بیوگرافی ساعد سهیلی ؛ مرور زندگی شخصی، حرفه ای، حواشی و حقایق جالب او

بیوگرافی ساعد سهیلی ؛ مرور زندگی شخصی، حرفه ای، حواشی و حقایق جالب او


منبع: پلازا

3

1402/5/4

12:50


بیوگرافی ساعد سهیلی ؛ مرور زندگی شخصی، حرفه ای، حواشی و حقایق جالب او

ساعد سهیلی یکی از بازیگران جوان و خوش قریحه سینمای ایران محسوب می‌شود که تا کنون در آثار  سینمایی درخشانی چون متروپل، چند متر مکعب عشق، رخ دیوانه، مالاریا و لاتاری به ایفای نقش پرداخته است. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم به بیوگرافی ساعد سهیلی و شایعات و حواشی پیرامون این بازیگر بپردازیم.

ساعد فرزند سعید سهیلی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران است که اولین بار بازیگری را در کار پدرش به نام شب برهنه تجربه نمود. او در این فیلم نقش نوجوانی پوریا (شادمهر عقیلی) را بازی کرد. از کارهای اخیر ساعد سهیلی می‌توان به فیلم شهرک به نویسندگی و کارگردانی علی حضرتی اشاره کرد. ما در این مقاله به بیوگرافی ساعد سهیلی ؛ مرور زندگی شخصی، حرفه، حواشی و حقایق جالب او می‌پردازیم، پس در ادامه با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی ساعد سهیلی

  • تاریخ تولد: 30 بهمن 1366
  • محل تولد: مشهد
  • نام همسر ساعد سهیلی: گلوریا هاردی (بازیگر)
  • قد ساعد سهیلی: 176 سانتی‌متر
  • اینستاگرام ساعد سهیلی: @saedsoheili
  • تحصیلات ساعد سهیلی: دانشجوی انصرافی کارشناسی رشته گرافیک از دانشگاه آزاد تهران
  • مذهب ساعد سهیلی: مسلمان-شیعه
  • فرزند ساعد سهیلی: یک پسر به نام هامون

زندگی خصوصی ساعد سهیلی

در این بخش از بیوگرافی ساعد سهیلی با زندگی این بازیگر از زمان تولد تا ازدواج و روابط او همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی ساعد سهیلی

از کودکی تا جوانی ساعد سهیلی

ساعد سهیلی در سی‌امین روز از ماه بهمن سال 1366 و در اواخر زمستان این سال در شهر مشهد به دنیا آمد. مادرش مهناز منتظمی زنی خانه‌دار و پدرش سعید سهیلی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما است. این بازیگر دو خواهر به نام‌های سارا و صبا و یک برادر به نام سینا (بازیگر) دارد. ساعد دوران کودکی و نوجوانی به‌واسطه حرفه پدرش با محیط سینما و حرفه بازیگری آشنا شد. برادر ساعد به نام سینا سهیلی با نام هنری سینا مهراد در حرفه بازیگری در عرصه سینما و تلویزیون به فعالیت مشغول است. ساعد برای اولین بار در سن 14 سالگی مقابل دوربین فیلم پدرش به نام شب برهنه حاضر شد و از همان دوران به حرفه بازیگری علاقه‌مند شد. او بعدها در رشته کارشناسی گرافیک تحصیل می‌کرد که از دانشگاه انصراف داد. بنا به گفته خود ساعد، او 21 ماه در شهرک دفاع مقدس خدمت کرده که سه ماهش اضافه خدمت بود. وی در این باره به طنز یا واقعیت از دوران سربازی خود چنین یاد کرد: 10 ماه فقط دستشویی شستم!

ساعد در سال 1391 وقتی برای فستیوالی در پاریس دعوت شده بود با گلوریا هاردی آشنا شد و با هم ازدواج کردند. همسر ساعد سهیلی گلوریا متولد 11 بهمن 1360 در فرانسه و فارغ‌التحصیل مدرسه عالی موسیقی است. خبر ازدواج این زوج به‌طور رسمی در سال 1394 و همزمان با نخستین حضور گلوریا در مجموعه تلویزیونی کیمیا اعلام شد. ثمره ازدواج این دو هنرمند یک پسر به نام هامون سهیلی است.

زندگی شغلی ساعد سهیلی

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، نخستین تجربه بازیگری ساعد در سال 1380 برای فیلم شب برهنه به کارگردانی پدرش سعید سهیلی شکل گرفت. در این فیلم علاوه بر او، شادمهر عقیلی، علی قربان‌زاده، زهرا محمودی و زنده یاد نادیا دلدارگلچین حضور داشتند. این فیلم دومین و آخرین تجربه بازیگری خواننده مطرح پاپ، شادمهر عقیلی بود.

در سال 1387 ساعد در نقش بهرام برای فیلم چارچنگولی به کارگردانی پدرش انتخاب شد. او در این فیلم برادر کوچکتر بهرام (سیدجواد رضویان) و شهرام (رضا شفیعی‌جم) را برعهده داشت. فیلم چارچنگولی ژانری طنز داشت و داستانش درباره دو برادر بهم چسبیده با عقاید کاملاً متفاوت از هم بودند. همین اتفاق موقعیت‌های کمدی جالبی را در فیلم ایجاد می‌کرد.

او در 1388 برای فیلم ویدئویی یک خیانت منصفانه در نقشی فرعی به ایفای نقش پرداخت. این فیلم درواقع اقتباسی آزاد از داستانی کوتاه اثر ژوزه ساراماگو نویسنده مشهور پرتغالی و برنده جایزه‌ی نوبل ادبیات ساخته شد. در این فیلم علاوه بر ساعد بازیگری مثل مهدی امینی‌خواه، پرستو صالحی، فرحناز منافی‌ظاهر و مارال فرجاد هم حضور داشتند.

امّا نخستین تجربه حرفه‌ای بازیگری برای ساعد در سال 1388 با بازی در فیلم ‏میان ماندن و رفتن به کارگردانی بهروز شعیبی رقم حورد. او در این فیلم نقش اصلی را برعده داشت و کنار بازیگرانی مثل گلاره عباسی، الیکا ناصری و جواد عزتی نقش‌آفرینی کرد. داستان این فیلم درباره شخصی به نام مجید است که نان‌آور خانواده‌ای پنج نفره به‌شمار می‌رود.

فیلم های ساعد سهیلی

چند متر مکعب عشق

در سال 1390 ساعد برای فیلم گشت ارشاد به کارگردانی سعید سهیلی بازی کرد. از دیگر آثاری که ساعد سهیلی در آن ها بازی کرده می توان به فیلم هایی چون بشارت به یک شهروند هزاره سوم، او خوب سنگ می‌زند، همه‌چیز برای فروش، پات تا فیلم چند متر مکعب عشق اشاره کرد. ساعد در سال 1392 با بازی در نقش صابر برای فیلم چند متر مکعب عشق به شهرت زیادی رسید. بازی در فیلم چند متر مکعب عشق برای ساعد سهیلی جوایزی از هفدهمین دوره جشن خانه سینما و جشنواره بین‌المللی فیلم رَباط مراکش به ارمغان آورد.

 

پس از آن، ساعد در سال 1392 برای نقش اصلی فیلم کلاشینکف به کارگردانی پدرش سعید سهیلی انتخاب شد. در این فیلم بازیگرانی نظیر رضا عطاران، فرهاد اصلانی، اندیشه فولادوند، شهرام حقیقت‌دوست، جواد عزتی، شقایق فراهانی، سینا مهراد، انوش معظمی و جمشید هاشم‌‌پور حضور دارند.

 

از فیلم‌های شاخص دیگر که ساعد سهیلی در ان به ایفای نقش پرداخت می‌توان به فیلم پر مخاطب لاتاری اشاره کرد، لاتاری اثری در ژانر درام عاشقانه به کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسندگی ابراهیم امینی و مهدویان است که در سال 1396 اکران شد. از بازیگران اصلی این فیلم می‌توان به ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، نادر سلیمانی و حمید فرخ‌نژاد اشاره کرد.

روز صفر

بدون شک از مهم‌ترین آثاری که ساعد سهیلی در آن بازی کرده می‌توان به ایفای نقش عبدالمالک ریگی در فیلم روز صفر کاری از سعید ملکان اشاره کرد. در این فیلم علاوه بر ساعد سهیلی، جمعی از بازیگران حرفه‌ای در تئاتر و امیر جدیدی به ایفای نقش پرداختند. جدول فیلم‌های ساعد سهیلی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

سالنام فیلمکارگرداننقش
1380شب برهنهسعید سهیلینوجوانی پوریا
1387چارچنگولیسعید سهیلیبهنام
1388یک خیانت منصفانهامیراطهر سهیلیبرادر سحر
1390گشت ارشادسعید سهیلیحسن
1391بشارت به یک شهروند هزاره سوممحمدهادی کریمیبرادر مقتول
1391او خوب سنگ می‌زندهادی محققحمید
1392پاتامیر توده روستاپسر معتاد
1392همه چیز برای فروشامیر ثقفیامیر
1392متروپلمسعود کیمیاییخسرو
1392چند متر مکعب عشقجمشید محمودیصابر
1392کلاشینکفسعید سهیلیعادل
1393رخ دیوانهابوالحسن داودیمسعود
1393پل خواباکتای براهنیشهاب
1394مالاریاپرویز شهبازیمرتضی
139450 کیلو آلبالومانی حقیقیداوود
1395گشت ارشاد 2سعید سهیلیحسن
1395ماهوراحمید زرگرنژادامین
1396اتاق تاریکروح‌الله حجازیفرهاد
1396لاتاریمحمدحسین مهدویانامیرعلی
1398روز صفرسعید ملکانعبدالمالک ریگی
1399گشت ارشاد 3سعید سهیلیحسن
1400شهرکعلی حضرتینوید

در بیوگرافی ساعد سهیلی لازم به ذکر است که او در فیلم چارچنگولی علاوه بر بازی، به عنوان فیلمبردار پشت صحنه هم فعالیت داشته است.

سریال های ساعد سهیلی

ساعد سهیلی علاوه بر بازیگر برای حوزه سینما در سال 1389 در سریال قفسی برای پرواز به کارگردانی یوسف سیدمهدوی به ایفای نقش پرداخت. این مجموعه تلویزیونی در 32 قسمت با موضوع آغاز جنگ تحمیلی و سیر تحول آن درطی هشت سال دفاع مقدس ساخته شد. از دیگر کارهای ساعد در سریال باید به نهنگ آبی کاری از فریدون جیرانی در سال 1397 اشاره کرد. در این مجموعه نمایش خانگی علاوه بر ساعد یازیگرانی چون لیلا حاتمی، مصطفی زمانی، حسین یاری، ویشکا آسایش، ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، ستاره پسیانی و مجید مظفری به ایفای نقش پرداختند.

سریال های ساعد سهیلی

سالنام سریالکارگرداننقششبکه اصلی
1389قفسی برای پروازیوسف سیدمهدویقاسمشبکه یک
1397نهنگ آبیفریدون جیرانیآرمین مشرقیشبکه نمایش خانگی

تئاترهای ساعد سهیلی

نخستین تجربه بازیگری ساعد در حوزه تئاتر به تاریخ اردیبهشت 1394 با نمایش مرده شور به کارگردانی سینا نورایی کلید خورد. در این نمایش علاوه بر او بازیگرانی چون اشکان هورسان و لیلا برخورداری حضور داشتند.

ساعد سهیلی در سال 1401 تهیه‌کنندگی نمایش تب به کارگردانی رویا کاکاخانی را برعهده گرفت. داستان این نمایش روایتگر بخشی از زندگی مردی است که در یک شرایط اقتصادی و فرهنگی خوب رشد کرده، ولی بر اثر اتفاقی دیدگاهش نسبت به زندگی، نقش و جایگاهی که دارد، تغییر می‌کند.

جوایز و افتخارات ساعد سهیلی

ساعد سهیلی تا کنون توانسته افتخارات متعددی را جشنواره فیلم فجر بدست بیاورد. در جدول زیر شما می‌توانید جوایز و افتخارات این بازیگر را همراه با اطلاعات مربوط به آن را مشاهده نمایید.

سالجایزه و جشنواره
1389برنده تندیس بهترین بازیگری مرد در بخش فیلم‌های ویدئویی از جشنواره بین‌المللی فیلم کیش برای بازی در فیلم میان ماندن و رفتن
1390کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم گشت ارشاد
1393کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم رخ دیوانه
1393برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن خانه سینما برای بازی در فیلم چند متر مکعب عشق
1393برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم رَباط مراکش برای بازی در فیلم چند متر مکعب عشق
1395کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم گشت ارشاد 2
1396کاندید جایزه بهترین بازیگر مرد از هجدهمین جشن تصویر دنیای هنر برای بازی در فیلم لاتاری
1396کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم هانوی ویتنام برای بازی در فیلم اتاق تاریک
1397کاندید بهترین بازیگر مرد درام بخش تلویزیونی نوزدهمین جشن تصویر دنیای هنر برای بازی در سریال نهنگ آبی

جوایز و افتخارات ساعد سهیلی

شایعات و حواشی ساعد سهیلی

از اولین حواشی مثبت در بیوگرافی ساعد سهیلی، باید به واکنش جالب او با یکی از هوادارانش که نام ساعد را به اشتباه سهیل صدا زد، اشاره نماییم. برخود ساعد در این ویدئو پس از پخش با واکنش‌های مثبتی از سوی مخاطبان روبرو شد.

از شایعات درباره این بازیگر ماجرای فرزند جدید ساعد سهیلی است. بعد از انتشار تصویر هامون، پسر این زوج بازیگر، حالا شایعاتی مبنی برای دو فرزنده بودن آن‌ها در گوشه کنار فضای مجازی و رسانه های زرد مطرح گردید، که خیلی زود کذب بودن خبر مشخص شد.

خوشبختانه این بازیگر جوان تا حالا حواشی دیگری نداشته است.

از داغ‌ترین حقایق درباره ساعد سهیلی و همسرش باید به اختلاف سنی آن‌ها اشاره کرد. در واقع گلوریا هاردی همسر این بازیگر 6 سالی از شوهرش بزرگتر است. با عکسی از ساعد سهیلی و گلوریا هاردی این بخش را ادامه می‌دهیم.

ساعد سهیلی و گلوریا هاردی

از دیگر حقایق جالب در  بیوگرافی ساعد سهیلی که شاید برخی مخاطبان از آن اطلاع داشته باشند، باید به ساعد سهیلی و برادرش سینا مهراد اشاره کرد. در حقیقت سینا فرزند کوچکتر سعید سهیلی است که با نام هنری سینا مهراد در حرفه بازیگری مشغول به فعالیت است. سینا نخستین بار وقتی 5 سال سن داشت در فیلم پدرش به نام مردی شبیه باران جلوی دوربین قرار گرفت. سینا در 12 آذر 1370 به دنیا آمده و چهار سال از ساعد سهیلی کوچکتر است.
در ادامه با عکسی از ساعد در کنار برادر و پدرش سعید سهیلی این بخش از مقاله را به اتمام می رسانیم.

بیوگرافی ساعد سهیلی

کلام آخر

ساعد بازیگر سینمای کشورمان تا کنون در این حرفه بسیار خوش درخشیده است. او در فیلم‌های زیادی به ایقای نقش پرداخته و ثابت کرده که در عرصه بازیگری مستعد و پر تلاش است. ما در این مقاله به زندگی نامه ساعد سهیلی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق پنهان این بازیگر جوان سینما پرداختیم. امید است مقاله بیوگرافی ساعد سهیلی برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو