بررسی کامل گوشی رد مجیک 8S پرو؛ نقاط ضعف و قوت

بررسی کامل گوشی رد مجیک 8S پرو؛ نقاط ضعف و قوت


منبع: پلازا

5

1402/4/19

16:53


بررسی کامل گوشی رد مجیک 8S پرو؛ نقاط ضعف و قوت

گوشی رد مجیک 8S پرو یک گوشی با سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند مخصوص گیم است. گوشی ZTE Nubia Red Magic 8S Pro با بهره‌برداری از تراشه‌ی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 و رم قدرتمند، قابلیت اجرای هر نوع بازی و نرم‌افزاری را به‌سادگی داراست. اما آیا این گوشی با توجه به قیمت و قابلیت‌ها، در مقابل پرچمداران سامسونگ و شیائومی ارزش خرید دارد؟

گوشی رد مجیک 8S پرو جدیدترین گوشی گیمینگ از شرکت چینی ZTE  است که در آن نقاط ضعف و مشکلات گوشی‌های عرضه شده قبلی برطرف گردیده است و یک تجربه گیمینگ مطلوب و عالی را به طرفداران خود هدیه می‌دهد. شرکت ZTE گوشی رد مجیک 8S پرو را از لحاظ سخت‌افزاری، هم‌تراز با گوشی‌های بالارده‌ی شرکت‌های بزرگ و مطرحی مثل شیائومی و سامسونگ قرار داده است. در این مقاله از پلازا، قصد داریم به معرفی گوشی نوبیا رد مجیک 8 پرو زد تی ای و بررسی امکانات جدید این گوشی با کیفیت و جذاب بپردازیم.

فهرست مطالب:

مشخصات گوشی رد مجیک 8S پرو

ویژگی‌هاگوشی ZTE Nubia Red Magic 8S Pro
نمایشگر6.8 اینچی امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 2480*1116
پردازندهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 2
حافظه/رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری Redmagic OS 8
دوربین‌‌ها2 + 8 + 50 مگاپیکسل / فیلم‌برداری 8K
دوربین سلفی16 مگاپیکسل
باتری6000 میلی‌آمپر ساعت با شارژ 80 وات
قیمت552 دلار برای نسخه‌ی پایه

بررسی گوشی ZTE Nubia Red Magic 8S Pro

گوشی رد مجیک 8S پرو دارای قابلیت‌های متعددی نظیر دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و صفحه نمایش 6.8 اینچی با وضوح x24801116پیکسل است. از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم گوشی ZTE Nubia Red Magic 8 Pro  دارا بودن قدرت فیلم‌برداری 8K است که با ظرفیت حافظه 256 گیگ تا 1 ترابایتی خیلی کارامد است. در کنار این ویژگی‌ها، کارت حافظه (رم) بین 12 تا 16 گیگ، باتری 6000 میلی‌آمپری و پردازنده گرافیکی قدرتمند، این گوشی زد تی ای را به یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای خریدگوشی تبدیل می‌کند. گرچه هنوز این گوشی وارد بازار ایران نشده، اما آن‌طور که از تصاویر گوشی ZTE Nubia Red Magic 8 Pro مشخص است؛ حس یک گوشی گیمینگ را به‌خوبی القا می‌کند. در ادامه به بررسی برخی از قابلیت‌های گوشی رد مجیک 8S پرو می‌پردازیم.

بررسی گوشیZTE Nubia Red Magic 8S Pro

طراحی ظاهری گوشی رد مجیک 8S پرو

گوشی رد مجیک 8S پرو از یه طراحی تخت و مستطیلی شکل بهره می‌برد. وزن این گوشی تقریبا 228 گرم و اندازه آن بزرگ است و نسبت به نسل های قبلی دارای یک طراحی شیک و ساده‌تر است. این گوشی در حال حاضر فقط در رنگ مشکی عرضه شده است. بخش پشتی از جنس گلس و فلز با رنگ مشکی مات ساخته شده است که باعث می‌شود اثر انگشت و لکه روی آن باقی نماند. نوشته‌ها و طرح‌هایی درکنار دکمه‌های ویژه بازی و برندرد مجیک در بخش پشتی حک شده که با بازتاب نور به شکل زیبایی رنگ آن‌ها عوض می‌شود.

در جعبه یک قاب پلاستیکی محکم و شفاف قرار گرفته که تا حدودی به محافظت بیشتر از گوشی کمک می‌کند. ولی به طور کامل روی لبه‌های گوشی قرار نمی‌گیرد و برای حفظ ظاهرگوشی استفاده می‌شود. لوگوی Red Magic روی لبه راست قاب پشتی و نوشته‌های زیردکمه‌ها از چراغ‌های RGB بهره می‌برندکه قابلیت شخصی‌سازی دارند و هنگام بازی و استفاده از گوشی دکمه‌ها روشن می‌شوند. دوربین‌های سه گانه گوشی همراه با چراغ LED به شکل خط عمودی در وسط قاب پشتی قرارگرفته است.

قاب گوشی هم از جنس فلزآلومینیوم با خط‌های پلاستیکی برای آنتن‌دهی بهتر ساخته شده است. روی لبه راست خروجی فن، دکمه قرمز رنگ مخصوص بازی، دکمه پاور و دو دکمه لمسی مخصوص بازی قرارگرفته است. روی لبه چپ دکمه های کم و زیاد کردن صدا و یک خروجی فن دیگر، بالای گوشی جک 3.5 میلیمتری صدا، اسپیکر و میکروفن قرارگرفته و در پایین گوشی هم میکروفون، اسپیکر دوم، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت قرارگرفته که از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.

کیفیت ساخت بالای گوشی ZTE Nubia Red Magic 8S Pro درکنار طراحی جالب و نیمه گیمینگ این گوشی تحولات خوبی را در گوشی‌های گیمینگ رد مجیک رقم‌ زده است. به طور کلی طراحی گوشی رد مجیک 8S پرو بسیار مناسب و جذاب است.

بررسی صفحه نمایش گوشی رد مجیک 8S پرو

صفحه نمایش مانند سری قبل بسیار زیبا طراحی شده و حدود 89 درصد از قسمت جلوی گوشی رو تشکیل می‌دهد، که کاملا برای تماشای ویدیو و بازی بهینه و ساخته شده است. استفاده از گوشی ZTE Nubia Red Magic 8S Pro به علت دارا بودن صفحه نمایش 6.8 اینچی امولد به خصوص هنگام بازی بسیار لذت‌بخش است. وضوح صفحه نمایش یا رِزولوشن 1116 در 2480 پیکسلی با تراکم 400ppi امکان نمایش 1 میلیارد رنگ را دارد. نرخ تازه‌سازی (رفرش ریت) 120 هرتزی هوشمند بسته به نیاز شما بین 60 تا 120 فریم برای مصرف بهتر باتری تغییر می‌کند، البته اکثر بازی ها نهایتا با 60 فریم قابل اجرا هستند و تفاوت خاصی در فریم‌های بالا مشاهده نمی‌شود. یکی از قابلیت‌های بسیار مهم گوشی های رد مجیک، تاچ سمپلینگ (نرخ نمونه‌برداری لمسی) بسیار بالای آن‌ها است که در این مدل  از نرخ 960 هرتزی استفاده شده که بسیار سریع و کاربردی است.

در نگاه اولیه، دوربین سلفی زیرنمایشگر دیده نمی‌شود و فقط در نمایش رنگ‌های سفید تا حدودی قابل مشاهده است. یکی از مشکلاتی که در مدل‌های قبلی این گوشی وجود داشت، روشنایی پایین نمایشگر بودکه گوشی رد مجیک 8 پرو با روشنایی حداکثری 1300 نیتی که در حالت خودکار تا 820 و در حالت دستی تا 550 نیت روشن می‌شود، این مشکل را برطرف کرده است. این ویژگی، استفاده از این مدل گوشی را در محیط های روشن و بیرون آسان‌ترکرده است. در کل صفحه نمایش گوشی رد مجیک 8S پرو به خوبی نیازهای یه گیمر رو برآورده کرده و استفاده از این نمایشگر بزرگ و زیبا را برای کاربران لذت‌بخش کرده است.

تراشه و پرازنده‌ی گرافیکی گوشی رد مجیک 8S پرو

در گوشی رد مجیک 8S پرو با ظاهر بسیار شیک و خاص، از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ استفاده شده است. پردازنده قوی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ در کنار حافظه‌ی رم با فناوری LPDDR5X و حافظه‌ی داخلی با فناوری UFS 4.0 این گوشی را قادر می‌سازد تا از عهده‌ی انجام هرکار سنگینی برآید. تفاوت پرازنده ی گوشی رد مجیک 8S پرو نسبت به مدل 8 پرو، در سرعت پردازش است که از فرکانس 3.2 گیگاهرتز به 3.36 ارتقا یافته است. همچنین کمپانی ZTE یک تراشه با نام Redcore R2 را هم برای این محصول در نظر گرفته که کنترل سیستم صوتی، لرزشی، نوری و جلوه‌های لمسی از وظایف این تراشه است.

پرازنده ی گوشی رد مجیک 8S پرو

پردازنده گرافیکی گوشی رد مجیک ۸S پرو نیز Adreno 740 است که عملکرد قابل قبولی را دارد. فرکانس GPU این گوشی نسبت به مدل 8 پرو نوبیا، بهبود یافته و از 680 مگاهرتز به 719 مگاهرتز رسیده است. بنابراین می‌توان گفت که سخت افزار گوشی ZTE Nubia Red Magic 8S Pro نسبت به مدل 8 Pro کمی بهبود یافته است.

بررسی دوربین گوشی رد مجیک 8S پرو

دوربین گوشی ZTE Nubia Red Magic 8S Pro از سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده است. سنسور اصلی در حالت خودکار عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی را ثبت می‌کند که کیفیت بالایی دارد و جزئیات مناسب و رنگ‌های واقعی درآن‌ها مشاهده می‌شود. با این لنز عکس‌های ‌پرتره هم ثبت می‌شود که محو شدن پس‌زمینه کاملا واقعی و قابل قبول انجام می‌شود و جداسازی و تشخیص سوژه نیز به نحو مطلوبی ارائه می‌گردد.

عکاسی در شب با این مدل گوشی با جزئیات، ترکیب رنگ مناسب انجام می‌شود. با سنسور اولترا واید می‌توان عکس های قابل قبول و معمولی گرفت که جزئیات مناسبی دارد. عکس‌های سنسور ماکرو جزئیات و ترکیب‌رنگ مطلوبی دارد و می‌توانید عکس‌های زیبایی ثبت کنید. با این حال، در این سطح و رده‌ی قیمتی، دوربین‌های اولتراواید و ماکرو چندان جالب نیست و جزو معایب گوشی ZTE Nubia Red Magic 8S Pro محسوب می‌شود.

با دوربین گوشی رد مجیک 8S پرو امکان فیلمبرداری 8k با 30 فریم، 4k با 30/60 فریم همراه با ترکیب رنگ و کنتراست مناسب وجود دارد. لرزش‌ها در هنگام فیلمبرداری توسط رزولوشن 4k لرزش‌گیر دیجیتال  حذف می‌شود. روی ‌هم ‌رفته به دلیل استفاده از لنز اصلی باکیفیت در گوشی رد مجیک 8 پرو، کیفیت فیلمبرداری و عکاسی در حد و اندازه یه گوشی پرچمدار را شاهد خواهیم بود.

دوربین گوشی رد مجیک 8S پرو

بررسی باتری گوشی رد مجیک ۸S پرو

بخش باتری هم پیشرفت بسیارخوبی داشته و باتری دوگانه حجیم 6000 میلی آمپرساعتی درکنار پردازنده 4 نانومتری باعث شارژدهی بسیار عالی می‌شود. که می‌توانید به سادگی یک روز و نیم از این گوشی استفاده کنید. البته شارژدهی هنگام استفاده سنگین در حدود 6 تا 7 ساعت است. نیم ساعت بازی پابجی حدود 7 درصد و نیم ساعت بازی سنگین گنشین ایمپکت حدود 12 درصد از شارژ باتری را کم می‌کند. آداپتور 80 واتی داخل جعبه سرعت شارژ مناسبی دارد و شارژ کامل گوشی حدود 35 دقیقه طول می‌کشد. که برای یک گوشی گیمینگ ایده‌آل است.

یکی دیگر از مزایای گوشی رد مجیک ۸S پرو، گزینه Charge Separation باتری است که می‌بایست در تنظیمات این گوشی فعال کنید و امکان توقف شارژ باتری را دارد. این بدان معنی است ‌که باتری گوشی دیگر شارژ نمی‌شود و گوشی به حالت برق مستقیم تغییر می‌کند. به این ترتیب، انرژی مورد نیاز خود را به طور مستقیم از آداپتور دریافت می‌کند. در این صورت باتری دیرتر مستهلک شده و عمر مفید گوشی بیشتر می‌شود و همچنین از داغ شدن بیش از حد گوشی هنگام بازی جلوگیری می‌کند. یه نکته جالب در هنگام شارژ، فعال شدن خودکار فن گوشی است که از داغ شدن گوشی موقع شارژ جلوگیری می‌کند اما تاثیری در سرعت شارژ ندارد.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی رد مجیک ۸S پرو

تاریخ عرضه ی گوشی رد مجیک ۸S پرو به همین چند روز پیش باز می‌گردد. برند نوبیا گوشی رد مجیک 8S پرو را مورخ ۵ جولای مصادف با ۱۴ تیر ماه سال جاری معرفی کرده و قرار است در 11 جولای این گوشی به بازار عرضه شود. گوشی ZTE Nubia RedMagic 8S Pro یک محصول پرچم‌دار به حساب می‌آید. شروع قیمت گوشی رد مجیک ۸S پرو برای مدل پایه با رم 8 و حافظه‌ی 128 گیگابایتی 552 دلار است. اما گزارشات حاکی از آن است که قیمت نسخه‌ی این گوشی با رم 24 گیگابایت و حافظه‌ی 1 ترابایت، در حدود 1000 دلار خواهد بود؛ البته این مدل فعلا در گزارشات و بررسی‌ها توسط این برند، تایید نهایی نشده است.

گوشی رد مجیک 8S پرو

سخن پایانی

گوشی رد مجیک 8 پرو با قیمت حدودی 600 تا 900 دلار و با رفع مشکلات نسل قبلی و استفاده از یک پردازنده گرافیکی بسیار قوی در کنار نمایشگر بی‌نظیر و طراحی منحصربه‌فرد، یک گوشی گیمینگ عالی و به صرفه است. که در مقایسه با غول‌های این دسته از گوشی‌ها مثل ROG Phone 6 دارای قیمت مناسب نسبت به امکانات عالی آن است. لازم به ذکر است در مورد قیمت نهایی این محصول در ایران، در حال حاضر نمی‌توان نظر داد. نسخه‌های قبلی این گوشی قیمتی در حدود 40 تا 50 میلیون تومان داشتند که نسبت به قیمت دلاری آن‌ها گران‌تر بودند. ممکن است این گوشی نیز با قیمتی بسیار بیشتر از قیمت واقعی در بازارعرضه شود.

اگر طرفدار گوشی‌های گیمینگ هستید یا به لحاظ مالی می‌توانید هر سال بهترین گوشی گیمینگ موجود در بازار را تهیه نمایید، بدون شک گوشی رد مجیک 8S پرو یکی از گزینه‌های قابل بررسی برای شما است. ولی با توجه به قیمت و کیفیت مواردی چون دوربین، برای افرادی که زیاد بازی نمی‌کنند، گزینه‌های بهتری وجود دارد. طی این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل، ویژگی های گوشی ZTE Nubia Red Magic 8S Pro را بیان نماییم. خوشحال می‌شویم که نظرات خود در مورد این گوشی را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو