آشنایی با اولین علائم بارداری که خانم‌ها باید بدانند

منبع: روزانه

5

1402/4/20

15:35


شناخت علائم بارداری و اطلاع سریع از وضعیت بارداری برای هر خانمی مهمی است؛ هم خانمی که در انتظار بارداری است و هم خانمی که اصلا تمایلی به بارداری ندارد، در صورتی که یک رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشد، به شدت می‌خواهد بداند که آیا باردار شده است یا خیر. جست و جویریزترین علائم […]

آشنایی با اولین علائم بارداری که خانم‌ها باید بدانند

شناخت علائم بارداری و اطلاع سریع از وضعیت بارداری برای هر خانمی مهمی است؛ هم خانمی که در انتظار بارداری است و هم خانمی که اصلا تمایلی به بارداری ندارد، در صورتی که یک رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشد، به شدت می‌خواهد بداند که آیا باردار شده است یا خیر. جست و جویریزترین علائم بارداری در هفته اول یا علایم صددرصدی بارداری در هفته اول دو مورد از  پرتکرارترین جست و جوهایی است که در گوگل دیده می‌شود. این در حالی است که هفته اول بارداری در واقع همان یک هفته از آخرین دوره قاعدگی است که عملا بارداری اتفاق نیفتاده است.

علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟

علائم بارداری زمانی ظاهر می‌شود که هورمون جفت به قدر کافی در خون ترشح شده باشد و قابل اندازه‌گیری باشد. عوارض بارداری نیز از زمانی آغاز می‌شود که این هورمون در اوج است و روز به روز هم بیشتر می‌شود. بنابراینعلایم صددرصدی بارداری هرگز در روزهای اول بعد از نزدیکی قابل رویت نیست.

به طور کلی علائم شروع قاعدگی و بارداری به شدت به هم شبیه هستند؛ از همین جهت تشخیص بارداری قبل از قطع پریود معمولا کار سختی است و البته قطعی هم نیست. بنابراین موضوعاتی از قبیل علائم بارداری از روی چهره یا علائم بارداری از روی ناف در جایگاه علم پزشکی موضوعاتی هستند که پایه و اساس ندارند و قابل پیگیری و بررسی نیستند.

با این حال گفته می‌شود که اولین نشانه های بارداری قبل از پریود می‌تواند به احساس لرز و کاهش دمای بدن، درد در نوک سینه، ترشحاتی شبیه ترشحات تخمکگذاری اما در پایان سیکل،  احساس درد و کشش در رحم و کمر اشاره کرد.

از کجا بفهمیم که حتما بارداریم؟

اگر در یک ماه گذشته و پس از پایان دوران قاعدگی خود یک یا چند رابطه جنسی محافظت نشده داشته‌اید یا حتی اگر رابطه جنسی با جلوگیری طبیعی داشته‌اید، احتمال اینکه باردار شده باشید وجود دارد؛ این احتمال صد در صد نیست، اما صفر درصد هم نیست. اما برای اینکه بفهمید باردار هستید یا خیر حتما باید صبر کنید تا زمان شروع دوره بعدی قاعدگی شما فرا برسد. تنها در این صورت است که می‌توانید به طور قطع و حتم تشخیص دهید که باردار هستید یا خیر. اگرچه روش‌های خانگی بسیار متنوعی برای تشخیص بارداری پیش از قطع پریود وجود دارد و بسیاری از خانم‌ها از این روش‌های استفاده می‌کنند، اما هیچ یک از این روش‌ها برای تشخیص قطعی بارداری مناسب نیستند و نمی‌توانند قابل استناد باشند.

قطع پریودی مهمترین و اولین نشانه شروع بارداری است؛ البته همیشه و در هر شرایطی ناپدید شدن پریود به علت بارداری نیست، اما در صورتی که یک خانم سیکل قاعدگی منظمی داشته باشد، از داروی خاصی استفاده نکرده باشد و رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشد و نهایتا با قطع پریود روبه رو شده باشد، احتمال اینکه باردار باشد، بسیار بسیار زیاد است.

به یاد داشته باشید که شروع پروسه بارداری هرگز با حالت تهوع و ویار همراه نیست. در واقع ویار بارداری و تهوع بارداری زمانی آغاز می‌شود که بارداری مسجل شده است و فرد از حاملگی خود باخبر است؛ مگر در موارد استثناء که به هر دلیلی فرد تا هفته پنجم یا ششم بارداری از بارداری خود مطلع نیست و از وضعیت ویار و تهوع صبحگاهی خود به این مسئله پی می‌برد.

منبع: gahvare.net

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو