معرفی انیمیشن قطار سریع السیر قطبی ؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی انیمیشن قطار سریع السیر قطبی ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

2

1402/7/8

17:35


معرفی انیمیشن قطار سریع السیر قطبی ؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن قطار سریع السیر قطبی یکی از انیمیشن‌هایی است که در سال 2004 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن The Polar Express 2004 آشنا شوید.

ژانر انیمیشن The Polar Express 2004 موزیکال، فانتزی و ماجراجویی است. این انیمیشن بر اساس کتابی با همین عنوان اثر کریس ون آلسبرگ (Chris Van Allsburg) به کارگردانی رابرت زمکیس (Robert Zemeckis) تولید شد. از جمله بازیگرانی که صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده داشته‌اند می‌توان تام هنکس، جاش هاچرسون، پیتر اسکولاری و ادی دیزن را نام برد.

این انیمیشن در تاریخ 10 نوامبر 2004 برابر با 20 آبان 1383 منتشر شد و از نظر تجاری موفق بود و کاندید دریافت سه جایزه اسکار نیز شد. مدت زمان کارتون قطار سریع السیر قطبی 100 دقیقه است. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به معرفی انیمیشن The Polar Express 2004 خواهیم پرداخت و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای این انیمیشن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن قطار سریع السیر قطبی

انیمیشن The Polar Express 2004

به طور خلاصه کارتون قطار سریع السیر قطبی داستان یک پسر است که سوار بر قطاری خارق‌العاده به سمت قطب شمال حرکت می‌کند و سفری را برای کشف خود آغاز می‌کند. این سفر به او نشان می‌دهد که شگفتی‌های زندگی برای افرادی که باور دارند هرگز محو نمی‌شود. برای ادامه داستان می‌توانید به تماشای انیمیشن The Polar Express 2004 بپردازید.

بازیگران انیمیشن قطار سریع السیر قطبی

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های انیمیشن قطار سریع السیر قطبی و همچنین نام‌های بعضی از بازیگران دیگر آن آشنا خواهیم شد.

تام هنکس در نقش هیرو بوی، پدر هیرو بوی، هوبو و بابا نوئل

بررسی انیمیشن قطار سریع السیر قطبی

تام هنکس (Tom Hanks) یک بازیگر و فیلمساز آمریکایی است که در تاریخ 9 جولای 1956 برابر با 18 تیر 1335 در کالیفرنیا (California) متولد شد. او برنده جایزه‌های مختلفی از جمله اسکار، گلدن گلوب و Primetime Emmy شده است. از جمله فیلم‌های معروفی که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان Saving Private Ryan را نام برد.

او پیش از انیمیشن The Polar Express در آثار معروف دیگری از رابرت زمکیس از جمله فیلم‌های Forrest Gump و Cast Away با او همکاری داشته است. او همچنین صداپیشه یکی از کاراکترها در مجموعه انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها (Toy Story) بوده است. تام هنکس در انیمیشن قطار سریع السیر قطبی در نقش چند کاراکتر از جمله صداپیشگی و موشن کپچر هیرو بوی (Hero Boy)، پدر هیرو بوی، هوبو (Hobo) و بابا نوئل (Santa Claus) حضور داشته است.

جاش هاچرسون در نقش هیرو بوی

معرفی انیمیشن The Polar Express 2004

جاش هاچرسون (Josh Hutcherson) یک بازیگر و تهيه كننده آمریکایی است که در تاریخ 12 اکتبر 1992 برابر با 20 مهر 1371 در کنتاکی (Kentucky) متولد شد. او در مجموعه فیلم‌های پرفروش The Hunger Games که از سال 2012 تا سال 2015 منتشر شده بودند بازی کرده است. جاش هاچرسون نیز در انیمیشن The Polar Express 2004 ایفای نقش کاراکتر و بخشی از موشن کپچرهای هیرو بوی را بر عهده داشته است.

پیتر اسکولاری در نقش بیلی

بازیگران انیمیشن قطار سریع السیر قطبی

پیتر اسکولاری (Peter Scolari) یک بازیگر آمریکایی بود که در تاریخ 12 سپتامبر 1955 برابر با 20 شهریور 1334 در نیویورک (New York) متولد شد و در تاریخ 22 اکتبر 2021 برابر با 30 مهر 1400 درگذشت. از جمله آثاری که او در آن‌ها بازی کرده بود می‌توان سریال Newhart را نام برد. او همچنین برنده یک جایزه Primetime Emmy شده بود. پیتر اسکولاری در انیمیشن قطار سریع السیر قطبی در نقش کاراکتر بیلی (Billy) بازی کرده است.

ادی دیزن در نقش کودک همه‌چیزدان

داستان انیمیشن قطار سریع السیر قطبی

ادی دیزن (Eddie Deezen) یک بازیگر و کمدین آمریکایی است که در تاریخ 6 مارس 1957 برابر با 15 اسفند 1335 در Maryland متولد شد. او در انیمیشن The Polar Express 2004 به ایفای نقش کاراکتر کودک همه‌چیزدان (Know-It-All Kid) پرداخته است. ادی دیزن همچنین در آثار معروف دیگری از جمله مجموعه کارتونی Dexter’s Laboratory صداپیشگی یکی از شخصیت‌ها را بر عهده داشته است.

بعضی از بازیگران دیگر انیمیشن قطار سریع السیر قطبی عبارت‌اند از:

  • دیلن کش (Dylan Cash) در نقش پسری در قطار
  • کریس کپولا (Chris Coppola) در نقش گاس پسر بی‌دندان و یک اِلف
  • داریل سابارا (Daryl Sabara) صداپیشه هیرو بوی در کودکی

نقد انیمیشن The Polar Express 2004 و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات انیمیشن قطار سریع السیر قطبی و نقدهای آن می‌پردازیم. این انیمیشن در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 6.6 از 10، 56 از 100 و 61 از 100 را به دست آورده است. بر اساس سایت آی‌ام‌دی‌بی این انیمیشن برنده 5 جایزه و کاندید دریافت 26 جایزه از جمله سه جایزه اسکار شده بود. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره انیمیشن The Polar Express در سایت متاکریتیک قرار گرفته است مطالعه کنید.

Washington Post / دسون تامسون: 90

یک فیلم واقعاً رضایت‌بخش مخصوص تعطیلات، از آن نوع که همه می‌توانند از آن لذت ببرند.

ReelViews / جیمز براردینلی: 88

جادوی سینمایی.

Chicago Tribune / مایکل ویلمینگتون: 75

انیمیشن The Polar Express 2004 که تلاش می‌کند یک فیلم کلاسیک کریسمس در سطح فیلم زندگی شگفت‌انگیز است (It’s a Wonderful Life) باشد، لذت‌بخش و تاثیرگذار است به طوری که نمی‌دانید چه واکنشی داشته باشید، بدون این که واقعاً جالب باشد.

Los Angeles Times /  کنث توران: 70

سخت است که نگوییم ای کاش این فیلم بیشتر شبیه به یک قطعه بود و کمتر به یک موزیک بلند در یک مهمانی اشتباه شباهت داشت.

Austin Chronicle / مارک ساولوف: 40

انیمیشن قطار سریع السیر قطبی در یک کلام بدون روح است.

The New York Times / مانولا دارگیس: 30

یک شکست جدی و ناامید کننده، هم از نظر تخیل و به همان اندازه از نظر تکنولوژی.

Rolling Stone / پیتر تراورس: 25

محصول نهایی یک آزمایش شکست‌خورده و بی‌جان است که در آن همه چیز به اشتباه پیش می‌رود.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا به بررسی انیمیشن قطار سریع السیر قطبی پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر انیمیشن The Polar Express 2004 را تماشا کنید و اگر با وجود نمرات کم آن در سایت‌های معروف می‌خواهید با داستان این انیمیشن و کاراکترهای آن آشنا شوید می‌توانید دانلود انیمیشن The Polar Express 2004 را شروع کنید.

همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد انیمیشن قطار سریع السیر قطبی و نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر انیمیشن جدیدی تماشا کرده‌اید که در این سایت مقاله‌ای برای آن وجود ندارد می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید تا مقاله آن را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو