آثار تاریخی قبل از میلاد بوده و جذابیت های زیادی دارد.

موزه جهان نما تهران یکی از  جاذبه های فرهنگی مهم کلان شهر است که شما از آن دیدن می کنید. موزه ای با نمای زیبا و منابع مهم که از آن دیدن خواهید کرد. این موزه گردشگران زیادی دارد.

معماری باستانی موزه جهان نما

بازدید از موزه جهان نما تهران:

قدمت این موزه دیدنی به دوران قاجار باز می گردد. این موزه محل نگهداری اشیای ارزشمندی بوده برخی از آن ها به دوران پهلوی باز می گردد. در واقع این موزه را می توان، مموعه ای از آثار اهدایی خاندان پهلوی می باشد. فرهنگ های مختلفی که در هر یک از اشیا وجود دارد بی شک قابل توجه خواهد بود.

موزه جهان نما تهران

تاریخچه موزه:

باغ نیاوران یکی از مجموعه باغ های تاریخی و زیبایی است که از زمان قاجار باقی مانده و یکی از بزرگ ترین باغ ها می باشد. در زمان پهلوی یکی از بخش های باغ تخریب شده و با سبکی مدرن برای خانواده سلطنتی ساخته شد. فرح دیبا با فعالیت های فرهنگی خود این کاخ را به یک موزه تبدیل کرد.

جاذبه های موزه جهان نما

او برای حفاظت از مجموعه خریدهای فرنگی های خود که ارزشزیادی داشتند، دستور ساخت یک بنا را داد. کتابخانه ای اختصاصی را می توان یکی از بخش های این موزه دانست همچنین این موزه شامل تغییرات و تحولات زیادی شده اند. این بنا شامل بخش های مختلفی است که از آن ها بازدید می کنید. شما علاقه مندان در این بخش با یکی از مکان های دیدنی تهران آشنا می شوید.

تماشای موزه جهان نما

معماری موزه:

موزه جهان نما تهران دارای یک ورودی بوده و درب کوچکی دارد. تزیینات آجری این بنا نیز بسیار جلب توجه می کند. منقوش های زیبای این بنا نیز توجه شما را جلب خواهد کرد. طرح های متنوع این بنا نیز به رنگ نخودی هستند. سقف بالای این بنا نیز به طرح زیبایی نقاشی شده است.

آثار موزه:

این موزه امروزه یکی از دیدنی های تهران بوده که شما از آن دیدن می کنید. بخش مهمی از این موزه با وجود هنرهای تجسمی و معاصر پوشش داده شده اند. معماری ایرانی این بنا برای شما بسیار جذاب خواهد بود. پنجره های این بنا نیز دارای طراحی زیبایی است.

معماری موزه جهان نما

مجموعه آثار ارزشمندی که در این موزه قرار دارند، شامل تمدن سیلک، حاشیه نیل و خاور می باشند. هر یک از این مجموعه اشیا جذابیت های زیادی دارند. مجموعه ای از آثار نقاشی هنرمندان برجسته ای مانند پیکاسو نیز در این موزه قرار دارند. تنگ سفالین یکی از اثرهای مهم و برجسته ای است که متعلق به نیمه دوم هزاره پیش از میلاد می باشد.

طبقه زیرین این بنا نیز متعلق به نمایش آثار ادواری است. اغلب اقلام باستانی نگهداری شده در این موزه را می توان متعلق به هزاران سال پیش دانست. گالری این موزه از بخش های مجزایی بوده که بعدها دایر شد و اهمیت زیادی دارد. این موزه از دیدنی های تاریخی تهران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو