بیوگرافی رضا عطاران ؛ نگاهی بر زندگی و حواشی مرد خوش خنده سینما و تلویزیون ایران

بیوگرافی رضا عطاران ؛ نگاهی بر زندگی و حواشی مرد خوش خنده سینما و تلویزیون ایران


منبع: پلازا

3

1402/4/13

01:39


بیوگرافی رضا عطاران ؛ نگاهی بر زندگی و حواشی مرد خوش خنده سینما و تلویزیون ایران

رضا عطاران بازیگر و کارگردان مشهور ایرانی است که اغلب خنده بر لب دارد و با کارگردانی سریال‌های مناسبی‌اش قلب مخاطبان را به تسخیر خود درآورده است. در این مقاله قصد داریم تا به سراغ بیوگرافی رضا عطاران برویم.

رضا عطاران بازیگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر و خواننده ایرانی متولد سال 1347 است و به دلیل نقش‌های ماندگارش در سینما و تلویزیون طرفداران زیادی دارد. عطاران علاوه بر بازی هنرمندانه در نقش‌های متفاوت، فیلم‌های زیادی را هم کارگردانی کرده است. سریال های خاطره انگیز رضا عطاران در شب‌های ماه مبارک رمضان در زمان خودش بسیار پرطرفدار بوند و هنوز هم مشتاقانه دنبال می‌شوند. در این مقاله از پلازا زندگینامه رضا عطاران را مورد بررسی قرار می‌دهیم و مروری بر آثار این بازیگر محبوب خواهیم داشت.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی رضا عطاران

  • نام و نام خانوادگی: رضا عطاران
  • تاریخ تولد رضا عطاران: 20 اردیبهشت 1347
  • محل تولد: مشهد
  • سن رضا عطاران: 55 سال
  • قد رضا عطاران: 170 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: متاهل (فریده فرامرزی از سال 1373)
  • صفحه اینستاگرام رضا عطاران: rezaattaran@

زندگی نامه رضا عطاران

حتما برای شما هم جالب است بدانید بازیگر و کارگردان محبوبتان کجا به دنیا آمده و اوایل زندگی‌اش را چگونه گذرانده است. در ادامه به بررسی بیوگرافی رضا عطاران می‌پردازیم.

بیوگرافی رضا عطاران ؛ دوران کودکی و نوجوانی

محل زندگی رضا عطاران

این بازیگر در 20 اردیبهشت 1347 به دنیا آمد. محل زندگی رضا عطاران در کودکی مشهد بود و سومین فرزند خانواده محسوب می‌شد . گفتنی است که اصالت رضا عطاران به کاخک در استان خراسان رضوی برمی‌گردد. پدر او آقای ذبیح‌الله عطاران در ابتدا با بازیگر شدن پسرش مخالف بوده اما وقتی شوق او را برای دنبال کردن این حرفه دید، کوتاه آمد. در رابطه با سوال «مادر رضا عطاران کیست؟» نیز باید بگوییم که مادر او، خانم شهربانو، در زلزله کاخک وقتی عطاران هنوز خیلی کم سن بود از دنیا رفت. عطاران دیپلمش را در زمینه اقتصاد گرفت و رشته طراحی صنعتی را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل انتخاب کرد، اما علاقه شدیدش به بازیگری باعث شد دانشگاه را رها کند و به فعالیت هنری در تئاتر بپردازد. اولین کار هنری او تئاتر حسن حامد در سال 1361 بود.

زندگی خصوصی رضا عطاران

اصالت رضا عطاران / رضا عطاران و همسرش و فرزندش

رضا عطاران در سال 1373 با خانم فریده فرامرزی (همان مریم خانم سریال بزنگاه همسر ناصر که طلاق گرفته بود) ازدواج کرد. خانم فرامرزی متولد سال 1353 و اهل کرج است و توانست نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره برای فیلم «صندلی خالی» شود. آنها از ابتدای ازدواج برای بچه دار نشدن توافق کردند و عنوان رضا عطاران و همسرش و فرزندش صحت ندارد.

زندگی حرفه ای رضا عطاران

در این بخش به زندگی حرفه‌ای این بازیگر مطرح کشورمان می‌پردازیم و درباره نحوه ورود او به دنیای سینما و تلویزیون و رسیدن به قله شهرت صحبت می‌کنیم.

آغاز فعالیت هنری و بازیگری

مادر رضا عطاران کیست / فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی رضا عطاران

اولین کار رضا عطاران مجموعه تلویزیونی «بیداران» به کارگردانی اصغر عبداللهی در سال 69 است، اما سریال «پرواز 57» محصول سال 1372 که از اولین سریال‌های طنز پس از انقلاب بود، به کارگردانی مهران مدیری باعث دیده شدن عطاران شد. این سریال از شبکه یک سیما پخش می‌شد و مخاطبان زیادی داشت.

رضا عطاران بار دیگر با مهران مدیری در سال 1373 در سریال طنز «ساعت خوش» همکاری داشت. او در این سریال هم به عنوان بازیگر و هم نویسنده فعالیت می‌کرد. سریال ساعت خوش به صورت اپیزودی ساخته می‌شد و جزء سریال‌های پر بازیگر بود؛ بازیگرانی نظیر رضا شفیعی جم، نادر سلیمانی، سعید آقاخانی، یوسف صیادی و ارژنگ امیرفضلی که همگی در این سریال به شهرت رسیدند.

چهارمین اثر تلویزیونی رضا عطاران که در آن به عنوان بازیگر حضور داشت سریال «دنیای شیرین» است. این سریال در سال 1376 به کارگردانی بهروز بقایی برای برنامه کودک و نوجوان شبکه یک ساخته شد.

در ویدیوی زیر «یکی از آیتم‌های جذاب سریال ساعت خوش» را تماشا کنید:

بیوگرافی رضا عطاران ؛ تجربه کارگردانی

بیوگرافی رضا عطاران و همسرش / بهترین سریال های رضا عطاران

اولین تجربه کارگردانی رضا عطاران در سال 78 با مجموعه تلویزیونی «مجید دلبندم» رقم خورد. او در این کار علاوه بر کارگردان، نویسنده و بازیگر هم بود. این سریال برای گروه کودک و نوجوان تولید می‌شد، اما در همه رده‌های سنی طرفداران زیادی داشت. مجید دلبندم داستان عروسک دست درازی بود که کلمات را اشتباه تلفظ می‌کرد و با شیطنت‌هایش لحظات شاد و آموزنده‌ای را برای مخاطبینش می‌ساخت. زیبا بروفه، جواد رضویان، حمید لولایی، یوسف تیموری و مجید صالحی از بازیگران این مجموعه طنز هستند.

«قطار ابدی» دیگر سریال رضا عطاران است که در سال 79 ساخته شد و بعد از آن از سال‌های 76 تا 82 سریال‌های «سیب خنده»، «ستاره‌ها» و «کوچه اقاقیا» را جلوی دوربین برد که هر کدام آن‌ها طرفداران زیادی داشتند.

بیوگرافی رضا عطاران ؛ کارگردانی سریال های پرمخاطب مناسبتی

سریال های رضا عطاران

عطاران در ماه رمضان سال 83 سریال «خانه به دوش» را کارگردانی کرد که خود هم یکی از بازیگران آن بود. این سریال شروع ساخت سریال های مناسبتی رضا عطاران بود که رضایت مخاطبین زیادی را به خود جلب کرد. علی صادقی، حمید لولایی، مریم امیرجلالی، آناهیتا همتی و غلامحسین لطفی از جمله بازیگران سریال خانه به دوش هستند.

«متهم گریخت» از دیگر سریال های رضا عطاران به نویسندگی سعید آقاخانی است. این سریال در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شد که با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد و هنوز هم با گذشت این همه سال طرفداران زیادی دارد.

سریال «ترش و شیرین» در نوروز 86 به کارگردانی و بازی رضا عطاران ساخته شد که جزء پربیننده‌ترین سریال‌های آن سال محسوب می‌شود و توانست رضایت مخاطبان را به خوبی جلب کند. عطاران همچنین در ماه رمضان سال 87 سریال «بزنگاه» را با بازی مرجانه گلچین، حمید لولایی، محمود بهرامی، غلامرضا نیکخواه، علی صادقی و به نویسندگی سروش صحت ساخت. بزنگاه از سریال های رضا عطاران بود که مناسبتی ساخته شد و آخرین کار او در تلویزیون به عنوان کارگردان محسوب می‌شد. این کارگردان بعد از آن با وجود پیشنهاداتی از سوی صدا و سیما همکاری با شبکه‌های تلویزیونی نداشت.

رضا عطاران و سینما

اولین فعالیت سینمایی این بازیگر مربوط به سال 1376 و فیلم «کلید ازدواج» می‌شود. این بازیگر از آنجایی در تا نیمه دهه 80 در تلویزیون می‌درخشید، چندان در سینما پررنگ نبود و اغلب فیلم‌های طنز و سرگرم‌کننده در آن بازی می‌کرد. اما پس از بزنگاه رویه تغییر کرد، این بازیگر در سال 1386 پنج فیلم سینمایی بازی کرد که شناخته‌شده‌ترین آنها «خروس جنگی» بود که با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد. او طی سال‌های بعد نیز همینطور رویه خود را ادامه داد و سالانه چندین اثر سینمایی بازی می‌کرد. فیلم «ورود آقایان ممنوع» که فروشی بسیار خوب داشت، توانست ثابت کند که رضا عطاران گیشه را راضی می‌کند و همین اتفاق او را به یکی از گران‌ترین و پولسازترین بازیگران ایرانی تبدیل کرد.

بیوگرافی رضا عطاران ؛ بازیگر پولساز سینما

فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی رضا عطاران

روند آثار طنز او همچنان ادامه داشت و فیلم های رضا عطاران یکی پس از دیگری سودآور می‌شدند تا اینکه در سال 1391، او در فیلم «دهلیز» نقشی جدی داشت و آنسوی مهارت بازیگری خود را نشان داد‌. او سپس در سال 1393 «نهنگ عنبر» یکی از فیلم‌های پرفروش و معروف خود را بازی کرد و بعد از آن نیز بازهم یکی از فعال‌ترین بازیگرام سینما محسوب می‌شد.

در طی سال‌های اخیر، آقای عطاران فیلم «هزارپا» را که یکی از پرفروش‌‌ترین فیلم‌های ایران بود و فیلم «انفرادی» که مدتی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شد را بازی کرد. «قیف» فیلم جدید رضا عطاران است که هنوز تاریخ اکران آن مشخص نشده.

فیلم های رضا عطاران

در پایین می‌توانید جدول تمام فیلم‌های رضا عطاران را مشاهده کنید.

نام فیلمسال ساخت
کلید ازدواج1376
سیندرلا1380
کلاه‌قرمزی و سروناز1381
هوو1384
کلاهی برای باران1385
تیغ‌زن1386
قرنطینه1386
خروس جنگی1386
توفیق اجباری1386
تسویه‌حساب1386
هفت و پنج دقیقه1387
صندلی خالی1387
آقای هفت‌رنگ1387
نیش زنبور1388
از ما بهترون1388
بعدازظهر سگی سگی1388
ورود آقایان ممنوع1389
هرچی خدا بخواد1389
اخلاقتو خوب کن1389
اسب حیوان نجیبی است1389
3 درجه تب1389
خوابم می‌آد1390
بی‌خود و بی‌جهت1390
چه خوبه که برگشتی1391
دهلیز1391
آینه شمعدون1391
استراحت مطلق1392
طبقه هساث1392
رد کارپت1392
کلاشینکف1392
نهنگ عنبر1393
گینس1393
من سالوادور نیستم1394
دراکولا1394
آب‌نبات چوبی1394
نهنگ عنبر 2: سلکشن رویا1395
مصادره1396
خانم یایا1396
هزارپا1396
زیر نظر1397
آزاد مثل هوا1397
انفرادی1398
روشن1399
شیشلیک1399
قیف1401

سریال های رضا عطاران

بهترین سریال های رضا عطاران

در این قسمت لیست کامل سریال‌های این بازیگر را مشاهده می‌کنید.

نام سریالسال ساخت
بیداران1368
پرواز ۵۷1372
ساعت خوش1373
سال خوش1374
دنیای شیرین1376
سرزمین سبز1376
سیب خنده1376
مجید دلبندم1377
حرف تو حرف1378
قطار ابدی1379
این چند نفر1379
زیر آسمان شهر1380
دریایی‌ها1381
کوچه اقاقیا1382
خانه‌به‌دوش1383
متهم گریخت1384
کتاب‌فروشی هدهد1385
ترش و شیرین1385
بزنگاه1387
قلب یخی (فصل سوم)1391
دفترچه یادداشت1402

محبوب ترین سریال ها و فیلم های رضا عطاران

رضا عطاران از آغاز فعالیت هنری خود تا به کنون در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های زیادی به عنوان کارگردان، بازیگر و نویسنده حضور داشته که برخی از این آثار جزء پرفروش‌ترین فیلم‌های سال محسوب می‌شوند. عموم کارهای رضا عطاران کمدی بوده و او به خوبی از پس نقش‌های متنوع برآمده و طرفداران زیادی دارد. در این قسمت به معرفی تعدادی از پرطرفدارترین آثار رضا عطاران در مقام بازیگر می‌پردازیم.

سریال متهم گریخت ؛ از خنده دار ترین فیلم های رضا عطاران

فریده فرامرزی همسر رضا عطاران / بهترین سریال های رضا عطاران

  • سال انتشار: 1384
  • کارگردان: رضا عطاران
  • نویسنده: سعید آقاخانی
  • سایر بازیگران: سیروس گرجستانی، مریم امیرجلالی، سعید آقاخانی، علی صادقی، ملیکا زارعی، شهربانو موسوی

یکی از محبوب‌ترین سریال‌های مناسبتی‌ای که از صدا و سیمای ایران پخش شده است، متهم گریخت است. این سریال بعد از پخش اولیه، بارها و بارها از سایر شبکه‌ها نیز بازپخش شده است. سریال متهم گریخت درباره مردی به‌نام هاشم آقا است که تصمیم می‌گیرد به همراه خانواده‌اش به تهران مهاجرت کند. اما این نقل مکان باعث رخ دادن اتفاقات متفاوتی می‌شود و شخصیت‌های این سریال را در موقعیت‌های جالبی قرار می‌دهد. رضا عطاران برای کارگردانی این سریال، جایزه بهترین کارگردان تلویزیون را از جشن حافظ دریافت کرد.

فیلم خروس جنگی

ثروت رضا عطاران / فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی رضا عطاران

  • سال انتشار: 1386
  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • نویسنده: قربان محمدپور
  • سایر بازیگران: مریلا زارعی، کیومرث ملک‌مطیعی، احمد پورمخبر، عباس جمشیدی‌فر، کیانوش گرامی، شهربانو موسوی

خیلی از ما با تماشای فیلم سینمایی خروس جنگی، با زوج بی‌نظیر مریلا زارعی و رضا عطاران آشنا شدیم. این دو بعدها در سینمایی‌های دیگری نیز در کنار هم به ایفای نقش پرداختند و لحظات خوشی را برای بینندگان رقم زدند. فیلم خروس جنگی درباره زن و شوهری است که چون شرایط یکدیگر را درک نمی‌کنند، دائم از رفتارهای دیگری ناراضی هستند. این دو تصمیم می‌گیرند تا جایشان را باهم عوض کنند؛ زن به مدیریت سالن عروسی بپردازد و مرد، از بچه‌ها و پدربزرگ خانواده مراقبت کند و به کارهای خانه رسیدگی کند.

فیلم نیش زنبور

خانه رضا عطاران در تهران / فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی رضا عطاران

  • سال انتشار: 1388
  • کارگردان: حمیدرضا صلاحمند
  • نویسنده: سروش صحت
  • سایر بازیگران: رضا کیانیان، بیتا سحرخیز، مریلا زارعی، الیزابت امینی، ژاله صامتی و …

«نیش زنبور» یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی دهه 80 بود. این فیلم توانست رضایت درصد زیادی از مخاطبان خود را جلب کند. اسد و رضا شخصیت‌های اصلی این فیلم هستند که شغلشان کلاهبرداری از زنان سالمند اما ثروتمند است. در این بین اتفاقاتی می‌افتد که دچار دردسر می‌شوند.

ورود آقایان ممنوع

مهاجرت رضا عطاران / بهترین سریال های رضا عطاران

  • سال انتشار: 1390
  • کارگردان: رامبد جوان
  • نویسنده: پیمان قاسم‌خانی
  • سایر بازیگران: ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی، بهاره رهنما، علی صادقی

رضا عطاران در سال 89 به بازی در دو فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» و «اسب حیوان نجیبی است» پرداخت. دو فیلم سینمایی با نقش‌هایی که کاملا از هم متفاوت هستند و عطاران در هر دو نقش درخشید تا جایی‌که تندیس لبخند زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مرد را از دومین مراسم لبخند آفتاب کسب کرد. داستان فیلم ورود آقایان ممنوع در مورد مدیر یک دبیرستان دخترانه است که با ورود آقایان به مدرسه مخالف بوده، اما بنابه دلایلی مجبور به جایگزینی معلم مرد برای درس شیمی می‌شود. این فیلم از مشهورترین آثار رضا عطاران است که با گذشت بیش از یک دهه از انتشار، هنوز هم تماشای آن برای طرفداران این بازیگر جالب است.

فیلم سینمایی نهنگ عنبر 2: سلکشن رویا

عکس ماشین رضا عطاران / خنده دار ترین فیلم های رضا عطاران

  • سال انتشار: 1396
  • کارگردان: سامان مقدم
  • نویسنده: سامان مقدم
  • سایر بازیگران: مهناز افشار، ویشکا آسایش و حسام نواب‌ صفوی

این فیلم در سال 94 ساخته شد، اما در تاریخ 20 اردیبهشت 1396 در سینماهای کشور به اکران درآمد. حدود 20 میلیارد فروش کرد و جزء پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود. رضا عطاران و سایر بازیگران این فیلم بسیار خوش درخشیدند. این فیلم دنباله داستان «نهنگ عنبر» است که در آن رضا عطاران در نقش ارژنگ پس از 40 سال به عشق دوران جوانی‌اش رویا می‌رسد و در حال برگزاری مراسم عروسی بزرگی در شمال است.

سریال قلب یخی (فصل سوم)

پیج رضا عطاران / بهترین سریال های رضا عطاران

  • سال انتشار: 1391
  • کارگردان: سامان مقدم
  • نویسندگان: علیرضا بذرافشان و سارا خسروآبادی
  • سایر بازیگران: مهران مدیری، هدیه تهرانی، حسین یاری، رضا کیانیان و هانیه توسلی

فصل سوم سریال «قلب یخی» در سال 91 از شبکه نمایش خانگی پخش شد. رضا عطاران پس از سال‌ها با مهران مدیری در این کار همبازی بود. در خلاصه داستان این اثر از بهترین سریال های رضا عطاران آمده که آتیلا رییس یک باند بزرگ به قتل می‌رسد و شاهرخ، باستان‌شناس معروف، به جرم قتل آتیلا دستگیر شده و با حامد هم‌بند می‌شود.

فیلم سینمایی هزارپا ؛ از پرفروش‌ترین آثار رضا عطاران

زندگی نامه رضا عطاران

  • سال انتشار: 1397
  • کارگردان:  ابولحسن داوودی
  • نویسنده: امیر برادران
  • سایر بازیگران: جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی

قطعا نمی‌توانیم نام فیلم رکوردشکن هزارپا را در فهرست محبوب‌ترین فیلم‌های رضا عطاران قرار ندهیم. این فیلم لقب اولین فیلم 30 میلیاردی سینمای ایران را به خود اختصاص داده و همچنین با جذب بیش از 4 میلیون تماشاگر، پرمخاطب‌ترین فیلم دهه 90 نام گرفته.

داستان فیلم کمدی ایرانی هزارپا با دو دوست قاپ‌زن به نام‌های رضا نیازی (با بازی رضا عطاران) و منصور (با بازی جواد عزتی) آغاز می‌شود. وقتی رضا متوجه می‌شود که یک دختر پولدار نذر کرده تنها با یک جانباز ازدواج کند، تمام تلاشش را می‌کند تا خودش را یک جانباز از خودگذشته نشان دهد تا توجه او را جلب کند. بی‌شک حضور جواد عزتی و رضا عطاران در کنار هم، یکی از نقاط قوت این فیلم محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر تا کنون فیلم هزارپا را تماشا نکرده‌اید، هرچه زودتر به سراغش بروید.

فیلم انفرادی ؛ از پربازدیدترین فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی رضا عطاران

فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی رضا عطاران

  • سال انتشار: 1401
  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • نویسنده: حمزه صالحی
  • سایر بازیگران: مهدی هاشمی، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان

انفرادی تاکنون توانسته با فروشی 77 میلیارد تومانی تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم زندگی شغلی رضا عطاران شود و همچنین پیش از فیلم فسیل، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. داستان درباره سه نفر است که تمام زندگی خود را در موسسه‌ای اعتباری سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما آن شرکت ورشکست می‌شود و این افراد که حالا بی‌خانمان شده‌اند، باهم هم مسیر می‌شوند.

افتخارات و جوایز رضا عطاران

رضا عطاران طی سال‌ها حضور در دنیای بازیگری، در بیش از 40 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است. او جوایز زیادی را در جشنواره‌های مختلف کسب کرده و در طول فعالیت هنری خودش در سینما و تلویزیون مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. در ادامه فهرست کاملی از افتخارات و جوایز رضا عطاران را مشاهده می‌کنید.

جشنواره/جایزهسالنام فیلمعنوان جایزهنتیجه
جشنواره فیلم فجر1390خوابم می‌آدسیمرغ بلورین بهترین کارگردانیبرنده
جشنواره فیلم فجر1390خوابم می‌آدسیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
جشنواره فیلم فجر1391دهلیزسیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
جشنواره فیلم فجر1392طبقه هساثسیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
جشنواره فیلم فجر1396مصادرهسیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
جشنواره فیلم فجر1399روشنسیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
جشنواره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران1391بی خود و بی جهت بهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
جشنواره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران1392دهلیزبهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
جشن بزرگ سینمای ایران1390اسب حیوان نجیبی است بهترین بازیگر نقش اول مردبرنده
جشن بزرگ سینمای ایران1393طبقه هساثبهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
جشن بزرگ سینمای ایران1393خوابم می‌آدبهترین کارگردانی فیلم اولنامزدشده
جشن لبخند آفتاب1391اسب حیوان نجیبی استلبخند زرین بهترین بازیگر مرد کمدیبرنده
جشن لبخند آفتاب1391ورود آقایان ممنوعلبخند زرین بهترین بازیگر مرد کمدیبرنده
آکادمی سینماسینما1397چهره موثر سال سینمای ایرانبرنده
جایزه حافظ1398تندیس دستاورد فردی ویژهبرنده

حواشی رضا عطاران

آقای عطاران زیاد بازیگر پرحاشیه‌ای نیست اما چند حاشیه در طول زندگی کاری خود دارد که به آنها می‌پردازیم.

ترک تلویزیون

آقای عطاران پس از سریال «بزنگاه» برای همیشه تلویزیون را ترک کرد. علت این کار او را معمولا ایرادگیری‌های زیاد منتقدان به آثار او می‌دانستند. یکی از منتقدان با کنایه به یکی از سکانس‌های «ترش و شیرین» اظهار داشت که آقای عطاران حاضر است برای خندان مردم شلوار خود را هم دربیاورد. او نیز در یکی از مصاحبه‌های خود گفت:

بله، الان به این نقطه رسیدم که بگویم برای شادی و خنداندن مردم این کار را هم حاضرم انجام دهم.

بیوگرافی و حواشی رضا عطاران ؛ حاشیه پوستر فیلم دفترچه یادداشت

حواشی رضا عطاران

اخیرا یکی از پوسترهای «دفترچه یادداشت» جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی رضا عطاران منتشر شد و حاشیه‌هایی برای این بازیگر به وجود آورد. ظاهرا این پوستر شباهت عجیبی به پوستر فیلم معروف و البته حاشیه‌دار مالنا (Malèna) دارد و باز هم صدای منتقدان سختگیر شبکه‌های نمایش خانگی را در آورد و آن را ترویج بی‌بند و باری می‌دانند.

حقایق پنهان رضا عطاران

در این بخش از مقاله بیوگرافی ستاره سینمای ایران، رضا عطاران، به حواشی زندگی او و برخی حقیقت‌های جالب می‌پردازیم.

بیوگرافی رضا عطاران ؛ سودآورترین بازیگر سینمای ایران

زندگینامه کامل رضا عطاران / فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی رضا عطاران

عطاران در سال 92 با بازی در سه فیلم «طبقه هساث»، «رد کارپت» و «کلاشینکف» که مجموعا به سودآوری 1.6 میلیاردی رسید، لقب سودآورترین بازیگر سینمای ایران را کسب کرد. همچنین در سال 94 با بازی در فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» باعث فروش خوب آن فیلم شد و درصد رضایت بالایی از مخاطبین را به‌ دست آورد.

خوانندگی

جالب است بدانید که رضا عطاران تیتراژ سریال‌های «کوچه اقاقیا»، «متهم گریخت»، «سه در چهار» و فیلم‌های سینمایی «ورود آقایان ممنوع» و « خروس جنگی» را خودش خوانده است. یکی دیگر از عرصه‌های هنری که رضا عطاران در آن فعالیت می‌کند، خوانندگی است. البته به طور حرفه‌ای وارد این کار نشده و معمولا تیتراژ سریال‌هایی که خودش ساخته یا در آن بازی می‌کند را با مضمون طنز می‌خواند.

گیاهخواری و سیگار

او مانند همسرش گیاهخوار است و به سلامتی خود بسیار اهمیت می‌دهد، اما هنوز نتوانسته سیگار را ترک کند و فقط هم سیگار بهمن می‌کشد.

علاقه نداشتن به بچه

در بیوگرافی رضا عطاران و همسرش خواندیم که آن‌ها فرزندی ندارند. خودش می‌گوید قبل از ازدواج در مورد نداشتن فرزند به توافق کامل رسیده‌اند.

بیوگرافی رضا عطاران ؛ ازدواج مجدد پدرش

عطاران در سن بسیار پایین مادرش را از دست داد و پدرش چند سال بعد مجددا ازدواج کرد. همسر دومش هم فوت شد و چند سال پیش برای بار سوم ازدواج کرد و اکنون در مشهد با هم زندگی می‌کنند.

علاقه اش به مهران مدیری

رضا عطاران / بهترین سریال های رضا عطاران

برایش جالب است که اکثریت می‌گویند با مهران مدیری قهر است، اما فقط به این دلیل در کارهایش بازی نمی‌کند که سبک کاری مدیری را نمی‌پسندد، اما بسیار علاقه دارد که مهران مدیری در کارهایش بازی کند.

علاقه مندی ها

شدیدا طرفدار فوتبال است و یکی از پایه گذاران فوتبال هنرمندان بود. در بین فوتبالیست‌ها با مهرداد میناوند دوست صمیمی و قدیمی هستند. به نقاشی و خطاطی علاقمند است و مهارت بالایی دارد و گاهی اوقات مجسمه سازی هم می‌کند. کلاه را همیشه دوست داشته و کلاه‌های متنوعی دارد. خودش می‌گوید با کچل شدنش علاقه‌اش به کلاه هم بیشتر شد.

اخلاق عطاران

مریلا زارعی در مورد عطاران می‌گوید:

همان طور که از ظاهرش پیدا است او همیشه لبخند بر لب دارد، خیلی کم غر می‌زند و محال است قولش را فراموش کند.

ویدئو های مرتبط

thumbnail

خوانندگی هوتن شکیبا با گروه بمرانی در برنامه همرف
00:02:2723 بهمن 1399، 14:22

thumbnail

اجرای رپ «یاس» در قسمت اول سریال قورباغه
00:01:1110 فروردین 1400، 11:12

رضا عطاران و رانندگی

جالب است بدانید که سال‌ها پیش رضا عطاران در مصاحبه‌ای عنوان کرد رانندگی نمی‌کند و همیشه از آژانس استفاده می‌کند. گاهی اوقات نیز در همین ماشین‌های آژانس ایده‌های جالبی به سرش می‌زند. رضا عطاران ماشین ندارد و اگر جایی تصویری تحت عنوان عکس ماشین رضا عطاران دیدید، بدانید که احتمالا شایعه‌ای بیش نیست.

ثروت رضا عطاران

علیرغم اینکه عطاران در فیلم‌های پردرآمد زیادی بازی کرده، او معتقد است که شغل بازیگری امنیت مالی ندارد. یک بازیگر نهایتا 10 الی 15 سال می‌تواند پول دربیاور و بعد باید آن پول را در تمام عمرش استفاده کند. بنابراین نمی‌توان گفت که اگر بازیگری درآمد زیادی دارد، پولدار محسوب می‌شود.

به گفته‌ی خود او، یکی از بزرگترین سرمایه‌های زندگی‌اش، بی‌خیالی‌اش است و خیلی تلاش کرده تا بتواند این ویژگی را به‌دست بیاورد.

کلام آخر

ادرس منزل رضا عطاران

ما در این مقاله بیوگرافی رضا عطاران را از آغاز فعالیت هنری تا الان که به شهرت رسیده و طرفداران زیادی دارد، بررسی کردیم. او علاوه بر بازیگری در زمینه‌هایی مثل کارگردانی، نویسندگی و خوانندگی بسیار توانا است. به نظر شما دلیل ماندگاری آثار رضا عطاران در سینما و تلویزیون چیست؟ کدامیک از نقش‌های این بازیگر در ذهنتان جا خوش کرده است؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌‌های پلازا بنویسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو