چرا باید عینک با وزن مناسب خریداری کنیم؟

منبع: فوت و فن

4

1402/6/11

12:45


افراد زیادی هستند که به دلیل ضعف در بینایی یا مشکلاتی از این قبیل ناچار به استفاده از عینک می باشند. استفاده مداوم از عینک می ‌تواند باعث ایجاد خستگی در ناحیه چشم ها شود. علاوه بر این، سنگین بودن عینک نیز می ‌تواند فشار مضاعفی به نواحی بینی و گوش ‌ها وارد کند.

چرا باید عینک با وزن مناسب خریداری کنیم؟

افراد زیادی هستند که به دلیل ضعف در بینایی یا مشکلاتی از این قبیل ناچار به استفاده از عینک می باشند. استفاده مداوم از عینک می ‌تواند باعث ایجاد خستگی در ناحیه چشم ها شود. علاوه بر این، سنگین بودن عینک نیز می ‌تواند فشار مضاعفی به نواحی بینی و گوش ‌ها وارد کند. اگر می‌خواهید در طول روز بر اثر استفاده مداوم از عینک خستگی کمتری احساس کنید، لازم است در زمان خرید به وزن آن توجه داشته باشید. در این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا در خرید عینک توجه به وزن آن جزء فاکتورهای اساسی به شمار می ‌رود؟

مزایای عینک سبک

بینی و گوش ‌های ما جزء اعضای حساس بدن هستند که می ‌توانند در اثر استفاده طولانی مدت از عینک دچار خستگی مفرط شوند. به همین دلیل معمولا به آن دسته از افرادی که ناچار به استفاده از عینک می باشند پیشنهاد می ‌شود در زمان خرید عینک به سراغ محصولاتی بروند که وزن کمتری دارند. اما مزایای عینک سبک چیست؟ در این بخش به چند مورد از مهم ترین فواید استفاده از عینک سبک اشاره می‌کنیم:

  • عینک‌های سبک به راحت‌ترین شکل ممکن روی صورت قرار می‌گیرند. به گونه‌ای که گاهی اوقات حتی شما فراموش خواهید کرد که عینکی روی چشمان خود گذاشته اید.
  • سبک بودن عینک باعث می ‌شود تا بتوانید در طولانی مدت بدون هیچ گونه مشکلی از آن استفاده کنید.
  • عینک‌ های سبک فشار زیادی به نواحی پل بینی و گوش ‌ها وارد نمی‌کنند و سبب آزردگی آن ها نمی ‌شوند.
  • برخی از عینک ‌ها به دلیل سنگین بودن سبب تحریک پذیری بیشتر پوست می شوند. حال آن که با استفاده از یک عینک سبک می توان این مشکل را برطرف کرد.
  • یکی از مزایای بسیار مهم عینک ‌های سبک زمانی مشخص می‌ شود که افراد اقدام به جراحی بینی می‌کنند و پس از آن ناچار به استفاده از عینک هستند. در صورتی که بعد از جراحی بینی از عینک سنگین استفاده کنید، ممکن است فرم و شکل زیبای بینی شما از بین برود و یا حتی ترک و برجستگی ‌هایی بر روی پل بینی ظاهر شوند. در چنین مواقعی توصیه می ‌شود تنها در صورت نیاز از عینک استفاده کنید و برای استفاده از عینک نیز به سراغ عینک ‌های سبک بروید.

تاثیر وزن عینک بر مدت زمان استفاده از آن

استفاده از عینک طبی برای آن دسته از افرادی که دچار مشکل ضعف در بینایی هستند بهترین و مقرون به صرفه‌ ترین گزینه است. این افراد برای راحت ‌تر انجام دادن امور روزانه خود باید به طور مداوم از عینک طبی استفاده کنند. به هر اندازه که ضعف در بینایی شدت بیشتری داشته باشد، نیاز به استفاده از عینک نیز بیشتر احساس می ‌شود.

حال تصور کنید عینکی که در اختیار دارید دارای یک فریم بسیار بزرگ و پهن بوده و حتی عدسی به کار رفته در آن نیز از متریالی ساخته شده باشد که وزن نهایی عینک را در مقایسه با عینک های معمولی بیشتر کرده است. برای استفاده از این عینک با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد. یکی از مشکلاتی که قطعا با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد عدم امکان استفاده طولانی مدت از عینک است.

هرچه عینک سنگین ‌تر باشد، قطعا خستگی و فشار بیشتری در نواحی بینی، گوش ‌ها و چشم ‌ها احساس می شود. در چنین شرایطی شما ناچار خواهید بود هر از چند گاهی عینک را از روی چشم ‌ها برداشته و کمی به آن ها استراحت بدهید. عینکی که از وزن سبک و استانداردی برخوردار باشد می تواند به شما این امکان را بدهد تا در تمام ساعات روز به راحتی از آن استفاده کنید.

حتی در مواقعی ممکن است از ابتدای روز که عینک را بر روی چشم‌ های خود می‌گذارید تا ساعات انتهایی شب که می ‌خواهید به رختخواب بروید متوجه وجود عینک بر روی چشمان خود نباشید و این یکی از خاصیت ‌های عینک سبک است که باعث می ‌شود بتوانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید.

کدام عینک ‌ها سبک ‌تر هستند؟

عینک ‌های طبی در مدل ‌ها و طرح‌ های مختلفی به بازار عرضه می ‌شوند. در این میان، عینک ‌های سبک دارای یک سری مشخصه‌ ها و ویژگی های بارز هستند که همین مشخصه ‌ها سبب شده تا این محصولات نسبت به دیگر عینک‌ های موجود در بازار متمایز و برتر باشند. عینک‌ هایی که دارای عدسی از جنس پلاستیک هستند معمولاً وزن بسیار کمی دارند. البته منظور ما عدسی‌ هایی است که از پلاستیک مرغوب و درجه یک ساخته شده ‌اند و دوام و ماندگاری بالایی دارند.

عینک‌ هایی که در ساخت آن ها از عدسی ‌هایی با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده، نسبت به عدسی ‌های ساخته شده با مواد استاندارد و عدسی ‌های شیشه ‌ای وزن کمتری داشته و سبک تر هستند. عینک ‌هایی که مجهز به عدسی آسفریک هستند، جزء عینک ‌های سبک به شمار می ‌روند. این عدسی ‌ها در مقایسه با عدسی ‌های غیر آسفریک خمیدگی کمتری دارند و بخش جلویی آن ها معمولا حالت یکنواخت و صاف ‌تری دارد.

نازک ‌تر بودن عدسی آسفریک باعث می ‌شود تا در نهایت عینک وزن کمتری داشته باشد. در صورتی که نمره چشم شما بالاست و ناچار به استفاده از عینک ‌هایی با عدسی ضخیم هستید، می ‌توانید برای راحتی بیشتر از عینک‌ هایی با عدسی آسفریک استفاده کنید. علاوه بر این، عینک ‌هایی که بدنه آن ها از جنس تیتانیوم است نسبت به عینک ‌های فلزی و چوبی معمولاً وزن کمتری دارند.

عینک‌ های تیتانیومی در عین سبک وزن بودن از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، این عینک ‌ها انعطاف پذیری بالایی دارند و بهترین گزینه برای کودکان و ورزشکاران به شمار می روند. همچنین عینک ‌هایی که ابعاد و اندازه کوچک تری دارند به دلیل استفاده از متریال کمتر در ساخت آن ها  از وزن کمتری برخوردار هستند.

زیبایی مهم تر است یا وزن کم؟

قطعاً یکی از فاکتورهایی که افراد در زمان خرید عینک به آن توجه می‌کنند، زیبایی و طراحی ظاهری محصول است. اما آیا واقعاً زیبایی عینک آنقدر اهمیت دارد که سبک یا سنگین بودن آن را در اولویت دوم قرار دهد؟ آیا شما می ‌توانید به واسطه زیبا بودن عینک، مسئله سنگین بودن آن را فاکتور بگیرید و به آن اهمیتی ندهید؟ آیا در نهایت زیبا بودن عینک برای شما موثر و کاربردی است یا سبک بودن آن؟

قطعاً عینکی که سنگین وزن است اما در عین حال فرم زیبایی دارد نمی ‌تواند چندان برای شما کارایی داشته باشد، چرا که مجبور خواهید بود در طول روز بارها آن را از روی چشمانتان بردارید و کمی به خود استراحت بدهید. پس سعی کنید در زمان خرید عینک اولین اولویت شما سبک وزن بودن و استفاده آسان از عینک باشد.

عینک سبک از کجا بخریم؟

شما می ‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌ های آنلاین به لیستی از بهترین عینک فروشی ‌های روز بازار دسترسی داشته باشید. برای خرید یک عینک سبک ابتدا بایستی از اعتبار فروشگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید. این فروشگاه ‌ها کارشناسان و متخصصانی را در اختیار شما قرار می ‌دهند که می ‌توانید از خدمات مشاوره آن ها بهره ‌مند شوید. قطعاً مشاوره ‌های کاربردی این افراد به شما در انتخاب یک عینک کاربردی و مناسب کمک خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو