انیمیشن کورالاین؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن کورالاین؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/4/31

15:52


انیمیشن کورالاین؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن کورالاین یکی از انیمیشن‌هایی است که در سال 2009 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن Coraline 2009 آشنا شویم.

ژانر کارتون کورالاین درام، خانوادگی، فانتزی، ماجرایی و ترسناک است. داستان انیمیشن Coraline اقتباسی از یک رمان به همین نام اثر نیل گیمن (Neil Gaiman) است و هنری سلیک (Henry Selick) کارگردانی آن را بر عهده داشته است. از جمله بازیگرانی که صداپیشگی کاراکترهای این انیمیشن را بر عهده داشته‌اند می‌توان داکوتا فنینگ (Dakota Fanning)، تری هچر (Teri Hatcher)، جان هاجمن (John Hodgman)، جنیفر ساندرز (Jennifer Saunders)، داون فرنچ (Dawn French) و رابرت بیلی جونیور (Robert Bailey Jr) را نام برد. این انیمیشن در تاریخ 5 فوریه 2009 برابر با 17 بهمن 1387 منتشر شد. همچنین مدت زمان انیمیشن کورالاین 1 ساعت و 40 دقیقه است. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به معرفی کارتون Coraline 2009 خواهیم پرداخت و بیشتر درباره داستان و صداپیشگان و نقدهای آن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن کورالاین

کارتون کورالاین

کورالاین جونز همراه با پدر و مادرش که بیشتر وقت‌ها مشغول به کار هستند و به او توجه کمی دارند، از میشیگان به آپارتمان قصر صورتی (Pink Palace Apartments) در شهر اشلند می‌رود. او سپس تلاش می‌کند تا با زندگی جدید در آن‌جا سازگار شود. یک روز او یک گربه را در آن اطراف می‌بیند و همچنین با کودک دیگری که وایبی لُوَت نام دارد آشنا می‌شود. پس از مدتی وایبی یک عروسک با چشم دکمه‌ای برای کورالاین می‌فرستد که به طور ترسناکی به کورالاین شباهت دارد. کورالاین در حال بازدید از بخش‌های مختلف خانه است که متوجه وجود یک در کوچک در یکی از دیوارها می‌شود. پس از این که مادرش در را باز می‌کند یک دیوار آجری می‌بینند.

مدتی بعد وقتی به دنبال یک موش که در خانه بود حرکت می‌کند می‌بیند که آن موش از در کوچک عبور می‌کند و یک تونل بزرگ پشت در وجود دارد. وقتی به انتهای تونل می‌رسد از در کوچک دیگری بیرون می‌آيد و در آن‌جا نسخه دیگری از مادر و پدرش که دارای چشم‌های دکمه‌ای هستند ملاقات می‌کند. درحالی که آن‌ها در ظاهر مهربان‌تر هستند و به او توجه می‌کنند. برای ادامه داستان می‌توانید به تماشای انیمیشن کورالاین بپردازید.

هنرپیشه های کارتون کورالاین

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از بازیگران انیمیشن کورالاین آشنا خواهیم شد. بیشتر این افراد صداپیشه هر دو نسخه بعضی از کاراکترهای جهان اصلی و موازی در داستان این انیمیشن بوده‌اند.

داکوتا فنینگ در نقش کورالاین جونز

انیمیشن Coraline 2009

داکوتا فنینگ یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 23 فوریه 1994 برابر با 4 اسفند 1372 در جورجیا (Georgia) متولد شد. او خواهر بزرگتر ال فنینگ (Elle Fanning) است. از جمله فیلم‌های معروف چند سال اخیر که او نیز در آن‌ها بازی کرده است می‌توان Once Upon a Time in Hollywood محصول سال 2019 به کارگردانی Quentin Tarantino را نام برد. داکوتا فنینگ در این انیمیشن در نقش کاراکتر کورالاین جونز (Coraline Jones) حضور داشته است.

تری هچر در نقش ملانی مل جونز

بررسی انیمیشن کورالاین

تری هچر یک هنرپیشه و خواننده آمریکایی است که در تاریخ 4 دسامبر 1964 برابر با 17 آذر 1343 در کالیفرنیا (California) متولد شد. او برنده جایزه‌های مختلفی مانند گلدن گلوب و Primetime Emmy شده است. از جمله فیلم‌های معروفی که او نیز در آن‌ها حضور داشته است می‌توان Spy Kids محصول سال 2001 را نام برد. تری هچر در کارتون کورالاین به ایفای نقش کاراکتر ملانی مل جونز (Melanie Mel Jones) پرداخته است.

جان هاجمن در نقش چارلی جونز

معرفی کارتون Coraline 2009

جان هاجمن یک نویسنده، بازیگر و طنزپرداز آمریکایی است که در تاریخ 3 ژوئن 1971 برابر با 13 خرداد 1350 در ماساچوست (Massachusetts) متولد شد. او در انیمیشن Coraline صداپیشگی کاراکتر چارلی جونز (Charlie Jones) را بر عهده داشت.

جنیفر ساندرز در نقش ایپرل اسپینک

هنرپیشه های کارتون کورالاین

جنیفر ساندرز بازیگر و کمدین انگلیسی است که در تاریخ 6 جولای 1958 برابر با 15 تیر 1337 متولد شد. انیمیشن مینیون‌ها (Minions) محصول سال 2015 از انیمیشن‌های معروف دیگری است که جنیفر ساندرز صداپیشه یکی از کاراکترهای آن بوده است. او همچنین در تعدادی از قسمت‌های سریال Friends به عنوان بازیگر مهمان حضور داشته است. او در انیمیشن کورالاین در نقش کاراکتر ایپرل اسپینک (April Spink) بازی کرده است.

داون فرنچ در نقش میریام فورسبل

دانلود انیمیشن Coraline 2009

داون فرنچ یک بازیگر، کمدین و مجری بریتانیایی است که در تاریخ 11 اکتبر 1957 برابر با 19 مهر 1336 متولد شد. تا الان او هفت بار نامزد دریافت جایزه تلویزیونی بفتا شده است. داون فرنچ در انیمیشن Coraline به ایفای نقش کاراکتر میریام فورسبل (Miriam Forcible) پرداخته است.

رابرت بیلی جونیور در نقش وایبورن وایبی لُوَت

بازیگران انیمیشن کورالاین

رابرت بیلی جونیور یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 28 اکتبر 1989 برابر با 6 آبان 1368 در مینیاپولیس (Minneapolis) در مینسوتا (Minnesota) متولد شد. او در انیمیشن کورالاین در نقش کاراکتر وایبورن وایبی لُوَت (Wyborne Wybie Lovat) حضور داشته است.

نقد کارتون کورالاین و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات انیمیشن کورالاین و نقدهای آن می‌پردازیم. انیمیشن Coraline در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 7.7 از 10، 90 از 100 و 80 از 100 را به دست آورده است. طبق سایت آی‌ام‌دی‌بی این انیمیشن در مجموع کاندید دریافت 46 جایزه از جمله یک جایزه اسکار، یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بفتا و برنده 8 جایزه شده بود. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره کارتون کورالاین در سایت متاکریتیک قرار گرفته است بخوانید.

Empire / هلن اوهارا: 100

وحشتناک و زیبا، قابل باور و خارق العاده، انیمیشن کورالاین یکی از بهترین فیلم‌های کودکان در سال‌های اخیر و بهترین اثر هنری سلیک است، حتی بهتر از انیمیشن «کابوس قبل از کریسمس».

The Charlotte Observer / لارنس تاپمن: 100

اقتباس فوق‌العاده سلیک از رمان نیل گیمن برای بسیاری به طور خیره کننده‌ای غنی خواهد بود. انیمیشن کورالاین مانند یک چیز ارزشمند برای برای افرادی است که با استفاده درست از آن آشنایی ندارند، همان طور که هملت در مورد یک نمایش پیچیده که برای افرادی با ذهن‌های تنبل اجرا می‌شود گفت.

Seattle Post Intelligencer / شان اکسمیکر: 100

یک داستان افسانه‌ای کلاسیک با توانایی درک حساسیت معاصر و یک ترس مرتبط با اشباح در یک فانتزی خانه آب‌نباتی.

The AV CLUB / تاشا رابینسون: 100

محصول نهایی چیزی کم از جادویی بودن ندارد.

Los Angeles Times / کنث توران: 100

یک شاهکار غافلگیر کننده و تحسین برانگیز از تخیل، یک داستان جادویی با یک وجه واقعا شوم.

The New York Times / ای.او. اسکات: 90

کورالاین در یک فضای ترسناک و اضطراب آور، بسیار عجیب و پر از احساس باقی می‌ماند.

New York Post / لو لومنیک: 88

این انیمیشن شاید موثرترین فیلم سه بعدی باشد که تا به حال تماشا کرده ام، با داستانی پیچیده و گیرا که بسیاری از افراد بزرگسال را جذب خواهد کرد. تنها بخش آن که نسبت به آن تردید دارم و به طور کامل با آن موافق نیستم در مورد رتبه بندی PG است که برای داستانی که ممکن است برای کودکان خیلی کوچک به ویژه اگر حساس باشند کابوس ایجاد کند بسیار ملایم به نظر می‌رسد.

Premiere / جنی میلر: 88

داستان به طور ترسناکی سرگرم کننده است و صد درصد متفاوت است با فیلم‌های فراوان با کیفیت کمی که بازار ماه فوریه به همراه داشته است.

Chicago Tribune / مایکل فیلیپس: 88

کارتون کورالاین بینندگان را به دنیایی با جزئیات دقیق جذب می‌کند که از جهت‌های بسیاری آشنا و از بسیاری دیگر تعجب برانگیز و تهدید آمیز است.

The Austin Chronicle / مارجوری باومگارتن: 78

انیمیشن Coraline 2009 به طور قابل توجهی به دید کودکانه و ترس‌های خاموش وفادار می‌ماند.

REEL VIEWS / جیمز براردینلی: 75

انیمیشن Coraline 2009 با در نظر گرفتن این که بهترین فیلم‌های خانوادگی هم برای مخاطب هدف کودک و هم برای والدینی که فرزندان خود را در سینما همراهی می کنند جذاب هستند تولید شده است.

The Miami Herald / رنه رودریگز: 75

کارتون کورالاین در اصل یک فیلم ترسناک برای کودکان است، اما علاوه بر آن ملایم، خنده‌دار و عجیب است و حتی در ناخوشایندترین لحظه‌های آن، سلیک هرگز فراموش نمی‌کند که مخاطب هدفش چه کسانی هستند. با این حال بعضی از کودکان خردسال ممکن است پس از تماشای آن تعداد کمی کابوس ببینند.

New York Daily News / الیزابت وایتزمن: 70

یک دستاورد خارق‌العاده که با این وجود نتوانسته است که از همه توانمندی اولیه خود به طور کامل استفاده کند. انیمیشن کورالاین برای کودکان بزرگتر و افراد بزرگسال کاملاً ارزش دیدن دارد. اما ارتباط برقرار کردن با این انیمیشن به طور کامل به نوع نگاه شما وابسته خواهد بود. اگر می‌خواهید که این انیمیشن احساس شما را لمس کند، باید به سراغ کتابی بروید که این اثر بر اساس آن تولید شده است.

The Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 50

انیمیشن Coraline 2009 متمایز است، اگر بتوان آن را این طور نامید، با داشتن حس ترسناکی چندش‌آور عمیقی که غیرمتعارف به نظر می‌رسد و فیلم در پایان در برابر کمبودهای نهایی در انرژی دراماتیک، انسجام در روایت و احساس‌های ساده آشنا تسلیم می‌شود.

 کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا بررسی انیمیشن کورالاین را انجام دادیم و در مورد داستان و بعضی از بازیگران و نمرات و نقدهای آن حرف زدیم. به طور خلاصه کارتون کورالاین داستان دختری به اسم کورالاین را روایت می‌کند که یک جهان موازی را پشت یک در کوچک در خانه جدیدشان پیدا می‌کند اما از حقیقت آن اطلاعی ندارد.

می‌توانید تریلر انیمیشن Coraline 2009 را تماشا کنید و اگر از انیمیشن‌های ترسناک خوشتان می‌آید و می‌خواهید با شخصیت‌های دیگر این انیمیشن و داستان آن بیشتر آشنا شوید، دانلود انیمیشن Coraline 2009 را شروع کنید. می‌توانید نظر خود را در مورد این انیمیشن و نمره ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر برای انیمیشن مورد علاقه شما در این سایت مقاله وجود ندارد می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید تا مقاله آن به سایت اضافه شود. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو