رئیس مایکروسافت: هوش مصنوعی خطرناک نیست؛ اما باید کنترل شود

منبع: تکراتو

3

1402/4/11

23:01


رئیس مایکروسافت طی جدیدترین مصاحبه خود در سفر به اروپا ادعا کرده که هوش مصنوعی خطرناک نیست و از سوی آن هیچ تهدیدی برای نسل بشر وجود ندارد.

رئیس مایکروسافت: هوش مصنوعی خطرناک نیست؛ اما باید کنترل شود

رئیس مایکروسافت طی جدیدترین مصاحبه خود در سفر به اروپا ادعا کرده که هوش مصنوعی خطرناک نیست و از سوی آن هیچ تهدیدی برای نسل بشر وجود ندارد.

«برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت، طی مصاحبه‌‌ای با یورونیوز اعلام کرده که به عقیده وی هوش مصنوعی خطرناک نیست و تهدیدی برای بشر به‌حساب نمی‌آید؛ اما، انسان باید کنترل خود بر روی سیستم‌های امنیتی لازم را حفظ کند. اسمیت در این رابطه عنوان داشت: «به ترمزهایی امنیتی نیاز داریم تا تضمین کنند که هوش مصنوعی تحت‌کنترل انسان باقی می‌ماند.»

بیشتر بخوانید: کامپیوتر کوانتومی مایکروسافت تا 10 سال آینده عرضه می‌شود

رئیس مایکروسافت: هوش مصنوعی خطرناک نیست!

برد اسمیت این اظهارات را در سفر اخیر خود به اروپا عنوان داشته است. اتحادیه‌ی اروپا درواقع برای نخستین مرتبه در دنیا لایحه‌ نظارت بر هوش مصنوعی را رونمایی کرده و مؤسسه‌های مختلف اروپایی درحال‌حاضر مشغول بحث پیرامون این موضوع مهم هستند. لایحه‌ هوش مصنوعی اوایل ماه جاری میلادی از طرف پارلمان اروپا تأییدیه اولیه‌ را گرفت.

هوش مصنوعی خطرناک

به اعتقاد اسمیت، انسان توانایی کنترل هوش مصنوعی را داشته و باید از هم‌اکنون اقدامات لازم را به عمل آورد. طبق اعلام وی، سیستم‌های امنیتی چندلایه باید توسعه پیدا کند تا هوش مصنوعی را همواره تحت‌کنترل حفظ کنیم. وی در این راستا افزود: «به‌نظرم اگر این کار را به‌خوبی انجام دهیم، خواهیم فهمید که هوش مصنوعی خطر وجودی نیست.»

همچنین اسمیت مدعی شده که مایکروسافت از قوانین اتحادیه‌ اروپا نفع خواهد برد؛ بااین‌حال زمانی که بحث به مدیریت در سطح جهان می‌رسد، به همکاری بزرگ‌تری نیاز است تا از کنترل خارج نشدن هوش مصنوعی اطمینان حاصل شود. به زعم مدیرعامل مایکروسافت دولت‌ها باید گردهم بیایند و در این زمینه اقدام به قانون‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ادعای مدیرعامل مایکروسافت مبنی بر اینکه هوش مصنوعی خطرناک نیست، چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو