بیوگرافی پردیس احمدیه؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی پردیس احمدیه؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

4

1402/4/22

12:53


بیوگرافی پردیس احمدیه؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

پردیس احمدیه از جمله بازیگران جوان سینمای ایران محسوب می‌شود که کارش از 14 سالگی در فیلم مقلد شیطان به کارگردانی افشین صادقی شروع کرد. در این مقاله به بیوگرافی پردیس احمدیه؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این بازیگر مستعد با شما مخاطبین محترم پلازا همراه هستیم.

امروزه در سینما و تلویزیون ایران شاهد ورود بازیگران جوان و مستعدی هستیم که در آثاری ماندگار به ایفای نقش می‌پردازند. پردیس احمدیه در آثاری بزرگانی چون کلاس هنرپیشگی (علیرضا داوودنژاد)،  دلم می‌خواد (بهمن فرمان‌آرار) و لامینور (داریوش مهرجویی) به ایفای نقش پرداخته است. پردیس فارغ التحصیل رشته موسیقی است و به صورت کاملاً اتفاقی وارد حرفه بازیگری شد. چنانچه شما از زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این بازیگر اطلاعاتی ندارید، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. ما در این مطلب قصد داریم تا شما مخاطبین محترم را با بیوگرافی پردیس احمدیه آشنا نماییم.

فهرست مطالب:

اطلاعات پردیس احمدیه

  • تاریخ تولد: 8 تیر1371
  • محل متولد: تهران
  • قد و وزن پردیس احمدیه: 164 سانتی‌متر، 53 کیلوگرم
  • میزان تحصیلات: کارشناسی رشته موسیقی از دانشگاه سراسری گیلان
  • پردیس احمدیه اینستا: @pardisahmadiyeh

زندگی خصوصی پردیس احمدیه

زندگی خصوصی پردیس احمدیه

پردیس احمدیه در 8 تیرماه سال 1371 در شهرستان مراغه یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در خانواده‌ای هنردوست متولد شد. بلافاصله بعد از تولد پردیس، خانواده‌اش به تهران مهاجرت نمودند و شناسنامه این بازیگر صادره از تهران است. متأسفانه پردیس سال‌ها پیش پدرش (حسن احمدیه) را از دست داد و با مادرش که در حرفه معرق کاری و نقاشی فعالیت دارد، زندگی می‌کند.

پدر پردیس اصالتاً مشهدی بود و مادرش ترک زبان است. او فرزند دوم خانواده محسوب می‌شود و یک خواهر بزرگتر به اسم پارمیس دارد. پردیس در رشته موسیقی از دانشگاه سراسری گیلان فارغ التحصیل شد. او خیلی اتفاقی از 7 سالگی با حضور در تیزر تبلیغاتی، پا به دنیای بازیگری گذاشت.

یکی از دلایلی که پردیس رشته موسیقی را انتخاب کرد این بود که خانواده‌ای به شدت اهل موسیقی داشت. پدربزرگش نوازنده ماهر تار بود و هم‌چنین دایی‌هایش هم سنتور می‌نوازند. به موجب این امر پردیس از دوران کودکی به دنبال موسیقی رفت و این کار را ابتدا با نواختن سنتور آغاز نمود.

در واقع او سنتور را از زمان تحصیل در دوران راهنمایی شروع کرد و در گروه کنسرت نیز فعالیت داشته است. تسلط پردیس در سنتور دلایلی مهمی بود که استاد مهرجویی او را برای بازی در فیلم لامینور انتخاب نمود.

زندگی شغلی پردیس احمدیه

پردیس با مادرش در سال 1378 در خیابان راه می‌رفتند که جلوی پارک ملت به‌صورت اتفاقی توسط یک دستیار کارگردان برای بازی در تبلیغات پودر لباسشویی بانو از او دعوت به همکاری گردید. او در سال 1385 وقتی که فقط 15 سال سن داشت به‌صورت تصادفی با حمید نعمت‌الله کارگردان سینما آشنا شد. این آشنایی باعث شد تا پردیس از طریق حمید نعمت‌الله برای بازی در فیلم مقلد شیطان به افشین صادقی معرفی شود. به موجب این امر نخستین تجربه بازیگری پردیس در فیلم مقلد شیطان صورت پذیرفت. در این فیلم علاوه بر پردیس بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، شقایق فرهانی، سیروس ابراهیم‌زاده، امید زندگانی و اصغر همت به ایفای نقش پرداختند. البته فیلم مقلد شیطان چهار سال در توقیف ماند و نهایتاً در سال 1389 اکرانی کوتاه مدت داشت.

پس از اکران این فیلم، سال 1390 برای نقشی در فیلم کلاس هنرپیشگی به کارگردانی علیرضا داودنژاد انتخاب شد. بازی در این فیلم انگیزه‌ای شد تا پردیس احمدیه با جدیت بیشتری حرفه بازیگری را دنبال نماید. او در سال 1392 برای فیلم دلم می‌خواد به کارگردانی استاد بهمن فرمان آرا برای نقش دختر سیدی فروش انتخاب شد.

فیلم های پردیس احمدیه

پردیس کار بازیگری را با سینما آغاز کرد، پس در ابتدا به معرفی فیلم‌های پردیس احمدیه و سپس در ادامه به سریال‌های این بازیگر جوان و مستعد خواهیم پرداخت.

سالنام فیلمنقشکارگردان
1385مقلد شیطانافشین صادقی
1390کلاس هنرپیشگیعلیرضا داوودنژاد
1392دلم می‌خواددختر سیدی فروشبهمن فرمان‌آرا
1393خانه دخترستارهشهرام شاه حسینی
1393تگرگ و آفتابگلیرضا کریمی
1394لاک قرمزاکرمجمال سیدحاتمی
1395خفه‌گینسیم سازگارفریدون جیرانی
1397سرکوبپروانهرضا گوران
1397تومانآیلینمرتضی فرشباف
1397مجبوریمرضا درمیشیان
1398لامینورنادیداریوش مهرجویی

فیلم های پردیس احمدیه

سریال های پردیس احمدیه

در بیوگرافی پردیس احمدیه می‌خوانیم که او برای نخستین بار، سال 1392 در نقش فرشته برای سریال یادآوری بازیگری در تلویزیون را تجربه کرد. در این سریال بازیگرانی دیگری چون امیر آقایی، فرهاد قائمیان، روزبه حصاری، متین ستوده، رویا تیموریان، پریوش نظریه و زنده یاد پرویز پورحسینی به ایفای نقش پرداختند.

سالنام سریالنقشکارگردان
1392یادآوریفرشتهحجت قاسم‌زاده اصل

پردیس احمدیه در نمایش خانگی

پردیس در شبکه نمایش خانگی هم کارنامه درخشانی دارد. او در این حوزه در مجموعه تلویزیونی مشهور پوست شیر که بسیار پرمخاطب بود به ایفای نقش پرداخت. علاوه بر پردیس احمدی در این پوست شیر بازیگرانی مانند هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، علیرضا کمالی، مهرداد صدیقیان، بابک کریمی، کامران تفتی و شهاب حسینی بازی کردند. این سریال در شهرت پردیس نزد مخاطبان نقش بسزایی داشت. علاوه بر این پردیس در نوبت لیلی به کارگردانی روح‌الله حجازی در نقش اصلی این سریال را برعهده داشت.

سالنام سریالنقشکارگردان
1400اپیزود پنجم آن‌ها (همه چی تموم)مهدی آقاجانی
1401نوبت لیلیلیلیروح‌الله حجازی
1401پوست شیرساحل مولاییجمشید محمودی

پردیس احمدیه در نمایش خانگی

تئاترهای پردیس احمدیه

سالنام نمایشکاگردان
1392نمایش ناتمامسیما تیرانداز
1394کشتن کفتر چاهیرضا حداد

جوایز و افتخارات پردیس احمدیه

  • 1396 برنده جایزه بهترین بازیگر زن در در ششمین جشنواره فیلم شهر برای بازی در فیلم لاک قرمز
  • 1396 کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در نوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران برای بازی در فیلم لاک قرمز
  • 1400 برنده تندیس بهترین بازیگر زن در بیست و یکمین دوره جشن حافظ برای بازی در فیلم تومان

شایعات و حواشی پردیس احمدیه

به‌طور کلی چه در سینمای ایران یا جهان همواره هنرمندان و چهره‌های معروف در معرض حواشی‌های مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند و پردیس احمدیه هم از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین و اولین شایعات درباره این بازیگر باید به عنوان پردیس احمدیه افغانی است، اشاره کرد. این خبر کذب مدتی در رسانه‌های زرد و فضای مجازی منتشر می‌شد. در جواب باید چنین اذعان کرد که پردیس احمدیه اصالتاً  متولد مراغه و بزرگ شده تهران است.

دومین شایعه درباره همسر پردیس احمدیه بود. مدتی بازهم در فضای مجازی اخباری در رابطه ازدواج او با مهرداد صدیقیان بازیگر جوان سینما مطرح بود، که خیلی زود کذب بودن خبر مشخص شد. درباره ازدواج پردیس احمدیه، شواهد تا هنگام نگارش این مقاله مشخص می‌کند که این بازیگر هنوز مجرد است.

پردیس در میان بازیگران به بازی حامد بهداد بسیار علاقه‌مند است و درباره او چنین گفت: من انسانیت، زندگی و صبر کردن در مقابل هر اتفاق ناخوشایندی که در زندگی می‌افتد و قوی بودن را از حامد بهداد یاد گرفتم. در انتها با عکسی از پردیس احمدیه این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی پردیس احمدیه

کلام آخر

در این مقاله به زندگی نامه پردیس احمدیه، کارنامه هنری و حواشی درباره این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون پرداختیم. پردیس بدون شک یکی از بازیگران بااستعداد محسوب می‌شود و در این عرصه به موفقیت‌های بیشتری دست خواهد یافت. نقش‌آفرینی‌های این هنرمند در چندین اثر نشان دهنده این نکته است که می‌توان آینده درخشانی برای پردیس احمدیه تصور نمود. امید است مقاله بیوگرافی پردیس احمدیه برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این بازیگر مستعد با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو