بررسی کامل گوشی هواوی P60 پرو؛ مشخصات، طراحی و قیمت

بررسی کامل گوشی هواوی P60 پرو؛ مشخصات، طراحی و قیمت


منبع: پلازا

3

1402/7/16

22:22


بررسی کامل گوشی هواوی P60 پرو؛ مشخصات، طراحی و قیمت

گوشی هواوی P60 پرو یک گوشی پرچمدار با سخت‌افزار قوی است که اوایل سال 2023 معرفی شد و چند ماهی از ورود این گوشی به بازار ایران می‌گذرد. اگر برای خرید گوشی، نیم‌نگاهی به گوشی Huawei P60 Pro دارید؛ با بررسی کامل این گوشی، همراه ما در پلازا باشید.

هواوی یکی از برندهای تولیدکننده گوشی است که در کل جهان طرفداران خاص خودش را دارد. این شرکت با وجود تحریم‌های گسترده‌ای که از طرف آمریکا وضع شده است همچنان سرپا است و هرساله درحال رونمایی از جدیدترین گوشی خود است؛ به طوری که امسال نیز در ماه مارس از جدیدترین محصول خود یعنی گوشی هواوی P60 پرو پرده برداری کرد.

این گوشی با وجود پشتیبانی نکردن از خدمات گوگل و فروشگاه گوگل پلی همچنان طرفداران خاص خودش را دارد. البته شما نیز بعد از خواندن مشخصات این گوشی پی خواهید برد که این طرفداری آنچنان نیز دور از ذهن نیست و کاملا به جا منطقی است. در ادامه‌ی این مقاله به طور کامل به معرفی Huawei P60 Pro می‌پردازیم؛ پس تا پایان این مقاله و با بررسی گوشی موبایل هواوی پی 60 پرو همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب:

مشخصات گوشی پی 60 پرو هواوی

ویژگی‌هاگوشی Huawei P60 Pro
نمایشگر6.67 اینچی LTPO OLED با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 2700*1220
تراشهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
حافظه/رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
سیستم عامل

اندروید 13.1 با رابط کارری EMUI در بازار اروپا و HarmonyOS 3.1 در بازار چین

دوربین‌‌ها 13 + 48 + 48 مگاپیکسل / فیلم‌برداری 4K@30/60fps
دوربین سلفی16 مگاپیکسل / فیلم‌برداری 4K@30fps
باتری4815 میلی‌آمپر ساعت با شارژ 88 وات
قیمت حدود 940 یورو برای مدل پایه

بررسی کامل گوشی Huawei P60 Pro

از مهم‌ترین ویژگی‌های هر گوشی باید به ویژگی‌های سخت افزاری و طراحی آن اشاره کرد. در ادامه به تشریح طراحی ظاهری معرفی، سخت افزار گوشی Huawei P60 Pro و البته مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

طراحی گوشی Huawei P60 Pro

پنل پشتی این گوشی به نحوی درست شده است که با وجود داشتن درخششی دوست داشتنی، اثر انگشت روی آن نمی‌ماند و آزارتان نمی‌دهد. این مورد در کنار وزن پایین گوشی (در حدود 200 گرم) و ساختار باریک آن (8.3 میلی‌متر) سبب شده تا ظاهر گوشی پی 60 پرو به یک گوشی گران قیمت و رده بالا تبدیل شود.

طراحی ماژول دوربین این سری از گوشی‌های هواوی نیز برعکس سری قبل دوستداشتنی و مینیمال است؛ به نحوی که اگر گوشی را به صورت افقی در دست بگیرید با وجود یک سنسور اصلی بزرگ و گرد در وسط جزیره دوربین و یک فلش LED و سنسور فرعی در کناره‌های آن ظاهری شبیه به دوربین عکس‌برداری پیدا می‌کند. هواوی پرو 60 نیز مانند اکثر گوشی‌های معرفی شده در سال 2023 جک هدفون ندارد و از دو اسلات سیمکارت و یک کارت حافظه نانو پشتیبانی می‌کند.

گوشی Huawei P60 Pro

گوشی Huawei P60 Pro در دو رنگ مشکی و سفید مرواریدی به بازار عرضه می‌شود. رنگ سفید آن به دلیل استفاده از یک‌سری متریال خاص در روند ساخت و در نهایت، داشتن ظاهری شیک و جذاب، در تعداد محدود و قیمتی بالاتر ساخته می‌شود. در جعبه‌ی این گوشی یک قاب شفاف نیز وجود دارد که می‌تواند هم کار محافظت از گوشی شما را انجام دهد و هم ظاهر جذاب آن را شفاف‌تر به نمایش بگذارد.

صفحه نمایش گوشی Huawei P60 Pro

در جدیدترین گوشی هواوی از صفحه نمایش منحنی 6.67 اینچی استفاده شده است که با وجود داشتن رزولوشن 2700 در 1220 می‌توان گفت که از کیفیت فوق العاده‌ای برخوردار است. تصاویر گوشی هواوی P60 پرو به دلیل تراکم پیکسلی بالای صفحه نمایش، پررنگ و روشن نمایش داده می‌شوند و کوچک‌ترین جزئیات آن‌ها قابل مشاهده است. این صفحه نمایش زیر نور خورشید نیز کیفیت خود را حفظ می کند، البته شاید به مقدار کمی کیفیت آن پایین بیاید اما قطعا همچنان نیز صفحه نمایشگری خوانا خواهد بود.

گوشی هواوی P60 پرو

رفرش ریت 120 هرتزی متغیر این صفحه نمایش نیز جذاب به نظر می‌رسد، زیرا صفحه نمایش شما باتوجه به عملکردی که از آن می‌خواهید رفرش ریت متفاوتی خواهد داشت. این مورد سبب می‌شود تمام برنامه‌ها روان‌تر اجرا شوند و عمر باتری نیز طولانی‌تر شود.

پردازنده ی گوشی هواوی P60 پرو

پردازنده‌ی این گوشی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است. با بررسی پرچمداران برندهای متفاوت خواهیم فهمید که استفاده از این پردازنده دلیلی جز تنش‌های میان هواوی و ایالت متحده ندارد. اما خارج از این بحث‌ها عملکرد این پردازنده قابل قبول است؛ به طوری که با گوشی هواوی P60 پرو به راحتی می‌توانید با وجود چند برنامه باز در پس‌زمینه کار روزمره خود را به انجام دهید و به مشکل برنخورید. همچنین می‌توانید انواع بازی های پرحجم را روی گوشی نصب کرده و به راحتی اجرا نمایید.

پردازنده گرافیکی گوشی هواوی P60 پرو

اسنپدارگون هشت پلاس نسل یک به همراه خود، GPU مخصوص خودش را نیز دارد تا عملکرد CPU و GPU همگام هم باشند. آدرنو 730، پردازنده‌ی گرافیکی این فول تراشه کوالکام محسوب می‌شود. یکی از ویژگی های گوشی موبایل هواوی پی 60 پرو همین پردازنده گرافیکی است که نسبت به نسل قبلی خود دارای 30 درصد عملکرد بهتر در کنار 25 درصد صرفه جویی بیشتر در انرژی است.

تاریخ عرضه ی گوشی پی 60 پرو هواوی

حافظه داخلی و رم گوشی هواوی P60 پرو

گوشی Huawei P60 Pro در دو نسخه تولید شده که نسخه اول آن دارای 8 گیگابات رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. نسخه دیگر آن که از نسخه اول قدرتمندتر است دارای 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است.

دوربین گوشی هواوی P60 پرو

هر گوشی موبایلی که به تازگی معرفی می‌شود یک ویژگی مشخصه فول العاده دارد که تمام نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند، این ویژگی برای پی 60 پرو دوربین آن است. این گوشی دارای سه لنز با ویژگی‌های مختلف است که لنز اصلی آن را یک لنز 48 مگاپیکسلی با قابلیت دیافراگم متغیر مکانیکی تشکیل می‌دهد.

دوربین گوشی هواوی P60 پرو

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید دوربین خود را در ده مرحله از f4.0 تا f1.4 تنظیم کنید و به صورت کاملا حرفه‌ای عکسبرداری نمایید. دیگر لنزهای این گوشی یک لنز 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابری است. این میزان زوم به شما اجازه می دهد تا بتوانید از فاصله‌های دور نیز عکس‌هایی با کیفیت و با جزئیات بگیرید.

لنز 13 مگاپیکسلی آن نیز می‌تواند به شما در عکس‌برداری از یک محیط بزرگ یا عکس‌های گروهی کمک کند. البته این لنز نسبت به دیگر لنزها کم کیفیت‌تر است و نمی‌تواند رنگ ها را به صورت طبیعی و یا جزئیات را به صورت کامل نشان دهد.

دیگر ویژگی دوربین این گوشی این است که شما با استفاده از آن قادر خواهید بود تا در فضاهایی کم نور و سرپوشیده نیز عکس بگیرید. طبق تجربه کاربران مختلف عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین و در شرایط گفته شده، همه‌گی از کیفیت فوق العاده ای برخوردار بودند و رنگ‌های آن‌ها طبیعی و زیبا بوده است.

دوربین سلفی

دیگر دوربین پراهمیت در گوشی دوربین سلفی است که نقش پر اهمیتی در ثبت خاطرات شما دارد. دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این لنز نیز مانند لنز عقب زاویه باز است و می تواند به شما در گرفتن یک عکس دسته جمعی کمک کند.

گوشی Huawei P60 Pro

عمر باتری و شارژ Huawei P60 Pro

وجود باتری 4815 میلی آمپری سبب می‌شود تا این گوشی از برخی از رقبای پرچمدار خود بهتر باشد. این باتری کمک می‌کند تا بتوانید به طور میانگین یک روز کامل از گوشی استفاده کنید و نیاز به شارژ مجدد نداشته باشید. اما نکته مثبت دیگر این گوشی استفاده از یک آداپتور 88 واتی است که می‌تواند در کمتر از نیم ساعت شارژ گوشی شما را از حالت صفر به هشتاد درصد برساند. این موضوع سبب می‌شود تا در هنگام بیرون رفتن، یک شارژ پنج دقیقه‌ای نیز کار شما را راه  بیاندازد.

علاوه بر این موارد این گوشی از شارژر بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. البته در هنگام استفاده از این شارژر کمی گوشی شما گرم خواهد شد که در طولانی مدت ممکن است آسیب‌زا باشد.

نرم افزارها و برنامه‌های Huawei P60 Pro

همانطور که در ابتدا گفتیم به دلیل تحریم‌هایی که آمریکا وضع کرده است، با هیچ یک از گوشی‌های هواوی قادر به دسترسی به گوگل، گوگل پلی و بسیاری از برنامه‌های دیگر نیستید. اما هواوی با یک حرکت مبتکرانه توانسته این تحریم‌ها را دور بزند؛ به نحوی که می‌توانید با استفاده از برنامه AppGallery به راحتی اکانت گوگل خود را بالا بیاورید و از دیگر برنامه‌ها نیز استفاده کنید. اما مسئله جایی بغرنج می‌شود که افراد تسلط کمتری بر انواع فناوری داشته باشند و نحوه کار با این اپلیکیشن را بلد نباشند.

قیمت گوشی پی 60 پرو هواوی

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی پی 60 پرو هواوی

هشت روز از بعد از معرفی گوشی Huawei P60 Pro، این گوشی در تاریخ 31 مارس 2023 به بازار عرضه شد. در خصوص قیمت گوشی پی 60 پرو هواوی نیز باید بگوییم که برای نسخه 8 گیگابایتی آن حدود 1199 یورو و برای نسخه 12 گیگابایتی آن 1399 یورو قیمت گذاری شده است. البته این قیمت باتوجه به تغییرات نرخ ارز در ایران و نرخ واردات کمی بالاتر خواهد بود.

در پایان

طی این مقاله سعی کردیم مشخصات گوشی پی 60 پرو هواوی را  به طور کامل شرح دهیم. در آخر نیز باید بگوییم این گوشی باتوجه به موارد مختلفی که گفته شد از کیفیت بالایی برخوردار است، اما به دلیل پشتیبانی نکردن از گوگل و برنامه‌های مرتبط با آن کمی کار با آن سخت خواهد بود. به همین دلیل قبل از خرید آن باتوجه به قیمت بالایی که دارد حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو