آموزش زبان چینی به فهرست دروس مدارس کشور افزوده شد!

منبع: تکراتو

8

1402/4/17

19:59


طبق آخرین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با امضای رئیس جمهور، آموزش زبان چینی و عربی نیز به لیست زبان‌های خارجی قابل تدریس در مدارس کشور اضافه شد.

آموزش زبان چینی به فهرست دروس مدارس کشور افزوده شد!

طبق آخرین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با امضای رئیس جمهور، آموزش زبان چینی و عربی نیز به لیست زبان‌های خارجی قابل تدریس در مدارس کشور اضافه شد.

در راستای اجرای راهکار 5ـ1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر «ارائه آموزش زبان خارجی در چهارچوب بخش انتخابی (بیمه/ تجویزی) برنامه درسی، با رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی ـ ایرانی» و اصلاح مصوبه جلسه 678 شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ 1381/8/2، به وزارت آموزش و پرورش مجوز داده خواهد شد تا براساس نیازها و تقاضای اجتماعی جدید و با رعایت اصل تنوع ‌بخشی به زبان های خارجی افزون بر زبان انگلیسی، نسبت به آموزش زبان‌‌های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی اقدام کند.

مطابق با این مصوبه وزارت آموزش و پرورش مکلف شده تا برنامه درسی زبان ‌های خارجی را به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند؛ همچنین مواد و منابع آموزشی ـ تربیتی براساس برنامه درسی زبان‌‌های خارجی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش را با مشارکت سایر بخشهای دولتی و غیردولتی تألیف، تدوین، متناسب ‌سازی یا رونمایی کند. طی این مصوبه همچنین تاکید شده که ماده واحده آموزش زبان ‌های خارجی، مورد تأیید بوده لذا باید اجرا شود.

در همین زمینه قبلاً زبان‌های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیولی و روسی تحت عنوان زبان‌های خارجی مجاز جهت آموزش در مدارس از طرف شورای عالی آموزش و پرورش معرفی شده بودند و بنابراین علاوه‌بر زبان انگلیسی، مدارس توانایی انتخاب از بین 6 زبان دیگر را نیز برای آموزش به دانش‌آموزان داشتند. هم‌اکنون نیز آموزش زبان چینی و عربی به لیست زبان‌های خارجی مجاز قابل تدریس در مدارس کشور افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 اعلام شد

افزودن آموزش زبان چینی به لیست زبان‌های خارجی قابل تدریس در مدارس

به گزارش تکراتو و به نقل از  ایرنا، براساس این مصوبه جدید، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده تا با اولویت برگزاری کلاس‌‌های حضوری، در مناطقی که امکان ارائه حضوری زبان‌‌های غیرانگلیسی وجود ندارد، به‌وسیله آموزش‌‌های حضوری یا ترکیبی اقدام و سازوکارهای موردنیاز برای دانش‌آموزان متقاضی یادگیری و ارزشیابی زبان ‌های خارجی غیر‌انگلیسی را در کانون زبان ایران یا سایر مؤسسات تربیتی ـ تخصصی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش ایجاد کند. بنابراین چنین الزامی حالا شامل آموزش زبان چینی و عربی نیز می‌شود.

آموزش زبان چینی

همچنین طی یکی دیگر از بندهای این مصوبه وزارت آموزش و پرورش ملزم به بررسی جامع و کاملی از وضعیت آموزش زبان انگلیسی، همراه با ارائه پیشنهادهای کیفی بهبود آموزش زبان ظرف مدت شش ماه به شورای عالی آموزش و پرورش شده است.

طبق تبصره‌های این مصوبه دستورالعمل اجرایی این ماده واحده از سوی وزارت آموزش و پرورش تهیه و با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد ضمن آنکه با ابلاغ این مصوبه، تمامی مصوبات مغایر در آموزش زبان‌‌های خارجی لغو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اضافه شدن آموزش زبان چینی به زبان‌های خارجی قابل تدریس در مدارس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو