سفر به کویر بافق و بهترین زمان سفر به این منطقه زیبا

سفر به کویر بافق و بهترین زمان سفر به این منطقه زیبا


منبع: آرگا

2

1402/5/20

10:09


کویر بافق یکی از مهم تین کویرهای ایران در یزد بوده که زیبایی زیادی دارد. این کویر در شب مناظر فوق العاده ای داشته که از آن دیدن خواهید کرد.

همانطور که می دانید، یزد از جمله استان های پر جاذبه و دیدنی بوده که شما در این بخش با کویر بافق یکی از نواحی آن آشنا می شوید. این کویر یک منطقه خشک و خالی نیست بلکه پر از زیبایی و چشم اندازهای طبیعی می باشد.

راهنمای سفر به بافق

بازدید از کویر بافق:

این کویر معرف زیبایی های زیادی بوده که شما امکان بازدید از ان را دارید. این منطقه دارای پوشش های گیاهی ویژه خود و حیات وحش مخصوصی است که با آن آشنا می شوید. آرامشی که در این ناحیه کویری دیده می شود، بیشاز هر چیزی شما را به سوی خود می کشاند. در این بخش نیز به معرفی دیدنی های یزد می پردازیم.

طبیعت بافق

این کویر شگفت انگیزترین جاذبه ها را داشته و برخی نیز به ان کویر انجیر هم می گویند. این کویر را امروزه از مهم ترین و ویژه ترین کویرهای ایران است. مساحت این مجموعه کویری به ۷۵۰ کیلومتر مربع نیز می رسد.

کویر بافق

پوشش گیاهی و جانوری کویر:

حیات وحش و پوشش های گیاهی در این نواحی نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند. پراکندگی پوشش گیاهی در این ناحیه به ددلیل آب شور نسبتا پراکنده بوده و دارای پوشش های خشکی مانند خار است. اشنان و گز از مهم ترین پوشش های گیاهی در این نواحی کویری بوده که در مناطق کم ارتفاع و درو از تپه دیده می شود.

چشم انداز کویری بافق

هر چه از این ناحیه کویری دورتر می شوید با گیاهانی مانند بادام کوهی، آویشن و اسپند نیز مواجه خواهید شد. علف شور، شیرینک، شقایق کوهی، خارشتر و … نیز در اطراف ین منطقه کویری دیده می شود. حیات وحش این ناحیه نیز به دلیل اهمیتی که گونه های جانوری به خود اختصاص می دهند، محافظت شده است.

کفتارف پلنگف میش، قوچ، بز کوهی کل و یوزپلنگ نیز از دیگر حیواناتی بوده که در حیات وحش این ناحیه حتما توجه شما را جلب کرده و در نواحی خاص کویری یافت می شوند. همانطور که اشاره شد کویر بافق را به عنوان یکی از بزرگ ترین کویرها می دانند.

کویرهای معروف بافق

سفر به بافق:

شما برای بازدید از این کویر دیدنی بهتر است تا از تورهای گردشگری استفاده کنید. شما هم حتما نام این کویر را شنیده اید. این کویر معروف را می توانید با تورهای گردشگری به راحتی بروید. اقامت با تور در این کویر امکان پذیر بوده و امنیت بیشتری دارد.

بهترین زمان برای سفر:

اگر علاقه زیادی به سفر به این ناحیه دارید، می توانید فصل های مختلفی از سال را انتخاب نمایید. در فصل پاییز شرایط آب و هوایی بهتر بوده و شما مکان اسکان دارید. با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی در کویر شب ها خیلی سرد است باید فصل مناسب را انتخاب کنید. فصل های دیگر سال نیز در صورت دلخواه برای شما مناسب است.

این کویر امروزه از دیدنی های استان یزد بوده که شما از آن بازدید می کنید. یزد استانی با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی متعدد بوده که شما در لینک می توانید با مهم ترین آن ها آشنا شوید. این استان در نواحی مختلف دنیا نیز توریستان زیادی را جذب می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو