آرژانتین تراپی مو | فواید و روش های انجام آن برای زیبایی مو

آرژانتین تراپی مو | فواید و روش های انجام آن برای زیبایی مو


منبع: تاپ ناز

2

1402/5/30

23:17


آرژانتین تراپی مو | فواید و روش های انجام آن برای زیبایی مو

برای تقویت و ترمیم مو و جلوگیری از ریزش مو روش های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین روش ها آرژانتین تراپی مو است که برای بازسازی و ترمیم موهایی که به دلیل استفاده بیش از حد از رنگ، سشوار یا اتو آسیب دیده اند، بسیار مناسب است. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل در مورد آرژانتین تراپی، فواید آن و انواع روش های آن توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

آرژانتین تراپی مو چیست؟

آرژانتین تراپی مو | فواید و روش های انجام آن برای زیبایی مو

آرژانتین ماده ای است که از ماده های طبیعی و گیاهی مانند دانه های کدو و لوپین استخراج می شود و در صنعت داروسازی و صنایع دیگر بسیار پر کاربرد است. در واقع آرژانتین یک نوع آمینو اسید غیر ضروری است که به طور طبیعی در بدن انسان ساخته می شود.

این آمینواسید با شل کردن رگ های خونی باعث ایجاد جریان خون بهتر در پوست سر می شود. در این صورت اکسیژن رسانی و تغذیه رسانی به پایه فولیکول های مو بیشتر می شود و در نتیجه موها تقویت و شاداب می شوند. به طور کلی آرژانتین تراپی یک روش فوق العاده جدید و پیشرفته است که ترکیبی از کراتین تراپی و پلکس تراپی است و به خوبی می تواند موهای آسیب دیده را ترمیم کند.

آرژانتین تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

روش درمانی آرژانتین تراپی ترکیبی از کراتین تراپی و پلکس تراپی است و برای تمام کسانی که می خواهند موهای خود را تقویت کنند و موهای نرم و صاف و درخشانی داشته باشند و برای افرادی که ریزش مو دارند، مناسب است.

همچنین آرژانتین تراپی برای موهای آسیب دیده و شکننده که حالت کشسانی پیدا کرده اند و در اثر رنگ کردن مکرر و اتوکشیدن زیاد آسیب دیده اند بسیار مناسب است.

مطلب مشابه: تقویت مو با روغن سیاه دانه + روش های مصرف روغن سیاه دانه برای موهای زیبا و درخشان

در آرژانتین تراپی از چه موادی استفاده می شود؟

برای آرژانتین تراپی از بهترین مواد استفاده می شود. مواد آرژانتین تراپی شامل مواد کراتینه و مواد پلکس هستند. ترکیبات موجود در آرژانتین تراپی شامل پاور پلکس، ب پلکس، اولا پلکس و سایر پلکس ها همراه با مواد کراتینه می باشد. این مواد باعث نرم شدن، صاف شدن و از بین بردن وزی مو می شوند. دقت داشته باشید که از مواد با کیفیت و استاندارد برای آرژانتین تراپی استفاده کنید.

خواص آرژانتین تراپی مو

آرژانتین تراپی مو | فواید و روش های انجام آن برای زیبایی مو

آرژانتین دارای فواید زیادی است و مزایای بسیاری برای موها دارد. بهترین خواص آرژانتین عبارتند از:

  1. در آرژانتین تراپی موها آبرسانی و کلاژن سازی می شوند و به دلیل استفاده از روغن آرگان، موها نرم، مقاوم، براق و درخشنده می شوند.
  2. باعث احیا و ترمیم موهای آسیب دیده می شود.
  3. فولیکول های مو را تقویت می کند و ساقه مو را ضخیم می کند.
  4. باعث جلوگیری از ریزش شدید مو می شود.
  5. از موها در برابر آسیب های نور خورشید، مواد شیمیایی مضر و گرما و حرارت اتو و سشوار و … محافظت می کند.

مراحل انجام آرژانتین تراپی مو

برای انجام آرژانتین تراپی به مواد پلکس مانند ب پلکس، ولا پلکس، اولا پلکس، پاور پلکس و هر محصول پلکسی که در دسترس دارید و مواد کراتینه صافی و احیا نیاز دارید.

1. موهای خود را بشویید

ابتدا باید دو بار موها را با شامپوی قوی ریپیر بشویید. یک بار برای تمیز کردن کامل موها از هر گونه چربی و آلودگی و یک بار هم برای باز کردن پولک های مو این کار را می کنیم تا مواد آرژانتین تراپی بهتر جذب موها شوند. به جای این شامپو می توانید از شامپوی قبل کراتین مو هم استفاده کنید.

2. موهای خود را خشک کنید

پس از شستن موها، آن ها را با استفاده از باد ملایم سشوار به اندازه 70 درصد خشک کنید که کمی نمدار باشد.

3. از مواد پلکس استفاده کنید

مواد پلکس تراپی انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز موهای خود می توانید آن ها را تهیه کنید. مواد پلکس را نباید مستقیما به موها بزنید و حتما باید آن ها را با آب ترکیب کنید. پس برای هر 5 میل پلکس به 20 میل آب نیاز دارید.

بعد از ترکیب کردن مواد، آن را در ظرف اسپری بریزید و روی همه موها بزنید. برای این که همه موها به طور کامل به مواد آغشته شوند می توانید ابتدا موها را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و بعد مواد را روی هر قسمت اسپری کنید. سپس چند دقیقه موهای خود را ماساژ دهید تا مواد به خوبی جذب موها شوند.

مطلب مشابه: دمنوش برای تقویت موهای سر + 11 دمنوش خوب برای کاهش ریزش مو

4. صبر کنید تا مواد جذب شوند

در این مرحله باید 30 تا 45 دقیقه صبر کنید تا مواد پلکس به خوبی جذب موها شوند و بعد از مواد کراتینه استفاده کنید. در این مدت می توانید یک کلاه رنگ یا مشما روی موهای خود بکشید و چند دقیقه باد ملایم سشوار را روی موها بگیرید.

5. از مواد کراتینه استفاده کنید

مواد کراتینه انواع مختلفی دارند. دقت داشته باشید که از مواد انتخابی شما تا حد استانداردی فرمالدئید داشته باشد. از بهترین مواد کراتینه که خاصیت احیا و صاف کنندگی را با هم دارند استفاده کنید تا از آرژانتین نتایج خوبی برای موهای خود بگیرید. حالا بدون این که موهای خود را بشویید، آن ها را از پشت لایه لایه تقسیم بندی کنید، یک قسمت را بردارید و قسمت های دیگر را با گیره نگه دارید.

مواد کراتین را با قلموی رنگ روی هر قسمت مو بزنید و به این صورت قسمت های بعدی را نیز مواد گذاری کنید تا همه موها را با این مواد آغشته شوند. توجه کنید که مواد نباید به پوست سر برخورد کنند و باید با فاصله یک سانتی متری از ریشه قرار بگیرند.

6. براشینگ و اتوکشی

به دستورات کمپانی مواد کراتینه خود توجه کنید. اگر لازم بود آبکشی شوند، آن ها را تا 70 درصد آبکشی کنید و سپس براشینگ و اتوکشی را انجام دهید. اما اگر نیاز به آبکشی نبود، بدون شستشوی مواد موها را به صورت حرفه ای براشینگ کنید.

مطلب مشابه: ماسک خانگی برای تقویت مو + 15 ماسک فوق العاده برای زیبایی و تقویت موها

آرژانتین تراپی مو | فواید و روش های انجام آن برای زیبایی مو

مراقبت های بعد از آرژانتین تراپی

شامپوها معمولا دارای مواد سولفات و سدیم ( نمک) هستند که باعث از بین رفتن آرژانتین تراپی می شوند. بنابراین بعد از آرژانتین تراپی نباید از این شامپوها استفاده کنید و باید از شامپوهای sulfat-free استفاده کنید و همچنین از ماسک موی بعد از کراتین استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو