بهترین کرم ضد چروک پیشانی | انواع کرم ضد چروک پیشانی و ویژگی آن ها

منبع: تاپ ناز

5

1402/7/10

10:16


بهترین کرم ضد چروک پیشانی | انواع کرم ضد چروک پیشانی و ویژگی آن ها

چروک های پیشانی معمولا در ابتدای جوانی به وجود می آیند و با گذشت زمان در اثر افزایش سن و عوامل محیطی عمیق تر هم می شوند. بعد از عمیق شدن به صورت خطوط عمودی، بین ابروها و خطوط افقی جلوی پیشانی دیده می شوند. مهم ترین راه مقابله با این چروک ها استفاده از کرم ضد چروک پیشانی با کیفیت است که اگر به صورت مکرر استفاده شود می تواند در پیشگیری و رفع چروک های پیشانی موثر باشد.

در این مطلب قصد داریم در مورد ویژگی های بهترین کرم ضد چروک پیشانی، خواص و تاثیرات آن و نحوه استفاده از آن توضیح دهیم. اگر چروک های شما ظاهر شده است یا مستعد چروک پیشانی هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل اصلی ایجاد چین و چروک پیشانی

  1. کاهش سرعت نوسازی سلولی که باعث تجمع پوست مرده در سطح می شود.
  2. استرس و اضطراب
  3. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب
  4. عادت های غذایی ناسالم مانند مصرف فست فودها، غذاهای فرآوری شده و بسته‌بندی شده و یا سرخ شده 
  5. کاهش فعالیت غدد چربی و عرق باعث کاهش ترشح سبوم و عرق می شود. در نتیجه پوست انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و به راحتی خشک می شود.
  6. سیگار کشیدن
  7. کاهش تعداد ملانوسیت ها

ویژگی های کرم های ضد چروک پیشانی

کرم های ضد چروک پیشانی دارای ویژگی های خاصی هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک و احیای پوست
  • از بین بردن سریع خطوط اخم، خنده و چروک های پنجه کلاغی
  • سرشار از روغن های گیاهی امگا ۳ و امگا ۶
  • دارای کوآنزیم Q10 و ویتامین E
  • جلوگیری از تخریب کلاژن پوست و افزایش طول عمر سلول های پوست
  • افزایش مقاومت پوست صورت در برابر تاثیر جاذبه و پیشگیری از افتادگی پوست
  • از بین بردن چروک های سطحی و کاهش عمق چروک ها
  • محافظت از پوست در برابر آلودگی، خشکی هوا و عوامل محیطی
  • ترمیم لایه لیپیدیک و جلوگیری از نازک شدن پوست

مطلب مشابه: راهکارهای خانگی برای کاهش چین و چروک + تهیه چند نوع ماسک موثر

انتخاب کرم ضد چروک پیشانی بر اساس نوع پوست

مهم ترین نکته ای که باید برای انتخاب کرم ضد چروک پیشانی در نظر گرفته شود، نوع پوست است. برای خرید کرم ضد چروک پیشانی باید به مواد تشکیل دهنده آن و سازگاری آن با نوع پوست توجه کنید.

کسانی که پوست چرب دارند باید متناسب با نوع پوست خود، از کرم ضد چروک استفاده کنند و استفاده از کرم های ضد چروکی که در تهیه آن ها از روغن استفاده شده، برای این افراد مناسب نمی باشد چون روغن باعث تحریک پوست این افراد می شود.

کسانی که پوست خشک دارند، برای کاهش چروک پیشانی می توانند کرم های ضد چروکی را انتخاب کنند که بر پایه روغن هستند. همچنین کسانی که پوست حساس دارند بهتر است از کرم ضد چروکی استفاده کنند که بدون عطر و مواد حساسیت زا باشد تا دچار حساسیت پوستی نشوند.

فواید کرم ضد چروک پیشانی

کرم های ضد چروک پیشانی دارای ترکیباتی مانند آب، روغن و سایر مواد مانند پروتئین، موم، لاکتات، اوره، گلیسیرین و … می باشند. این کرم ها خاصیت مرطوب کنندگی دارند و دارای فواید دیگری نیز هستند.

مواد تشکیل دهنده کرم های ضد چروک پیشانی باعث بهبود بافت، خطوط ریز و چین و چروک ها و رنگ پوست می شوند. اثر بخشی این محصولات تا حدودی به نوع پوست شما و ماده یا اجزای فعال آن بستگی دارد.

انواع کرم های ضد چروک پیشانی

بهترین کرم ضد چروک پیشانی | انواع کرم ضد چروک پیشانی و ویژگی آن ها

کرم های ضد چروک پیشانی انواع مختلفی دارند و در ساخت آن ها از مواد مختلفی استفاده می شود. در ادامه به انواع این کرم ها خواهیم پرداخت.

کرم ضد چروک پیشانی دارای رتینول

در بیشتر کرم های ضد چروک از رتینول استفاده می شود. رتینول یک ماده ضد پیری است که مشتق ویتامین A می باشد. این ماده باعث تحریک کلاژن سازی می شود و باعث تسریع گردش خون سلول ها می شود.

کرم ضد چروک پیشانی دارای اسید اسکوربیک ( ویتامین سی)

ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و کرم های ضد چروکی که دارای ویتامین C می باشند، باعث محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد می شوند. ویتامین C باعث کاهش چین و چروک، از بین رفتن لکه های تیره پوست و درخشندگی پوست می شود.

کرم ضد چروک پیشانی دارای اسید هیالورونیک

در کرم های ضد چروک ماده ای به نام اسید هیالورونیک وجود دارد که یک آبرسان طبیعی برای پوست محسوب می شود که باعث جذب رطوبت نیز می شود. این ماده باعث از بین رفتن چین و چروک ها می شود و همچنین به افزایش استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست کمک زیادی می کند .

کرم ضد چروک پیشانی دارای پیتیدها

برخی از پیتیدها باعث تحریک تولید کلاژن می شوند به همین دلیل استفاده از محصولات دارای پیتیدها برای کاهش چین و چروک بسیار موثر هستند.

کرم ضد چروک پیشانی دارای کوآنزیم Q10

اکثر کرم های ضد چروک دارای کوآنزیم Q10 می باشند. این ماده می تواند در کاهش چروک های پیشانی بسیار موثر است و به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک زیادی می کند.

کرم ضد چروک پیشانی با خاصیت لایه برداری

سلول های جدید پوستی که تولید می شوند در پایین ترین لایه پوست قرار می گیرند. در حالی که با افزایش سن، سلول های پوستی در لایه بالایی قرار می گیرند. با استفاده از کرم ضد چروک با خاصیت لایه برداری می توان جای این دو را تغییر داد که این امر باعث از بین بردن چروک ها می شود.

کرم ضد چروک پیشانی دارای نیاسین آمید

بهترین کرم های ضد چروک پیشانی دارای نیاسین آمید می باشند. نیاسین آمید آنتی اکسیدانی قوی است که در کاهش چروک پیشانی بسیار مفید است.

مطلب مشابه: 5 نوع چروک صورت و دلیل پیدایش و از بین بردن این چین و چروک ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو