دیدنی های کاخ بلودر در قلب وین و زیبایی های تماشایی آن

دیدنی های کاخ بلودر در قلب وین و زیبایی های تماشایی آن


منبع: آرگا

3

1402/4/10

12:39


کاخ بلودر پایینی و بالایی نیز یکی از کاخ های تاریخی در وین بوده که شامل مجسمه های تاریخی، نقاشی ها و دیگر آثار ارزشمند است.

کاخ بلودر قصری باشکوه در قلب وین بوده که سالانه بازدیدکنندگان زیادی دارد. این مجموعه سلطنتی دارای دو کاخ است یکی از آن ها رو به روی باغی باصفا قرار دارد. مجموعه ای از آثار هنرمندان برجسته که در این مجموعه وجود دارد نیز بازدیدکنندگان زیادی دارند.

بنای بلودر را بشناسید

معرفی کاخ بلودر:

این مجموعه که به عنوان کاخ تابستانی پادشاهان استفاده می شده دارای معماری سلطنتی و باشکوهی است. شاهزاده اوژن از جمله افرادی بود که در این کاخ سکونت داشت و تابستان ها محل تفریحات این پادشاهان بود. این بنا را یکی از شاهکارهای معماری باروکی می دانند.  این بنای باشکوه ساخته معماری توانا از سوی دربار است که با نام یوهان لوکاس فون از او یاد می شود.

دیدنی های کاخ بلودر

بعد از مرگ شاهزاده تمامی آثار ارزشمند او به یکی از عموزادگان فروخته شد. او نیز کاخ را به ملکه فروخت تا مجموعه ای از آثار بلودر را در آن نگهداری کنند. ملکه نیز کاخ را به همراه تمام اشیای موجود در آن در معرض عموم افراد قرار داد. این کاخ یکی از دیدنی های وین است.

بعد از جنگ این مجموعه به وسیله دولت اداره شد و هر دو بخش کاخ تبدیل به موزه های دولتی شدند. بنیان گذاران این موزه ها و کاخ ها هم که خود شاهزادگان بودند. امروزه مجموعه ای از اشیای گران قیمت و آثار هنری در این مجموعه نگهداری می شود که شما از آن بازدید می کنید. از دیگر دیدنی های وین می توان به کلیسای استفان نیز اشاره کرد.

بنای سلطنتی بلودر

موزه بلودر پایینی:

این بخش از موزه محل زندگی شاهزاده ساخت این بخش از بنا در سال ۱۷۱۴ بنا شد. زیبایی اتاق های این کاخ برای بازدیدکنندگان جلب توجه می کند. در این بخش از موزه می توانید با مجموعه ای از آثار فرهنگی و تاریخی آشنا شوید. مجسمه های عصر باروک نیز در این مجموعه به نمایش گذاشته می شوند.

اتاق های غذاخوری، اتاق خواب و اتاق تالار آیینه از بخش های مهم در کاخ پایینی هستند. حالا بهتر است تا سری به تالار مرمر هم زنید. نقش برجسته هایی در قسمت های این کاخ نیز بازدیدکنندگان زیادی دارد. نقاشی های سقفی نیز فوق العاده دیدنی هستند. در بخش هایی از این موزه و کاخ سلطنتی نیز باید مجسمه های عجیبی را مشاهده کنید که چهره های غیر معمول دارند.

موزه تاریخی بلودر

ساختمان نارنسجستان که یکی از بخش های دیگر در این موزه بوده شگفتی های دیدنی زیادی دارد. این ساختمان دارای انواعی از درختان بوده و در طی زمستان هم سرسبز است. نمایشگاه های موقتی که در این موزه برگزار می شوند، بازدیدکنندگان زیادی دارد.

موزه بلودر بالایی:

این بخش نیز یکی دیگر از قسمت های کاخ بلودر بوده و بزرگ ترین شاهکارهای هنری را دارد. نمای خارجی این بنا نیز تحسین برانگیز است. مجسمه های متعددی نیز در ورودی این بنا به کار رفته که شما از آن هم بازدید می کنید. مجسمه هنری انریش نیز یکی از این مجسمه ها است. این موزه از مکان های دیدنی اتریش می باشد.

موزه بلودر

باغ قصر نیز تماشایی بوده و دارای آب نما و مجسمه های زیبایی است. آبشار این بنا نیز بازدیدکنندگان زیادی داشته است. تندیسی از الهه نیز در این بنا قرار دارد که از آن دیدن می کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو