معرفی فیلم El Conde

منبع: فوت و فن

6

1402/6/26

14:51


فیلم کنت (El Conde) جدیدترین اثر ساخته شده توسط پابلو لارین به شمار می‌رود که محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس است.

معرفی فیلم El Conde

فیلم کنت (El Conde) جدیدترین اثر ساخته شده توسط پابلو لارین به شمار می‌رود که محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس است. آسیب‌ها، درگیری‌ها و مشکلات تاریخ در عصر مدرن دوباره ظاهر می‌شوند و باید آن‌ها را به یاد آورد. همین نیز منجر به ساخت فیلمی درباره دیکتاتور شیلی آگوستو پینوشه شد که در سال ۱۹۷۳ از طریق کودتایی نظامی قدرت را به دست گرفت و در سال ۲۰۰۶ میلادی از دنیا رفت.

پابلو لارین سعی کرده تا در این اثر سینمایی با طنز، وحشت‌های دوره زندگی این دیکتاتور را بازگو کند و پینوشه را به‌عنوان خون‌آشامی به تصویر کشیده که فقط می‌خواهد از دنیا برود. در این فیلم، پینوشه یک خون‌آشام سالخورده است که سعی می‌کند امور خودش را سازماندهی کند و به دنبال آن است تا زندگی‌اش را پایان بدهد.

او پس از سلطنت طولانی مدت خود بر شیلی، می‌خواهد موفقیت خانواده‌اش را تضمین کند و اطمینان حاصل کند که هیچ کس در قانونی بودن راه‌های دستیابی او به ثروت شک نداشته باشد. همه این‌ها زمانی تغییر می‌کنند که شخص جدیدی وارد زندگی او می‌شود و ماهیت بیمارگونه خون‌آشامی وی را دوباره زنده می‌کند. این اثر سیاه و سفید طنزی تاریک از این شخصیت تاریخی وحشتناک به شمار می‌رود که در ادامه بیشتر به معرفی آن می‌پردازیم.

عوامل سازنده فیلم El Conde

سکان کارگردانی فیلم «کنت» را کارگردان اهل شیلی پابلو لارین در دست داشته است، کارگردانی که قبلاً فیلم نه (No) محصول سال ۲۰۱۲، فیلم نرودا (Neruda) محصول سال ۲۰۱۶ و فیلم اسپنسر (Spencer) محصول سال ۲۰۲۱ میلادی را ساخته است. این اولین بار نیست که این کارگردان به سراغ ساخت آثار سینمایی بر اساس شخصیت‌های تاریخی و شناخته شده رفته است. فیلم‌نامه این فیلم نیز توسط خود پابلو لارین به همراه گیلرمو کالدرون نوشته شده است.

داستان فیلم El Conde

در پایان ۲۵۰ سال طولانی، دیکتاتور خون‌آشام آگوستو پینوشه احساس می‌کند که به اندازه کافی زندگی کرده است. این دیکتاتور در حقیقت در فرانسه به‌عنوان یک اشراف‌زاده بزرگ شده و به‌عنوان یک خون‌آشام زندگی می‌کرده است. در آنجا او از نوشیدن خون زنان باکره و حفظ وضع موجود طبقه حاکم لذت می‌برد.

او پس از نقل مکان به شیلی، از طریق حکومت نظامی مستبدانه خودش به وحشت و خشونت ادامه می‌دهد. او پس از جعل مرگ خودش برای زنده ماندن با خانواده‌اش، در یک عمارت روستایی پیدا می‌شود و حالا پس از چنین عمری طولانی، باید با آینده و میراثش روبه‌رو شود و حالا به جای یک رهبر جهانی به یک دزد تبدیل شده است. او احساس می‌کند که ثروت عظیمی که در طول قرن‌ها به دست آورده، باید از نظر عموم مشروع به نظر برسد.

او از اینکه احترام گذشته‌اش را از دست داده، متنفر است و تصمیم می‌گیرد تا از مصرف خون دست بکشد تا جاودانگی خودش را از دست بدهد. پینوشه در این مأموریت انتحاری خودش از یک حسابدار کمک می‌گیرد تا بقایای ثروت خودش را مدیریت کند.

خانواده بزرگ این خون‌آشام مشتاقانه منتظر هستند تا پس از مرگ وی به ثروت زیادی دست پیدا کنند و حالا این خون‌آشام باید راهی برای حل درگیری‌ها پیدا کند. متأسفانه مشخص می‌شود که این حسابدار راهبه‌ای است که به‌صورت مخفیانه به دنبال نابودی پینوشه است. شکوفایی رابطه میان این دو شخصیت منجر به احیای عطش دیکتاتور سقوط کرده برای خون، خشونت و شر می‌شود.

بازیگران فیلم El Conde

فیلم «کنت» محصولی از کشور شیلی است و به همین دلیل نیز با بازی بازیگرانی اهل این کشور است. جیمی وادل در این فیلم نقش آگوستو پینوشه را بازی می‌کند، بازیگری که از دهه شصت میلادی در دنیای سینما فعالیت داشته است. لوسیا هیریارت نیز همسر این دیکتاتور است که نقشش را گلوریا مونخمیر ایفای می‌کند.

در این اثر سینمایی یک راهبه مخفی نیز سعی دارد تا حکومت پینوشه را به پایان برساند و نقشش را پائولا لوشسینگر به تصویر می‌کشد. در این اثر سینمایی نیز آلفردو کاسترو نقش یک خدمتکار مرموز و مخفی‌کار به نام فایودور را ایفا می‌کند.

تاریخ پخش فیلم El Conde

فیلم «کنت» در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است. این در حالی است که این اثر سینمایی در تاریخ ۳۱ اوت نیز در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز اکران شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو