سریال Ahsoka : داستان، بازیگران و بررسی

سریال Ahsoka : داستان، بازیگران و بررسی


منبع: فیگار

6

1402/6/22

12:02


مجموعه تلویزیونی آمریکایی Ahsoka بخشی از جنگ ستارگان، به کارگردانی جان فاورو و دیو فیلونی ساخته شده است. با جزئیات سریال Ahsoka همراه بمانید.

سریال Ahsoka : داستان، بازیگران و بررسی

مجموعه تلویزیونی آمریکایی Ahsoka بخشی از جنگ ستارگان، به کارگردانی جان فاورو و دیو فیلونی ساخته شده است. با جزئیات سریال Ahsoka همراه بمانید.

سریال امریکایی Ahsoka یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی اکشن است که توسط جان فاورو و دیو فیلونی برای شبکه دیزنی پلاس ایجاد شده است. این مجموعه بخشی از جنگ ستارگان است و در قالب یک اسپین‌آف از سریال “مندلورین” ساخته شده است. شخصیت آسوکا تانو در این مجموعه و در دیگر رسانه‌های جنگ ستارگان و در اسپین‌آف دیگری از سریال “مندلورین” به نام “کتاب بوبا فت” نیز حضور داشته است.

دیو فیلونی مسئول نویسندگی این مجموعه است و انتظار می‌رود برخی از قسمت‌های آن را نیز کارگردانی کند. همچنین، پیتر رمزی حداقل یک قسمت از آسوکا را کارگردانی خواهد کرد. در دسامبر ۲۰۲۰، لوکاس‌فیلم اعلام کرد که چندین سریال اسپین‌آف از سریال “مندلورین” برای شبکه دیزنی پلاس در حال ساخت است. این سریال‌ها شامل “آسوکا”، “یگان تکاوران جمهوری جدید” و “کتاب بوبا فت” می‌شوند. همه این اسپین‌آف‌ها در کنار سریال “مندلورین” از طریق داستان‌های به هم پیوسته با هم مرتبط هستند و در یک “رویداد داستانی اوج‌گیرنده” در غالب فانتزی به پایان می‌رسند. با معرفی سریال Ahsoka همراه فیگار بمانید.

سریال Ahsoka

داستان، بازیگران، و بررسی

سریال Ahsoka

ژانر سریال Ahsoka اکشن ، ماجراجویی ، درام به کارگردانی دیو فیلونی می‌باشد. همچنین تعداد قسمت های سریال Ahsoka در 8 قسمت تقریبا 1 ساعت خواهد بود.

زمان پخش سریال Ahsoka با توجه به اخبار جدید در صنعت سینما و تلویزیون، اعلام شده که سریال آسوکا قرار است به صورت محدود در سینماهای انتخابی اکران شود. این اعلام در پی اتمام قسمت چهارم سریال با یک پایان شوکه کننده و غافلگیر کننده صورت گرفته است. طرفداران دنیای جنگ ستارگان اکنون با شوق منتظر ادامه روایت و سرنوشت شخصیت آسوکا تانو هستند.

این اکران سینمایی قسمت پنجم سریال “آسوکا” به مناسبت برنامه Midseason Fan Celebration برگزار خواهد شد. همزمان با پخش قسمت پنجم در شبکه دیزنی پلاس، طرفداران در آمریکا و بریتانیا در سینماهای انتخابی می‌توانند این قسمت را تماشا کنند و تجربه‌ای جدید از دنیای آسوکا را به دست آورند.

معرفی و داستان سریال Ahsoka

سریال Ahsoka

“Ahsoka” نام یک مینی سریال آمریکایی یا در واقع یک اسپین‌آف از مجموعه جنگ ستارگان و مندلورین است. این سریال بر روی شخصیت آسوکا تانو با بازی رزاریو داوسون تمرکز دارد. دو قسمت اول از سریال “Ahsoka” در تاریخ 22 آگوست 2023 (31 مرداد 1402) منتشر شد.

خلاصه داستان سریال Ahsoka :

سریال “آسوکا” درباره شخصیتی است که توسط روزاریو داوسون بازی می‌شود و قبلاً در بخشی از “مندلورین” حضور داشته است. اما ریشه شخصیت آسوکا به انیمیشن‌های جنگ ستارگان بازمی‌گردد. این امر باعث شده است که بسیاری از طرفداران به این فکر بیفتند که برای لذت کامل از این سریال، آن انیمیشن‌ها را نیز باید تماشا کنند یا خیر. داستان سریال “آسوکا” درباره آسوکا تانو است که در حال بررسی یک تهدید جدید پس از سقوط امپراتوری برای کهکشان است. آسوکا تانو، شاگرد سابق آناکین اسکای‌واکر، در جستجوی گرند آدمیرال ثراون، یک استراتژیست ماهر و تأثیرگذار امپراتوری، به سفری در سراسر کهکشان می‌پردازد.

با نگاه به دو قسمت اول سریال، می‌توان گفت که “آسوکا” کمتر شبیه یک صحنه جهنمی کاملاً دیجیتال نسبت به سایر آثار اخیر جنگ ستارگان است. با این حال، باید دید که دیو فیلونی و شرکتش در ساخت این شخصیت‌ها چقدر موفق خواهند بود در جذب مخاطبانی که با انیمیشن‌های “جنگ‌های کلون” یا “شورشیان” آشنا نیستند.

بررسی سریال Ahsoka

سریال Ahsoka

نمرات سریال Ahsoka بر اساس نظر ۵۶ منتقد در وبگاه نقد و بررسی “راتن تومیتوز“، سریال “آسوکا” امتیاز ۸۶٪ را با میانگین نمره ۷.۶ از ۱۰ به دست آورده است. اجماع منتقدان در این وبگاه می‌گوید: “آسوکا” با بازی قوی روزاریو داوسن در نقش اصلی و داستان محکمی که عناصر جدید و قدیمی حماسه جنگ ستارگان را متعادل می‌کند، برای طرفداران این فرنچایز تماشایی است. همچنین در متاکریتیک، که از میانگین وزنی نظرات استفاده می‌کند، این مجموعه بر اساس نظر ۲۲ منتقد، امتیاز ۶۹ از ۱۰۰ را کسب کرده است که نشان‌دهنده “نقدهای عموماً مطلوب” است.

یک نکته اساسی در این دو قسمت منتشر شده، وجود دارد و آن این است که اگر با انیمیشن‌های داستانی “جنگ ستارگان” مانند “Star Wars: Rebels” و “The Clone Wars” آشنا نباشید، احتمالاً در ارتباط برقرار کردن با این اثر و شخصیت‌های آن دچار مشکل خواهید شد. این امر به این دلیل است که دیو فیلونی، سازنده این سریال که در تولید انیمیشن‌ها نیز نقش مستقیم داشته است، ایده‌اش را بر این اساس بنا نهاده که مخاطبان انیمیشن‌ها را تماشا کرده باشند.

بنابراین، اگر این نکته مهم را در نظر نگیرید، در ارتباط برقرار کردن با این اثر و شخصیت‌های آن دچار مشکل خواهید شد. با این حال، برای طرفدارانی که انیمیشن‌هایی که دیو فیلونی در سال‌های اخیر در جنگ ستارگان انجام داده را دنبال کرده‌اند، “آسوکا” یک رویاست که به واقعیت پیوسته است. در دو قسمت اول، شخصیت‌ها و مضامین بسیاری از “Star Wars: Rebels” و “The Clone Wars” مورد بازگشت قرار می‌گیرند. این به این معنی است که ما توسعه بیشتری برای شخصیت اصلی سریال را تجربه می‌کنیم، اما این توسعه شخصیت فقط مربوط به آسوکا تانو نیست.

نقد سریال Ahsoka

آسوکا یک شخصیت چالش برانگیز است که احساسات و نگرشش در میان نیروهای جدای و سیث تعریف می‌شود. او خود را درگیر خودپسندی یا خشم هیچ یک از دو گروه نمی‌کند و به جای آن، به عنوان یک شخصیت آرام و یکنواخت ظاهر می‌شود. اما ممکن است آسوکا جذاب‌ترین شخصیت برای ساخت یک سریال نباشد، به خصوص بدون تضمین اینکه مخاطبان قبلاً با او در آثار لایواکشن جنگ‌ستارگان به صورت عمیق آشنا شده باشند.

اما یک نکته مهم در اینجا وجود دارد. اگرچه مخاطب با شخصیت‌ها آشنا نباشد، اما مفهوم مبارزه بین نور و تاریکی برای پیدا کردن یک مسیر عرفانی به دنیایی دیگر، جایی که بزرگترین قهرمانان هر دو طرف به سرگردانی درآمده‌اند، یک مفهوم قابل قبول برای دنبال کردن این سریال پیدا می‌کنند. بنابراین، حتی اگر مخاطب با شخصیت‌ها آشنا نباشد، این مفهوم می‌تواند همه را متقاعد کند. بنابراین، می‌توان گفت “آسوکا” بلندپروازترین سریال جنگ ستارگان است و به نظرات سه‌گانه‌های جورج لوکاس نزدیک‌تر است.

یکی از جنبه‌های جالب در این دو قسمت، استفاده از مکان‌های ناآشنا است. به جای استفاده از مکان‌هایی که در داستان‌های قبلی جنگ ستارگان شناخته شده‌اند، فیلونی داستان جدید خود را به مکان‌های اسرارآمیز و بکر روی نقشه کهکشان منتقل می‌کند که برای ساخت داستان بسیار مهم است. کارگردانان هر دو قسمت اول و دوم سریال آسوکا، اغلب مکان‌های بی‌روح و به سبک وسترن را با طرح‌های داخلی دنج و پرجزئیات جایگزین می‌کنند، که در سریال‌های قبلی این جهان به شدت کمبود داشتند.

بازیگران سریال Ahsoka

سریال Ahsoka

هنرپیشگان سریال Ahsoka که نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند عبارتند از:

روزاریو داوسن در نقش آسوکا تانو، لارس میکلسن در نقش دریاسالار بزرگ تراون، هایدن کریستنسن در نقش آناکین اسکای‌واکر و دارث ویدر، ناتاشا لیو بوردیزو در نقش سابین رن، مری الیزابت وینستد در نقش هرا سیندولا، جنویو اورایلی در نقش مان ماتما،  ایمان اسفندی در نقش ازرا بریجر، ری استیونسون در نقش بیلان اسکول، ایوانا ساخنو در نقش شین هتی، دیوید تننت در نقش هویانگ، دایان لی اینوسانتو در نقش مورگان السبث، وس چتهم در نقش نامشخص حضور دارند.

Rosario Dawson:

سریال Ahsoka

بیوگرافی روزاریو داوسون نقش آسوکا تانو در Ahsoka :

روزاریو داوسون، بازیگر، صداپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی است. او در تاریخ ۹ می ۱۹۷۹ در نیویورک متولد شد و از سال ۱۹۹۵ به فعالیت هنری مشغول شد.

روزاریو داوسون در طول مسیر حرفه‌ای خود در آثار متنوعی نقش آفرینی کرده است. این آثار شامل فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون “لیگ عدالت تاریک”، “واترمن”، “دوپسیک”، “لوک کیج”، “بهشت”، “توقف ناپذیر”، “لیگ عدالت تاریک: جنگ آپوکالیپس”، “آخرین بچه‌های روی زمین”، “واندر وومن: نژادها”، “هنچمن”، “حکمرانی سوپرمن‌ها”، “مرگ سوپرمن” و “نگهبان باغ وحش” می‌باشد.

روزاریو داوسون در طول فعالیت هنری خود تعداد زیادی جایزه و افتخار را به دست آورده است. از جمله این جوایز می‌توان به دو جایزه آلما، جایزه بهترین صداپیشگی از سوی جوایز بی تی وی ای، جایزه گلد دربی و جایزه ستلایت اشاره کرد.

Natasha Liu Bordizzo:

سریال Ahsoka

بیوگرافی ناتاشا لیو بوردیزو نقش سابین رن در Ahsoka :

ناتاشا لیو بُردیزو، بازیگر، مدل و صداپیشه استرالیایی است. او در تاریخ ۲۵ آگوست ۱۹۹۴ در سیدنی به دنیا آمد و از سال ۲۰۱۵ به فعالیت هنری پرداخت.

ناتاشا لیو بُردیزو فارغ التحصیل دانشگاه فناوری سیدنی است و در عین حال در فیلم “ببر خیزان” و “اژدهای پنهان” حضور یافته است. از آثار دیگر ناتاشا لیو بُردیزو می‌توان به “اژدهای آرزوها”، “کارآگاه محله چینی‌ها ۲”، “شیفت روز”، “خطرناک‌ترین بازی” و “اسلحه‌های آکیمبو” اشاره کرد.

Hayden Christensen:

سریال Ahsoka

بیوگرافی هایدن کریستنسن  آناکین اسکای‌واکر در Ahsoka :

هایدن کریستنسن، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی-کانادایی، در تاریخ ۱۹ آوریل ۱۹۸۱ به دنیا آمد و از سال ۱۹۹۳ به فعالیت هنری پرداخت.

او در سن سیزده سالگی در تلویزیون کانادا و در اواخر دهه ۱۹۹۰ وارد شبکه‌های تلویزیونی آمریکا ظاهر شد. هایدن کریستنسن با بازی در فیلم “زندگی در خانه” در نقش سام به شهرت رسید و نامزد دریافت دو جایزه گلدن گلوب و گیلد شد. وی همچنین به خاطر بازی در فیلم “جنگ ستارگان” توانست نامزد دریافت جایزه جشنواره کن شود. او تاکنون در دو قسمت از مجموعه فیلم‌های “جنگ ستارگان” نقش آفرینی کرده است.

نخستین حضور وی در فیلم‌های سینمایی در سال ۱۹۹۵ در فیلم “در دهان دیوانگی” بود. در این فیلم، هایدن کریستنسن نقش یک پسر روزنامه‌فروش را بازی کرد. او سابقه فعالیت در آثاری همچون “اوبی وان کنوبی”، “جنگ ستارگان: قسمت سوم – انتقام سیت”، “جنگ ستارگان: قسمت دوم – حمله کلون‌ها”، “ربایندگان” و “آخرین مرد” را در کارنامه هنری خود دارد.

تریلر سریال Ahsoka

دانلود سریال Ahsoka

شما می‌توانید برای دانلود قسمت‌های سریال Ahsoka به کانال دانلود فیلم و سریال فیگار مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سریال 2023 Ahsoka سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو