معرفی فیلم A Haunting in Venice

منبع: فوت و فن

5

1402/6/3

17:07


حالا به دنبال موفقیت بسیار زیاد فیلم قتل در قطار سریع‌السیر شرق (Murder on the Orient Express) و فیلم مرگ روی نیل (Death on the Nile) سومین اثر در این مجموعه ساخته شده که فیلم یک جن‌زدگی در ونیز (A Haunting in Venice) نام دارد. این فیلم جدیدترین فیلم هرکول پوآرو است که قرار است به‌زودی به روی پرده سینماها بیاید.

معرفی فیلم A Haunting in Venice

آگاتا کریستی یکی از پرفروش‌ترین و برجسته‌ترین نویسندگان است و در زمینه معمایی بسیار توانا است. داستان‌های این نویسنده بارها و بارها روی پرده سینماها اقتباس شدند و منبع الهام بسیاری از فیلم‌های کارآگاهی بودند. فیلم‌هایی همچون چاقوکشی (Knives Out) و اوقات بد در ال رویال (Bad Times at the El Royale) ریشه در آثار آگاتا کریستی دارند.

حالا به دنبال موفقیت بسیار زیاد فیلم قتل در قطار سریع‌السیر شرق (Murder on the Orient Express) و فیلم مرگ روی نیل (Death on the Nile) سومین اثر در این مجموعه ساخته شده که فیلم یک جن‌زدگی در ونیز (A Haunting in Venice) نام دارد. این فیلم جدیدترین فیلم هرکول پوآرو است که قرار است به‌زودی به روی پرده سینماها بیاید.

کنت برانا که در دو فیلم قبلی نقش کارآگاه پوآرو را ایفا کرده بود، قرار است در فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» بار دیگر نقشش را بازآفرینی کند. این فیلم تازه بر اساس رمانی به نام جشن هالووین (Hallowe’en Party) نوشته آگاتا کریستی ساخته شده و همانند دو فیلم قبلی، کنت برانا سکان کارگردانی آن را در دست دارد.

با اینکه هر دو فیلم قبلی این مجموعه از نظر منتقدان آثار برجسته و درخشانی نبودند اما با این وجود، توانستند در گیشه به فروش نسبتاً خوبی دست پیدا کنند. حضور بازیگران برجسته و جلوه‌های بسیار زیبا و تماشایی از جمله دلایل موفقیت این آثار در گیشه به شمار می‌روند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم A Haunting in Venice

همان‌طور که گفته شده بود، کنت برانا قرار است در فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» همانند دو فیلم قبلی سکان کارگردانی را در دست داشته باشد. این در حالی است که دیگر عوامل سازنده دو فیلم قبلی این مجموعه نیز در ساخت این اثر تازه دخیل هستند. فیلم‌نامه این فیلم را مایکل گرین قلم زده، کسی که فیلم‌نامه دو فیلم دیگر را نیز نوشته است. استودیو قرن بیستم نیز وظیفه تولید این اثر را برعهده دارد.

داستان فیلم A Haunting in Venice

در این فیلم کارآگاهی تازه، اتفاقی فراطبیعی در مرکز داستان قرار دارد. اتفاقات این فیلم در ایتالیای پس از جنگ جهانی دوم جریان دارد و داستان کارآگاه هرکول پوآرو را دنبال می‎‌کند که بازنشست شده و زندگی منزوی‌ای را در ونیز سپری می‌کند. او به یک جلسه دعوت می‌شود و برخلاف میلش در این جلسه شرکت می‌کند.

زمانی که یک مهمان در کاخی خالی از سکنه و در آن جلسه برگزار شده به قتل می‌رسد، هرکول پوآرو باید از بازنشستگی خارج شود و بار دیگر مهارت‌های کارآگاهی خودش را به کار بگیرد. با انجام این کار، او دنیایی از رازهای پنهان را کشف می‌کند و ارواح گذشته فراموش شده را بیدار می‌کند.

برخلاف دو فیلم قبلی که بیشتر بر محوریت معمای قتل بودند، فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» داستان را حول محور موقعیتی فراطبیعی متمرکز کرده و همین نیز سبب شده تا رویکرد این اثر سینمایی نسبت به دو فیلم قبلی متفاوت به نظر برسد. از همین رو بیننده‌ها به هنگام تماشای این اثر باید انتظار اکشن و معماهای بسیار زیادی در کنار فضایی وهم‌آلود را داشته باشند. خلاصه داستان رسمی منتشر شده از سوی استودیو قرن بیستم برای فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» به شرح زیر است:

«فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» در شهر ونیز وهم‌انگیز پس از جنگ جهانی دوم و در آستانه شب هالووین جریان دارد و معمایی وحشتناک را به نمایش می‌گذارد که هرکول پوآرو را دوباره به نمایش می‌گذارد. پوآرو که اکنون بازنشست شده و در پرزرق و برق‌ترین شهر جهانی زندگی گوشه‌گیرانه خودش را سپری می‌کند، با اکراه در جلسه‌ای در کاخی خالی از سکنه و در حال زوال شرکت می‌کند. هنگامی که یکی از مهمانان به قتل می‌رسد، کارآگاه به دنیای شوم سایه‌ها و رازها وارد می‌شود.»

بازیگران فیلم A Haunting in Venice

همان‌طور که در بالا ذکر شده بود، در فیلم «یک جن‎‌زدگی در ونیز» کنت برانا بار دیگر نقشش را به‌عنوان هرکول پوآرو بازآفرینی می‌کند. دیگر بازیگرانی که در این اثر سینمایی نقش‌آفرینی می‌کنند نیز شامل تینا فی در نقش آریادنه اولیور، جیمی دورنان در نقش آقای فریر،‌ جود هیل در نقش لئوپولد فریر، کلی رایلی در نقش روونا دریک، میشل یئو در نقش جویس رینولدز، اما لیرد در نقش دسدمونا هالند، کایل آلن در نقش مکسیم جرارد، کامیل کاتین در نقش اولگا سمینوف، علی خان در نقش نیکلاس هالند و ریکاردو اسکامارچیو در نقش ویتیل پورتفوجلیو است.

تاریخ اکران فیلم A Haunting in Venice

فیلم «یک جن‌زدگی در ونیز» قرار است در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (A Haunting in Venice) و درست در همان حال و هوای هالووین روی پرده سینماها اکران شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو