بیوگرافی بندیکت کامبربچ؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بیوگرافی بندیکت کامبربچ؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر


منبع: روزانه

5

1402/4/18

14:13


در این بخش روزانه بیوگرافی بندیکت کامبربچ بازیگر معروف را با اطلاعاتی درباره زندگی شخصی او ارائه کرده ایم. در ادامه لیست بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ را ارائه کرده ایم که می توانید از تماشای این فیلم ها لذت ببرید. بندیک کامبریچ بخاطر چهره جذاب، خشک و همچینن شخصیت کاریزماتیک خود معروف است؛ بازیگر […]

در این بخش روزانه بیوگرافی بندیکت کامبربچ بازیگر معروف را با اطلاعاتی درباره زندگی شخصی او ارائه کرده ایم. در ادامه لیست بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ را ارائه کرده ایم که می توانید از تماشای این فیلم ها لذت ببرید.

بیوگرافی بندیکت کامبربچ؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بندیک کامبریچ بخاطر چهره جذاب، خشک و همچینن شخصیت کاریزماتیک خود معروف است؛ بازیگر بریتانیایی که معمولا به عنوان شرلوک هولمز و یا دکتر استرنج شناخته می‌شود. بازیگری که تا به کنون نامزد چندین جایزه مهم همچون اسکار شده است؛ ما نیز امروز در مجله روزانه به زندگی شخصی و هنری این هنرمند خواهیم پرداخت و همچنین بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

بیوگرافی بندیک کامبریچ

بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ در 19 ژوئیه 1976 در بیمارستان ملکه شارلوت و چلسی واقع در ناحیه همرسمیت لندن به دنیا آمد. والدینش تیموتی کارلتون و واندا ونتام هر دو بازیگر هستند. او در منطقه سلطنتی کنزینگتون و چلسی بزرگ شد. او یک خواهر ناتنی به نام تریسی دارد که حاصل ازدواج اول مادرش است.

پدربزرگان و جنگ جهانی

پدربزرگش، هنری کارلتون کامبربچ، افسر زیردریایی هر دو جنگ جهانی و یکی از چهره‌های برجسته جامعه پیشرفته لندن بود. پدر پدربزرگش، هنری آرنولد کامبربچ، دیپلماتی بود که در مقام کنسول در ترکیه و لبنان خدمت می‌کرد. پدر پدر پدربزرگش، رابرت ویلیام کامبربچ، هم کنسولگر بریتانیا در ترکیه و امپراتوری روسیه بود.

اجداد سلطنتی بندیک کامبریج

 پدربزرگ جد او، آبراهام پری کامبربچ، یک برده‌دار ثروتمند در باربادوس، جامائیکا بود. همچنین کامبربچ یکی از بستگان دور ریچارد سوم، آخرین حاکم بریتانیا از سلسله پلانتژانت است. او و ریچارد سوم با 16 فاصله پسر عمو هستند. و نکته جالب ماجرا در این است که کامبربچ نقش او را در مجموعه تلویزیونی تاج توخالی به تصویر کشیده‌است!

نوجوانی، دانشگاه و فارغ‌التحصیلی

کامبربچ از هشت سالگی در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کرد. او در مدرسه برامبلی در غرب ساسکس تحصیل کرد و شاگرد ممتاز هنر در مدرسه هارو بود. او در این مدرسه آثار متعددی از شکسپیر را اجرا کرد و اولین اجرای او به عنوان تیتانیا ملکه پریان بود. معلم درام بندیکت، مارتین تایرل، او را «بهترین بازیگر پسر مدرسه‌ای» نامیده‌است که تا به حال با او کار کرده‌است. علیرغم توانایی‌هایش، معلم نمایش کامبربچ در هارو به او نسبت به حرفه بازیگری هشدار داد و آن را «تجارت سخت» نامیده بود.

 کامبربچ پس از ترک هارو یک سال به عنوان معلم زبان انگلیسی در یک صومعه تبتی در دارجلینگ هند درس داد و سپس در دانشگاه منچستر مشغول به تحصیل درام شد. او درس خود را در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن ادامه داد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در بازیگری کلاسیک شد.

بیوگرافی بندیکت کامبربچ؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

آغاز موفقیت در سینما

بندیکت کامبربچ در سال 2010 وینسنت ون گوگ را در ون گوگ: نقاشی با کلمه‌ها به تصویر کشید. در همان سال بندیکت شروع به بازی شرلوک هلمز در مجموعه تلویزیونی شرلوک کرد که تحسین منتقدان را برانگیخت. سری دوم مجموعه شرلوک در آغاز سال 2012 در بریتانیا پخش شد و سری سوم آن نیز در شروع سال 2014 در انگلستان پخش شد.

 او برای باز خود در این مینی سریال برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در نقش اول در یک مینی‌سری شد. همچنین او در آوریل 2015 برای بازی در سری سوم شرلوک نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد گردید.

بیوگرافی بندیکت کامبربچ؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

زندگی شخصی

بندیکت با کارگردان تئاتر و اپرا، سوفی هانتر ازدواج کرده‌است. ازدواج آن‌ها در بخش ازدواج‌های آینده روزنامه تایمز در 5 نوامبر 2014 اطلاع‌رسانی شده بود.

 پس از یک دوستی 17 ساله. آن دو در کلیسای قرن دوازدهمی سنت پیتر و سنت پاول در جزیره وایت عقد کردند، و در 14 فوریه 2015 در دهکده موتی‌استون منر مهمانی عروسی برگزار کردند. حاصل ازدواج آن‌ها یک پسر به نام کریستوفر (زاده 2015) و پسری دیگر به نام هال (زاده 2017) است.

مطلب مشابه: بیوگرافی شارلیز ترون؛ اطلاعات زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر زن

دزدیده شدت توسط آدم ربایان!

در سال 2005، در کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی، کامبربچ و دو نفر از دوستانش نیمه‌شب توسط گروهی از محلیان مسلح ربوده شدند. سرانجام گروگان‌گیران آن‌ها را به منطقه‌ای غیر مسکونی برده و در آن‌جا بدون هیچ توضیحی رهایشان کردند. او درباره این حادثه گفته است: این به من یاد داد که شما همانطوری‌که به این دنیا می‌آیید، از آن می‌روید؛ به خودی‌خود. این باعث شد من تصمیم بگیرم زندگی کمتر عادی را تجربه کنم.

حمایت از پناه‌جویان و کودکان سوری

در سپتامبر 2015 کامبربچ طی یک سخنرانی پاسخ دولت بریتانیا درباره بحران مهاجرت را محکوم کرد. او همچنین در کمپین ویدئویی برای کمک به سازمان صندوق نجات کودکان در حمایت از پناهجویان کودک سوری، شرکت کرد.

 در زمان بازی در نمایش هملت، کامبربچ با سخنرانی‌هایی از مردم خواست برای حمایت از مهاجران سوری کمک کنند که در پایان، از طرف تماشاگران بیش از 150000 پوند برای صندوق نجات کودکان جمع‌آوری شد.

بهترین فیلم‌های بندیک کامبریچ

ما در ادامه متن بهترین فیلم‌های بندیک کامبریچ را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، پس حتما تا آخر متن همراه ما بمانید.

دکتر استرنج - Doctor Strange

دکتر استرنج – Doctor Strange

  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، چیویتل اجیوفور، ریچل مک‌آدامز، بندیکت وانگ، مایکل استولبارگ
  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: اکشن , علمی و تخیلی , فانتزی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5

یکی از معروف‌ترین نقش آفرینی‌های بندیک کامبریچ به کاراکتر دکتر استرنج بازمی‌گردد؛ او در این فیلم به کاراکتر خود روح دمید و خود را در این نقش به خوبی جا انداخت.

داستان این فیلم درباره یکی از برجسته‌ترین جراحان مغز و اعصاب جهان است که به دلیل یک تصادف رانندگی دیگر قادر نیست به عنوان یک پزشک فعالیت حرفه‌ای‌اش را ادامه دهد؛ از همین رو به آسیای شرقی می‌رود و با افراد جادویی زیادی آشنا می‌شود.

مطلب مشابه: بیوگرافی تام کروز؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

قدرت سگ - The Power of the Dog

قدرت سگ – The Power of the Dog

  • کارگردان: جین کمپیون
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، کیرستن دانست، کدی اسمیت مک‌فی،  جسی پلمونس
  • سال ساخت: 2021
  • ژانر: درام , عاشقانه , وسترن
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.8

این فیلم پس از اکران سر و صدای زیادی کرد و توانست در اسکار نیز حضور داشته باشد. بندیک کامبرچ نیز مثل همیشه بازی بسیار خوبی را از خود ارائه داد و توانست نظر منتقدین را به خود جلب کرده و تحسین آنان را برانگیخت.

داستان این فیلم درباره دو برادر است؛ زمانی که یکی از این دو برادری که صاحب یک مزرعه بزرگ در مونتانا هستند ازدواج می کند، ناخواسته در رقابت با یکدیگر قرار می گیرند…

هزار و نهصد و هفده - ۱۹۱۷

هزار و نهصد و هفده – ۱۹۱۷

  • کارگردان: سم مندس
  • بازیگران: جرج مکای، دین چارلز چپمن، مارک استرانگ، ریچارد مدن، بندیکت کامبربچ، اندرو اسکات
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: جنگی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.8

1917 یک شاهکار به تمام معناست که دیدنش اوج لذت سینمایی را به همراه دارد؛ لذتی که ریشه در تکنیک فوق‌العاده کارگردانی دارد، کارگردانی که در طول فیلمبرداری خود کلا سه کات زد!

داستان این فیلم در بهار سال 1917 و در اوج جنگ جهانی اول در شمال فرانسه اتفاق می‌افتد، دو سرباز جوان انگلیسی به نام‌های اسکافیلد و بلیک مأموریتی غیرممکن پیدا می‌کنند: رساندن پیغامی مهم به یک گردان 1600 نفری انگلیسی برای جلوگیری از ورود آن‌ها به کمین مرگبار دشمن که برادر بلیک نیز در بین این 1600 نفر است؛ و این درحالی است که زمان به سرعت برای آن‌ها در حال سپری شدن است…

مطلب مشابه: بیوگرافی کریس ایوانز؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

موریتانی - The Mauritanian

موریتانی – The Mauritanian

  • کارگردان: کوین مک‌دانلد
  • بازیگران: جودی فاستر، طاهر رحیم، شیلین وودلی، بندیکت کامبربچ، زکری لی‌وای
  • سال ساخت: 2021
  • ژانر: درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.4

بگذارید این طور بگویم که این فیلم به طرز عجیبی دست کم گرفته شده است؛ فیلمی جذاب و معمایی که پُر از ستاره است. ستارگانی چون بندیک کامبریچ و جودی فاستر.

داستان این فیلم زندگی واقعی محمد ولد الصلاحی (با بازی طاهر رحیم) است که توسط دولت آمریکا دستگیر و بدون هیچ اتهام و برگزاری دادگاهی به مدت 10 سال در بازداشتگاه گوانتانامو زندانی می‌شود. هنگامی که او تمام امیدش را از دست می‌دهد دو وکیل مدافع (فاستر و وودلی) با او متحد می‌شوند تا عدالت را اجرا کنند. و در نهایت دفاع جنجالی آنها در کنار مدارکی که توسط یک دادستان نظامی (کامبربچ) برملا می‌شود، منجر به افشائ یک توطئه شوکه کننده می‌گردد.

12 سال بردگی - Years a Slave 12

12 سال بردگی – Years a Slave 12

  • کارگردان: استیو مک‌کوئین
  • بازیگران: چیویتل اجیوفور، مایکل فاسبندر، بندیکت کامبربچ، پل دینو، پل جیاماتی، لوپیتا نیونگو، سارا پلسون
  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: بیوگرافی , تاریخی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.1

این فیلم نیز یک شاهکار احساسی به تمام معناست که بندیک کامبریچ در آن به عنوان یکی از بازیگران اصلی حضور دارد.

داستان این فیلم در سال 1841 اتفاق می‌افتد، سالومون نورثاپ (چیویتل اجیوفور) یک سیاهپوست آزاد است که با همسر و فرزندانش در ساراتوگای نیویورک زندگی می‌کند. او با نواختن ویولن امرار معاش می‌کند. اما یک شب توسط چند نفر اراذل و اوباش اغفال شده، به وسیله آن‌ها مسموم و به‌عنوان برده فروخته می‌شود.

مطلب مشابه: بیوگرافی کریستین بل؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

توده سیاه - Black Mass

توده سیاه – Black Mass

  • کارگردان: اسکات کوپر
  • بازیگران: جانی دپ، جوئل اجرتون، بندیکت کامبربچ، کوین بیکن، داکوتا جانسون
  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: بیوگرافی , جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.9

فیلمی که درون خود جانی دپ و بندیک کامبریچ را داشته باشد، قطعا دیدنی است؛ فیلمی مافیایی و اکشن که به طرفداران این سبک قطعا پیشنهاد می‌شود.

داستان این فیلم درباره یک گانگستر ایرلندی به نام وایتی بالجر است که در دهه هفتاد یکی از مخوف‌ترین گانگستر‌های شهر بوستون بود. او به ترغیب یک مامور نفوذی تصمیم می‌گیرد گروه دیگر و دشمن یعنی مافیا‌های ایتالیایی را حذف کند؛ این تصمیم او در سال هفتاد باعث یکی از خونین‌ترین مبارزات میان مافیا‌ها شد.

استوارت بازگشت به زندگی گذشته - Stuart: A Life Backwards

استوارت بازگشت به زندگی گذشته – Stuart: A Life Backwards

  • کارگردان: دیوید آتوود
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، تام هاردی، نیکولا دافت، کلر-لوئیز کوردول
  • سال ساخت: 2007
  • ژانر: بیوگرافی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.8

دو بازیگر محبوب بریتانیایی یعنی تام هاردی و بندیک کامبریچ در این فیلم حضور دارند و نکته جالب توجه این است که هر دو ‌آن‌ها در اوایل بازیگری خود در این فیلم بازی کردند و همین فیلم باعث دیده شدن بیشتر آن‌ها شد.

داستان این فیلم درباره استوارت شورتر یک بی‌خانمان با گذشته‌ای خشونت آمیز است که با نویسنده و عضو خیریه‌ای با نام الکساندر مسترست ملاقات می‌کند و این ملاقات بر زندگی هر دو آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

مطلب مشابه: زندگینامه واکین فینیکس؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

دکتر استرنج در مالتی ورس جنون - Doctor Strange in the Multiverse of Madness

دکتر استرنج در مالتی ورس جنون – Doctor Strange in the Multiverse of Madness

  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، چیویتل اجیوفور، بندیکت وانگ
  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: اکشن , فانتزی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.9

دومین قسمت از فیلم دکتر استرنج به راستی جذاب و دیدنی بود که بازیگر جذاب هالیوود یعنی الیزابت اولسن نیز در آن حضور پُر رنگ داشت.

داستان این فیلم درباره دکتر استرنج است با یک دختر نوجوان مرموز از رویاهایش که می‌تواند در چند جهان سفر کند، تیم می‌شود تا با تهدیدهای متعدد، از جمله نسخه‌های جهان دیگر که تهدیدشان می‌کنند و قصد دارند میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان نابود کنند، مبارزه کنند.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست - Spider-Man: No Way Home

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست – Spider-Man: No Way Home

  • کارگردان: جان واتس
  • بازیگران: تام هالند، زندایا، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، جان فاورو
  • سال ساخت: 2021
  • ژانر: اکشن , علمی و تخیلی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.6

این قسمت از مرد عنکبوتی فیلم جذابی است که خط داستانی متفاوتی نسبت به بقیه مرد عنکبوتی ها دارد و مربوط به داستان دنیای مارول است. از همین رو بندیک کامبریچ در این فیلم حضور دارد و کاراکتر خود یعنی دکتر استرنج را ایفا می‌کند.

داستان این فیلم پس از افشای هویت مردعنکبوتی توسط میستریو و اعلان عمومی آن توسط سردبیر روزنامه دیلی بیوگل یعنی جی. جوناه جیمسون؛ زندگی پیتر پارکر زیر و رو می‌شود و اکثر مردم وی را قاتل میستریو و یک تهدید می‌خوانند. پیتر پارکر برای رهایی از این وضع و حفظ جان اطرافیان خود، از دکتر استرنج کمک می‌گیرد. او از استرنج درخواست می‌کند تا کاری کند که مردم هویت واقعی مردعنکبوتی را فراموش کنند اما این کار باعث می‌شود که دشمنان قدیمی مرد عنکبوتی همچون شیطان سبز به جهان بازگردند.

مطلب مشابه: بیوگرافی جنیفر لارنس؛ در مورد زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر (roozaneh.net)

بازی تقلید - The Imitation Game

بازی تقلید – The Imitation Game

  • کارگردان: مورتن تیلدام
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، کیرا نایتلی، متیو گود، روری کینیار، چارلز دنس
  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: بیوگرافی , جنگی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8

بازی در این فیلم برای بندیک کامبریچ نامزدی در اسکار را به همراه داشت و همین مسئله باعث می‌شود تا این فیلم تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های بندیک کامبریچ شود که در نوع خود بسیار دیدنی و هیجانی است.

داستان این فیلم در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد، در حالی که ارتش ویرانگر هیتلر یکی پس از دیگری در حال نابودی و فتح کشورهای اروپایی است و لندن زیر حملات سنگین نازی‌ها کمر خم کرده؛ گروهی از نخبه‌ها و ریاضی دانان از جمله آلن تورینگ از طرف دولت انگلیس استخدام می‌شوند تا کاری غیرممکن را انجام دهند: شکستن کدهای ماشین‌هایی موسوم به انیگما که نازی‌ها از طریق آن مکالمات سری با هم انجام می‌دهند؛ اما این کار به این راحتی‌ها نیست…

شرلوک - Sherlock

شرلوک – Sherlock

  • کارگردان: مارک گیتیس، استیون موفات
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، مارتین فریمن، روپرت گراوس، اونا استابز، مارک گتیس، لوئیز بریلی، آماندا ابینگتون
  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: جنایی , درام , معمایی , هیجان انگیز
  • تعداد فصل: 4
  • تعداد قسمت: 13
  • امتیاز در ای ام دی بی: 9.1

شاهکار، فوق‌العاده و خاص. این‌ها کلماتی هستند که سریال شرلوک را تعریف می‌کنند، اثری چنان جذاب که آدم دلش می‌خواهد تمامش را در یک روز ببیند. پس اگر تا به کنون این سریال شاهکار را از بندیک کامبریچ ندیده‌اید، حتما و در اولین فرصت به سراغ دیدن آن بروید.

داستان این فیلم درباره شرلوک هولمز است که هوش فوق‌العاده بالایی دارد و جزئیاتی را می‌بیند که خیلی‌ها اصلاً به آن توجه نمی‌کنند. این هوش بالا باعث شده تا متفاوت از بقیه فکر و عمل کند و برای همین هم شرلوک مردی تنهاست و دوستی ندارد. او جامعه گریز، مردم ستیز و تنهاست و گاهی برای پر کردن این تنهایی رو به مصرف سیگار و مواد مخدر می‌آورد. زندگی شرلوک زمانی تغییر می‌کند که با دکتر جان واتسون آشنا و هم‌خانه می‌شود. جان که تحصیل کرده دانشگاه پزشکی باکس است؛ سربازی است که به تازگی از جنگ افغانستان برگشته و مثل شرلوک فردی تنهاست که آسیب‌های روحی زیادی دیده‌است. شرلوک و جان خیلی زودتر از آنچه فکرش را کنند به یکدیگر جذب شده و تبدیل به بهترین دوست‌های یکدیگر می‌شوند و همدیگر را در حل مشکلات و مسائل گوناگون یاری می‌کنند.

کلام آخر

بسیار خرسندیم که تا پایان همراه مجله هنری روزانه بودید؛ ما امروز و در این مقاله سعی کردیم تا درباره زندگی هنری و شخصی بندیک کامبریچ برای شما بنویسیم، ما در نگاهی دقیق تمام جزئیات مهم زندگی او را زیر ذره بین بردیم تا شما از او تصویر منسجم‌ترین در ذهن خود داشته باشید، همچنین ما در آخر بهترین فیلم و سریال‌های این هنرمند را به شما عزیزان معرفی کردیم. در پایان امیدواریم که این مطلب به درد شما خورده باشد و همچنین از خواندن‌اش لذت برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو