انواع درب ساختمانی

منبع: نمناک

588

1398/5/5

12:27


امروزه در صنعت ساختمان سازی از دربهای مختلفی استفاده می شود و افزایش امنیت خانه هدف اصلی است، به همین دلیل استفاده از درب های ضد سرقت رونق خوبی گرفته است.

انواع درب ساختمانی

انواع درب ساختمانی

در صنعت ساختمانی سازی از دربهای مختلفی برای ورود و خروج استفاده می شود. استفاده از درب های ضد سرقت و به عبارت بهتر دربهای ایمنی رونق بسیار خوبی گرفته است. افزایش امینت خانه به سبب استفاده از فلز و پروفیل های فلزی در داخل درب ضد سرقت ایجاد شده است. هر چند شرکت های اکسسوری در سالیان اخیر متریال و ابزارهای جدیدی را در جهت ارتقا هر چه بیشتر درب های ضد سرقت انجام داده اند. تولید و واردات سیستم های دزگیر مخصوص درب های ضد سرقت و سیستم تشخیص هویت با اثر انگشت از نمونه های قابل ذکر می باشد. سیستم های هوشمند نیز با بکارگیری اینترنت و روش های جدید رمز و کد توانسته اند جای خود را در سبد متریال قابل استفاده در دربهای ضد سرقت باز کنند. مشتریان نیز اقبال بسیار خوبی به روش های جدید نشان داده اند.

در کنار درب های ضد سرقت ، درب های داخلی از جمله درب چوبی و درب HDF و درب های MDF و درب های ساخته شده با مصنوعات چوبی در ساختمان سازی استفاده می شود. در ده اخیر به دلیل نبود مواد اولیه چوبی، از مصنوعات چوبی برای ساخت درب چوبی و انواع درب های ساختمانی استفاده می شود. البته در ساخت درب های ساختمانی استفاده از چوب به عنوان کلاف درب اجتناب ناپذیر می باشد. با ذکر این موضوع بسیاری از شرکت های ساخت درب داخلی ساختمان و در چوبی به سمت تولید درب های ساختمانی بدون استفاده از چوب روی آورده اند. استفاده از MDF یکی از مواد مورد استقبال صنعتگران ایرانی می باشد. در بیست سال گذشته کارخانجات زیادی در زمینه تولید انواع مصنوعات چوبی ورق MDF و ورق های دیگر مصنوعات چوبی افتتاح شده اند. استفاده از چوب ها و وسایل چوبی بازیافتی و سرشاخه های درختان و فراوانی این مواد در ایران سیاست کلی را بر اساس تولید MDF با این متریال سوق داده است. حتی در سال 92 یک کارخانه MDF با استفاده از باگاس یا توفاله نیشکر برای تولید MDF راه اندازی شد و نشان داد با تمام متریال هایی که فیبر وجود دارد می توان مصنوعات چوبی با کیفیت تولید کرد.

درب های ضد حریق نیز از دیگر دربهای ساختمانی می باشد که در پله های فرار ساختمان به منظور جلوگیری از سرایت حریق با طبقات دیگر استفاده می شود. بعد از حادثه آتش سوزی پلاسکو و تخریب ساختمان پلاسکو ، ضوابط آتش نشانی در زمینه ایمنی ساختمان های در حال ساخت بسیار دقیق تر شد و نیاز به درب های دودبند و درب های ضد حریق فلزی با مقاومت به آتش بیشتر از 120 دقیقه مورد توجه قرار گرفت. درب های ضد حریق با دارا بودن دستگیره های خودباز شوند و سیستم بسته شونده اتوماتیک می تواند عامل بسیار خوبی برای پیشگیری از حریق باشد.

انواع درب ساختمانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو