بیوگرافی لاله اسکندری ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او

بیوگرافی لاله اسکندری ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او


منبع: پلازا

2

1402/6/12

11:21


بیوگرافی لاله اسکندری ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او

لاله اسکندری یکی از بازیگران و عکاسان ایرانی است ‌که با ایفای نقش‌های خود توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در ادامه با بیوگرافی لاله اسکندری همراه شما هستیم.

لاله اسکندری در سال ۱۳۵۴، در شهر تربت حیدریه متولد شد. وی رشته طراحی گرافیک را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز تحصیل کرد. او در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم “متولد ماه مهر” به کارگردانی احمدرضا درویش، وارد عرصه سینما شد. علاوه بر این، لاله اسکندری در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت‌های متعددی انجام داده است، از جمله برگزاری چندین نمایشگاه عکس، نقاشی و موزاییک در داخل و خارج از کشور. او از سال ۱۳۸۷ همکاری با شهرداری تهران در زمینه زیباسازی شهری را آغاز کرده است. لاله اسکندری خواهر ستاره اسکندری نیز است. در ادامه این مقاله پلازا با بیوگرافی لاله اسکندری همراه شما هستیم‌.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی لاله اسکندری

  • نام و نام خانوادگی: لاله اسکندری
  • تاریخ تولد لاله اسکندری: ۳۰ آذر ۱۳۵۴
  • محل تولد: تربت حیدریه، ایران
  • سن لاله اسکندری: 47 سال
  • قد لاله اسکندری: 173 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • صفحه اینستاگرام لاله اسکندری: laleheskandari

زندگی نامه لاله اسکندری

لاله اسکندری متول 30 آذر 1354 در استان خراسان رضوی و شهر تربت حیدریه است. او دارای دو برادر و دو خواهر است. یکی از برادرانش به نام سیامک در حوزه عکاسی فعالیت می‌کند و دو خواهرش نیز عبارتند از: سارا، که در زمینه چهره‌پردازی فعالیت می‌کند، و ستاره، که بازیگر است. همچنین، او برادرزاده استاد عبدالله اسکندری، گریمور مشهور سینما می‌باشد. در ششمین روز از مهرماه سال ۱۳۹۵، پدر لاله و ستاره اسکندری از دنیا رفت و خانواده هنرمند اسکندری را در این مصیبت داغدار کرد.

شاید پس از خواندن زندگی خصوصی لاله اسکندری برای شما سوال پیش بیاید که همسر لاله اسکندری کیست؟ لاله اسکندری با همسرش، آقای ساسان فیروزی، پس از شرکت در یک نمایشگاه در شهر تبریز، آشنا شد و با هم ازدواج کردند. برخی به دنبال عکسی از لاله اسکندری و همسر و فرزندش هستند اما باید بگوییم که این بازیگر هنوز فرزندی ندارد که عکس سه نفره‌ای داشته باشند.

زندگی شغلی لاله اسکندری

در سال ۱۳۷۵، خواهر لاله اسکندری به نام سارا که در زمینه هنر فعالیت می‌کرد، او را وارد عرصه تئاتر کرد. لاله اسکندری به مدت دو سال در کنار خواهرش به عنوان گریمور درگیر کار بود. سپس در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم “متولد ماه مهر” به کارگردانی احمدرضا درویش، وارد عرصه سینما شد.

در این فیلم، لاله اسکندری همبازی بازیگران معروفی مانند محمدرضا فروتن و میترا حجار بود. داستان این فیلم، زندگی مردی به نام دانیال (با بازی محمدرضا فروتن) را روایت می‌کند که دانشجویی از شهرستان است و در دانشگاه با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. مهتاب (با بازی میترا حجار)، همکلاسی او در دانشگاه، اصرار دارد که پدرش با دانیال ملاقات کند و این موضوع باعث بروز مشکلات بیشتری می‌شود و داستان را جلو می‌برد.

در بیوگرافی لاله اسکندری می‌خوانیم که او علاوه بر بازیگری، در زمینه عکاسی و هنرهای تجسمی نیز فعالیت می‌کند و تا کنون چندین نمایشگاه عکس، نقاشی و موزاییک را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است. از سال ۱۳۸۷ به بعد، او در همکاری با شهرداری تهران در زمینه زیباسازی فعالیت داشته است. یکی از کارهای مشهور او، کاشی‌کاری طرح کهکشان راه شیری در تقاطع بزرگراه حکیم و کردستان شهر تهران است.

لاله اسکندری، بازیگر برجسته سینما و تلویزیون، همراه با همسرش ساسان فیروزی، در اسفند ماه سال ۱۳۹۷، رستورانی به نام “طاقچه” در شهر زیبای شیراز افتتاح کردند و هنرمندان مختلفی نیز به عنوان مشتریان رستوران به آن پیوستند. بین این هنرمندان می‌توان به گلاره عباسی، کمند امیرسلیمانی، الناز حبیبی، محمدرضا هدایتی، نرگس محمدی و همسرش علی اوجی و… اشاره کرد که از رستوران لاله اسکندری بازدید کردند.

فیلم های لاله اسکندری

در این قسمت تمام فیلم‌های سینمایی و تله فیلم‌های خانم اسکندری را بینید.

عنوانسالکارگردان
متولد ماه مهر1378احمدرضا درویش
شراره1378سیامک شایقی
این زن حرف نمی‌زند1381احمد امینی
گرداب1383حسن هدایت
شوریده1383محمدعلی سجادی
آفتاب بر همه یکسان می‌تابد1384عباس رافعی
مخمصه1385محمدعلی سجادی
راننده تاکسی1385مهدی صباغ‌زاده
شیرین1386عباس کیارستمی
خانواده ارنست1388محسن دامادی
مالیخولیا1394مرتضی آتش زمزم
نطفه شوم1392کریم آتشی
دریاچه ماهی1394مریم دوستی
ماهور1396مجید نیامراد
هزارپا1396ابوالحسن داوودی
رویای سهراب1397علی قوی‌تن
سیمین1397مرتضی آتش‌زمزم
تیغ و ترمه1397کیومرث پوراحمد

تله فیلم های لاله اسکندری

نام فیلمسالکارگردان
اوهام1385کاظم معصومی
سایه روشن1385عباس رافعی
مهمان‌خانه‌ای در برف1386سعید سلطانی
تنهایی1386حجت قاسم‌زاده اصل
سرقت1386محمدرضا آهنج
آخرین نقش1386رضا ضیایی دوستان
ناشناس1386احمد ظریف رفتار
روزهای بهم ریخته1386محمدرضا آهنج
خشاب خالی1387مسعود آب‌پرور
لرزش زندگی1387علیرضا بذرافشان
گروگان1388رضا درستکار
خراش1390محمد حمزه‌ای
نخل گریان1390پناه برخدا رضایی
اولین تکیه گاه1392قدرت‌الله صلح میرزایی
سلمان1393کاظم معصومی

سریال های لاله اسکندری تلویزیونی

این بخش را به سریال‌های این بازیگر در تلویزیون اختصاص می‌دهیم.

عنوانتاریخکارگردان
خاک سرخ1379ابراهیم حاتمی‌کیا
مشق عشق1382بهرام بهرامیان
رسم عاشقی1383سعید سلطانی
رقص پرواز1383احمد مرادپور
در چشم باد1384 – 1388مسعود جعفری جوزانی
سال‌های برف و بنفشه1385سعید سلطانی
همچون سرو1389بیژن بیرنگ
مادر1390بیژن بیرونگ
دولت مخفی1390 – 1391عبدالحسین برزیده
اولین انتخاب1392مهدی صباغ‌زاده
بی قرار1392فلورا سام
بی قرار 21393فلورا سام
شیوع1394محمود معظمی
محکومین1396سید جمال سیدحاتمی
تعطیلات رویایی1396علیرضا امینی
خانواده دکتر ماهان1398راما قویدل
آتش و باد1400مجتبی راعی
آهوی من مارال1400مهرداد غفارزاده
شب های مافیا1400سعید ابوطالب
اتش و باد1402مجتبی راعی
محرمانه1402محمود معظمی

جوایز و افتخارات لاله اسکندری

لاله اسکندری متعاقباً در سال ۱۳۸۵ به عنوان کاندیدای تندیس حافظ در سریال “مشق عشق” در نظر گرفته شد. همچنین، در سال ۱۳۸۸ به عنوان کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول و نقش مکمل در جشنواره جام جم تلویزیون به خاطر فیلم‌های “لرزش زندگی” و “تنهایی” انتخاب شد و در همان سال، جایزه یک عمر فعالیت گرانمایه را از جشنواره جام جم دریافت کرد.

در سال ۱۳۸۹، لاله اسکندری برای نقش اول سریال “رقص پرواز” تندیس جشن حافظ را دریافت کرد. همچنین، در سال ۱۳۸۶ به عنوان بازیگر برتر تلویزیون از سوی شبکه ۳ سیما به خاطر سریال “سالهای برف و بنفشه” تقدیر شد.

در سال ۱۳۹۰، به عنوان کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم “خانواده ارنست” در جشنواره هنرهای کیش شناخته و در سال ۱۳۹۱، در اولین جشنواره فیلم ویدئویی یاس، به عنوان بهترین بازیگر زن تقدیر شد.

در سال ۱۳۹۲، به عنوان کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم “خراش” در جشنواره جام جم تلویزیون انتخاب شد. همچنین، در همان سال به عنوان کاندیدای بهترین بازیگری نقش اول زن در دهه سریال‌های تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس برای سریال “رقص پرواز” در جشنواره جام جم معرفی شد.

در سال ۱۳۹۳، به عنوان کاندیدای جشن حافظ بهترین بازیگری نقش اول زن برای سریال “اولین انتخاب” شناخته شد.

حواشی لاله اسکندری

این بازیگر در طول سالیان سال، در سکوت مطلق در جامعه‌ی هنری و حوزه‌های دیگر فعالیت کرده و هیچ‌گونه حاشیه خاصی نداشته است. او همواره سعی می‌کند تا جای ممکن از زندگی خصوصی‌اش محافظت کند. چندی پیش که برنامه شب‌های مافیا حواشی زیادی به بار آورده بود نیز اسکندری در مصاحبه‌ای گفت این مسابقه علیرغم اینکه می‌تواند تا حدودی خطرناک باشد، او تمام تلاشش را کرده تا خودِ واقعی‌اش را به مخاطبان نشان بدهد. او همچنین ذکر کرد که پیش از حضور در این برنامه شناخت زیادی از بازی مافیا نداشت و از طرفی چون به هیچ وجه نمی‌تواند دروغ بگوید، عملکرد چندان قوی‌ای در نقش مافیا نداشت. لاله اسکندری معتقد است که شب‌های مافیا تنها یک بازی است و اگرچه برخی همکارانش آن را خیلی جدی گرفتند، او سعی می‌کند از آن لذت ببرد.

حقایق پنهان لاله اسکندری

در ادامه بیوگرافی لاله اسکندری با چند حقیقت از زندگی این هنرپیشه همراه شما هستیم.

با توجه به علاقه زیاد لاله اسکندری به کتاب‌خوانی، او یک کتابخانه بزرگ تأسیس کرده که در آن انواع کتاب‌های داستانی و غیرداستانی قرار دارند. او علاقه بسیار زیادی به خواندن رمان، شعر نو و داستان‌های کوتاه دارد.

درباره مطالعه‌اش، لاله اسکندری می‌گوید: “من عاشق خواندن رمان، داستان‌های کوتاه و شعر، به خصوص شعر نو هستم. بنابراین، من اخبار کتاب‌های روز را دنبال می‌کنم و نقدهای داستان‌ها و کتاب‌های ادبی را در روزنامه‌ها و مجلات، تا جایی که وقتم اجازه دهد، مطالعه می‌کنم.”

درباره اولین کتاب داستانی که خوانده است، او می‌گوید: “ماهی سیاه کوچولو اولین کتابی بود که مادرم برای من و ستاره خریدند. در حدود پنج سالم بود که مادرم این کتاب‌ها را برایمان می‌خواند. در همان دوران، تصویر زیبایی از آن ماهی سیاه کوچولو در ذهنم شکل گرفت.”

لازم است بدانید که لاله اسکندری استقلالی دو آتشه است و به شدت نسبت به این موضوع تعصب دارد.

آلبوم عکس های لاله اسکندری

در این قسمت چند عکس جذاب از خانم اسکندری ببینید.

کلام آخر

در این مقاله با بیوگرافی لاله اسکندری همراه شما بودیم و همچنین از حواشی و حقایق پنهان او نیز سخن گفتیم. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ کدام بازی او را تماشا کرده‌اید و به آن علاقه داشتید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو