همه چیز درباره سوپرمن

همه چیز درباره سوپرمن


منبع: فیگار

5

1402/4/19

14:12


بدون شک شما هم تا به حال نام سوپرمن معروف را شنیده باشید. در ادامه با نوشتار همه چیز درباره سوپرمن همراه ما بمانید.

همه چیز درباره سوپرمن

بدون شک شما هم تا به حال نام سوپرمن معروف را شنیده باشید. در ادامه با نوشتار همه چیز درباره سوپرمن همراه ما بمانید.

Superman یکی از معروف‌ترین و قدرتمندترین اَبَرقهرمانانی است که تا به امروز همه‌ی ما آن را به عنوان یک ستاره می‌شناختیم و می‌شناسیم. سوپرمن از بازماندگان سیّاره کریپتون است که در زمین بزرگ شده و با نام کِلارک کِنت  (Clark Kent) در دنیای واقعی زندگی می‌کند. سوپرمن شخصیتی‌ است که در پوشش یک خبرنگار دِیلی پِلَنِت فعّالیت می‌کند. شخصیت این قهرمانِ معروف، پشت شخصیت خبری او پنهان شده است. ما در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره سوپرمن را به شما توضیح دهیم.

 

سوپرمن کیست؟

برای اوّلین بار در سال 1938 سوپرمن در کمیک دی‌سی Action Comics #1 پیدا شد. جِری سیگِل و جو شوستِر از خالقان و نویسندگان این شخصیت هستند. بسیاری او را به عنوان یک مردِ فولادی می‌شناسند. چراکه او همیشه در هر نقشی قدرتش را به دیگران نشان داده و توانسته از عدالت حمایت کند. نام این شخصیتِ معروف و مشهور، برگفته از فرهنگ آمریکایی است و در سراسر فرهنگ آن‌ها این شخصیتِ قدرتمند وجود دارد.

اغلب افراد و حتّی کودکان و نوجوانان، سوپرمن را با لباس آبی، شنل قرمز و سِپَر “s” روی سینه‌ او می‌شناسند. قدرت او موجب شناخته شدن، معروفیت و محبوبیت آن شده است. این مرد فولانی نمادی از حقیقت، عدالت و امید است که اکثریت نوجوانان و کودکان او را دوست دارند و همیشه از کاراکتر او در بازی‌های کودکانه‌ی خود استفاده می‌کنند.

به طور کلی شخصیت Superman در داستان‌های اصلی سیگِل و شوستِر، خشن و تهاجمی است. به عبارتی در داستان‌ها، او از عدالت حمایت می‌کند و از کتک زدن سودجویان، اوباش و گانگسترها جلوگیری می‌کند. این در حالیست که در حال حاضر و پس از گذشت مدت‌ها شخصیت این کاراکتر کمی متفاوت و بیشتر به سمت آرمان‌گرایی و اصول اخلاقی سوق پیدا کرد.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره‌ی شخصیت SuperMan هستید، می‌توانید به دایرهالمعارف مصوّر و اورجینال DC ساخت کشور انگلستان مراجعه کنید.

دشمنان سوپرمن چه کسانی هستند؟

آیا تا به حال این سؤال برای شما هم پیش آمده که چه کسانی می‌توانند این کاراکتر را شکست دهند؟ اصلاً چیزی به عنوان شکست برای این مردِ فولادی تعریف شده است یا خیر؟ یکی از سرسخت‌ترین دشمنان مرد فولادیِ شنل‌پوش، لِکس لوتِر است. قدرت لِکس لوتِر چیزی فراتر از قدرت مرد فولادی نیست. امّا او یک نابغه با هوش بالاست که می‌تواند با Superman مبارزه کند.

در حقیقت این شخصیت نابغه از ابزارهای مختلفی نظیر تهدید بیگناهان، سرسپردگان و همچنین کریپتونیت برای کنترل مبارزه با مرد فولادی استفاده می‌کند. البته دشمان کاراکتر SuperMan همینجا تمام نمی‌شوند. او دشمنان دیگری نظیر پازل، نوترون، پسر عمویش کرو-اِل و… نیز دارد. اما یکی از نابغه‌ترینِ این دشمنان لِکس لوتِر است.

همه چیز درباره سوپرمن

همه چیز درباره سوپرمن

بازیگران نقش Superman در فیلم‌های مختلف

به طور کلی در سریال‌ها و ویدیوهای مختلف، بازیگران مختلفی کاراکتر Superman را بازی کرده‌اند. برخی از این بازیگران عبارتند از:

  • در فیلم Superman: The Movie (1978) بازیگرانی نظیر کریستوفِر ریو، مارلون بِراندو، جین هَکمَن، بیل بِیلی، دیوید نیل، دیوید دی کایسر بازی کردند.
  • بازیگرانی نظیر جین هَکمَن، کریستوفِر ریو، ند بیتی، جکی کوپر، سارا داگلاس، مارگو کیدر، جک اوهالوران، ولری پرین، سوزانا یورک، کلیفتون جیمز، ای.جی. مارشال، مارک مک‌کلور، ترنس استامپ در Superman II (1980) بازی کرده‌اند.
  • در فیلم Superman III (1983)، بازیگرانی نظیر کریستوفر ریو، ریچارد پریور، جکی کوپر، مارک مک‌کلور، انت اوتول، آنی راس، مارگو کیدر، رابرت وان، هلن هورتون نقش داشتند.
  • در فیلم Superman IV: The Quest for Peace (1987) بازیگرانی نظیر کریستوفر ریو، جین هکمن، جکی کوپر، مارک مک‌کلور، جان کرایر، سام وانامیکر، ماریل همینگوی، مارگو کیدر، مارک پیلو هنرنمایی کرده‌اند.
  • بازیگرانی نظیر براندون روث، کیت باسوورث، کوین اسپیسی، جیمز مارسدن، فرانک لانگلا، اوا ماری سنت، پارکر پوزی، کل پن، سام هانتینگتونرایلی هیل در Superman Returns (2006) نقش سوپرمن را داشتند.
  • در فیلم (2013) Man of Steel بازیگرانی نظیر هنری کویل، ایمی آدامز، مایکل شنون، کوین کاستنر، داین لین، لارنس فیشبرن، آنتیه تراوه، آیلت زورر، کریستوفر ملونی، راسل کرو هنرنمایی کردند.
  • در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice 2016، بن افلک، هنری کویل، ایمی آدامز، جسی آیزنبرگ، داین لین، لارنس فیشبرن، جرمی آیرونز، هالی هانتر، گل گدوت هرنمایی داشتند.
  • بازیگرانی نظیر بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، ری فیشر، ازرا میلر، جیسون موموآ، هری لنیکس، ایمی آدامز، جرمی آیرونز، داین لین، کانی نیلسن، جی. کی. سیمونز، کیران هایندز، امبر هرد، جو مورتون، ری پورتر در (2021) Zack Snyder’s Justice League نقش داشتند.

چطور سوپرمن می‌توانست پرواز کند؟

احتمالاً این سؤال پس از دیدن سریال‌ها و فیلم‌های بالا برای شما هم همیشه به وجود می‌آمد که Superman چطور می‌تواند پرواز کند؟ آیا قدرت ماورایی دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم این اُسطوره‌ی افسانه‌ای با توجه به کمیک‌ها، ترکیبی از قدرت‌های خورشید، زمین و و زیست‌شناسی فرازمینی‌اش می‌تواند پرواز کند. همانطور که شاید بدانید سیّاره کریپتون، گرانش بسیار قوی‌تری نسبت به زمین دارد. همانطور که در بالا اشاره شد، Superman در این سیّاره به دنیا آمده و متولد کریپتون است. هنگامی که این مرد فولادی روی زمین است، هیکل او می‌تواند به راحتی با کشش ضعیف‌تر سیّاره مقابله کند. این توانایی با انرژی خورشید “زرد” تقویت و ادغام می‌شود و حالا او می‌تواند بر فراز آسمان به پرواز در بیاید.

همه چیز درباره سوپرمن

همه چیز درباره سوپرمن

Superman چقدر قدرتمند است؟

بسیاری همیشه این سؤال در گوشه‌ای از ذهنشان وجود داشته که قدرت Superman چقدر است؟ چرا او به راحتی می‌تواند بر فراز آسمان‌ها پرواز کند و علیه همه بجنگد و موفّق شود؟ برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شخصیت مانند اَشعه‌ی ایکس، سرعت فوق‌العاده بالا، آسیب‌ناپذیری در برابر حملات دشمن، شنوایی خوب و نفس فوق‌العاده‌ی او گویای قدرت بسیار زیاد و وصف‌نشدنی آن است. تنها نقطه ضعف این شخصیت کریپتونیت بودن آن است. این کاراکتر قدرتمند هنگامی که با عناصر رادیواکتیوی سیّاره‌ی خود مواجه می‌شود، ضعیف و درمانده خواهد شد. میزان قدرت او در این شرایط اُفت می‌کند.

کلام آخر

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید Superman یک شخصیت بسیار قدرتمند و فوق‌العاده قوی است که  اغلب افراد در دنیا او را می‌شناسند و برای یک بار هم که شده یکی از فیلم‌های او را تماشا کرده‌اند. این مرد فولادی با لباس آبی، شنل قرمز و سپر S شکل خود همه جا شناخته شده است. بازیگران بسیار زیاد مطرحی، نقش این کاراکتر افسانه‌ای و قدرتمند را در فیلم‌های مختلف بازی کرده‌اند. ما در این مقاله همه چیز را در مورد سوپرمن با شما به اشتراک گذاشتیم تا شما با این قهرمان قدرتمند بیشتر آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو