بیوگرافی آرمان علی وردی (کیست) شهادت طلبه بسیجی با شکنجه

بیوگرافی آرمان علی وردی (کیست) شهادت طلبه بسیجی با شکنجه


منبع: شبونه

3

1402/4/13

11:27


آرمان علی وردی یک طلبه بسیجی بود که در حمایت از نظام در منطقه اکباتان حضور پیدا کرد. در شب چهارشنبه برابر با 4 آبان در یکی از این درگیری ها به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد که متاسفانه در اثر شدت جراحات وارده فوت نمود ، پیکر آرمان علی وردی در …

آرمان علی وردی یک طلبه بسیجی بود که در حمایت از نظام در منطقه اکباتان حضور پیدا کرد. در شب چهارشنبه برابر با 4 آبان در یکی از این درگیری ها به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد که متاسفانه در اثر شدت جراحات وارده فوت نمود ، پیکر آرمان علی وردی در تاریخ 7 آبان در میان حضور پرشور مردم تشییع شد و همچنین به پاس گرامیداشت نام و یاد او، خیابانی در نزدیکی محل سکونتشان به نام او نامگذاری گردید.

بیوگرافی آرمان علی وردی (کیست) شهادت طلبه بسیجی با شکنجه در در اکباتان تهران توسط اغتشاشگران و لحظه شهادت آرمان علی وردی همراه جزییات را در این صفحه ببینید.

دو فوریت تغییر نام دو خیابان به نام شهید آرمان علی وردی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیده بود در دستور کار یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت. در بررسی این دستور اعضای شورای شهر تهران با ۲۰ رأی موافق خیایان های نیلوفر جنوبی و قدس در تقاطع شهران جنوبی در منطقه ۵ تهران و در نزدیکی محل زندگی شهید آرمان علی وردی را به نام این شهید نامگذاری کردند.

بیوگرافی آرمان علی وردی (کیست) شهادت طلبه بسیجی با شکنجه

بیوگرافی آرمان علی وردی

خبرگزاری حوزه نوشت: شهید علی‌ وردی ۲۱ سال سن داشته و متولد 1380 در تهران میباشد که در اغتشاشات آبان 1401 در اغتشاشات مورد حمله و شکنجه قرار گرفته و به شهادت رسید.

این پسر جوان طلبه بسیجی مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) و مربی کانون تربیتی حوزه و همچنین عضو بسیجیان یگان امام رضا(ع) سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بود.

مدیریت حوزه علمیه استان تهران شهادت مظلومانه طلبه بسیجی شهید علی‌وردی را به عموم طلاب و اساتید حوزه استان تسلیت گفته و خواستار برخورد جدی و قاطعانه با عوامل این جنایت شده است.

طلبه بسیجی شهید آرمان علی‌وردی در ناآرامی های چهارشنبه شب اکباتان تهران بر اثر جراحت شدید ناشی از حمله و شکنجه وحشیانه اغتشاشگران مجروح و به بیمارستان منتقل شد و سپس به شهادت رسید.

بیشتر ببینید:

پیکر مطهر شهید امنیت «آرمان علی‌وردی» امروز (شنبه) در معراج‌الشهدای تهران توسط خانواده، آشنایان و عموم وداع می‌شود. شهید علی‌وردی طلبه بسیجی بود که در ناآرامی‌های شامگاه چهارشنبه چهارم آبان مورد حمله ددمنشانه اغتشاشگران قرار گرفت و در اثر جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد، اما پس از چند ساعت به شهادت رسید. مراسم وداع با پیکر این شهید، امروز (شنبه) از ساعت ۱۶ در معراج‌الشهدای تهران برگزار می‌شود.

بیوگرافی آرمان علی وردی (کیست) شهادت طلبه بسیجی با شکنجه

به گزارش همشهری آنلاین، ضد انقلاب برای امروز شاید سنگین‌ترین هجمه رسانه‌ای را به راه انداخته بود و فراخوان‌های متعددی را برای شنبه دست به دست کرده بود اما بیشتر شهرهای کشور در آرامش کامل بود و قریب به اتفاق کلاس‌های دانشگاه‌های کشور تشکیل شد. روزهای پایانی هفته گذشته نیز زندگی عادی مردم در تمامی شهرهای کشور در جریان بود. زاهدان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان دیروز و امروز روزهای آرامی را سپری کرد و مردم برخورد سردی به فراخوان ضد انقلاب برای تجمع نشان دادند. خراسان‌های جنوبی و شمالی، سمنان، اردبیل، زنجان، بوشهر، کرمان، گلستان و هرمزگان هم روز و شب عادی را سپری کردند. خوزستان هم مانند روزهای قبل در آرامش بود.

خبرگزاری تسنیم نوشت همزمان با شهادت آرمان علی وردی با ورود ضدانقلاب به صحنه با اغتشاش و تخریب اموال عمومی همراه شد، سه بسیجی شب گذشته در شهرهای مشهد، قزوین و تبریز به دست معترضان، به شهادت رسیدند . یک نفر همیار پلیس هم دو شب پیش در شیراز به شهادت رسید.

بیوگرافی آرمان علی وردی (کیست) شهادت طلبه بسیجی با شکنجه

«عباس خالقی» از حوزه شهید قاسم سلیمانی پایگاه امام رضا(ع) تاکستان قزوین شب گذشته بر اثر شلیک گلوله به شهادت رسید.

همچنین «محمدرسول دوست محمدی» که برای مقابله با داعشی های وطنی در خیابان راهنمایی مشهد حضور داشت، بر اثر ضربات چاقو به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
حسین اوجاقی یکی از بسیجیان تبریز هم با ضرب چاقو توسط داعشی های وطنی به شهادت رسید.

همچنین در پی درگیری‌های ایجاد شده در شامگاه سه‌شنبه 29 شهریور، در شهر شیراز همیار پلیس رضا زارع مویدی به شهادت رسید.

روایت دوستان آرمان درباره شهادت او

مقاومت آرمان در برابر تاکید آشوبگران مبنی بر اهانت به مقدسات باعث می شود خشونت آنها بیشتر شود و هر بار که آرمان سکوت می کند ضربات محکم تری می زنند، آرمان بی هوش می شود و رهایش می کنند و می روند.

رفقای آرمان سر می رسند و او را به بیمارستان می برند، پدر آرمان می گفت: ضربات زیادی را به آرمان زده بودند، کتف، دماغ و سرش را شکسته بودند، هیچ جای سالمی در بدنش نمانده بود. دکتر گفته بود ضربه سختی به سرش وارد شده و فقط توانسته با دستگاه چند ساعت زنده نگهش داره.

بیوگرافی آرمان علی وردی (کیست) شهادت طلبه بسیجی با شکنجه

«آرمان پیش از این دوست داشت به سوریه برود»، این را پدرش می‌گوید و ادامه می دهد: چرا او را شهید کردند، آدمی نبود که به دیگران ظلم کنه، همیشه مدافع حق بود، رشته مهندسی می خواند ولی به خاطر علاقه ای که به حوزه داشت از دانشگاه انصراف و رفت طلبه شد.

دایی آرمان از دل‌پاکی و مردمی بودن آرمان می گوید، اینکه همیشه در بحث ها مدافع حق بود و روی آن ایستادگی می کرد.

آرمان اهل اردوهای جهادی بود، هرجا که می توانست با رفقا می رفت و چند روزی را اردوی جهادی برگزار می کرد، رفیقش می گفت: در سیل لرستان آرمان مثل آچار فرانسه همه کاری می کرد، بعضی روزا توی آشپزخانه کمک کار بود، ساعاتی بیل به دست می‌گرفت و…

«چرا او را شهید کردند، او که بچه خوبی بود، باید انتقام از آنها گرفته شود، داداشم آدم خوبی بود»؛ صحبت‌های برادر ۱۲ ساله آرمان بود که اشک می ریخت و همزمان با خود تکرار می کرد.

دستگیری قاتلان

به تازگی فیلمی از لحظات ابتدایی پیدا شدن پیکر نیمه جان شهید آرمان علی وردی و لحظه دستگیری قاتلان این شهید منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، طلبه بسیجی آرمان علی وردی 21 ساله از شهدای ناآرامی‌ها و اغشتاشات اخیر است که چهارشنبه شب (4 آبان 1401) در منطقه اکباتان تهران مجروح و به شهادت رسید. شهید آرمان علی‌وردی در تجمعات چهارشنبه 4 آبان در اکباتان تهران بر اثر جراحت شدید ناشی از حمله و شکنجه وحشیانه اغتشاشگران مجروح و به بیمارستان منتقل شد و سپس به شهادت رسید.

به تازگی فیلم از لحظات ابتدایی پیدا شدن پیکر نیمه جان شهید آرمان علی وردی، که شامل گفتگو با همسایگان، دوستان و زمان دستگیری عوامل این حمله می‌شود، منتشر شده است.

شهدای مدافع امنیت، از جمله نکات برجسته آشوب‌ها و اغتشاش‌های اخیر هستند؛ چهره‌هایی از مردم که با دستان خالی و بدون سلاح رزمی، در کوچه و خیابان حاضر می‌شوند تا امنیت شهروندان و ایران اسلامی را در برابر آشوب و تخریب حفظ کنند، اما در کمین ضدانقلاب قرار می‌گیرند و به شهادت می‌رسند. در اغلب موارد، این شهدا، وسیله‌ای جدی برای دفاع از خود در اختیار نداشتند و صرفاً به ابزارهای مقابله با اغتشاش مجهز بودند، درحالی که گویی برخی جریان‌های معاند و ضدانقلاب، با هدف به شهادت رساندن و با گذراندن دوره‌های آموزشی خاص پا به میدان آشوب‌ها گذاشته بودند. در روزهای اولیه، اغلب شهدا با استفاده از سلاح‌های سرد به شهادت رسیدند، اما هرچه آشوب‌ها بیشتر جنبه امنیتی گرفت و گروهک‌ها با برنامه ریزی وارد صحنه شدند، تعداد شهدا نیز فزونی یافت. اما این بار، همچون آنچه عصر شنبه گذشته در سنندج روی داد، مدافعان امنیت و بی‌سلاح رزمی، هدف تیرهای مستقیم و جنگی عناصر گروهک‌ها قرار می‌گیرند.

یکی از دوستان قدیمی‌اش می‌گفت: «از دوران ابتدایی وارد مسجد شد و به حضور شبها و نماز مغرب خیلی مقید بود. به محض اینکه به سنی رسید که فهمی از اهل بیت و از ائمه پیدا کرد در هیات‌مان بود. در محل ما هیاتی هست که مدتی در مسجد محل و بعد از مدتی در منزل پدر شهید عبدالله باقری برگزار می شد. آرمان دو سال به صورت مداوم خادم این مراسم بود. مسئولیت اجرای این جلسه را به عهده داشت. ما که از قدیمی‌های این جلسه بودیم همیشه خیال‌مان راحت بود که آرمان هست و جلسات منظم برگزار می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌اش ادبش بود، به نماز اول وقت خیلی تاکید و تقید داشت و مهم‌تر از همه غیرت دینی خیلی بالایی داشت. هم در احکام عبادی و هم در چارچوب‌های اعتقادی این غیرت را می‌دیدیم. چه در کلام و چه در رفتار و زندگی‌اش.

در جمع‌های ما که حضور پیدا می‌کرد اگر کوچکترین بی‌احترامی یا حرفی می خواست زده شود یا تذکر می‌داد که صحبت نکنیم. یا جمع را ترک می کرد. خیلی برایش مهم بود که نقدها و شوخی‌های‌مان سمت بی‌ادبی برود و کسی خدای نکرده به بزرگان و بالاخص مقام رهبری اساعه ادبی نکند. علاقه شدیدی به اهل بیت داشت. در کربلا و مشهد رفتن‌هامان خیلی این ارادتش را می‌دیدیم. حتی بعضی اوقات تکرار می‌کرد که «در هیات نباید بعضی از حرف‌ها زده شود. هیات حرمت دارد.» این‌ها همه یک نشانه بود. احترامش به استادها یک نشانه بود. احترامش به پدر و مادر یک نشانه بود. الان که به گذشته نگاه می‌کنیم تازه می‌فهمیم که چه اتفاقی افتاده است. همه این نشانه‌ها را می‌بینیم. همین کارهای کوچک و تک‌تک این قطره‌های کوچک معنویت آرمان عزیز را در دریای معنویت غرق کرد.

آخرین لحظات و دقایق قبل از حادثه در کنارش بودیم اما چون از آسمان داشت روی سرمان سنگ می‌بارید، خیلی تمرکز و کنترل روی همه بچه‌ها نداشتیم. اصلاً دور شدن آرمان از خودمان را نفهمیدیم. داشتیم با جریانات کف خیابان مقابله می کردیم. صحنه سختی بود. حتی امروز به راحتی می‌گویم که نزدیک بود چند نفر از دسته گل‌های دیگر را از دست بدهیم. اما قسمت هر کسی نیست که شهید باشد. از بین این جمع فقط آرمان علی‌وردی شهادت را روزی خود کرد. من و همه رفقای آرمان فقط یک جمله داریم. «شرمنده‌ایم!» شرمنده خون شهدایی هستیم که در حادثه شاهچراغ به شهادت رسیدند. شرمنده تمام شهدایی هستیم که در این مدت و در تمام طول انقلاب تقدیم انقلاب شده است. امیدورایم که با یاد گرفتن و تمرین مرام و اخلاق‌شان و این‌که مثل آنها زندگی کنیم، کمی شبیه آنها شویم تا شاید این شرمندگی مان جبران شود.

بیوگرافی آرمان علی وردی (کیست) شهادت طلبه بسیجی با شکنجه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو