طرز تهیه املت گوجه فرنگی ساده و خوشمزه

طرز تهیه املت گوجه فرنگی ساده و خوشمزه


6

1402/5/13

18:20


طرز تهیه املت گوجه فرنگی در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه املت گوجه فرنگی ، یکی از…

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه املت گوجه فرنگی ، یکی از غذاهای ساده و خوشمزه را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

املت یکی از وعده های ساده و پرطرفدار به خصوص برای صبحانه است. املت گوجه یکی از محبوب ترین املت های ایرانی بوده است که از قدیم در قهوه خانه ها هم سرو می شده است. دستور تهیه اصلی و قدیمی این املت بسیار ساده و با گوجه فرنگی، پیاز و تخم مرغ است.

برخی در دستورهای جدید به املت خود موادی چون فلفل دلمه، قارچ، رب گوجه فرنگی، سیر و… اضافه می کنند که اختیاری است. در ادامه ما طرز تهیه املت گوجه به روش اصیل قدیمی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

مواد لازم

  • گوجه فرنگی ۸ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

برای تهیه املت گوجه خوشمزه، ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم. در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا کمی داغ شود و پیازها را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم و طلایی شوند.

تا طلایی شدن پیازها وقت داریم تا گوجه فرنگی ها را بشوییم و به صورت مربع های بزرگ خرد کنیم و زمانی که پیاز سرخ شد گوجه فرنگی ها را داخل تابه می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم و درب تابه را می گذاریم تا داخل تابه بخار بپیچد و گوجه فرنگی ها زودتر نرم شوند. (اگر ترکیب پیاز و گوجه فرنگی را نمی پسندید می توانید پیاز را حذف کنید).

سپس درب تابه را بر می داریم تا آب گوجه فرنگی ها تبخیر شود و مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم. پس از تبخیر آب گوجه فرنگی ها حرارت را کم می کنیم تا کمی مواد داخل تابه سرخ شود.

در این مرحله تخم مرغ ها را جداگانه ابتدا در کاسه ای می شکنیم و اگر سالم بودند آنها را خوب مخلوط می کنیم و کمی نمک و فلفل روی آن می ریزیم. سپس حرارت تابه را ملایم می کنیم و تخم مرغ را به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

در این مدل املت شما مدام باید مواد را زیر و رو کنید تا کاملا مواد به خورد یکدیگر بروند و پخته شوند. (توجه داشته باشبد که هم زدن تخم مرغ در املت سلیقه ای است. اگر دوست دارید املت کاملا مخلوط نباشد، تخم مرغ ها را درون مواد بشکیند و زیاد هم نزنید تا کامل ترکیب نشوند) . املت پخته شده را در بشقاب مورد نظرتان بکشید و با نان بربری و سبزی تازه نوش جان کنید.

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

چند نکته

  • اگر طعم سیر را دوست دارید می توانید یک حبه سیر را نیز رنده ریز کرده و به همراه پیاز تفت دهید.
  • اگر تمایل دارید از فلفل دلمه ای هم در املت خود استفاده کنید، یک عدد فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد و به تابه اضافه کنید.
  • اضافه کردن ۱ قاشق چایخوری رب گوجه فرنگی املت شما را خوشرنگ تر و خوشمزه تر می کند. اما باید حواستان باشد که طعم خامی رب را به خوبی بگیرید. زمانی که آب گوجه ها تبخیر شد، آنها را یک سمت تابه جمع کنید و در گوشه ای از تابه رب را خوب تفت دهید و سپس با بقیه مواد مخلوط کنید.

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

مقالات بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو