قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی و خانگی

قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی و خانگی

عفونت‌های مخمری معمولاً در ناحیه واژن باعث خارش و تورم تحریک‌کننده می‌شوند. خارش و احساس سوزش در هنگام ادرار کردن شایع ترین علائم عفونت قارچی است. عوامل زیادی از جمله بارداری، استرس و برخی داروها می توانند منجر به عفونت قارچی شوند. اگرچه دردناک هستند، اما اغلب جدی نیستند و علائم ممکن است با درمان های خانگی کاهش یابد. در این مطلب از آلامتو قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی و خانگی و همچنین بهترین قرص برای رفع قارچ واژن را معرفی می کنیم.

قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی

قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی عبارتند از:

1. سیر داروی گیاهی ضد قارچ واژن

سیر ممکن است اثرات ضد قارچی داشته باشد. مطالعات نشان داده اند که سیر ممکن است پتانسیل کمک به عفونت های قارچی واژن را داشته باشد. ترکیب فعال سیر، آلیسین، ممکن است رشد قارچ را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد حیوانات و انسان برای اثبات اثربخشی آن مورد نیاز است. همچنین ممکن است باعث سوختگی شیمیایی یا واکنش های آلرژیک شود. بنابراین، لطفا قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

2. روغن درخت چای

چندین مطالعه نشان داده اند که روغن درخت چای ممکن است به عنوان یک عامل ضد قارچ و ضد باکتری گیاهی عمل کند. افزودن روغن درخت چای به حمام یا استفاده از شیاف درخت چای (یک کپسول دارویی که در واژن قرار داده می شود) ممکن است مفید باشد. آنها همچنین ممکن است به صورت ژل و کرم در دسترس باشند. با این حال، این احتمال وجود دارد که ممکن است باعث تحریک شدید در برخی افراد شود. در یک مطالعه، فرض بر این بود که اثر روغن درخت چای ممکن است به محیط اسیدی واژن بستگی داشته باشد. بنابراین، اثرات روی واژن ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص مترونیدازول برای عفونت واژن

قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی

3. تخم گشنیز ضد قارچ واژن

پورتال ملی سلامت هند اعلام کرده است که تخم گشنیز ممکن است در برابر عفونت های قارچی واژن مفید باشد. برای استفاده از تخم گشنیز باید چند دانه گشنیز را یک شب در آب خیس کنید. صاف کردن آب و نوشیدن آن با معده خالی ممکن است مفید باشد. با این حال، قبل از استفاده از این دارو باید با پزشک مشورت کنید.

4. آب زغال اخته

نوشیدن آب زغال اخته نیز ممکن است برای مقابله با عفونت قارچی واژن مفید باشد. نوشیدن آب زغال اخته تازه بدون قند اضافه ممکن است حتی بهتر باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اثرات احتمالی آب زغال اخته در برابر عفونت واژن مورد نیاز است.

5. روغن پونه کوهی

اثربخشی روغن پونه کوهی برای مبارزه با عفونت های قارچی و تقویت سیستم ایمنی به طور گسترده ای شناخته می شود زیرا افراد بیشتری به دنبال جایگزین های طبیعی هستند. مصرف چند کپسول روغن پونه کوهی دو بار در روز می تواند به پیشگیری و حتی کاهش رشد باکتری های بد ناشی از عفونت قارچی کمک کند. روغن پونه کوهی نباید بیش از یک هفته در هر بار مصرف شود.

2-4 قطره را به داخل ناحیه تناسلی بمالید. این روغن را می توان روی تامپون، با یا بدون روغن نارگیل، برای دستیابی به همان اثرات دارویی استفاده کرد.

6. روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی و ضد التهابی است. در یک مطالعه سلولی، به نظر می رسد که کاندیدا آلبیکنس را در صورت مصرف خوراکی از بین می برد. تحقیقات بیشتری برای تایید این مزیت ضروری است، بنابراین قبل از استفاده از روغن نارگیل با پزشک مشورت کنید.

همچنین بخوانید: درمان عفونت واژن در خانه با نمک

داروی ضد قارچ گیاهی برای واژن

قویترین داروی ضد قارچ واژن خانگی

قویترین داروی ضد قارچ واژن خانگی عبارتند از:

1. پروبیوتیک ها

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف یک مکمل پروبیوتیک ممکن است باکتری های مفیدی مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس را دوباره وارد بدن شما کند. و برخی از متخصصان سلامت زنان معتقدند که این مکمل‌ها به برقراری مجدد pH متعادل‌تر واژن کمک می‌کنند. با این حال، علم بی نتیجه است، بنابراین اگر می‌خواهید سریع تسکین دهید، به جای آن به دنبال یک درمان اثبات شده باشید.

2. ماست

خوردن ماست با فرهنگ های زنده ممکن است از سلامت ایمنی حمایت کند . با این حال، مشخص نیست که آیا این بدان معناست که مصرف ماست می تواند با عفونت های قارچی مبارزه کند یا آن را درمان کند. در هر صورت، هرگز ماست را روی واژن خود نمالید. بیشتر ماست ها حاوی قند هستند که قارچ ها را تغذیه می کند و می تواند علائم عفونت قارچی را بدتر کند.

همچنین بخوانید: خارش لبه های بیرونی واژن نشانه چیست

قویترین داروی ضد قارچ واژن خانگی

3. جوش شیرین

افزودن 1 قاشق چایخوری به 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین به آب حمام ممکن است به تسکین برخی از علائم عفونت قارچی فعال کمک کند. جوش شیرین به طور حکایتی به کاهش خارش و تسکین سایر بیماری ها مانند پای ورزشکاران ، پیچک سمی و کهیر معروف است. یک مطالعه نشان داد که ممکن است کاندیدا آلبیکنس را نیز از بین ببرد، اما شواهد کافی برای تایید کمک آن وجود ندارد. قبل از استفاده از جوش شیرین به عنوان درمان، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

4. آب نمک

مردم اغلب از آب نمک برای درمان عفونت های قارچی مانند پای ورزشکاران و برفک دهان استفاده می کنند. برخی افزودن نمک به آب حمام را به عنوان روشی ملایم برای از بین بردن کاندیدا آلبیکنس پیشنهاد می کنند، اما تحقیقات بیشتری برای نشان دادن این کار ضروری است.

5. سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از موادی است که می توان آن را به صورت داخلی یا خارجی مصرف کرد تا به تسکین عفونت قارچی کمک کند. این سرکه به از بین بردن قارچ های عامل عفونت کمک می کند. چند قاشق چای خوری را با آب گرم مخلوط کنید و این مخلوط را چند بار در روز بنوشید. همچنین می توان سرکه سیب را به آب حمام اضافه کرد یا می توان مخلوط رقیق شده را روی آن ناحیه اعمال کرد، حدود نیم ساعت باقی گذاشت و سپس شستشو داد.

بهترین قرص ضد قارچ واژن

فلوکونازول (دیفلوکان) قرص ضد قارچ واژن

این قرص ضد قارچ واژن معمولاً نیاز به نسخه پزشک دارند. فلوکونازول اغلب در یک دوز برای درمان عفونت ناشی از قارچ تجویز می شوند. مقدار توصیه شده برای مصرف 88 میلی گرم به عنوان دوز بارگیری و 400 میلی گرم در روز است.

اگر این دارو برای شما توصیه شده است باید آن را به مدت یک هفته (هر روز سوم (روزهای 1، 4 و 7) در ابتدا به مدت سه دوز مصرف کنید. سپس، ممکن است پزشک توصیه کند که آن را به مدت 6 ماه به صورت هفتگی مصرف کنید تا مطمئن شوید که عفونت قارچی عود نمی کند. عوارض جانبی هر دو عبارتند از ناراحتی معده، اسهال. یا سردرد برای مدت کوتاهی پس از آن.

همچنین بخوانید: بهترین پماد برای سوزش واژن

بهترین قرص ضد قارچ واژن

اوتسکونازول ضدقارچی (ویوجوا)

یکی دیگر از قرص های ضد قارچ واژن اوتسکونازول است. این دارو برای افرادی که عفونت قارچی واژن به صورت مکرر در آنها عود می‌کند توصیه می‌شوند. بهتر است این دارو توسط افرادی مصرف شوند که به دلایل مختلف از جمله یائسگی یا ناباروی، قادر به باردار شدن نیستند.

سخن آخر

در حالی که هیچ یک از این روش های و قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی و خانگی یا بهترین قرص به شدت گران یا وقت گیر نیستند، اما یک روش درمانی وجود دارد که حتی هزینه کمتری دارد: مدیریت استرس. وقت گذاشتن برای استراحت و آرامش باعث می شود که بدن منابع انرژی برای مبارزه با عفونت قارچی و تلاش در جهت تسکین داشته باشد. استرس همچنین ممکن است یکی از دلایل عفونت های قارچی باشد، بنابراین حذف علل استرس یا اضطراب می تواند مشکلات آینده را کاهش دهد. یوگا و مدیتیشن راه های عالی برای کاهش استرس روزانه هستند.