انواع روش های کاشت ابرو | دلیل ریزش ابروها | عوارض کاشت ابرو

انواع روش های کاشت ابرو | دلیل ریزش ابروها | عوارض کاشت ابرو


منبع: تاپ ناز

3

1402/4/10

11:19


اطلاعات درباره کاشت ابرو و روش های انجام آن

ابرو تاثیر زیادی روی زیبایی صورت شما دارد. کم پشت بودن یا ریزش ابرو در مردان و زنان، جوانی و شادابی چهره آنها را تحت تاثیر منفی خود قرار میدهد. از سوی دیگر نازک بودن ابروها این روزها دیگر جذابیتی ندارد و اشخاص زیادی را میبینید که مثل افراد معروف و بازیگران و مدل ها به ابروهای پر پشت رو آورده اند. اگر میخواهید ابروهای زیبایی داشته باشید کاشت ابرو روشی موثر برای شما خواهد بود. شاید تا الان به هاشور زدن یا انجام تاتو هم فکر کرده باشید اما همانطور که شاید تا الان هم فهمیده باشید پر پشتی که این روش ها ایجاد میکند دارای ظاهر مصنوعی و عوارض و خطرهای مختلفی به دنبال دارد. کاشت ابرو روشی جدید برای داشتن ابروهای پر پشت و زیبا است، این روش بدون خطر بوده و ابروهای شما ظاهری کاملا طبیعی و دائمی خواهد داشت و دیگر نیازی به تاتو ندارید.

بیشتر افراد فکر میکنند در سنین جوانی دچار ریزش ابرو نمیشوند. اما این روزها اغلب ما سبک زندگی ناسالمی داریم، زندگی ماشینی و مصرف غذاهای فست فودی و ناسالم از دلایل مهم ریزش ابرو حتی برای جوانان است. شاید فک کنید هزینه این کار خیلی زیاد است اما اگر ماندگاری این کار و نتایج آن را با روش های دیگر مقایسه کنید به ارزش کاشت ابرو پی میبرید. ما در این مقاله سعی میکنیم دلایل ریزش ابرو را بگوییم و مراحل کاشت ابرو را به طور کامل برسی کنیم و هرچه لازم است در این باره بدانید را در اختیار شما بگذاریم.

انواع روش های کاشت ابرو | دلیل ریزش ابروها | عوارض کاشت ابرو

چرا ابرو ها میریزند؟

اول از همه خوب است بدانیم چرا اصلا ابروها دچار ریزش میشوند. شما اگر عوامل ریخت ابرو را خوب بشناسید میتوانید از بعضی از آنها جلوگیری کرده یا بهترین درمان را برای آن پیدا کنید. در این مقاله چند مورد از مهم ترین عوامل ریزش ابرو را برای شما میگوییم: همانطور که در مقدمه اشاره کردیم رژیم غذایی شما در رشد ابروهایتان تاثیرگذار است. اگر از غذاهایی بدون پروتئین های مفید و اسید های چربی که برای رشد کردن ابرو مفید هستند استفاده کنید، ابروی شما در آینده نزدیک دچار ریزش خواهد شد. ریزش ابرو ممکن است در اثر بیماری و دراماتیت های پوست مثل پسوریازاس، آتوپیک، سبورئیک باشد.

همچنین در اثر بیماری های داخلی مثل کمبود آهن و تغییرات هورمونی  یا اختلالات تیروئید و سایر بیماری های عفونی دچار ریزش ابرو شوید. سرطان های پوستی مثل سرطان سلول پوستی یا همان SCC و شایع ترین سرطان پوستی به نام سرطان سلول بازال یا به اختصار BCC هم باعث ریزش ابرو میشوند. بالا رفتن سن و اگر ابروهایتان را در سال های متوالی بیش از حد برداشته باشید و یا اگر به مواد آرایشی حساسیت داشته باشید و حتی در اثر عواملی مثل سوختگی و ضربه فیزیکی، حرارت و تصادف و عوامل شیمیایی باعث ریختن ابروها میشود. ممکن است شما به عفونت های قارچی مبتلا شوید، هانسن و شپش روی ساقه و فولیکول های مو تاثیر گذاشته و باعث ریختن آن میشوند.

حتی بیماری به اسم تریکوتیلومانیا وجود دارد که در آن فرد به کندن موهای ابروی خود مشغول میشود! یکسری بیماری های خود ایمنی مثل طاسی منطقه ای وجود دارند که ممکن است باعث ریختن ابروهای شما شده باشد. به هرحال به نظر ما اصلی ترین دلیلی که باعث شروع ریزش ابروها میشود افزایش سن است. وقتی سن شما زیاد شد با کمتر شدن مواد مغذی فعالیت سلول های بدن کاهش یافته پس اکسیژن رسانی و خون رسانی به موها مثل قبل انجام نمیشوند و در نتیجه موها کم کم شروع به ریزش میکنند. از سوی دیگر وقتی سن موها زیاد شد استحکام و ضخامت خود را از دست داده و میریزند.

اگر در جوانی دچار این مشکل شدید شاید از خانواده شما به ارث رسیده باشد. اما کسانی هم هستند که کم پشتی ابروهایشان مادرزادی است. اگر برای جبران این وضعیت به سراغ تاتو و هاشور رفته اید بسته به این که چندبار آن را تمدید کرده اید، مواد شیمیایی به کار رفته در این روش میتواند اوضاع را بدتر کند. هر یک از عواملی که تا الان اشاره کردیم راه درمان مخصوص به خودش را دارد. که با کمی تحقیق میتوانید اطلاعات بیشتر درباره آن به دست بیاورید. در ادامه کاشت ابرو را دقیق تر مورد برسی قرار میدهیم.

انواع روش های کاشت ابرو | دلیل ریزش ابروها | عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو چیست؟

اگر میخواهید ابروهایتان مثل گذشته پر پشت و کشیده باشد یا اگر ابروهای شما دچار کم پشتی ذاتی است و تصمیم در بهتر کردن این وضع دارید، راه حل شما کاشت ابرو میباشد. بهتر است این کار را زیر نظر افراد متخصص انجام دهید. در تعریف کلی کاشت ابرو میتوان گفت که کاشت ابرو طبیعی یا همان پیوند ابرو فرآیندی است که در آن موها را از بغل یا همان کنارهای گوش برداشت میکنند که دلیل این کار شبیه بودن موهای کناره گوش به دلیل نرمی به موهای ابرو است و سپس آنها را در امتداد ابروهای فرد میکارند.

اصول و قواعد کاشت ابرو طبیعی به طور کلی مثل کاشت مو میباشد یعنی کسی که ابرو میکارد بعد از چند روز موهای بروی کاشته شده دچار ریزش میشود و در طی سه ماه آینده موهای جدید جوانه میزنند و پس از گذشت نه ماه از کاشت ابرو، شما شاهد تکمیل شدن و درآمدن کامل موهای جدید خواهید بود. توصیه میشود از بهترین روش های کاشت مو برای کاشت ابرو استفاده کرده تا عوارض و مشکلی برای تراکم و رشد ابروهایتان به وجود نیاید و به ظاهری طبیعی با پایداری زیاد در مدت مناسب دست یابید.

بر خلاف تصور بسیاری از خانم ها هاشور و تاتو روش های مناسبی برای پر کردن و فرم دهی ابروها نیستند. کسی که شناخت کافی از این روش ها داشته باشد و معایب آن را به خوبی بشناسد هرگز کاشت ابرو را به تاتو کردن یا هاشور زدن ترجیح نمیدهد. عیب بزرگ این روش ها موقتی بودن و نداشتن ظاهری طبیعی است. هاشور و تاتو رنگی شیمیایی داشته که تفاوت آن با موهای طبیعی ابرو کاملا قبل تشخیص است.

همچنین شما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی به تمدید آنها نیاز پیدا خواهید کرد و بعد از همه این کارها و دردسرهایی که پشت سر میگذارید در آخر ممکن است نتیجه ای که دوست داشتید را نگیرید. در کاشت ابرو مواد مورد نیاز برای رشد مو که توسط ارگان های کوچکی تولید میشوند به همراه آن موهایی که در ناحیه ابرو شما میکارند منتقل شده و همین امر دلیل ماندگاری همیشگی کاشت ابرو است. این موها مثل موهای طبیعی رشد میکنند و شما در آینده حتی به کوتاه کردن و اصلاح ابروهایتان هم نیاز پیدا خواهید کرد و به این ترتیب ممکن است ابروهایی بهتر از روز اول به دست بیاورید. توجه داشته باشید که تعیین زاویه کاشت و قرار دادن گرافت ها نیاز به دقت بسیار زیادی دارد پس در انتخاب پزشک و متخصصی که قرار است این کار را انجام بدهد دقت کنید.

مطلب مشابه: انواع روش‌های کاشت مو (روش های انجام و هزینه های آنها)

انواع روش های کاشت ابرو | دلیل ریزش ابروها | عوارض کاشت ابرو

آشنایی با روش های کاشت ابرو

وقتی که کاشت ابرو طبیعی از شما میگیرد در بیشترین حالت چیزی حدود یک روز و بستگی به کاری که انجام میدهید ۴ تا ۷ ساعت است. نقاهت این کار سخت نیست. اگر باز هم به نظرتان کاشت ابرو بسیار وقت گیر است برای پیدا کردن مورد کم زمان تری با این روش های مختلف کاشت ابرو آشنا شوید:

کاشت ابرو در روش FUT

روش FUT یا Follicular unit transplantation از قدیمی ترین روش های کاشت ابرو است. برداشت فولیکول در این روش به صورت نواری انجام میشود. پس از اینکه گرافت توسط متخصص کاشت مو برداشته شد پس از تبدیل آنها به واحد های فولیکولی با مهارت و دقت زیادی آنها را در مکان مورد نظر میکارد. سوزن های مخصوصی که در این روش کاشت ابرو استفاده میشوند قطری تقریبا یک میلیمتری دارند.

همین امر نشان دهنده ظرافت و حساسیت این روش کاشت ابرو است. مزیت این روش کاشت ابرو انتقال گرافت ها با کمترین میزان صدمه ممکن است. ولی این روش بدون عیب نیست و عیب معروفی که این روش دارد به جای گذاشتن اسکار خطی روی سر میباشد. این روش هنوز هم از پر طرفدار ترن روش های موجود کاشت مو و ابرو است. چون این روش جلوه ای طبیعی برای ابروها دارد و شاهد حالتی شانه ای و وز نخواهید بود. اگر جراح مناسب این کار را انجام دهد، ابروها در جهت مناسب رشد میکنند و زاویه رشد آنها کاملا مطابق با موهای طبیعی ابرو است.

مطلب مشابه: اطلاعاتی در مورد روش کاشت موی FIT برای روییدن مجدد مو

کاشت ابرو در روش FUE

معرفی روش Follicular Unit Extraction یا به اختصار FUE است که با روش غیر نواری هم شناخته میشود. تقریبا پس از روش FUT با هدف برطرف کردن مشکلاتی که در روش FUT بود صورت گرفت. متخصصین کاشت ابرو در این روش گرافت ها را با کمترین میزان عوارض برداشت کرده و با استفاده از ابزارهای دقیقی به قطر کمتر از یک میلی متر این کار را انجام میدهند. بهترین مزیت و برتری این روش نسبت به روش قبلی نیاز نبودن جراحی و بخیه و در ادامه به جا ماندن جای زخم روی سر است. ولی نکته دیگر طولانی شدن برداشتن فولیکول ها از سر است. این روش از بی دردسرترین روش های کاشت مو محسوب میشود. موها از قسمت پشت سر برداشته شده و چون قطر کمی دارند برای ابرو طبیعی خواهند بود. به علاوه چون موها ظریف است کاشت دقیق تر بوده و ابروها طبیعی تر میباشند. این روش با نداشتن جراحی خاصی بسیار سبک است و همین امر دوره نقاهت آن را کوتاه میکند. شما میتوانید بلافاصله بعد کاشت به کارهای خود برسید. برای این که سلامت فولیکول ها و موها حفظ شود در این روش هر انتقال فقط برای یک فولیکول بوده که همین امر نیاز نداشتن این روش به برش و بخیه خواهد بود. آن فولیکول در محل مورد نظر با زاویه مناسب کاشته شده و این روش را در کمترین حالت تهاجمی قرار میدهد. FUE که بدون خونریزی و زخم انجام میشود خود را به یکی از پرطرفدارترین روش های موجود کاشت مو تبدیل میکند.

کاشت ابرو در روش SFUE

روش SUPER Follicular Unit Extraction یا به اختصار SFUE همان طور که از اسمش پیداست مراحلش شبیه روش FUE است و مانند بقیه روش ها بر پایه استخراج فولیکول است ولی تفاوتی که با آن دارد در ابزارهای پیشرفته تری است که در آن استفاده میشود. SFUE هم بدون خونریزی، برش و زخم است. این روش نتیجه ای کاملا طبیعی دارد و حتی نیاز به تراشیدن موهای سر خود پیدا نمیکنید و همچنین هیچ مشکلات و عوارضی را به دنبال نمی آورد. در نتیجه همه این موارد روش SFUE از روش های پرطرفدار کاشت ابرو است.

انواع روش های کاشت ابرو | دلیل ریزش ابروها | عوارض کاشت ابرو

با مراحل کاشت ابروی طبیعی آشنا شوید

کاشت ابروی طبیعی از سه مرحله تشکیل شده است. مهم نیست به سراغ کدام روش برای کاشت ابرو میروید یا چه هزینه ای را صرف این کار خواهید کرد. در همه روش های کاشت ابرو از این سه مرحله باید عبور کرد.

مرحله اول، طراحی ابرو: این مرحله ای است که از شما میخواهند تا به کشیدن شکل ابرویی که در نظر دارید روی صورتتان بپردازید. بعد از این کار جراح طرح را برسی کرده و بعد از اندازه گیری طرح شما را زیباسازی میکند که در آن تقارن بین ابروها رعایت شده باشد. شما میتوانید از طرح هایی که قبلا آماده شده هم استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که طرح های آماده معمولا ظاهری غیر طبیعی دارند. بهتر است به مهارت و هنر متخصص کاشت ابرو کمک بگیرید تا با استفاده از ابزارهایی که دارد ابرویی استاندارد و مطابق با سلیقه شما دربیاورد، ابرویی که با چهره شما تناسب داشته باشد.

مرحله دوم، برداشت یا استخراج گرافت: با توجه به روش کاشت ابرو معمولا از پشت گوش یا ناحیه پشت سر و پایین گردن به عنوان ناحیه بانک مو استفاده میشود. پشت سر موهایی بلند، ضخیم و به طور معمول چندتایی دارد ولی در ناحیه پشت گوش موهایی ظریف تر و کوتاه تر و در واحد های فولیکولی تک تار موی بیشتری وجود دارد. چون آقایان ابروهای ضخیم تری دارند از موهای ناحیه پشت گوش و پشت سر استفاده میشود و برای ابرو های ظریف تر خانم ها از ناحیه پایین گردن و پشت گوش استفاده میشود. شاید این مرحله مهم ترین مرحله کاشت ابرو باشد، موهایی که از بانک برداشته میشود زیر میکروسکوپ آماده مرحله بعد  میشوند.

مرحله سوم، کاشت ابرو یا همان کاشت گرافت ها: بعد از این که گرافت ها را استخراج کردید، آنها در زیر میکروسکوپ توسط کادر درمانی به آماده سازی برای کاشت مشغول شده و پس از تمام شدن آماده سازی، آن را در اختیار جراح قرار میدهند. جراح قبل از انی که شروع به کاشت مو کند، با بی حسی موضعی محل ابروها را بی حس کرده و با استفاده از تیغ های بسیار ریزی که به آن اشاره شد به ایجاد کردن سوراخ هایی در طرح از پیش تعیین شده ابرو پرداخته و در نهایت گرافت ها درون آنها قرار میدهد. برای این که ابرو کاشته شده شما طبیعی و مطلوب باشد لازم است جراح دارای مهارت و تجربه کافی در کاشت گرافت ها باشد.

انواع روش های کاشت ابرو | دلیل ریزش ابروها | عوارض کاشت ابرو

با جهت رشد موهای ابرو بیشتر آشنا شوید

موهای سر شما همگی در یک جهت رشد میکنند اما موهای بخش های مختلف ابرو در جهت های مختلفی رشد میکنند و این موضوع اهمیت تعیین زاویه مناسب کاشت را چند برابر میکند. با دقت به ابروهای خود میبینید که در قسمت سر، دم و تنه موهای ابرو زاویه های مختلفی دارند و همین موضوع باعث ایجاد فرم در ابروها میشود. همچنین عوامل دیگری مثل رنگ مو، ضخامت و طول قسمت های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. با توجه به این موارد لازم است که با در نظر گرفت محل کاشت، مو ها از قسمت های مناسب برداشته شود.

مطلب مشابه: نکات قابل توجه برای کاشت ابرو

چرخه رشد ابرو با موهای سر متفاوت است

حتما متوجه این موضوع شدید که بیشتر از اندازه خاصی بلند نمیشوند. دلیل این موضوع کمتر بودن قرار گیری موهای ابرو در چرخه رشد است. یکی از مشکلات احتمالی کاشت ابرو همین است اگر تخصص پزشک برای شناسایی محل مناسب برداشت فولیکول کافی نباشد باعث رشد سریع تر موهای کاشته شده نسبت به موهای طبیعی ابرو میشود و فاصله بین کوتاه کردن موهای ابرو بسیار کم شده که این موضوع دردسر ساز است.

زاویه خاص موهای ابرو نسبت به فولیکول

موهای سر تنها دارای رشد عمودی بوده و قرار بر این نیست که حتما در فرمی مشخص و خوابیده باید رشد کنند. ولی موهای ابرو باید به صورت خوابیده روی صورت فرد باشند و نباید این طور باشد که از صورت فاصله بگیرند. به همین دلیل زاویه بسیار متفاوتی نسبت به فولیکول اصلی دارند و این امر موجب میشود موهای ابرو رشد عمودی نداشته و از اندازه خاصی بیشتر رشد نکنند. پزشک با توجه به این ویژگی ها محل مناسب برداشت مو را انتخاب میکند. پشت سر و ناحیه پشت گوش ها خودشان حالتی زاویه دار دارند و همین امر علاوه بر دلایلی که تا الان ذکر شد، این دو ناحیه را تبدیل به مکان مناسبی برای برداشت میکنند.

تک تارمویی بودن موهای ابرو

اگر با دقت موهای سر خود را برسی کرده باشید حتما متوجه این موضوع شدید که از یک روزنه چندین تار مو بیرون زده است. این امر نشان دهنده دسته ای رشد کردن موهای سر است، این موها واحد فولیکولی متفاوتی با ابروها دارند. به دلیل این که موهای ابرو این شکلی نیستند روش هایی که کاشت فولیکول را به صورت نقطه ای انجام میدهند برای کاشت ابرو موفق تر هستند.

بررسی عوارض کاشت ابرو

شایع ترین عوارضی که ممکن است بعد از کاشت ابرو با آن مواجه شوید، التهاب، قرمزی، تورم، کبودی و خارش در ناحیه ای که کاشت انجام شده است. این عوارض کاملا طبیعی هستند و با گذشت چند روز به طور کامل برطرف میشوند. چیزی که شما باید به آن توجه کنید دستکاری نکردن ابروها یا استفاده خودسرانه از داروهای مختلف است. این کارها باعث آسیب زدن به موهای کاشته شده میشود. اگر در کلینیکی معتبر و زیر دست یک پزشک ماهر و متخصص کاشت ابرو را انجام داده باشید، مواردی که گفته شد همه عوارضی است که ممکن است بعد کاشت ابرو تجربه کنید که موقتی هستند و در کل مشکل خاصی ندارید.

از خطرات کاشت ابرو در جاهای نامعتبر میشود به ابروهایی نامتقارن و تفاوت در رنگ موها کاشته شده و رشد نامناسب آنها و یا حتی عدم رشد گرافت ها و نرسیدن به حالت دلخواهی که برای آن دست به کاشت ابرو زدید اشاره کرد. احتمال زخم و عفونت در جای کاشت و برداشت گرافت ها را هم در نظر بگیرید. این زخم ها مدت طولانی باقی میمانند و پس از اینکه بهتر شدن همچنان جای قابل تشخیصی در ابروها دارند. پس حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید تا شاهد این اتفاقات نباشید و کاشت مو شما به صورت کاملا طبیعی صورت گیرد.

مطلب مشابه: روش کاشت موی میکرو اسکالپ + تمام مزایا و معایب این روش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو