معرفی فیلم The Last Voyage of the Demeter

منبع: فوت و فن

6

1402/4/26

02:17


این تنها فیلم دراکولایی امسال نیست و این شخصیت ساخته برام استوکر قرار است در فیلم آخرین سفر دمتر (The Last Voyage of the Demeter) نیز به نمایش گذاشته شود.

معرفی فیلم The Last Voyage of the Demeter

فیلم رنفیلد (Renfield) از جمله فیلم‌های امسال به شمار می‌رود که مدتی پیش پخش شده بود. این اثر داستان سرسپرده دراکولا یعنی رنفیلد با بازی نیکلاس هولت را به نمایش در می‌آورد. در این فیلم نیکلاس کیج نیز نقش شخصیت دراکولا را بازی می‌کند. با این حال، این تنها فیلم دراکولایی امسال نیست و این شخصیت ساخته برام استوکر قرار است در فیلم آخرین سفر دمتر (The Last Voyage of the Demeter) نیز به نمایش گذاشته شود.

کل فیلم «آخرین سفر دمتر» بازسازی فصل هفتم رمان تحت عنوان Captains Log است که در آن، دراکولا همراه با یک کشتی تجاری روسی به نام دمتر به لندن سفر می‌‎کند. این فصل از رمان داستان رویدادهایی را بازگو می‎کند که همگی توسط کاپیتان این کشتی درون سفرنامه کشتی نوشته شده‌اند. در این سفرنامه آمده که حضوری شوم این کشتی را به تسخیر درآورده و خدمه آن را کشته است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر سینمایی آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم The Last Voyage of the Demeter

براگی اف شوت داستان و فیلم‌نامه فیلم «آخرین سفر دمتر» را بر اساس فصل هفتم رمان دراکولا در سال ۲۰۰۲ میلادی نوشته است اما این اثر سینمایی برای نزدیک به دو دهه در جهنم توسعه باقی ماند. در همین حین نیز کارگردان‎های متعددی به این اثر پیوستند و جدا شدند تا اینکه در نهایت کارگردان فیلم Scary Stories to Tell in the Dark یعنی آندره اوردال سکان کارگردانی این اثر را در دست دارد و به همراه خود براگی اف شوت و زک الکویچ نیز روی فیلم‌نامه آن کار کرد.

داستان فیلم The Last Voyage of the Demeter

در فصل هفتم رمان برام استوکر، دفترچه خاطرات کاپیتان، سفر کشتی از کارپاتیا را بازگو می‌کند، جایی که آن‌ها محموله‌های شخصی عجیب و غریب بر می‌دارند، محموله‌هایی که شامل ۲۴ جعبه چوبی عجیب و سنگین است و قرار است به لندن بروند. در ابتدا سفر عادی به نظر می‌رسد اما همه چیز خیلی سریع تغییر می‌کند. همه مضطرب هستند اما نمی‌توانند بفهمند که چرا همچنان با رویدادهای بسیار ناگوار روبه‌رو می‌شوند.

در ابتدا یک مرد عجیب در کشتی دیده می‌شود و پس از آن نیز اعضای خدمه کشتی شروع به ناپدید شدن می‌کنند. طوفان وحشتناکی از راه می‌رسد و ناخدا یار دیوانه می‌شود و خود را به دریا می‌اندازند. در ادامه کاپیتان متوجه می‌شود که نوعی موجود ماوراء الطبیعی و شیطانی در حال آزار و اذیت خدمه او است و یکی یکی آن‌ها را از بین می‌برد.

بازیگران فیلم The Last Voyage of the Demeter

فیلم «آخرین سفر دمتر» با بازی کوری هاوکینز در نقش دکتری به نام کلمنس است که سوار بر این کشتی است. هاوکینز قرار است در اواخر سال جاری میلادی در بازسازی فیلم رنگ ارغوانی (The Color Purple) نقش‌آفرینی کند. آیسلینگ فرانسیوسی که در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) بازی کرده و در فیلم پیش‎ روی The Nightingale نیز نقش‌آفرینی کرده، در این فیلم نقش دختری جوان به نام آنا را بازی می‌کند که به مبارزه با کنت بی‌رحم کمک می‌کند.

لیام کانینگهام یکی دیگر از بازیگران حاضر در فیلم «آخرین سفر دمتر» است که نقش کاپیتان کشتی را به تصویر می‌کشد. دیوید دستمالچیان نیز نقش ناخدایار وویچک را بازی می‌کند. نقش شخصیت اصلی داستان یعنی کنت دراکولا را نیز خاویر بوتت ایفا می‌کند. این بازیگر به سندروم مرفان مبتلا است که روی بافت بدنش تأثیر گذاشته است. همین نیز سبب شده تا حضور او در نقش دراکولا بسیار خوفناک و ترسناک به نظر برسد، آن هم برخلاف بازیگران قبلی که نتوانستند به‌خوبی هیبت و خوفناکی این شخصیت را تداعی کنند.

تاریخ اکران فیلم The Last Voyage of the Demeter

پس از بازنویسی‌های متعدد فیلم‌نامه و همچنین تغییرات در تولید، تاریخ اکران این اثر سینمایی از ۲۷ ژانویه به ۱۱ اوت سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه 20 مرداد 1402) موکول شد. این فیلم به‌صورت انحصاری روی پرده سینماها اکران خواهد شد و هنوز تاریخی برای عرضه آن روی سرویس آنلاین تعیین نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو