دیدنی های تفت شهر تاریخی و زیبای استان یزد

دیدنی های تفت شهر تاریخی و زیبای استان یزد


منبع: آرگا

2

1402/8/2

10:07


دیدنی های تفت شامل جذابیت های فوق العاده ای برای علاقه مندان بوده که شما با آن ها آشنا می شوید. این شهر جاذبه های باستانی و تاریخی زیادی هستند.

طبیعت دیدنی تفت با جاذبه های متنوع علاقه مندان زیادی داشته که شما می توانید در این بخش با دیدنی های تفت و جذابیت های فوق العاده ان برای گردشگران آشنا شوید. تفت از زیبایی های طبیعی و تاریخی زیادی برخوردار است.

شهر تفت

معرفی دیدنی های تفت:

شاید در سفر خود به تفت با سازه های تاریخی زیادی رو به رو شوید که از جمله آن ها می توان به مسجد جامع اشاره کرد. هر یک از این جاذبه ها برای شما جالب بوده و توجه شما را جلب می کند.

تفت برای سفر

حمام دربند میرزا:

یکی از مهم ترین ساختمان های تاریخی در استان یزد این حمام قدیمی می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برای مردم این استان برخوردار است و سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. این حمام مثل دیگر حمام های قدیمی دارای گرمخانه، سربینه، حوض، خزینه و … می باشد. اگر قصد سفر به استان یزد و بازدید از دیدنی های تفت را دارید

این حمام می تواند گزینه مناسبی در طول سفر باشد. این حمام در خیابان امام کوچه دربند میرزا واقع شده است و همه روزه به جز روزهای تعطیل برای بازدید عموم باز می باشد. این حمام از دیدنی های تفت خواهد بود.

دیدنی های تفت

مسجد شاه ولی تفت:

این ساختمان قدیمی نیز یکی از جاذبه های مهم در این شهر می باشد که برای مردم آن به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. در ساخت این مسجد از خشت و آجر استفاده شده است و نمای آن دارای کاشی کاری های ظریف و منحصر به فردی می باشد که می تواند هر گردشگری را مجذوب معماری خود نماید. مسجد شاه ولی در خیابان امام خمینی، بین خیابان ۱۲ بهمن و فقیهی واقع شده است و نام آن در سال ۱۳۴۶ به عنوان یک ساختمان تاریخی مهم در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

جاذبه تفت

چشمه تامهر:

اگر قصد سفر به استان یزد و بازدید از دیدنی های تفت را دارید و می خواهید یک روز تفریحی عالی را سپری نمایید پیشنهاد می کنیم حتما از چشمه تامهر بازدید کنید و از سفر تفریحی خود لذت ببرید. این چشمه دارای حجم آب بسیار زیادی می باشد که در فصل بهار و تابستان آب  باغ‌ها و مزارع روستای اسلامیه را تامین می کند. این چشمه سالیانه مسافران زیادی را از سراسر کشور در خود جای می دهد و به عنوان یکی از اماکن تفریحی مهم در شهر تفت محسوب می شود. این چشمه در جاده یزدبه سورمق، روبروی روستای اسلامیه واقع شده است.

آشنایی با تفت

آبشار و دره درگاهان:

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی که در نزدیکی این شهر قرار دارد آبشار و دره درگاهان است که در فصل بهار و تابستان مسافران زیادی برای تفریح به آن سفر می کنند. این آبشار در جاده ده بالا در نزدیکی شهر تفت واقع شده است و  دارای یک آبشار بزرگ با ارتفاع حدود ۲۰ متر می باشد که می توانید در آن به تفریح و به ثبت عکس و خاطرات بپردازید.

گردش در تفت

شما علاقه مندان می توانید در آرگا با دیدنی های متنوعی دیگر از این ناحیه همچون دیدنی های یزد و دیدنی های ابر کوه  آشنا شوید. جاذبه های این منطقه متعدد بوده و هر ساله بازدیدکنندگان زیادی دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو